Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GERİATRİ HEMŞİRELİĞİHEM4140380Güz Dönemi2+022
Ders Programı

Cuma 15:30-16:15

Cuma 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Rabia EREN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Rabia EREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciye geriatrik hastalıkların etiyolojisi, tanı, tedavi bakım, eğitimleri ve yaşlının yetersizlikleri hakkında bilgi ve beceri sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtılması - Dersin Amacı
Geriatride Temel Prensipler,Ülkemizde ve Dünyada Geriatri Hemşireliği
- Geriatri hemşireliğine duyulan ihtiyaç
- Görev, Yetki ve Sorumluluklar ,Yaşlı bireyde güvenli çevrenin sağlanması I,Yaşlı Bireyde Güvenli Çevrenin Sağlanması II,Yaşlı Birey ile İletişim,Yaşlı Bireyin Bütüncül Değerlendirilmesi I,Yaşlı Bireyin Bütüncül Değerlendirilmesi II,Yaşlı bireyin Bütüncül Değerlendirilmesi III,Yaşlı Bireyin Bakım Gereksinimlerinin Belirlenmesi,Yaşlı Bireyin Bakım Gereksinimlerinin Belirlenmesi ( Vaka Çalışması),Yaşlı Bireye Yönelik İhmal ve İstismar,Yaşlı Ayrımcılığı,Vaka Çalışması I,Vaka Çalışması II ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaşlanma sürecini yorumlar,10, 32, 5, 8, 9A, C, E, L
Geriatrik dönemde değişiklikler ve sorunlar hakkında hemşirelik bakımını planlar,10, 32, 5, 8, 9A, C, L
Geriatrik dönemde koruyucu hemşirelik kapsamında yer alan uygulamaları sıralar10, 12, 13, 16, 32, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 32: Altı Şapkalı Düşünme Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, L: Grup değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtılması - Dersin Amacı
Geriatride Temel Prensipler
1 ve 4. Kaynağın ilgili bölümlerinin okunması
2Ülkemizde ve Dünyada Geriatri Hemşireliği
- Geriatri hemşireliğine duyulan ihtiyaç
- Görev, Yetki ve Sorumluluklar
5. no’lu kaynağın okunması
3Yaşlı bireyde güvenli çevrenin sağlanması I6. no’lu kaynağın okunması
4Yaşlı Bireyde Güvenli Çevrenin Sağlanması II1 Kaynağın 1. bölümünün okunması
5Yaşlı Birey ile İletişim3. ve 4.kaynağın ilgili bölümlerinin okunması
6Yaşlı Bireyin Bütüncül Değerlendirilmesi I3. Kaynağın okunması
7Yaşlı Bireyin Bütüncül Değerlendirilmesi II1.Kaynağın ve 3. Kaynağın okunması
8Yaşlı bireyin Bütüncül Değerlendirilmesi III1.Kaynağın okunması
9Yaşlı Bireyin Bakım Gereksinimlerinin Belirlenmesi3. kaynağın ilgili bölümlerinin okunması
10Yaşlı Bireyin Bakım Gereksinimlerinin Belirlenmesi ( Vaka Çalışması)1.kaynağın okunması
11Yaşlı Bireye Yönelik İhmal ve İstismar7. kaynağın okunması
12Yaşlı Ayrımcılığı8.kaynağın okunması
13Vaka Çalışması I
14Vaka Çalışması II
Kaynak
1. Karadakovan A. Yaşlı bakımı hemşireliği, Nobel kitapevi.2015. İstanbul. 2. Kaptan G, Dedeli Ö, Temel İç Hastalıkları, İstanbul Tıp Kitabevi 3. Altındiş M, Yaşlılarda Güncel Sorunlar ve Bakımı, İstanbul Tıp Kitabevi 4. Karadakovan A, Eti Aslan F, Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Nobel Kitabevi 5. Mandıracıoğlu A. Dünyada ve Türkiye’de yaşlıların demografik özellikleri. Ege Tıp Dergisi 2010. 49(3) Ek 6. Sağlam E., Özdamar EN. Yaşlanma Teorileri ve Tedavi Yaklaşımları. Maltepe tıp dergisi. 2012, Cilt 4, Sayı 1, Sayfa(lar) 056-061 7.Kutsal YG. Yaşlılarda çoklu ilaç kullanımı. turkısh journal of gerıatrıcs. Özel Sayı, 2006 (37 - 44) 8.Öz F. Yaşamın son evresi: yaşlılık psikososyal açıdan gözden geçirme. Kriz Dergisi 10(2): 17-28 9.Yağcı İ. Geriatrik rehabilitasyon 5N-1K. Türkiye fiziksel tıp ve rehabilitasyon derneği geriatrik rehabilitasyon çalışma grubu raporu. 10.Akdemir N. Görgülü Ü. Çınar Fİ: Yaşlı İstismarı ve İhmali. Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi (2008) 67–75.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi144
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11414
Genel Sınav ve Hazırlığı11818
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)64
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(64/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GERİATRİ HEMŞİRELİĞİHEM4140380Güz Dönemi2+022
Ders Programı

Cuma 15:30-16:15

Cuma 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Rabia EREN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Rabia EREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciye geriatrik hastalıkların etiyolojisi, tanı, tedavi bakım, eğitimleri ve yaşlının yetersizlikleri hakkında bilgi ve beceri sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtılması - Dersin Amacı
Geriatride Temel Prensipler,Ülkemizde ve Dünyada Geriatri Hemşireliği
- Geriatri hemşireliğine duyulan ihtiyaç
- Görev, Yetki ve Sorumluluklar ,Yaşlı bireyde güvenli çevrenin sağlanması I,Yaşlı Bireyde Güvenli Çevrenin Sağlanması II,Yaşlı Birey ile İletişim,Yaşlı Bireyin Bütüncül Değerlendirilmesi I,Yaşlı Bireyin Bütüncül Değerlendirilmesi II,Yaşlı bireyin Bütüncül Değerlendirilmesi III,Yaşlı Bireyin Bakım Gereksinimlerinin Belirlenmesi,Yaşlı Bireyin Bakım Gereksinimlerinin Belirlenmesi ( Vaka Çalışması),Yaşlı Bireye Yönelik İhmal ve İstismar,Yaşlı Ayrımcılığı,Vaka Çalışması I,Vaka Çalışması II ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaşlanma sürecini yorumlar,10, 32, 5, 8, 9A, C, E, L
Geriatrik dönemde değişiklikler ve sorunlar hakkında hemşirelik bakımını planlar,10, 32, 5, 8, 9A, C, L
Geriatrik dönemde koruyucu hemşirelik kapsamında yer alan uygulamaları sıralar10, 12, 13, 16, 32, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 32: Altı Şapkalı Düşünme Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, L: Grup değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtılması - Dersin Amacı
Geriatride Temel Prensipler
1 ve 4. Kaynağın ilgili bölümlerinin okunması
2Ülkemizde ve Dünyada Geriatri Hemşireliği
- Geriatri hemşireliğine duyulan ihtiyaç
- Görev, Yetki ve Sorumluluklar
5. no’lu kaynağın okunması
3Yaşlı bireyde güvenli çevrenin sağlanması I6. no’lu kaynağın okunması
4Yaşlı Bireyde Güvenli Çevrenin Sağlanması II1 Kaynağın 1. bölümünün okunması
5Yaşlı Birey ile İletişim3. ve 4.kaynağın ilgili bölümlerinin okunması
6Yaşlı Bireyin Bütüncül Değerlendirilmesi I3. Kaynağın okunması
7Yaşlı Bireyin Bütüncül Değerlendirilmesi II1.Kaynağın ve 3. Kaynağın okunması
8Yaşlı bireyin Bütüncül Değerlendirilmesi III1.Kaynağın okunması
9Yaşlı Bireyin Bakım Gereksinimlerinin Belirlenmesi3. kaynağın ilgili bölümlerinin okunması
10Yaşlı Bireyin Bakım Gereksinimlerinin Belirlenmesi ( Vaka Çalışması)1.kaynağın okunması
11Yaşlı Bireye Yönelik İhmal ve İstismar7. kaynağın okunması
12Yaşlı Ayrımcılığı8.kaynağın okunması
13Vaka Çalışması I
14Vaka Çalışması II
Kaynak
1. Karadakovan A. Yaşlı bakımı hemşireliği, Nobel kitapevi.2015. İstanbul. 2. Kaptan G, Dedeli Ö, Temel İç Hastalıkları, İstanbul Tıp Kitabevi 3. Altındiş M, Yaşlılarda Güncel Sorunlar ve Bakımı, İstanbul Tıp Kitabevi 4. Karadakovan A, Eti Aslan F, Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Nobel Kitabevi 5. Mandıracıoğlu A. Dünyada ve Türkiye’de yaşlıların demografik özellikleri. Ege Tıp Dergisi 2010. 49(3) Ek 6. Sağlam E., Özdamar EN. Yaşlanma Teorileri ve Tedavi Yaklaşımları. Maltepe tıp dergisi. 2012, Cilt 4, Sayı 1, Sayfa(lar) 056-061 7.Kutsal YG. Yaşlılarda çoklu ilaç kullanımı. turkısh journal of gerıatrıcs. Özel Sayı, 2006 (37 - 44) 8.Öz F. Yaşamın son evresi: yaşlılık psikososyal açıdan gözden geçirme. Kriz Dergisi 10(2): 17-28 9.Yağcı İ. Geriatrik rehabilitasyon 5N-1K. Türkiye fiziksel tıp ve rehabilitasyon derneği geriatrik rehabilitasyon çalışma grubu raporu. 10.Akdemir N. Görgülü Ü. Çınar Fİ: Yaşlı İstismarı ve İhmali. Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi (2008) 67–75.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13