Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar IRMAK VURAL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Pınar IRMAK VURAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri bilimsel çalışmalara hazırlamak ve araştırma yürütme süreci ile ilgili deneyim kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel araştırma konusu tanımı,Bilimsel araştırma tanımı ve bilimsel yöntemler,Hipotez ve araştırma sorusunun oluşturulması,Literatür taraması ve araştırma önerisi,Metodoloji oluşturma,Metodoloji açıklama,Veri toplama,Verileri işleme, kategorize etme,Proje geliştirmeye doğru adımlar,Tübitak Projeleri ve diğer ulusal projeler,Veri kaynakları,Gözlemleme,Alan notları,Etik kurul başvuru çalışmaları, formları tanıma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel bir araştırma için literatüre ulaşabilir16, 9A, E
Bilimsel araştırma veri toplama ve yorumlama becerisini sağlayabilir16, 9A
Araştırma projesini değerlendirebilme çalışmaları raporlaştırma özelliği sağlayabilir16, 9A
Araştırma sürecinde etik kurallara uygun olarak çalışmayı başlatabilir9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel araştırma konusu tanımı
2Bilimsel araştırma tanımı ve bilimsel yöntemler
3Hipotez ve araştırma sorusunun oluşturulması
4Literatür taraması ve araştırma önerisi
5Metodoloji oluşturma
6Metodoloji açıklama
7Veri toplama
8Verileri işleme, kategorize etme
9Proje geliştirmeye doğru adımlar
10Tübitak Projeleri ve diğer ulusal projeler
11Veri kaynakları
12Gözlemleme
13Alan notları
14Etik kurul başvuru çalışmaları, formları tanıma
Kaynak
Aydın, U. S. T. A. (2012). SORUNSALDAN SONUÇLARA BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ: BİR ARAŞTIRMA RAPORU MODELİ ÖRNEĞİ. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 3(5), 135-161. İlhan, A., Çelik, H. C., & Aslan, A. (2016). Üniversite öğrencilerinin bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2). Bakar, C., & Akgün, H. S. (2006). BİLİMSEL ARAŞTIRMA SONUÇLARINI YAYINA HAZIRLAMA TEKNİKLERİ. Tıp Eğitimi Dünyası, 23(23), 51-57.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati224
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı4416
Genel Sınav ve Hazırlığı6636
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)56
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar IRMAK VURAL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Pınar IRMAK VURAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri bilimsel çalışmalara hazırlamak ve araştırma yürütme süreci ile ilgili deneyim kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel araştırma konusu tanımı,Bilimsel araştırma tanımı ve bilimsel yöntemler,Hipotez ve araştırma sorusunun oluşturulması,Literatür taraması ve araştırma önerisi,Metodoloji oluşturma,Metodoloji açıklama,Veri toplama,Verileri işleme, kategorize etme,Proje geliştirmeye doğru adımlar,Tübitak Projeleri ve diğer ulusal projeler,Veri kaynakları,Gözlemleme,Alan notları,Etik kurul başvuru çalışmaları, formları tanıma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel bir araştırma için literatüre ulaşabilir16, 9A, E
Bilimsel araştırma veri toplama ve yorumlama becerisini sağlayabilir16, 9A
Araştırma projesini değerlendirebilme çalışmaları raporlaştırma özelliği sağlayabilir16, 9A
Araştırma sürecinde etik kurallara uygun olarak çalışmayı başlatabilir9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel araştırma konusu tanımı
2Bilimsel araştırma tanımı ve bilimsel yöntemler
3Hipotez ve araştırma sorusunun oluşturulması
4Literatür taraması ve araştırma önerisi
5Metodoloji oluşturma
6Metodoloji açıklama
7Veri toplama
8Verileri işleme, kategorize etme
9Proje geliştirmeye doğru adımlar
10Tübitak Projeleri ve diğer ulusal projeler
11Veri kaynakları
12Gözlemleme
13Alan notları
14Etik kurul başvuru çalışmaları, formları tanıma
Kaynak
Aydın, U. S. T. A. (2012). SORUNSALDAN SONUÇLARA BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ: BİR ARAŞTIRMA RAPORU MODELİ ÖRNEĞİ. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 3(5), 135-161. İlhan, A., Çelik, H. C., & Aslan, A. (2016). Üniversite öğrencilerinin bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2). Bakar, C., & Akgün, H. S. (2006). BİLİMSEL ARAŞTIRMA SONUÇLARINI YAYINA HAZIRLAMA TEKNİKLERİ. Tıp Eğitimi Dünyası, 23(23), 51-57.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13