Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARİYER PLANLAMA-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖz farkındalık ve kariyer geliştirme stratejileri doğrultusunda gelecek hedefleri ile uyumlu kariyer planlama yapabilen ve gelişime açık bireyler yetiştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtılması, kariyerle ilgili temel kavramlar ,Kariyer gelişim kuramları,Kariyer planlama süreci ve aşamaları ,Kariyer planlama modelleri, kariyer sürecinde yaşanan güçlükler,Çalışma Hayatına Giriş: Özgeçmiş hazırlama, iş görüşmesi,Kariyer danışmanlığı ,Girişimcilik,Ara Sınav,Hemşirelikte kariyer alanları ,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-1 ,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-2 ,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-3,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-4,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-5,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kariyerle ilgili temel kavramları tanımlar. 10, 16, 9A
Bireysel ve profesyonel özelliklerini belirler. 10, 16, 9A
Güçlü ve geliştirmeye açık özelliklerini belirler. 10, 16, 9A
Kariyer planlama süreci ve aşamalarını açıklar. 10, 16, 9A
Kariyer planlama sürecine uygun olarak kariyer gelişim planı hazırlar. 10, 16, 9A
Bireysel ve profesyonel özelliklerine ilişkin özgeçmiş hazırlar. 10, 16, 9A
İş görüşmesine ilişkin temel bilgileri açıklar. 10, 16, 9A
Hemşirelikte kariyer alanlarını belirler. 10, 16, 9A
Sektör çalışanlarının deneyimlerini analiz eder. 10, 16, 9A
Girişimciliğin kariyer planlama ve geliştirmeye etkisini tartışır. 10, 16, 9A
Kariyer danışmanlığı çalışmalarının kariyer planlama ve geliştirmeye etkisini tartışır. 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtılması, kariyerle ilgili temel kavramlar MEBIS notları
2Kariyer gelişim kuramlarıMEBIS notları
3Kariyer planlama süreci ve aşamaları MEBIS notları
4Kariyer planlama modelleri, kariyer sürecinde yaşanan güçlüklerMEBIS notları
5Çalışma Hayatına Giriş: Özgeçmiş hazırlama, iş görüşmesiMEBIS notları
6Kariyer danışmanlığı MEBIS notları
7GirişimcilikMEBIS notları
8Ara Sınav
9Hemşirelikte kariyer alanları MEBIS notları
10Kariyer süreci deneyim paylaşımı-1 MEBIS notları
11Kariyer süreci deneyim paylaşımı-2 MEBIS notları
12Kariyer süreci deneyim paylaşımı-3MEBIS notları
13Kariyer süreci deneyim paylaşımı-4MEBIS notları
14Kariyer süreci deneyim paylaşımı-5MEBIS notları
15Genel Sınav
Kaynak
1. Öztemel K. Kariyer Geliştirme ve Planlama, 4. Baskı, Ağustos 2022, Pegem Akademi, Ankara. 2. Taş A, Aytaç T (Edt). Kariyer Geliştirme ve Planlama: Kuram Yöntem Uygulama, 1. Baskı, 2021, Anı Yayıncılık, Ankara. 3. Vatan F, Bayık Temel A. Hemşirelikte Kariyer Geliştirmede Yeni Bir Yaklaşım: Yönderlik. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 28 (2) : 79-89, 2012. 4. Arslan H, Konuk Şener D. Hemşirelikte Yeni ve Önemli Bir Kavram: Girişimcilik. İ.Ü.F.N. Hem. Derg (2012) Cilt 20 - Sayı 2: 140-145. 5. Bahar A ve ark. Hemşirelik Öğrencilerinde Girişimcilik Düzeyi ve Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Acibadem Universitesi Saglik Bilimleri Dergisi · January 2020. 6. MEBIS notu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARİYER PLANLAMA-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖz farkındalık ve kariyer geliştirme stratejileri doğrultusunda gelecek hedefleri ile uyumlu kariyer planlama yapabilen ve gelişime açık bireyler yetiştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtılması, kariyerle ilgili temel kavramlar ,Kariyer gelişim kuramları,Kariyer planlama süreci ve aşamaları ,Kariyer planlama modelleri, kariyer sürecinde yaşanan güçlükler,Çalışma Hayatına Giriş: Özgeçmiş hazırlama, iş görüşmesi,Kariyer danışmanlığı ,Girişimcilik,Ara Sınav,Hemşirelikte kariyer alanları ,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-1 ,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-2 ,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-3,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-4,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-5,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kariyerle ilgili temel kavramları tanımlar. 10, 16, 9A
Bireysel ve profesyonel özelliklerini belirler. 10, 16, 9A
Güçlü ve geliştirmeye açık özelliklerini belirler. 10, 16, 9A
Kariyer planlama süreci ve aşamalarını açıklar. 10, 16, 9A
Kariyer planlama sürecine uygun olarak kariyer gelişim planı hazırlar. 10, 16, 9A
Bireysel ve profesyonel özelliklerine ilişkin özgeçmiş hazırlar. 10, 16, 9A
İş görüşmesine ilişkin temel bilgileri açıklar. 10, 16, 9A
Hemşirelikte kariyer alanlarını belirler. 10, 16, 9A
Sektör çalışanlarının deneyimlerini analiz eder. 10, 16, 9A
Girişimciliğin kariyer planlama ve geliştirmeye etkisini tartışır. 10, 16, 9A
Kariyer danışmanlığı çalışmalarının kariyer planlama ve geliştirmeye etkisini tartışır. 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtılması, kariyerle ilgili temel kavramlar MEBIS notları
2Kariyer gelişim kuramlarıMEBIS notları
3Kariyer planlama süreci ve aşamaları MEBIS notları
4Kariyer planlama modelleri, kariyer sürecinde yaşanan güçlüklerMEBIS notları
5Çalışma Hayatına Giriş: Özgeçmiş hazırlama, iş görüşmesiMEBIS notları
6Kariyer danışmanlığı MEBIS notları
7GirişimcilikMEBIS notları
8Ara Sınav
9Hemşirelikte kariyer alanları MEBIS notları
10Kariyer süreci deneyim paylaşımı-1 MEBIS notları
11Kariyer süreci deneyim paylaşımı-2 MEBIS notları
12Kariyer süreci deneyim paylaşımı-3MEBIS notları
13Kariyer süreci deneyim paylaşımı-4MEBIS notları
14Kariyer süreci deneyim paylaşımı-5MEBIS notları
15Genel Sınav
Kaynak
1. Öztemel K. Kariyer Geliştirme ve Planlama, 4. Baskı, Ağustos 2022, Pegem Akademi, Ankara. 2. Taş A, Aytaç T (Edt). Kariyer Geliştirme ve Planlama: Kuram Yöntem Uygulama, 1. Baskı, 2021, Anı Yayıncılık, Ankara. 3. Vatan F, Bayık Temel A. Hemşirelikte Kariyer Geliştirmede Yeni Bir Yaklaşım: Yönderlik. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 28 (2) : 79-89, 2012. 4. Arslan H, Konuk Şener D. Hemşirelikte Yeni ve Önemli Bir Kavram: Girişimcilik. İ.Ü.F.N. Hem. Derg (2012) Cilt 20 - Sayı 2: 140-145. 5. Bahar A ve ark. Hemşirelik Öğrencilerinde Girişimcilik Düzeyi ve Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Acibadem Universitesi Saglik Bilimleri Dergisi · January 2020. 6. MEBIS notu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13