Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK OKUMA YAZMA BECERİLERİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin ana amacı, öğrencinin, akademik yazım kuralları çerçevesinde, alana ilişkin yazılı kaynaklara ulaşma, okuma ve anlama becerilerini kazandırmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, akademik yazım tanımı,Akademik yazım ile ilgili temel kavramlar,Akademik bilgi için ulaşılması gereken kaynaklar,Akademik bilginin elde edilme teknikleri,Elde edilen bilginin değerlendirilmesi ve doğru bilginin seçilmesi,Akademik yazım kuralları, akademik yazım formatları,Akademik aşırmacılık (intihal/plagiarism) örnekleri ve metin içinde doğru kaynak gösterme,Ara sınavın değerlendirilmesi/Hemşirelikle ilgili makalelerin yazım açısından incelenmesi çalışmaları,Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına ilişkin Türkçe-İngilizce makale çalışmaları,Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına ilişkin Türkçe-İngilizce makale çalışmaları-ıı,Akademik yazı yapısını oluşturma/akademik makale yazımı örnek çalışmaları,Sunum çeşitleri: yazılı, sözlü ve görsel sunum,Akademik bilgi derlemelerinin sunumu,Akademik bilgi derlemelerinin sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Elektronik kaynakları/kütüphane kaynaklarını kullanarak alana ilişkin güncel akademik bilgilere ulaşır.14, 9A, E
Hemşirelikle ilgili makaleleri okur.14, 9A, E
Hemşirelikle ilgili akademik bilgi için kullanılabilecek kaynakları söyler.14, 9A, E
Uygun terim-teknikleri kullanarak Türkçe-İngilizce makalelere ulaşır.14, 9A, E
Hemşirelikle ilgili makaleleri yazım düzeni açısından çözümler.14, 9A, E
Hemşirelikle ilgili yazılan makaleleri eleştirel düşünme çerçevesinde yorumlar.14, 9A, E
Elde ettiği akademik bilginin sunumunu yapar.14, 9A, E
Akademik bilgiyi tanımlar.14, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, akademik yazım tanımıKaynakların incelenmesi
2Akademik yazım ile ilgili temel kavramlarKaynakların incelenmesi
3Akademik bilgi için ulaşılması gereken kaynaklarKaynakların incelenmesi
4Akademik bilginin elde edilme teknikleriKaynakların incelenmesi
5Elde edilen bilginin değerlendirilmesi ve doğru bilginin seçilmesiKaynakların incelenmesi
6Akademik yazım kuralları, akademik yazım formatlarıKaynakların incelenmesi
7Akademik aşırmacılık (intihal/plagiarism) örnekleri ve metin içinde doğru kaynak göstermeKaynakların incelenmesi
8Ara sınavın değerlendirilmesi/Hemşirelikle ilgili makalelerin yazım açısından incelenmesi çalışmalarıKaynakların incelenmesi
9Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına ilişkin Türkçe-İngilizce makale çalışmalarıKaynakların incelenmesi
10Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına ilişkin Türkçe-İngilizce makale çalışmaları-ııKaynakların incelenmesi
11Akademik yazı yapısını oluşturma/akademik makale yazımı örnek çalışmalarıKaynakların incelenmesi
12Sunum çeşitleri: yazılı, sözlü ve görsel sunumKaynakların incelenmesi
13Akademik bilgi derlemelerinin sunumuKaynakların incelenmesi/Sunum hazırlama
14Akademik bilgi derlemelerinin sunumuKaynakların incelenmesi/Sunum hazırlama
Kaynak
1. Day, R.A. (2001). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır. (7.baskı, Aşkar Altay G.) Ankara: TÜBİTAK Yayınları. 2. Aksayan, S., Bahar, Z., Bayık, A., Emiroğlu, O. N., Görak G., Karataş, Kocaman, G., Kubilay, G. ve ark. (2002). Hemşirelikte araştırma. İstanbul: Odak Ofset. 3. Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, N. (2014). Hemşirelikte araştırma süreç, ilke ve uygulama. İstanbul: Nobel Kitabevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler155
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)73
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(73/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK OKUMA YAZMA BECERİLERİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin ana amacı, öğrencinin, akademik yazım kuralları çerçevesinde, alana ilişkin yazılı kaynaklara ulaşma, okuma ve anlama becerilerini kazandırmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, akademik yazım tanımı,Akademik yazım ile ilgili temel kavramlar,Akademik bilgi için ulaşılması gereken kaynaklar,Akademik bilginin elde edilme teknikleri,Elde edilen bilginin değerlendirilmesi ve doğru bilginin seçilmesi,Akademik yazım kuralları, akademik yazım formatları,Akademik aşırmacılık (intihal/plagiarism) örnekleri ve metin içinde doğru kaynak gösterme,Ara sınavın değerlendirilmesi/Hemşirelikle ilgili makalelerin yazım açısından incelenmesi çalışmaları,Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına ilişkin Türkçe-İngilizce makale çalışmaları,Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına ilişkin Türkçe-İngilizce makale çalışmaları-ıı,Akademik yazı yapısını oluşturma/akademik makale yazımı örnek çalışmaları,Sunum çeşitleri: yazılı, sözlü ve görsel sunum,Akademik bilgi derlemelerinin sunumu,Akademik bilgi derlemelerinin sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Elektronik kaynakları/kütüphane kaynaklarını kullanarak alana ilişkin güncel akademik bilgilere ulaşır.14, 9A, E
Hemşirelikle ilgili makaleleri okur.14, 9A, E
Hemşirelikle ilgili akademik bilgi için kullanılabilecek kaynakları söyler.14, 9A, E
Uygun terim-teknikleri kullanarak Türkçe-İngilizce makalelere ulaşır.14, 9A, E
Hemşirelikle ilgili makaleleri yazım düzeni açısından çözümler.14, 9A, E
Hemşirelikle ilgili yazılan makaleleri eleştirel düşünme çerçevesinde yorumlar.14, 9A, E
Elde ettiği akademik bilginin sunumunu yapar.14, 9A, E
Akademik bilgiyi tanımlar.14, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, akademik yazım tanımıKaynakların incelenmesi
2Akademik yazım ile ilgili temel kavramlarKaynakların incelenmesi
3Akademik bilgi için ulaşılması gereken kaynaklarKaynakların incelenmesi
4Akademik bilginin elde edilme teknikleriKaynakların incelenmesi
5Elde edilen bilginin değerlendirilmesi ve doğru bilginin seçilmesiKaynakların incelenmesi
6Akademik yazım kuralları, akademik yazım formatlarıKaynakların incelenmesi
7Akademik aşırmacılık (intihal/plagiarism) örnekleri ve metin içinde doğru kaynak göstermeKaynakların incelenmesi
8Ara sınavın değerlendirilmesi/Hemşirelikle ilgili makalelerin yazım açısından incelenmesi çalışmalarıKaynakların incelenmesi
9Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına ilişkin Türkçe-İngilizce makale çalışmalarıKaynakların incelenmesi
10Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına ilişkin Türkçe-İngilizce makale çalışmaları-ııKaynakların incelenmesi
11Akademik yazı yapısını oluşturma/akademik makale yazımı örnek çalışmalarıKaynakların incelenmesi
12Sunum çeşitleri: yazılı, sözlü ve görsel sunumKaynakların incelenmesi
13Akademik bilgi derlemelerinin sunumuKaynakların incelenmesi/Sunum hazırlama
14Akademik bilgi derlemelerinin sunumuKaynakların incelenmesi/Sunum hazırlama
Kaynak
1. Day, R.A. (2001). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır. (7.baskı, Aşkar Altay G.) Ankara: TÜBİTAK Yayınları. 2. Aksayan, S., Bahar, Z., Bayık, A., Emiroğlu, O. N., Görak G., Karataş, Kocaman, G., Kubilay, G. ve ark. (2002). Hemşirelikte araştırma. İstanbul: Odak Ofset. 3. Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, N. (2014). Hemşirelikte araştırma süreç, ilke ve uygulama. İstanbul: Nobel Kitabevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13