Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
VESTİBULER SİSTEMİN TEDAVİ VE REHABİLİTASYONU-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK
Dersin AmacıHastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Denge sisteminin genel anatomisi ve fiyolojisi,Vestibuler adaptasyon,Postur kontrolünde vestibuler sistemin rolü,Vestibular hastalıklarda postürel anormallikler, Vestibuler kompensasyon,Vestibular Sistem hastalıkları,Medikal değerlendirme ve Vestibuler Fonksiyon Testleri,Denge bozukluğu olan hastada öykü ve anamnez,Vestibuler Hipofonksiyonlu hastalarda yapılan girişim ve tedaviler,Bilgisayarlı Dinamik postürografi testinde temel prensipler, Vestibuler Hipofonksiyonlu bebek hastaların tedavi yöntemleri,Benign Paroxismal Posisyonl Vertigo hastalarda vestibuler rehabilitasyon protokolü,Santral vestibüler hastalıklarda değerlendirme ve tedavi yöntemleri,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Vestibuler sistem ve hastalıkları gerekli olan yapıları ve işlevlerini açıklar.10, 12, 16, 4, 9A
İnsanlarda dengenin sağlanması ve postürün korunması için gerekli olan yapıları analiz eder.10, 12, 13, 16, 4, 9A
Periferik ve santral vestibuler sistemle ilişkili yapılar ve yakınmalarla ilgili terminolojiyi bilerek ilgili yapıları ve yakınmaları analiz eder.10, 12, 16, 4, 9A
Yarım daire kanallarının yapı ve işlevlerinin birbirinden farklı olan yönlerini birbirinden ayırt eder.10, 12, 16, 4, 9A
Unilateral ve bilateral vestibuler patolojilerin ortak olan ve olmayan mekanizmaları ayırt eder.10, 12, 16, 4, 9A
Denge sorunlu hastalarda yatakbaşı testlerin ve tanısal işlemleri uygular.10, 12, 14, 16, 4, 9A
Periferik ve santral vestibuler sistemle ilişkili yapıların normal ve anormal tablolarında ortaya çıkan göz hareketlerini belirler.10, 11, 15, 16, 4, 9A
Unilateral ve bilateral vestibuler patolojilerdeki ortak mekanizmaları tanılar.10, 12, 16, 4, 9A
Çeşitli vestibuler patolojilerdeki etkili olacak vestibuler rehabilitasyon protokollerini uygular.10, 12, 16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Denge sisteminin genel anatomisi ve fiyolojisiÖn hazırlık yok
2Vestibuler adaptasyonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Postur kontrolünde vestibuler sistemin rolüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Vestibular hastalıklarda postürel anormalliklerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5 Vestibuler kompensasyonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Vestibular Sistem hastalıklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Medikal değerlendirme ve Vestibuler Fonksiyon TestleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Denge bozukluğu olan hastada öykü ve anamnezÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Vestibuler Hipofonksiyonlu hastalarda yapılan girişim ve tedavilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Bilgisayarlı Dinamik postürografi testinde temel prensiplerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11 Vestibuler Hipofonksiyonlu bebek hastaların tedavi yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Benign Paroxismal Posisyonl Vertigo hastalarda vestibuler rehabilitasyon protokolüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Santral vestibüler hastalıklarda değerlendirme ve tedavi yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Vestibular Rehabilitation, Susan Herdman, 2014, F. A. Davis Company 10)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati41456
Rehberli Problem Çözme248
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler144
Proje Sunumu / Seminer133
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı133
Ara Sınav ve Hazırlığı21224
Genel Sınav ve Hazırlığı21632
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)134
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(134/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
VESTİBULER SİSTEMİN TEDAVİ VE REHABİLİTASYONU-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK
Dersin AmacıHastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Denge sisteminin genel anatomisi ve fiyolojisi,Vestibuler adaptasyon,Postur kontrolünde vestibuler sistemin rolü,Vestibular hastalıklarda postürel anormallikler, Vestibuler kompensasyon,Vestibular Sistem hastalıkları,Medikal değerlendirme ve Vestibuler Fonksiyon Testleri,Denge bozukluğu olan hastada öykü ve anamnez,Vestibuler Hipofonksiyonlu hastalarda yapılan girişim ve tedaviler,Bilgisayarlı Dinamik postürografi testinde temel prensipler, Vestibuler Hipofonksiyonlu bebek hastaların tedavi yöntemleri,Benign Paroxismal Posisyonl Vertigo hastalarda vestibuler rehabilitasyon protokolü,Santral vestibüler hastalıklarda değerlendirme ve tedavi yöntemleri,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Vestibuler sistem ve hastalıkları gerekli olan yapıları ve işlevlerini açıklar.10, 12, 16, 4, 9A
İnsanlarda dengenin sağlanması ve postürün korunması için gerekli olan yapıları analiz eder.10, 12, 13, 16, 4, 9A
Periferik ve santral vestibuler sistemle ilişkili yapılar ve yakınmalarla ilgili terminolojiyi bilerek ilgili yapıları ve yakınmaları analiz eder.10, 12, 16, 4, 9A
Yarım daire kanallarının yapı ve işlevlerinin birbirinden farklı olan yönlerini birbirinden ayırt eder.10, 12, 16, 4, 9A
Unilateral ve bilateral vestibuler patolojilerin ortak olan ve olmayan mekanizmaları ayırt eder.10, 12, 16, 4, 9A
Denge sorunlu hastalarda yatakbaşı testlerin ve tanısal işlemleri uygular.10, 12, 14, 16, 4, 9A
Periferik ve santral vestibuler sistemle ilişkili yapıların normal ve anormal tablolarında ortaya çıkan göz hareketlerini belirler.10, 11, 15, 16, 4, 9A
Unilateral ve bilateral vestibuler patolojilerdeki ortak mekanizmaları tanılar.10, 12, 16, 4, 9A
Çeşitli vestibuler patolojilerdeki etkili olacak vestibuler rehabilitasyon protokollerini uygular.10, 12, 16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Denge sisteminin genel anatomisi ve fiyolojisiÖn hazırlık yok
2Vestibuler adaptasyonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Postur kontrolünde vestibuler sistemin rolüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Vestibular hastalıklarda postürel anormalliklerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5 Vestibuler kompensasyonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Vestibular Sistem hastalıklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Medikal değerlendirme ve Vestibuler Fonksiyon TestleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Denge bozukluğu olan hastada öykü ve anamnezÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Vestibuler Hipofonksiyonlu hastalarda yapılan girişim ve tedavilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Bilgisayarlı Dinamik postürografi testinde temel prensiplerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11 Vestibuler Hipofonksiyonlu bebek hastaların tedavi yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Benign Paroxismal Posisyonl Vertigo hastalarda vestibuler rehabilitasyon protokolüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Santral vestibüler hastalıklarda değerlendirme ve tedavi yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Vestibular Rehabilitation, Susan Herdman, 2014, F. A. Davis Company 10)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12