Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NURSING SPEAKING CLUB-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHemşirelik öğrencilerinin İngilizce dilinde kendilerini ifade etme ve konuşma yeteneklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Geçmiş zamanda cümle kurma ,Geçmiş zamanda cümle kurma 2,Gelecek zamanda cümle kurma,Gelecek zamanda cümle kurma 2,Yetenekler hakkında cümle kurma,Öneri verme cümleleri oluşturma,Olasılıklar hakkında cümleler oluşturma,Ara Sınav,Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 1,Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 2,Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 3,Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 4,Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 5,Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 6,Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 7; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel düzeyde İngilizce dilinde kendini ifade eder14, 16, 37, 6, 9A, E
İngilizce dilinde konuşurken uygun dil bilgisi kurallarını kullanır14, 16, 37, 6, 9A, E, H
İngilizce dilinde konuşurken uygun kelimeleri kullanır14, 16, 37, 6, 9A, E
Belirlenen konuşma teması hakkında kelime ve dil yapılarını kullanır14, 16, 37, 6, 9A, E, H
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Geçmiş zamanda cümle kurma 1,2,3,4,5,6. kaynaklar
2Geçmiş zamanda cümle kurma 21,2.3.4.5.6. kaynaklar
3Gelecek zamanda cümle kurma1,2,3,4,5,6. kaynaklar
4Gelecek zamanda cümle kurma 21,2,3,4,5,6. kaynaklar
5Yetenekler hakkında cümle kurma1,2,3,4,5,6. kaynaklar
6Öneri verme cümleleri oluşturma1,2,3,4,5,6. kaynaklar
7Olasılıklar hakkında cümleler oluşturma1,2,3,4,5,6 kaynaklar
8Ara Sınav
9Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 11,2,3,4,5,6. kaynaklar
10Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 21,2,3,4,5,6. kaynaklar
11Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 31,2,3,4,5,6. kaynaklar
12Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 41,2,3,4,5,6. kaynaklar
13Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 51,2,3,4,5,6. kaynaklar
14Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 61,2,3,4,5,6. kaynaklar
15Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 71,2,3,4,5,6,. kaynaklar
Kaynak
1. Oxford Supplementary Skills / Speaking Elementary - Intermediate & Upper-Intermediate 2. TED Talks: The official TED guide to public speaking 3. TED Talks Videos 4. Teacher King’s English Speaking Course Book 1 - Lithuanian Edition 5. İngilizce Cümle Kurma Teknikleri (Video Dersler+Kitap)-Erkan Önler 6. Video Anlatımlı İngilizce Konuş-Erkan Önler,Beyza Başaran

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler155
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı122
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Genel Sınav ve Hazırlığı155
Performans Görevi, Bakım Planı2612
Toplam İş Yükü (Saat)61
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(61/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NURSING SPEAKING CLUB-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHemşirelik öğrencilerinin İngilizce dilinde kendilerini ifade etme ve konuşma yeteneklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Geçmiş zamanda cümle kurma ,Geçmiş zamanda cümle kurma 2,Gelecek zamanda cümle kurma,Gelecek zamanda cümle kurma 2,Yetenekler hakkında cümle kurma,Öneri verme cümleleri oluşturma,Olasılıklar hakkında cümleler oluşturma,Ara Sınav,Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 1,Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 2,Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 3,Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 4,Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 5,Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 6,Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 7; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel düzeyde İngilizce dilinde kendini ifade eder14, 16, 37, 6, 9A, E
İngilizce dilinde konuşurken uygun dil bilgisi kurallarını kullanır14, 16, 37, 6, 9A, E, H
İngilizce dilinde konuşurken uygun kelimeleri kullanır14, 16, 37, 6, 9A, E
Belirlenen konuşma teması hakkında kelime ve dil yapılarını kullanır14, 16, 37, 6, 9A, E, H
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Geçmiş zamanda cümle kurma 1,2,3,4,5,6. kaynaklar
2Geçmiş zamanda cümle kurma 21,2.3.4.5.6. kaynaklar
3Gelecek zamanda cümle kurma1,2,3,4,5,6. kaynaklar
4Gelecek zamanda cümle kurma 21,2,3,4,5,6. kaynaklar
5Yetenekler hakkında cümle kurma1,2,3,4,5,6. kaynaklar
6Öneri verme cümleleri oluşturma1,2,3,4,5,6. kaynaklar
7Olasılıklar hakkında cümleler oluşturma1,2,3,4,5,6 kaynaklar
8Ara Sınav
9Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 11,2,3,4,5,6. kaynaklar
10Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 21,2,3,4,5,6. kaynaklar
11Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 31,2,3,4,5,6. kaynaklar
12Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 41,2,3,4,5,6. kaynaklar
13Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 51,2,3,4,5,6. kaynaklar
14Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 61,2,3,4,5,6. kaynaklar
15Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 71,2,3,4,5,6,. kaynaklar
Kaynak
1. Oxford Supplementary Skills / Speaking Elementary - Intermediate & Upper-Intermediate 2. TED Talks: The official TED guide to public speaking 3. TED Talks Videos 4. Teacher King’s English Speaking Course Book 1 - Lithuanian Edition 5. İngilizce Cümle Kurma Teknikleri (Video Dersler+Kitap)-Erkan Önler 6. Video Anlatımlı İngilizce Konuş-Erkan Önler,Beyza Başaran

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13