Öğrencileri bilimsel çalışmalara hazırlamak ve araştırma yürütme süreci ile ilgili deneyim kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Bilimsel araştırma konusu tanımı,Bilimsel araştırma tanımı ve bilimsel yöntemler,Hipotez ve araştırma sorusunun oluşturulması,Literatür taraması ve araştırma önerisi,Metodoloji oluşturma,Metodoloji açıklama,Veri toplama,Verileri işleme, kategorize etme,Proje geliştirmeye doğru adımlar,Tübitak Projeleri ve diğer ulusal projeler,Veri kaynakları,Gözlemleme,Alan notları,Etik kurul başvuru çalışmaları, formları tanıma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bilimsel bir araştırma için literatüre ulaşabilir
16, 9
A, E
Bilimsel araştırma veri toplama ve yorumlama becerisini sağlayabilir
16, 9
A
Araştırma projesini değerlendirebilme çalışmaları raporlaştırma özelliği sağlayabilir
16, 9
A
Araştırma sürecinde etik kurallara uygun olarak çalışmayı başlatabilir
9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Bilimsel araştırma konusu tanımı
2
Bilimsel araştırma tanımı ve bilimsel yöntemler
3
Hipotez ve araştırma sorusunun oluşturulması
4
Literatür taraması ve araştırma önerisi
5
Metodoloji oluşturma
6
Metodoloji açıklama
7
Veri toplama
8
Verileri işleme, kategorize etme
9
Proje geliştirmeye doğru adımlar
10
Tübitak Projeleri ve diğer ulusal projeler
11
Veri kaynakları
12
Gözlemleme
13
Alan notları
14
Etik kurul başvuru çalışmaları, formları tanıma
Kaynak
Aydın, U. S. T. A. (2012). SORUNSALDAN SONUÇLARA BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ: BİR ARAŞTIRMA RAPORU MODELİ ÖRNEĞİ. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 3(5), 135-161.
İlhan, A., Çelik, H. C., & Aslan, A. (2016). Üniversite öğrencilerinin bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2).
Bakar, C., & Akgün, H. S. (2006). BİLİMSEL ARAŞTIRMA SONUÇLARINI YAYINA HAZIRLAMA TEKNİKLERİ. Tıp Eğitimi Dünyası, 23(23), 51-57.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
2
2
4
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
4
4
16
Genel Sınav ve Hazırlığı
6
6
36
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
56
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ
-
Güz Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Pınar IRMAK VURAL
Dersi Verenler
Doç.Dr. Pınar IRMAK VURAL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencileri bilimsel çalışmalara hazırlamak ve araştırma yürütme süreci ile ilgili deneyim kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Bilimsel araştırma konusu tanımı,Bilimsel araştırma tanımı ve bilimsel yöntemler,Hipotez ve araştırma sorusunun oluşturulması,Literatür taraması ve araştırma önerisi,Metodoloji oluşturma,Metodoloji açıklama,Veri toplama,Verileri işleme, kategorize etme,Proje geliştirmeye doğru adımlar,Tübitak Projeleri ve diğer ulusal projeler,Veri kaynakları,Gözlemleme,Alan notları,Etik kurul başvuru çalışmaları, formları tanıma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bilimsel bir araştırma için literatüre ulaşabilir
16, 9
A, E
Bilimsel araştırma veri toplama ve yorumlama becerisini sağlayabilir
16, 9
A
Araştırma projesini değerlendirebilme çalışmaları raporlaştırma özelliği sağlayabilir
16, 9
A
Araştırma sürecinde etik kurallara uygun olarak çalışmayı başlatabilir
9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Bilimsel araştırma konusu tanımı
2
Bilimsel araştırma tanımı ve bilimsel yöntemler
3
Hipotez ve araştırma sorusunun oluşturulması
4
Literatür taraması ve araştırma önerisi
5
Metodoloji oluşturma
6
Metodoloji açıklama
7
Veri toplama
8
Verileri işleme, kategorize etme
9
Proje geliştirmeye doğru adımlar
10
Tübitak Projeleri ve diğer ulusal projeler
11
Veri kaynakları
12
Gözlemleme
13
Alan notları
14
Etik kurul başvuru çalışmaları, formları tanıma
Kaynak
Aydın, U. S. T. A. (2012). SORUNSALDAN SONUÇLARA BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ: BİR ARAŞTIRMA RAPORU MODELİ ÖRNEĞİ. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 3(5), 135-161.
İlhan, A., Çelik, H. C., & Aslan, A. (2016). Üniversite öğrencilerinin bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2).
Bakar, C., & Akgün, H. S. (2006). BİLİMSEL ARAŞTIRMA SONUÇLARINI YAYINA HAZIRLAMA TEKNİKLERİ. Tıp Eğitimi Dünyası, 23(23), 51-57.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar