Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA-Bahar Dönemi0+848
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN, Arş.Gör. Şura KAYA, Dr.Öğr.Üye. Esra KÖROĞLU ÇAMDEVİREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık ekibinin bir üyesi olarak, halk sağlığı hemşireliği alanlarında birey, aile ve toplum gruplarının öncelikli sağlık sorunlarına yönelik seçilmiş uygulamalarda rol alabilmesi, sağlığın geliştirilmesi faaliyetlerine yönelik program planlama yapabilmesini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Klinik uygulama hakkında bilgilendirme, uygulama alanlarının tanıtılması. Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin öğretilmesi. OMAHA Sistemi, temel kavramlarının vaka örnekleriyle anlatılması,Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin öğretilmesi,TANILAMA,
PROBLEMLERİN BELİRLENMESİ,OKUL SAĞLIĞI TARAMALARININ PLANLANMASI,PROBLEMLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ (GİRİŞİM ÖNCESİ PDÖ UYGULAMA),HEMŞİRELİK GİRİŞİM ŞEMASI DOĞRULTUSUNDA GİRİŞİM PLANLAMA,OKUL SAĞLIĞI TARAMALARININ YAPILMASI,OKUL SAĞLIĞI TARAMALARININ YAPILMASI,Sağlığı geliştirme /sağlık eğitimi programı planlama,SAĞLIĞI GELİŞTİRME PROGRAMLARI'NIN UYGULANMASI
SAĞLIK EĞİTİMLERİ,SAĞLIĞI GELİŞTİRME PROGRAMLARI'NIN UYGULANMASI
SAĞLIK EĞİTİMLERİ,İŞBİRLİĞİ GELİŞTİRME,Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin değerlendirilmesi,Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Halk Sağlığı ve Hemşirelik Biliminin temel kavram ve kuramlarını halk sağlığı hemşireliğine yansıtır.H
7.Birey/aile ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik programları uygular5H
8.Diğer sağlık ve diğer disiplinlerin üyeleri, meslektaşları ve toplum liderleri ile işbirliği yaparE, H
3.Birey, aile ve toplumun sağlık problemlerini OMAHA sınıflama sistemini kullanarak rapor eder38
4.Birey, aile ve toplumun sağlık problemlerine yönelik bilgi, davranış ve durumunu değerlendirir38
5.Birey, aile ve toplumun sağlık problemlerine yönelik uygun girişimleri planlar38
6.Birey, aile ve topluma yönelik sağlık taraması faaliyetlerini yerine getirir38, 5H
9.Toplumsal alanlarda karşılaştığı farklı durumlarda vaka yönetimi yapabilme38H
2. Birey, aile ve toplumun sağlık problemlerini bütüncül olarak belirler38
Öğretim Yöntemleri:38: Bakım Planı, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Klinik uygulama hakkında bilgilendirme, uygulama alanlarının tanıtılması. Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin öğretilmesi. OMAHA Sistemi, temel kavramlarının vaka örnekleriyle anlatılması
2Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin öğretilmesiKlinik uygulama formlarının incelenmesi
3TANILAMA,
PROBLEMLERİN BELİRLENMESİ
Problem sınıflama listesinin incelenmesi
4OKUL SAĞLIĞI TARAMALARININ PLANLANMASIOkul sağlığı uygulama formunun incelenmesi 2.kaynağın 105-110 sayfalarının incelenmesi
5PROBLEMLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ (GİRİŞİM ÖNCESİ PDÖ UYGULAMA)Problem değerlendirme ölçeği'nin incelenmesi
6HEMŞİRELİK GİRİŞİM ŞEMASI DOĞRULTUSUNDA GİRİŞİM PLANLAMAHemşirelik girişim şeması ve girişim kategorilerinin incelenmesi Hedefler listesi ve bireye özel girişimlerin incelenmesi
7OKUL SAĞLIĞI TARAMALARININ YAPILMASITarama raporlarını düzenleme
8OKUL SAĞLIĞI TARAMALARININ YAPILMASITaramalar sonucunda riskli öğrencilerin belirlenmesi
9Sağlığı geliştirme /sağlık eğitimi programı planlamaSunum hazırlama
10SAĞLIĞI GELİŞTİRME PROGRAMLARI'NIN UYGULANMASI
SAĞLIK EĞİTİMLERİ
Eğitim materyallerinin hazırlığı
11SAĞLIĞI GELİŞTİRME PROGRAMLARI'NIN UYGULANMASI
SAĞLIK EĞİTİMLERİ
Aktif öğretim tekniklerinin kullanımı
12İŞBİRLİĞİ GELİŞTİRMEGRUP ÇALIŞMASI
13Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin değerlendirilmesi
14Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin değerlendirilmesi
Kaynak
1. Erci, B. (Ed.) (2016). Halk Sağlığı Hemşireliği. Elazığ: Anadolu Nobel Tıp Kitabevi. 2. Gözüm, S.(Ed.).(2016).Okul Dönemindeki Çocukların Sağlığının Geliştirilmesi. Vize Yayıncılık. 3. Şahinöz, T. (Ed.). 2017. Halk Sağlığı Uygulama Kitabı. İstanbul : Nobel Tıp Kitabevleri. 4.Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, MN., Seçginli, S., Coşansu, G. (2016). Omaha Sistemi Hemşirelikte Bilgi Yönetimi.İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 5. Reed J., Clarke C., Macfarlane, A. (2015).Yaşlı Bakım Hemşireliği (Çev. Ed. Ayfer Karadakovan), İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati148112
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi24080
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer22040
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)232
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA-Bahar Dönemi0+848
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN, Arş.Gör. Şura KAYA, Dr.Öğr.Üye. Esra KÖROĞLU ÇAMDEVİREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık ekibinin bir üyesi olarak, halk sağlığı hemşireliği alanlarında birey, aile ve toplum gruplarının öncelikli sağlık sorunlarına yönelik seçilmiş uygulamalarda rol alabilmesi, sağlığın geliştirilmesi faaliyetlerine yönelik program planlama yapabilmesini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Klinik uygulama hakkında bilgilendirme, uygulama alanlarının tanıtılması. Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin öğretilmesi. OMAHA Sistemi, temel kavramlarının vaka örnekleriyle anlatılması,Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin öğretilmesi,TANILAMA,
PROBLEMLERİN BELİRLENMESİ,OKUL SAĞLIĞI TARAMALARININ PLANLANMASI,PROBLEMLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ (GİRİŞİM ÖNCESİ PDÖ UYGULAMA),HEMŞİRELİK GİRİŞİM ŞEMASI DOĞRULTUSUNDA GİRİŞİM PLANLAMA,OKUL SAĞLIĞI TARAMALARININ YAPILMASI,OKUL SAĞLIĞI TARAMALARININ YAPILMASI,Sağlığı geliştirme /sağlık eğitimi programı planlama,SAĞLIĞI GELİŞTİRME PROGRAMLARI'NIN UYGULANMASI
SAĞLIK EĞİTİMLERİ,SAĞLIĞI GELİŞTİRME PROGRAMLARI'NIN UYGULANMASI
SAĞLIK EĞİTİMLERİ,İŞBİRLİĞİ GELİŞTİRME,Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin değerlendirilmesi,Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Halk Sağlığı ve Hemşirelik Biliminin temel kavram ve kuramlarını halk sağlığı hemşireliğine yansıtır.H
7.Birey/aile ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik programları uygular5H
8.Diğer sağlık ve diğer disiplinlerin üyeleri, meslektaşları ve toplum liderleri ile işbirliği yaparE, H
3.Birey, aile ve toplumun sağlık problemlerini OMAHA sınıflama sistemini kullanarak rapor eder38
4.Birey, aile ve toplumun sağlık problemlerine yönelik bilgi, davranış ve durumunu değerlendirir38
5.Birey, aile ve toplumun sağlık problemlerine yönelik uygun girişimleri planlar38
6.Birey, aile ve topluma yönelik sağlık taraması faaliyetlerini yerine getirir38, 5H
9.Toplumsal alanlarda karşılaştığı farklı durumlarda vaka yönetimi yapabilme38H
2. Birey, aile ve toplumun sağlık problemlerini bütüncül olarak belirler38
Öğretim Yöntemleri:38: Bakım Planı, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Klinik uygulama hakkında bilgilendirme, uygulama alanlarının tanıtılması. Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin öğretilmesi. OMAHA Sistemi, temel kavramlarının vaka örnekleriyle anlatılması
2Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin öğretilmesiKlinik uygulama formlarının incelenmesi
3TANILAMA,
PROBLEMLERİN BELİRLENMESİ
Problem sınıflama listesinin incelenmesi
4OKUL SAĞLIĞI TARAMALARININ PLANLANMASIOkul sağlığı uygulama formunun incelenmesi 2.kaynağın 105-110 sayfalarının incelenmesi
5PROBLEMLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ (GİRİŞİM ÖNCESİ PDÖ UYGULAMA)Problem değerlendirme ölçeği'nin incelenmesi
6HEMŞİRELİK GİRİŞİM ŞEMASI DOĞRULTUSUNDA GİRİŞİM PLANLAMAHemşirelik girişim şeması ve girişim kategorilerinin incelenmesi Hedefler listesi ve bireye özel girişimlerin incelenmesi
7OKUL SAĞLIĞI TARAMALARININ YAPILMASITarama raporlarını düzenleme
8OKUL SAĞLIĞI TARAMALARININ YAPILMASITaramalar sonucunda riskli öğrencilerin belirlenmesi
9Sağlığı geliştirme /sağlık eğitimi programı planlamaSunum hazırlama
10SAĞLIĞI GELİŞTİRME PROGRAMLARI'NIN UYGULANMASI
SAĞLIK EĞİTİMLERİ
Eğitim materyallerinin hazırlığı
11SAĞLIĞI GELİŞTİRME PROGRAMLARI'NIN UYGULANMASI
SAĞLIK EĞİTİMLERİ
Aktif öğretim tekniklerinin kullanımı
12İŞBİRLİĞİ GELİŞTİRMEGRUP ÇALIŞMASI
13Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin değerlendirilmesi
14Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin değerlendirilmesi
Kaynak
1. Erci, B. (Ed.) (2016). Halk Sağlığı Hemşireliği. Elazığ: Anadolu Nobel Tıp Kitabevi. 2. Gözüm, S.(Ed.).(2016).Okul Dönemindeki Çocukların Sağlığının Geliştirilmesi. Vize Yayıncılık. 3. Şahinöz, T. (Ed.). 2017. Halk Sağlığı Uygulama Kitabı. İstanbul : Nobel Tıp Kitabevleri. 4.Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, MN., Seçginli, S., Coşansu, G. (2016). Omaha Sistemi Hemşirelikte Bilgi Yönetimi.İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 5. Reed J., Clarke C., Macfarlane, A. (2015).Yaşlı Bakım Hemşireliği (Çev. Ed. Ayfer Karadakovan), İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13