Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİĞE GİRİŞ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere hemşireliğin temel felsefesini ve sağlık bakım hizmetleri içerisinde hemşirenin rolünü anlamasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma- Dersin Tanıtılması,
Hemşirelik Kavramına Giriş
,Hemşirelik tarihi ve felsefesi ,Hemşirelik Bilim ve Sanatı,Temel İnsan Gereksinimleri,Bakım Kavramı,Humanizm-Holizm,Etik Değerler,Ara sınav,Sağlık Bakım Sisteminde Hemşirenin Rolü,Hemşirelik Mevzuatı,Hemşire Liderler,Hemşirelik Model ve Kuramları,Hemşirelik ile İlgili Dernek ve Kuruluşlar,ICN Temaları (International Council of Nurses-Uluslararası Hemşireler Konseyi)
Dersin Değerlendirilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlık bakımında hemşireliğin gücünü açıklar10, 16, 9A
Hemşireliğin dünyada ve ülkemizdeki tarihsel gelişimini açıklar10, 13, 16, 9A
İnsan, çevre, sağlık, hastalık ve hemşirelik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirir10, 13, 16, 19, 9
Hemşirelikte hümanistik ve holistik yaklaşımın önemini ifade eder10, 13, 16, 9
Hemşirelikle ilgili liderlerin, dernek ve kuruluşların önemini ifade eder10, 13, 16, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma- Dersin Tanıtılması,
Hemşirelik Kavramına Giriş
6. kaynağın 155. Sayfasının incelenmesi
2Hemşirelik tarihi ve felsefesi 1.kaynağın 3-13. ve 5. kaynağın 5-10. sayfalarının incelenmesi
3Hemşirelik Bilim ve Sanatı3.kaynağın 8-10. sayfalarının incelenmesi
4Temel İnsan Gereksinimleri1.kaynağın 33. sayfasının incelenmesi
5Bakım Kavramı1.kaynağın 41-167. Sayfalarının incelenmesi
6Humanizm-Holizm6. kaynağın 129-520. Sayfalarının incelenmesi
7Etik Değerler3. kaynağın 12. Sayfasının incelenmesi
8Ara sınav
9Sağlık Bakım Sisteminde Hemşirenin Rolü1.kaynağın 23-25. Sayfalarının incelenmesi
10Hemşirelik MevzuatıWeb araştırması
11Hemşire LiderlerWeb araştırması
12Hemşirelik Model ve Kuramları2. kaynağın 52-110. Sayfalarının incelenmesi
13Hemşirelik ile İlgili Dernek ve KuruluşlarWeb araştırması
14ICN Temaları (International Council of Nurses-Uluslararası Hemşireler Konseyi)
Dersin Değerlendirilmesi
1.Kaynağın 9. Sayfasının incelenmesi
Kaynak
1. Pektekin, Ç. 2013. Hemşirelik Felsefesi: Kuramlar-Bakım Modelleri ve Politik Yaklaşımlar 2. Hemşirelik ve Etik, Çaylan Pektekin 3. Aşti, T. A., Karadağ, A. (2012). Hemşirelik Esasları, Hemşirelik Bilim ve Sanatı. Akademi Basın ve YayıncılıkBirol L (2007). Hemşirelik süreci. Hemşirelik bakımında sistematik yaklaşım, Etki Yayıncılık, İzmir 4. Velioğlu P (1999). Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. İstanbul. 5. Öktem Ş, Abbasoğlu A, Doğan N (2000). Hemşirelik tarihi, eğitimi ve gelişimi. Ankara Üniversitesi Dikimevi Sağlık Hizmetleri, 1(1):5-10 6. Velioğlu P (1991). Hemşirelik üstüne düşünceler, Tebliğ. 7. Akça Ay F (2007). Temel hemşirelik kavramlar, İlkeler, uygulamalar, Medikal yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı11717
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİĞE GİRİŞ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere hemşireliğin temel felsefesini ve sağlık bakım hizmetleri içerisinde hemşirenin rolünü anlamasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma- Dersin Tanıtılması,
Hemşirelik Kavramına Giriş
,Hemşirelik tarihi ve felsefesi ,Hemşirelik Bilim ve Sanatı,Temel İnsan Gereksinimleri,Bakım Kavramı,Humanizm-Holizm,Etik Değerler,Ara sınav,Sağlık Bakım Sisteminde Hemşirenin Rolü,Hemşirelik Mevzuatı,Hemşire Liderler,Hemşirelik Model ve Kuramları,Hemşirelik ile İlgili Dernek ve Kuruluşlar,ICN Temaları (International Council of Nurses-Uluslararası Hemşireler Konseyi)
Dersin Değerlendirilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlık bakımında hemşireliğin gücünü açıklar10, 16, 9A
Hemşireliğin dünyada ve ülkemizdeki tarihsel gelişimini açıklar10, 13, 16, 9A
İnsan, çevre, sağlık, hastalık ve hemşirelik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirir10, 13, 16, 19, 9
Hemşirelikte hümanistik ve holistik yaklaşımın önemini ifade eder10, 13, 16, 9
Hemşirelikle ilgili liderlerin, dernek ve kuruluşların önemini ifade eder10, 13, 16, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma- Dersin Tanıtılması,
Hemşirelik Kavramına Giriş
6. kaynağın 155. Sayfasının incelenmesi
2Hemşirelik tarihi ve felsefesi 1.kaynağın 3-13. ve 5. kaynağın 5-10. sayfalarının incelenmesi
3Hemşirelik Bilim ve Sanatı3.kaynağın 8-10. sayfalarının incelenmesi
4Temel İnsan Gereksinimleri1.kaynağın 33. sayfasının incelenmesi
5Bakım Kavramı1.kaynağın 41-167. Sayfalarının incelenmesi
6Humanizm-Holizm6. kaynağın 129-520. Sayfalarının incelenmesi
7Etik Değerler3. kaynağın 12. Sayfasının incelenmesi
8Ara sınav
9Sağlık Bakım Sisteminde Hemşirenin Rolü1.kaynağın 23-25. Sayfalarının incelenmesi
10Hemşirelik MevzuatıWeb araştırması
11Hemşire LiderlerWeb araştırması
12Hemşirelik Model ve Kuramları2. kaynağın 52-110. Sayfalarının incelenmesi
13Hemşirelik ile İlgili Dernek ve KuruluşlarWeb araştırması
14ICN Temaları (International Council of Nurses-Uluslararası Hemşireler Konseyi)
Dersin Değerlendirilmesi
1.Kaynağın 9. Sayfasının incelenmesi
Kaynak
1. Pektekin, Ç. 2013. Hemşirelik Felsefesi: Kuramlar-Bakım Modelleri ve Politik Yaklaşımlar 2. Hemşirelik ve Etik, Çaylan Pektekin 3. Aşti, T. A., Karadağ, A. (2012). Hemşirelik Esasları, Hemşirelik Bilim ve Sanatı. Akademi Basın ve YayıncılıkBirol L (2007). Hemşirelik süreci. Hemşirelik bakımında sistematik yaklaşım, Etki Yayıncılık, İzmir 4. Velioğlu P (1999). Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. İstanbul. 5. Öktem Ş, Abbasoğlu A, Doğan N (2000). Hemşirelik tarihi, eğitimi ve gelişimi. Ankara Üniversitesi Dikimevi Sağlık Hizmetleri, 1(1):5-10 6. Velioğlu P (1991). Hemşirelik üstüne düşünceler, Tebliğ. 7. Akça Ay F (2007). Temel hemşirelik kavramlar, İlkeler, uygulamalar, Medikal yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13