Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA-Güz Dönemi0+8410
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra KÖROĞLU ÇAMDEVİREN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra KÖROĞLU ÇAMDEVİREN, Dr.Öğr.Üye. Merve TARHAN, Dr.Öğr.Üye. Esra EREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSistemlerle ilgili hastalığı olan bireyin tedavisi ve hemşirelik bakımı konusunda teorik bilgi, beceri ve yöntemleri, hemşirelik süreci doğrultusunda hemşireliğe ilişkin sorunları çözümleyebilecek kavramsal bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma. Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması.Laboratuvar ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması,Laboratuvar ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması ,Uygulama, Vaka Çalışması ,Uygulama, Vaka Çalışması ,Uygulama, Vaka Çalışması ,Uygulama, Vaka Çalışması ,Uygulama, Vaka Çalışması ,Uygulama, Vaka Çalışması ,Uygulama, Vaka Çalışması ,Uygulama, Vaka Çalışması ,Uygulama, Vaka Çalışması,Laboratuvar ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması,Laboratuvar ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması
,; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Hasta, ailesi ve sağlık ekibi üyeleri ile iletişim kurabilmesi14, 8, 9H
2.Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin bakım sürecini planlayabilmesi14, 38, 4, 9E, H
3.Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin gereksinimlerinin sağlanması ve sürdürülmesinde uygun hemşirelik girişimlerini sıralayabilmesi 38, 4, 8, 9E, H
4.Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylere uygulanan hemşirelik girişimlerinin sonucunu değerlendirebilmesi 10, 16, 20, 4, 9
5.Hasta ve ailesinin eğitim gereksinimlerine uygun eğitim ve danışmanlık planlayabilmesi16, 38, 4, 5, 9H
6.Hemşirelik uygulamalarına ilişkin etik kurallara dikkat edebilmesi13, 9H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma. Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması.Laboratuvar ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması
2Laboratuvar ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması
3Uygulama, Vaka Çalışması1. kaynağın 171-187 2. kaynağın 95-122. sayfalarının incelenmesi
4Uygulama, Vaka Çalışması 1. kaynağın 189-98. 2. kaynağın 221-239. sayfalarının incelenmesi
5Uygulama, Vaka Çalışması 1. kaynağın 381-422. 2. kaynağın 343-382. S 4. kaynağın 41-62. sayfalarının incelenmesi
6Uygulama, Vaka Çalışması 1.kaynağın 473-88 ve 585-96. sayfalarının 2.kaynağın 427-462. Sayfalarının incelenmesi 4. kaynağın 63-79 Sayfalarının incelenmesi
7Uygulama, Vaka Çalışması 1.kaynağın 201-241. sayfalarının 2.kaynağın 246-304. Sayfalarının incelenmesi http://www.onkohem.org.tr/ adresinden Onkoloji hemşireliği derneği websitesinin incelenmesi
8Uygulama, Vaka Çalışması 4. kaynağın 80-94. Sayfalarının incelenmesi Bakım planı hazırlanması
9Uygulama, Vaka Çalışması 1. kaynağın 621-653. 2. kaynağın 499-534. 4. kaynağın 172-186. sayfalarının incelenmesi Bakım planı hazırlanması
10Uygulama, Vaka Çalışması 1. kaynağın 915-942. 2. kaynağın 541-599. 4. kaynağın 142-162. sayfalarının incelenmesi www.ndthd.org adresinden Türk nefroloji ve diyaliz hemşireliği derneği sitesinin incelenmesi
11Uygulama, Vaka Çalışması 1. kaynağın 817-840 ve 857-884. 2. kaynağın 673-708. 4. kaynağın 95-141. sayfalarının incelenmesi http://www.tdhd.org/diyabet_hemsireligi.php adresinden Türk diyabet hemşireliği derneği websitesinin incelenmesi
12Uygulama, Vaka Çalışması 1. kaynağın 685-732. 2. kaynağın 615-653. 4. kaynağın 187-221. sayfalarının incelenmesi
13Uygulama, Vaka Çalışması1. kaynağın 1185-1226. 2. kaynağın 805-858. 4. kaynağın 222-233. sayfalarının incelenmesi Türk yoğun bakım hemşireliği derneği websitesinin incelenmesi
14Laboratuvar ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması
15Laboratuvar ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması
15
Kaynak
1. Eti Aslan F, Karadokovan A (2010). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitapevi, Adana. 2. Akdemir N. Birol L. (2005) İç Hastaliklari ve Hemşirelik Bakimi. Genişletilmiş 2. Baskı. Ankara. 3. Enç N. İç Hastalıkları Hemşireliği Nobel Tıp Kitapevleri 2014. 4. Durna Z., Akın S., Özdilli K., İç hastalıkları hemşireliği uygulama rehberi,İstanbul, 2009. 5. Erdemir F.2012. Hemşirelik Tanıları El Kitabı Nobel Tıp Kitabevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati148112
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14684
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı252104
Toplam İş Yükü (Saat)300
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(300/30)10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA-Güz Dönemi0+8410
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra KÖROĞLU ÇAMDEVİREN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra KÖROĞLU ÇAMDEVİREN, Dr.Öğr.Üye. Merve TARHAN, Dr.Öğr.Üye. Esra EREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSistemlerle ilgili hastalığı olan bireyin tedavisi ve hemşirelik bakımı konusunda teorik bilgi, beceri ve yöntemleri, hemşirelik süreci doğrultusunda hemşireliğe ilişkin sorunları çözümleyebilecek kavramsal bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma. Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması.Laboratuvar ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması,Laboratuvar ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması ,Uygulama, Vaka Çalışması ,Uygulama, Vaka Çalışması ,Uygulama, Vaka Çalışması ,Uygulama, Vaka Çalışması ,Uygulama, Vaka Çalışması ,Uygulama, Vaka Çalışması ,Uygulama, Vaka Çalışması ,Uygulama, Vaka Çalışması ,Uygulama, Vaka Çalışması,Laboratuvar ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması,Laboratuvar ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması
,; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Hasta, ailesi ve sağlık ekibi üyeleri ile iletişim kurabilmesi14, 8, 9H
2.Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin bakım sürecini planlayabilmesi14, 38, 4, 9E, H
3.Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin gereksinimlerinin sağlanması ve sürdürülmesinde uygun hemşirelik girişimlerini sıralayabilmesi 38, 4, 8, 9E, H
4.Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylere uygulanan hemşirelik girişimlerinin sonucunu değerlendirebilmesi 10, 16, 20, 4, 9
5.Hasta ve ailesinin eğitim gereksinimlerine uygun eğitim ve danışmanlık planlayabilmesi16, 38, 4, 5, 9H
6.Hemşirelik uygulamalarına ilişkin etik kurallara dikkat edebilmesi13, 9H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma. Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması.Laboratuvar ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması
2Laboratuvar ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması
3Uygulama, Vaka Çalışması1. kaynağın 171-187 2. kaynağın 95-122. sayfalarının incelenmesi
4Uygulama, Vaka Çalışması 1. kaynağın 189-98. 2. kaynağın 221-239. sayfalarının incelenmesi
5Uygulama, Vaka Çalışması 1. kaynağın 381-422. 2. kaynağın 343-382. S 4. kaynağın 41-62. sayfalarının incelenmesi
6Uygulama, Vaka Çalışması 1.kaynağın 473-88 ve 585-96. sayfalarının 2.kaynağın 427-462. Sayfalarının incelenmesi 4. kaynağın 63-79 Sayfalarının incelenmesi
7Uygulama, Vaka Çalışması 1.kaynağın 201-241. sayfalarının 2.kaynağın 246-304. Sayfalarının incelenmesi http://www.onkohem.org.tr/ adresinden Onkoloji hemşireliği derneği websitesinin incelenmesi
8Uygulama, Vaka Çalışması 4. kaynağın 80-94. Sayfalarının incelenmesi Bakım planı hazırlanması
9Uygulama, Vaka Çalışması 1. kaynağın 621-653. 2. kaynağın 499-534. 4. kaynağın 172-186. sayfalarının incelenmesi Bakım planı hazırlanması
10Uygulama, Vaka Çalışması 1. kaynağın 915-942. 2. kaynağın 541-599. 4. kaynağın 142-162. sayfalarının incelenmesi www.ndthd.org adresinden Türk nefroloji ve diyaliz hemşireliği derneği sitesinin incelenmesi
11Uygulama, Vaka Çalışması 1. kaynağın 817-840 ve 857-884. 2. kaynağın 673-708. 4. kaynağın 95-141. sayfalarının incelenmesi http://www.tdhd.org/diyabet_hemsireligi.php adresinden Türk diyabet hemşireliği derneği websitesinin incelenmesi
12Uygulama, Vaka Çalışması 1. kaynağın 685-732. 2. kaynağın 615-653. 4. kaynağın 187-221. sayfalarının incelenmesi
13Uygulama, Vaka Çalışması1. kaynağın 1185-1226. 2. kaynağın 805-858. 4. kaynağın 222-233. sayfalarının incelenmesi Türk yoğun bakım hemşireliği derneği websitesinin incelenmesi
14Laboratuvar ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması
15Laboratuvar ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması
15
Kaynak
1. Eti Aslan F, Karadokovan A (2010). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitapevi, Adana. 2. Akdemir N. Birol L. (2005) İç Hastaliklari ve Hemşirelik Bakimi. Genişletilmiş 2. Baskı. Ankara. 3. Enç N. İç Hastalıkları Hemşireliği Nobel Tıp Kitapevleri 2014. 4. Durna Z., Akın S., Özdilli K., İç hastalıkları hemşireliği uygulama rehberi,İstanbul, 2009. 5. Erdemir F.2012. Hemşirelik Tanıları El Kitabı Nobel Tıp Kitabevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13