Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar IRMAK VURAL
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Müzeyyen ATASEVEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKadın-erkek eşitsizlikleri temelindeki toplumsal cinsiyet çalışmalarıyla ilgili teorik bilgi sağlamak ve alana ilişkin farkındalık yaratmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Toplumsal cinsiyeti anlamak,Toplumsal cinsiyet kavramı, Toplumsal cinsiyetin sosyal ve kültürel anlamı,Toplumsal cinsiyet normları, rol ve sorumlulukları,Toplumsal Cinsiyete Dayalı İşbölümü,Özel ve kamusal alanda toplumsal cinsiyet örüntüleri,Ataerkil Sistemi Anlamak,Ataerkil Sistemin Dayanakları ve İşleyiş Süreçleri ,Aile ve Cinsellik,Din, Hukuk ve Eğitim ve Toplumsal Cinsiyet,Sanat ve edebiyat, Kitle iletişim araçları,Siyaset ve Ekonomi,Toplumsal Cinsiyet ve Şiddet,Toplumsal Cinsiyet ve Sosyal Politikalar,Feminist Kuram; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ataerkil sistemi ve işleyiş sürecini çözümler.16, 19, 9A
Toplumsal cinsiyet kavramını tanımlar16, 9A
Toplumsal cinsiyet ve sosyal politikalar arasındaki ilişkiyi yordar16, 9A
Toplumda kadın ve erkeğin eşit olmayan konuları karşılaştırır10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Toplumsal cinsiyeti anlamak
2Toplumsal cinsiyet kavramı, Toplumsal cinsiyetin sosyal ve kültürel anlamı
3Toplumsal cinsiyet normları, rol ve sorumlulukları
4Toplumsal Cinsiyete Dayalı İşbölümü
5Özel ve kamusal alanda toplumsal cinsiyet örüntüleri
6Ataerkil Sistemi Anlamak
7Ataerkil Sistemin Dayanakları ve İşleyiş Süreçleri
8Aile ve Cinsellik
9Din, Hukuk ve Eğitim ve Toplumsal Cinsiyet
10Sanat ve edebiyat, Kitle iletişim araçları
11Siyaset ve Ekonomi
12Toplumsal Cinsiyet ve Şiddet
13Toplumsal Cinsiyet ve Sosyal Politikalar
14Feminist Kuram
Kaynak
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Sosyolojisi, Yıldız Ecevit, Anadolu Üniversitesi Yayınları Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları, Fatmagül Berktay-Yıldız Ecevit, Anadolu Üniversitesi Yayınları Kalkınmada Yeni Yaklaşımlar, A.F.Aysan ve D.Dumludağ, İmge Yayınları Başar, F., & Demirci, N. (2015). Toplumsal cinsiyet eşitsizliği ve şiddet. Kadın Sağlığı Hemşireliği Dergisi, 2(1), 41-52. Bal, M. D. (2014). Toplumsal cinsiyet eşitsizliğine genel bakiş. Kadın Sağlığı Hemşireliği Dergisi, 1(1), 15-28. KAYLI, D. Ş. (2019). Türkiye’de sosyal hizmetin toplumsal cinsiyet eşitliği ile ilişkisi. The Journal of Academic Social Science Studies, 4(45), 135-142.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11414
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)62
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(62/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar IRMAK VURAL
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Müzeyyen ATASEVEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKadın-erkek eşitsizlikleri temelindeki toplumsal cinsiyet çalışmalarıyla ilgili teorik bilgi sağlamak ve alana ilişkin farkındalık yaratmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Toplumsal cinsiyeti anlamak,Toplumsal cinsiyet kavramı, Toplumsal cinsiyetin sosyal ve kültürel anlamı,Toplumsal cinsiyet normları, rol ve sorumlulukları,Toplumsal Cinsiyete Dayalı İşbölümü,Özel ve kamusal alanda toplumsal cinsiyet örüntüleri,Ataerkil Sistemi Anlamak,Ataerkil Sistemin Dayanakları ve İşleyiş Süreçleri ,Aile ve Cinsellik,Din, Hukuk ve Eğitim ve Toplumsal Cinsiyet,Sanat ve edebiyat, Kitle iletişim araçları,Siyaset ve Ekonomi,Toplumsal Cinsiyet ve Şiddet,Toplumsal Cinsiyet ve Sosyal Politikalar,Feminist Kuram; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ataerkil sistemi ve işleyiş sürecini çözümler.16, 19, 9A
Toplumsal cinsiyet kavramını tanımlar16, 9A
Toplumsal cinsiyet ve sosyal politikalar arasındaki ilişkiyi yordar16, 9A
Toplumda kadın ve erkeğin eşit olmayan konuları karşılaştırır10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Toplumsal cinsiyeti anlamak
2Toplumsal cinsiyet kavramı, Toplumsal cinsiyetin sosyal ve kültürel anlamı
3Toplumsal cinsiyet normları, rol ve sorumlulukları
4Toplumsal Cinsiyete Dayalı İşbölümü
5Özel ve kamusal alanda toplumsal cinsiyet örüntüleri
6Ataerkil Sistemi Anlamak
7Ataerkil Sistemin Dayanakları ve İşleyiş Süreçleri
8Aile ve Cinsellik
9Din, Hukuk ve Eğitim ve Toplumsal Cinsiyet
10Sanat ve edebiyat, Kitle iletişim araçları
11Siyaset ve Ekonomi
12Toplumsal Cinsiyet ve Şiddet
13Toplumsal Cinsiyet ve Sosyal Politikalar
14Feminist Kuram
Kaynak
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Sosyolojisi, Yıldız Ecevit, Anadolu Üniversitesi Yayınları Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları, Fatmagül Berktay-Yıldız Ecevit, Anadolu Üniversitesi Yayınları Kalkınmada Yeni Yaklaşımlar, A.F.Aysan ve D.Dumludağ, İmge Yayınları Başar, F., & Demirci, N. (2015). Toplumsal cinsiyet eşitsizliği ve şiddet. Kadın Sağlığı Hemşireliği Dergisi, 2(1), 41-52. Bal, M. D. (2014). Toplumsal cinsiyet eşitsizliğine genel bakiş. Kadın Sağlığı Hemşireliği Dergisi, 1(1), 15-28. KAYLI, D. Ş. (2019). Türkiye’de sosyal hizmetin toplumsal cinsiyet eşitliği ile ilişkisi. The Journal of Academic Social Science Studies, 4(45), 135-142.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13