Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME KAYBI VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersin YardımcılarıOdy. Berkay Saldırım
Dersin AmacıHastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dil gelişimi; dilin fonskiyonları,Dilin nörolojik temeli ve nöroanatomik yapısı,Konuşma ve işitmenin anatomi ve fizyolojisi,Konuşma Patolojileri,Afaziler I,Afaziler II,Motor konuşma bozuklukları,Kekemelik I,Kekemelik II,Artikülasyon - Fonolojik Bozukluklar,İletişim ve iletişim sorunları,Ses Bozuklukları,Disleksi - Disgrafi -Diskalkuli,Otizmde dil bozukluğu,Duygusal - Fonksiyonel sebelere bağlı dil bozuklukları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitme kayıplarını ve etkilerini açıklar.10, 12, 16, 4, 9A
İşitme kayıplarının anlamaya olan etkilerini yorumlar.10, 12, 16, 4, 9A
Ses patolojilerini tartışıp değerlendirir.10, 12, 16, 4, 9A
Konuşma patolojileri değerlendirir.10, 12, 16, 4, 9A
Konuşma anatomi ve fizyolojisini tartışır10, 12, 16, 4, 9A
Normal bireylerde konuşma gelişimini yorumlar.10, 12, 16, 4, 9A
İşitme kayıplı bireylerde konuşma gelişimini açıklar.10, 12, 16, 4, 9A
İletişim bozukluklarını ve işitme kaybının etkilerini sınıflandırır.10, 12, 16, 4, 9A
İletişimde sözel iletişimin önemini açıklar.10, 12, 16, 4, 9A
İletişim bozukluklarının etkilerini açıklar.10, 12, 16, 4, 9A
İşitme kayıplı bireylerde iletişim bozuklukları ve buna bağlı ortaya çıkan sosyal problemleri tanımlar10, 12, 16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dil gelişimi; dilin fonskiyonlarıDerse ilişkin yardımcı ders notları verilmesi
2Dilin nörolojik temeli ve nöroanatomik yapısıMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
3Konuşma ve işitmenin anatomi ve fizyolojisiMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
4Konuşma PatolojileriMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
5Afaziler IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Afaziler IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Motor konuşma bozukluklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Kekemelik IMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
9Kekemelik IIMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
10Artikülasyon - Fonolojik BozukluklarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10İletişim ve iletişim sorunlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Ses BozukluklarıMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
12Disleksi - Disgrafi -DiskalkuliMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
13Otizmde dil bozukluğuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Duygusal - Fonksiyonel sebelere bağlı dil bozukluklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati21428
Rehberli Problem Çözme2612
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler133
Proje Sunumu / Seminer133
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı133
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı177
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)68
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(68/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME KAYBI VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersin YardımcılarıOdy. Berkay Saldırım
Dersin AmacıHastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dil gelişimi; dilin fonskiyonları,Dilin nörolojik temeli ve nöroanatomik yapısı,Konuşma ve işitmenin anatomi ve fizyolojisi,Konuşma Patolojileri,Afaziler I,Afaziler II,Motor konuşma bozuklukları,Kekemelik I,Kekemelik II,Artikülasyon - Fonolojik Bozukluklar,İletişim ve iletişim sorunları,Ses Bozuklukları,Disleksi - Disgrafi -Diskalkuli,Otizmde dil bozukluğu,Duygusal - Fonksiyonel sebelere bağlı dil bozuklukları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitme kayıplarını ve etkilerini açıklar.10, 12, 16, 4, 9A
İşitme kayıplarının anlamaya olan etkilerini yorumlar.10, 12, 16, 4, 9A
Ses patolojilerini tartışıp değerlendirir.10, 12, 16, 4, 9A
Konuşma patolojileri değerlendirir.10, 12, 16, 4, 9A
Konuşma anatomi ve fizyolojisini tartışır10, 12, 16, 4, 9A
Normal bireylerde konuşma gelişimini yorumlar.10, 12, 16, 4, 9A
İşitme kayıplı bireylerde konuşma gelişimini açıklar.10, 12, 16, 4, 9A
İletişim bozukluklarını ve işitme kaybının etkilerini sınıflandırır.10, 12, 16, 4, 9A
İletişimde sözel iletişimin önemini açıklar.10, 12, 16, 4, 9A
İletişim bozukluklarının etkilerini açıklar.10, 12, 16, 4, 9A
İşitme kayıplı bireylerde iletişim bozuklukları ve buna bağlı ortaya çıkan sosyal problemleri tanımlar10, 12, 16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dil gelişimi; dilin fonskiyonlarıDerse ilişkin yardımcı ders notları verilmesi
2Dilin nörolojik temeli ve nöroanatomik yapısıMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
3Konuşma ve işitmenin anatomi ve fizyolojisiMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
4Konuşma PatolojileriMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
5Afaziler IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Afaziler IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Motor konuşma bozukluklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Kekemelik IMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
9Kekemelik IIMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
10Artikülasyon - Fonolojik BozukluklarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10İletişim ve iletişim sorunlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Ses BozukluklarıMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
12Disleksi - Disgrafi -DiskalkuliMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
13Otizmde dil bozukluğuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Duygusal - Fonksiyonel sebelere bağlı dil bozukluklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12