Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlıklı ve hasta bireyin, ailenin ve toplumun gereksinimlerini temel sağlık hizmetleri doğrultusunda karşılamak için hemşirenin eğitici rolünün önemini kavraması ve bu gereksinimlerine yönelik öğretim sürecini planlayabilmesi için gerekli bilgiyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması

Hemşirelikte Öğretimde Temel Kavramlar
,Öğretim Süreci, Hemşirelik ve Öğretim Sürecinin Karşılaştırılması ,Sağlık Eğitimi Tanımı ve Özellikleri,Hasta Hemşire İlişkisi ve Öğretim,Çocuk Eğitimi, Yetişkin Eğitimi, Yaşlı Eğitimi: Farklar ve dikkat edilecek noktalar,Eğitimi Öğretimi Hazırlama Süreci,Eğitimi Öğretimi Hazırlama Süreci
Veri Toplama ve Hemşirelik Tanısı Koyma
,Ara sınav,Eğitimi Öğretimi Hazırlama Süreci
Planlama-Hedefler oluşturma,
Spontan eğitim özellikleri,Eğitim Araç Gereçleri- Materyal Geliştirme,Eğitim Araç Gereçleri- Materyal Geliştirme,İnteraktif öğretim yöntemleri ,İnteraktif öğretim yöntemleri ,Eğitim öğretimi uygulama ve değerlendirme basamakları,Hizmet İçi Eğitimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eğitim, öğrenim, öğretim kavramlarını tanımlar16, 9A
Sağlık eğitimini ve özelliklerini tanımlar16, 9A
Sağlık eğitiminde bireylerin özelliklerine uygun eğitim yöntemleri ve materyalleri seçer10, 16, 6, 9A
Çocuk, yetişkin ve yaşlı eğitimi arasındaki farkları sıralar10, 16, 19, 9A
Uygun eğitim atmosferinin özelliklerini açıklar10, 16, 9A
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve yeniden kazandırılmasında hemşirenin eğitici rolünün önemini açıklar10, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması

Hemşirelikte Öğretimde Temel Kavramlar
1.kaynağın giriş bölümünün incelenmesi, 2. kaynağın okunması
2Öğretim Süreci, Hemşirelik ve Öğretim Sürecinin Karşılaştırılması 1.kaynağın giriş bölümünün incelenmesi, 2. ve 3. kaynağın okunması
3Sağlık Eğitimi Tanımı ve Özellikleri3. kaynağın okunması
4Hasta Hemşire İlişkisi ve Öğretim5. kaynağın birinci bölümünün incelenmesi.
5Çocuk Eğitimi, Yetişkin Eğitimi, Yaşlı Eğitimi: Farklar ve dikkat edilecek noktalar4. kaynağın ‘Gelişim kuramcıları’ bölümünün incelenmesi
6Eğitimi Öğretimi Hazırlama Süreci2. kaynağın okunması
7Eğitimi Öğretimi Hazırlama Süreci
Veri Toplama ve Hemşirelik Tanısı Koyma
2. kaynağın okunması
8Ara sınav
9Eğitimi Öğretimi Hazırlama Süreci
Planlama-Hedefler oluşturma,
Spontan eğitim özellikleri
2. kaynağın okunması
10Eğitim Araç Gereçleri- Materyal Geliştirme1.kaynağın ‘Görsel işitsel araç gereçler’ bölümünün okunması
11Eğitim Araç Gereçleri- Materyal Geliştirme1.kaynağın ‘Görsel işitsel araç gereçler’ bölümünün okunması ve 2. Kaynağın incelenmesi
12İnteraktif öğretim yöntemleri 1.Kaynağın ‘interaktif eğitim yöntemleri’ bölümünün incelenmesi ve 2. kaynağın incelenmesi
13İnteraktif öğretim yöntemleri 1.Kaynağın ‘interaktif eğitim yöntemleri’ bölümünün incelenmesi
14Eğitim öğretimi uygulama ve değerlendirme basamakları1.kaynağın ‘öğretim süreci bölümünün ve 4. Kaynağın ‘çocuklarda öğrenme ilkeleri ‘ bölümünün incelenmesi.
15Hizmet İçi EğitimiÖğretim elemanının ders notları
Kaynak
1.Sullivan R., Magarick R, Bergthold G, Blouse A, Mclntosh N. (1999). Tıp Eğitimcileri için Eğitim Becerileri Rehberi. Şahin N (çev.). Ankara: Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı. 2. Bayat M. (2005). Öğretim süreci ve hemşirelik. Sağlık Bilimleri Dergisi, 14, 66-72. 3. Gökkoca ZU. (2001). Sağlık Eğitimi Açısından Temel İlkeler. Sted, 10(10), 371-374. 4. Senemoğlu N. (2012). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: PEGEM Yayıncılık. 5. Özcan A. (2006). Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim, Ankara. 6. Öğretim elemanının ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlıklı ve hasta bireyin, ailenin ve toplumun gereksinimlerini temel sağlık hizmetleri doğrultusunda karşılamak için hemşirenin eğitici rolünün önemini kavraması ve bu gereksinimlerine yönelik öğretim sürecini planlayabilmesi için gerekli bilgiyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması

Hemşirelikte Öğretimde Temel Kavramlar
,Öğretim Süreci, Hemşirelik ve Öğretim Sürecinin Karşılaştırılması ,Sağlık Eğitimi Tanımı ve Özellikleri,Hasta Hemşire İlişkisi ve Öğretim,Çocuk Eğitimi, Yetişkin Eğitimi, Yaşlı Eğitimi: Farklar ve dikkat edilecek noktalar,Eğitimi Öğretimi Hazırlama Süreci,Eğitimi Öğretimi Hazırlama Süreci
Veri Toplama ve Hemşirelik Tanısı Koyma
,Ara sınav,Eğitimi Öğretimi Hazırlama Süreci
Planlama-Hedefler oluşturma,
Spontan eğitim özellikleri,Eğitim Araç Gereçleri- Materyal Geliştirme,Eğitim Araç Gereçleri- Materyal Geliştirme,İnteraktif öğretim yöntemleri ,İnteraktif öğretim yöntemleri ,Eğitim öğretimi uygulama ve değerlendirme basamakları,Hizmet İçi Eğitimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eğitim, öğrenim, öğretim kavramlarını tanımlar16, 9A
Sağlık eğitimini ve özelliklerini tanımlar16, 9A
Sağlık eğitiminde bireylerin özelliklerine uygun eğitim yöntemleri ve materyalleri seçer10, 16, 6, 9A
Çocuk, yetişkin ve yaşlı eğitimi arasındaki farkları sıralar10, 16, 19, 9A
Uygun eğitim atmosferinin özelliklerini açıklar10, 16, 9A
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve yeniden kazandırılmasında hemşirenin eğitici rolünün önemini açıklar10, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması

Hemşirelikte Öğretimde Temel Kavramlar
1.kaynağın giriş bölümünün incelenmesi, 2. kaynağın okunması
2Öğretim Süreci, Hemşirelik ve Öğretim Sürecinin Karşılaştırılması 1.kaynağın giriş bölümünün incelenmesi, 2. ve 3. kaynağın okunması
3Sağlık Eğitimi Tanımı ve Özellikleri3. kaynağın okunması
4Hasta Hemşire İlişkisi ve Öğretim5. kaynağın birinci bölümünün incelenmesi.
5Çocuk Eğitimi, Yetişkin Eğitimi, Yaşlı Eğitimi: Farklar ve dikkat edilecek noktalar4. kaynağın ‘Gelişim kuramcıları’ bölümünün incelenmesi
6Eğitimi Öğretimi Hazırlama Süreci2. kaynağın okunması
7Eğitimi Öğretimi Hazırlama Süreci
Veri Toplama ve Hemşirelik Tanısı Koyma
2. kaynağın okunması
8Ara sınav
9Eğitimi Öğretimi Hazırlama Süreci
Planlama-Hedefler oluşturma,
Spontan eğitim özellikleri
2. kaynağın okunması
10Eğitim Araç Gereçleri- Materyal Geliştirme1.kaynağın ‘Görsel işitsel araç gereçler’ bölümünün okunması
11Eğitim Araç Gereçleri- Materyal Geliştirme1.kaynağın ‘Görsel işitsel araç gereçler’ bölümünün okunması ve 2. Kaynağın incelenmesi
12İnteraktif öğretim yöntemleri 1.Kaynağın ‘interaktif eğitim yöntemleri’ bölümünün incelenmesi ve 2. kaynağın incelenmesi
13İnteraktif öğretim yöntemleri 1.Kaynağın ‘interaktif eğitim yöntemleri’ bölümünün incelenmesi
14Eğitim öğretimi uygulama ve değerlendirme basamakları1.kaynağın ‘öğretim süreci bölümünün ve 4. Kaynağın ‘çocuklarda öğrenme ilkeleri ‘ bölümünün incelenmesi.
15Hizmet İçi EğitimiÖğretim elemanının ders notları
Kaynak
1.Sullivan R., Magarick R, Bergthold G, Blouse A, Mclntosh N. (1999). Tıp Eğitimcileri için Eğitim Becerileri Rehberi. Şahin N (çev.). Ankara: Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı. 2. Bayat M. (2005). Öğretim süreci ve hemşirelik. Sağlık Bilimleri Dergisi, 14, 66-72. 3. Gökkoca ZU. (2001). Sağlık Eğitimi Açısından Temel İlkeler. Sted, 10(10), 371-374. 4. Senemoğlu N. (2012). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: PEGEM Yayıncılık. 5. Özcan A. (2006). Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim, Ankara. 6. Öğretim elemanının ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13