Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
VESTİBULER PATOLO. TANI. VE DEĞERLENDİRİLME-Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Büşra Nur Eser
Dersin AmacıHastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Denge sistemi ve işlevleri,Vestibuler sistem anatomisi,Periferik vestibuler sistemin anatomi ve fizyolojisi,Santral vestibuler sistemin anatomi ve fizyolojisi,Periferal ve santral vestibüler patolojilerin değerlendirilmesi,Vertigo ve dizziness tanılanmasındaki farklar I,Vertigo ve dizziness tanılanmasındaki farklar II,Periferal vestibüler sistem patolojileri,Santral vestibüler sistem patolojileri,Vertigo and dizziness,VNG testi,Serebellar ve vestibulospinal değerlendirme,Pozisyonel testler,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Objektif vestibüler değerlendirme ekipmanlarını tanımlar.10, 11, 14, 16, 21, 4, 9A
Periferik vestibüler sistemi değerlenlendirir.10, 11, 13, 14, 16, 20, 21, 4, 9A
Hasta hikayesinden gerekli bilgiyi yorumlar.10, 11, 13, 14, 16, 20, 4, 9A
Periferik vestibüler test sonuçlarını değerlendirir.10, 11, 13, 14, 16, 20, 4, 9A
VNG/Kalorik test sonuçlarını sıralar ve analiz eder.10, 11, 13, 14, 16, 20, 4, 9A
VEMP testinde görülebilecek patolojilerin olası sebeplerini açıklar10, 11, 13, 14, 16, 20, 4, 9A
vHIT testinde görülebilecek patolojilerin olası sebeplerini açıklar10, 11, 13, 14, 16, 20, 4, 9A
BDP testinde görülebilecek patolojilerin olası sebeplerini açıklar.10, 11, 13, 14, 16, 20, 4, 9A
İnsanda postürün korunması ve dengenin sağlanmasıyla ilişkili anatomik yapıları tanımlar10, 13, 14, 16, 20, 4, 9A, E
Göz hareketleriyle ilişkili periferik ve santral sinir sistemi yapılarını tanılar.10, 13, 14, 16, 20, 4, 9A
Bilateral vestibüler patolojilerin klinik özelliklerini yorumlar.10, 13, 14, 16, 20, 4, 9A
Stabil ve fluktuasyon gösteren unilateral vestibüler patolojilerin klinik özelliklerin farkını bilir.10, 11, 13, 14, 16, 4, 9A
Vestibüler patolojileri değerlendirmek için spesifik testleri doğru şekilde uygular.10, 11, 13, 14, 16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Denge sistemi ve işlevleriÖn hazırlık yok
2Vestibuler sistem anatomisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Periferik vestibuler sistemin anatomi ve fizyolojisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Santral vestibuler sistemin anatomi ve fizyolojisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Periferal ve santral vestibüler patolojilerin değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Vertigo ve dizziness tanılanmasındaki farklar IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Vertigo ve dizziness tanılanmasındaki farklar IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Periferal vestibüler sistem patolojileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Santral vestibüler sistem patolojileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Vertigo and dizzinessÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11VNG testiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Serebellar ve vestibulospinal değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Pozisyonel testlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Balance Function Assessment and Management Gary P. Jacobson and Neil T. Shepard, Plural Publishing, 2008.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati41456
Rehberli Problem Çözme2510
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi144
Okul Dışı Diğer Faaliyetler144
Proje Sunumu / Seminer122
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı2510
Genel Sınav ve Hazırlığı21632
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
VESTİBULER PATOLO. TANI. VE DEĞERLENDİRİLME-Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Büşra Nur Eser
Dersin AmacıHastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Denge sistemi ve işlevleri,Vestibuler sistem anatomisi,Periferik vestibuler sistemin anatomi ve fizyolojisi,Santral vestibuler sistemin anatomi ve fizyolojisi,Periferal ve santral vestibüler patolojilerin değerlendirilmesi,Vertigo ve dizziness tanılanmasındaki farklar I,Vertigo ve dizziness tanılanmasındaki farklar II,Periferal vestibüler sistem patolojileri,Santral vestibüler sistem patolojileri,Vertigo and dizziness,VNG testi,Serebellar ve vestibulospinal değerlendirme,Pozisyonel testler,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Objektif vestibüler değerlendirme ekipmanlarını tanımlar.10, 11, 14, 16, 21, 4, 9A
Periferik vestibüler sistemi değerlenlendirir.10, 11, 13, 14, 16, 20, 21, 4, 9A
Hasta hikayesinden gerekli bilgiyi yorumlar.10, 11, 13, 14, 16, 20, 4, 9A
Periferik vestibüler test sonuçlarını değerlendirir.10, 11, 13, 14, 16, 20, 4, 9A
VNG/Kalorik test sonuçlarını sıralar ve analiz eder.10, 11, 13, 14, 16, 20, 4, 9A
VEMP testinde görülebilecek patolojilerin olası sebeplerini açıklar10, 11, 13, 14, 16, 20, 4, 9A
vHIT testinde görülebilecek patolojilerin olası sebeplerini açıklar10, 11, 13, 14, 16, 20, 4, 9A
BDP testinde görülebilecek patolojilerin olası sebeplerini açıklar.10, 11, 13, 14, 16, 20, 4, 9A
İnsanda postürün korunması ve dengenin sağlanmasıyla ilişkili anatomik yapıları tanımlar10, 13, 14, 16, 20, 4, 9A, E
Göz hareketleriyle ilişkili periferik ve santral sinir sistemi yapılarını tanılar.10, 13, 14, 16, 20, 4, 9A
Bilateral vestibüler patolojilerin klinik özelliklerini yorumlar.10, 13, 14, 16, 20, 4, 9A
Stabil ve fluktuasyon gösteren unilateral vestibüler patolojilerin klinik özelliklerin farkını bilir.10, 11, 13, 14, 16, 4, 9A
Vestibüler patolojileri değerlendirmek için spesifik testleri doğru şekilde uygular.10, 11, 13, 14, 16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Denge sistemi ve işlevleriÖn hazırlık yok
2Vestibuler sistem anatomisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Periferik vestibuler sistemin anatomi ve fizyolojisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Santral vestibuler sistemin anatomi ve fizyolojisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Periferal ve santral vestibüler patolojilerin değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Vertigo ve dizziness tanılanmasındaki farklar IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Vertigo ve dizziness tanılanmasındaki farklar IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Periferal vestibüler sistem patolojileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Santral vestibüler sistem patolojileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Vertigo and dizzinessÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11VNG testiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Serebellar ve vestibulospinal değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Pozisyonel testlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Balance Function Assessment and Management Gary P. Jacobson and Neil T. Shepard, Plural Publishing, 2008.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12