Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TİNNİTUS VE DEĞERLENDİRİLMESİ-Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Büşra Nur Eser
Dersin AmacıHastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tinnituslu hastaların değerlendirilmesi,Tinnitusun patofizyolojisi,Tinnituslu hastaların klinik özellikleri,Tinnituslu hastaların odyolojik değerlendirilmesi,Tinnitus haritalama,Tinnitusta ABR ve otoakustik emisyon test sonucu bulguları,Tinnitus ve hiperakuzili hastalar için genel tedavi prosedürleri,Tinnitus ve hiperakuzili hastalar için geleneksel tedavi prosedürleri,Tinnitus ve hiperakuzili hastalar için geleneksel olmayan tedavi prosedürleri,Tinnituslu hastalar için ses terapi teknikleri,Tinnituslu hastaların psikolojik etkileri,Tinnitus ve hiperakuzili hastalar için rahatlama teknikleri,Tinnitus ve hiperakuzili hastalar için tedavi prosedüleri hakkında genel görüşler,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tinnituslu hasta değerlendirmesi hakkında bilgilerini açıklar.10, 11, 12, 13, 14, 16, 4, 9A
Tinnitusta patofizyolojiyi tanımlar10, 11, 12, 13, 14, 16, 4, 9A
Tinnitusta insidans ve etiyolojiyinin farkını bilir.10, 12, 13, 14, 16, 4, 9A
Tinnituslu hastalarda odyolojik olarak değerlendirir.10, 12, 13, 14, 16, 4, 9A
Tinnitus haritalamayla rezidüel inhibisyonu uygular.10, 12, 14, 16, 4, 9A
Loudness rahatsızlık seviyesini doğru şekilde uygular.10, 12, 13, 14, 16, 4, 9A
Tinnitusta ABR ve Otoakustik emisyon test bulgularını yorumlar.10, 11, 12, 13, 14, 16, 9A
Tinnitus ve hiperakuzili hastaları tedavisini planlar.10, 11, 12, 13, 14, 16, 4, 9A
Tinnituslu hastaların semptomlarını tanımlar.10, 11, 12, 13, 14, 16, 4, 9A
Tinnituslu hastalara ses terapisi planlar10, 11, 12, 13, 14, 16, 4, 9A
Alternatif test terapi yöntemlerini tanılayıp hastayı yönlendirir10, 12, 13, 16, 4, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tinnituslu hastaların değerlendirilmesiÖn hazırlık yok
2Tinnitusun patofizyolojisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Tinnituslu hastaların klinik özellikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Tinnituslu hastaların odyolojik değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Tinnitus haritalamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Tinnitusta ABR ve otoakustik emisyon test sonucu bulgularıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Tinnitus ve hiperakuzili hastalar için genel tedavi prosedürleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Tinnitus ve hiperakuzili hastalar için geleneksel tedavi prosedürleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Tinnitus ve hiperakuzili hastalar için geleneksel olmayan tedavi prosedürleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Tinnituslu hastalar için ses terapi teknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Tinnituslu hastaların psikolojik etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Tinnitus ve hiperakuzili hastalar için rahatlama teknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Tinnitus ve hiperakuzili hastalar için tedavi prosedüleri hakkında genel görüşlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati41456
Rehberli Problem Çözme2510
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi144
Okul Dışı Diğer Faaliyetler144
Proje Sunumu / Seminer122
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı2510
Genel Sınav ve Hazırlığı21632
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TİNNİTUS VE DEĞERLENDİRİLMESİ-Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Büşra Nur Eser
Dersin AmacıHastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tinnituslu hastaların değerlendirilmesi,Tinnitusun patofizyolojisi,Tinnituslu hastaların klinik özellikleri,Tinnituslu hastaların odyolojik değerlendirilmesi,Tinnitus haritalama,Tinnitusta ABR ve otoakustik emisyon test sonucu bulguları,Tinnitus ve hiperakuzili hastalar için genel tedavi prosedürleri,Tinnitus ve hiperakuzili hastalar için geleneksel tedavi prosedürleri,Tinnitus ve hiperakuzili hastalar için geleneksel olmayan tedavi prosedürleri,Tinnituslu hastalar için ses terapi teknikleri,Tinnituslu hastaların psikolojik etkileri,Tinnitus ve hiperakuzili hastalar için rahatlama teknikleri,Tinnitus ve hiperakuzili hastalar için tedavi prosedüleri hakkında genel görüşler,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tinnituslu hasta değerlendirmesi hakkında bilgilerini açıklar.10, 11, 12, 13, 14, 16, 4, 9A
Tinnitusta patofizyolojiyi tanımlar10, 11, 12, 13, 14, 16, 4, 9A
Tinnitusta insidans ve etiyolojiyinin farkını bilir.10, 12, 13, 14, 16, 4, 9A
Tinnituslu hastalarda odyolojik olarak değerlendirir.10, 12, 13, 14, 16, 4, 9A
Tinnitus haritalamayla rezidüel inhibisyonu uygular.10, 12, 14, 16, 4, 9A
Loudness rahatsızlık seviyesini doğru şekilde uygular.10, 12, 13, 14, 16, 4, 9A
Tinnitusta ABR ve Otoakustik emisyon test bulgularını yorumlar.10, 11, 12, 13, 14, 16, 9A
Tinnitus ve hiperakuzili hastaları tedavisini planlar.10, 11, 12, 13, 14, 16, 4, 9A
Tinnituslu hastaların semptomlarını tanımlar.10, 11, 12, 13, 14, 16, 4, 9A
Tinnituslu hastalara ses terapisi planlar10, 11, 12, 13, 14, 16, 4, 9A
Alternatif test terapi yöntemlerini tanılayıp hastayı yönlendirir10, 12, 13, 16, 4, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tinnituslu hastaların değerlendirilmesiÖn hazırlık yok
2Tinnitusun patofizyolojisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Tinnituslu hastaların klinik özellikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Tinnituslu hastaların odyolojik değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Tinnitus haritalamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Tinnitusta ABR ve otoakustik emisyon test sonucu bulgularıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Tinnitus ve hiperakuzili hastalar için genel tedavi prosedürleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Tinnitus ve hiperakuzili hastalar için geleneksel tedavi prosedürleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Tinnitus ve hiperakuzili hastalar için geleneksel olmayan tedavi prosedürleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Tinnituslu hastalar için ses terapi teknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Tinnituslu hastaların psikolojik etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Tinnitus ve hiperakuzili hastalar için rahatlama teknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Tinnitus ve hiperakuzili hastalar için tedavi prosedüleri hakkında genel görüşlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12