Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN, Dr.Öğr.Üye. Merve TARHAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBir bilimsel araştırma projesinin planlanması ve yürütülmesine ilişkin bilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Hemşirelikte Araştırmaya Giriş ve Araştırma Süreci,Araştırma Konusu Belirleme ve Literatür Tarama,Araştırma Amacı, Araştırma Soruları, Hipotez ve Sınırlılıklar,Nicel Araştırma Tasarımları,Nitel Araştırma Tasarımları,Bilimsel Araştırma Projesi-I,Bilimsel Araştırma Projesi-II,Örnekleme,Veri Toplama Yöntem ve Araçları,Verilerin Analizi ve Yorumlanması,Hemşirelik Araştırmalarında Etik ,Araştırma Raporunu Yazma ve Yayınlama,Bilimsel Araştırma Projesi-III,Bilimsel Araştırma Projesi-V; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bilimsel araştırma sürecinin basamaklarını açıklar. 10, 13, 16, 9A
2. Bilimsel araştırma sürecinin basamakları doğrultusunda bir araştırma planlar. 10, 16, 5F
3. Bilimsel araştırma sürecinin basamakları doğrultusunda bir araştırma yürütür. 10, 16, 5F
4. Bir bilimsel araştırma raporu hazırlar. 10, 16, 5F
5. Hemşirelikte bilimsel araştırmaların önemine inanır. 10, 16, 5F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hemşirelikte Araştırmaya Giriş ve Araştırma SüreciKaynağın 1-27. sayfalarının okunması
2Araştırma Konusu Belirleme ve Literatür TaramaKaynağın 29-63. sayfalarının okunması
3Araştırma Amacı, Araştırma Soruları, Hipotez ve SınırlılıklarKaynağın 65-86. sayfalarının okunması
4Nicel Araştırma TasarımlarıKaynağın 87-128. sayfalarının okunması
5Nitel Araştırma TasarımlarıKaynağın 133-164. sayfalarının okunması
6Bilimsel Araştırma Projesi-IAraştırma Konusu, araştırma amacı, araştırma soruları ve araştırma tasarımları ile ilgili ders notlarının okunması
7Bilimsel Araştırma Projesi-IIAraştırma Konusu, araştırma amacı, araştırma soruları ve araştırma tasarımları ile ilgili ders notlarının okunması
8ÖrneklemeKaynağın 167-192. sayfalarının okunması
9Veri Toplama Yöntem ve AraçlarıKaynağın 193-214. sayfalarının okunması
10Verilerin Analizi ve YorumlanmasıKaynağın 237-279 sayfalarının okunması
11Hemşirelik Araştırmalarında Etik Kaynağın 313-331. sayfalarının okunması
12Araştırma Raporunu Yazma ve YayınlamaKaynağın 281-295. sayfalarının okunması
13Bilimsel Araştırma Projesi-IIIVeri toplama araç ve yöntemleri ve verilerin analizi ilgili ders notlarının okunması
14Bilimsel Araştırma Projesi-VHemşirelik araştırmalarında etik ve araştırma raporunu yazma ve yayınlama ile ilgili ders notunu okuması
Kaynak
Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin,M.N. Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, 1. Basım, İstanbul, 2014.
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12828
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14114
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN, Dr.Öğr.Üye. Merve TARHAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBir bilimsel araştırma projesinin planlanması ve yürütülmesine ilişkin bilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Hemşirelikte Araştırmaya Giriş ve Araştırma Süreci,Araştırma Konusu Belirleme ve Literatür Tarama,Araştırma Amacı, Araştırma Soruları, Hipotez ve Sınırlılıklar,Nicel Araştırma Tasarımları,Nitel Araştırma Tasarımları,Bilimsel Araştırma Projesi-I,Bilimsel Araştırma Projesi-II,Örnekleme,Veri Toplama Yöntem ve Araçları,Verilerin Analizi ve Yorumlanması,Hemşirelik Araştırmalarında Etik ,Araştırma Raporunu Yazma ve Yayınlama,Bilimsel Araştırma Projesi-III,Bilimsel Araştırma Projesi-V; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bilimsel araştırma sürecinin basamaklarını açıklar. 10, 13, 16, 9A
2. Bilimsel araştırma sürecinin basamakları doğrultusunda bir araştırma planlar. 10, 16, 5F
3. Bilimsel araştırma sürecinin basamakları doğrultusunda bir araştırma yürütür. 10, 16, 5F
4. Bir bilimsel araştırma raporu hazırlar. 10, 16, 5F
5. Hemşirelikte bilimsel araştırmaların önemine inanır. 10, 16, 5F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hemşirelikte Araştırmaya Giriş ve Araştırma SüreciKaynağın 1-27. sayfalarının okunması
2Araştırma Konusu Belirleme ve Literatür TaramaKaynağın 29-63. sayfalarının okunması
3Araştırma Amacı, Araştırma Soruları, Hipotez ve SınırlılıklarKaynağın 65-86. sayfalarının okunması
4Nicel Araştırma TasarımlarıKaynağın 87-128. sayfalarının okunması
5Nitel Araştırma TasarımlarıKaynağın 133-164. sayfalarının okunması
6Bilimsel Araştırma Projesi-IAraştırma Konusu, araştırma amacı, araştırma soruları ve araştırma tasarımları ile ilgili ders notlarının okunması
7Bilimsel Araştırma Projesi-IIAraştırma Konusu, araştırma amacı, araştırma soruları ve araştırma tasarımları ile ilgili ders notlarının okunması
8ÖrneklemeKaynağın 167-192. sayfalarının okunması
9Veri Toplama Yöntem ve AraçlarıKaynağın 193-214. sayfalarının okunması
10Verilerin Analizi ve YorumlanmasıKaynağın 237-279 sayfalarının okunması
11Hemşirelik Araştırmalarında Etik Kaynağın 313-331. sayfalarının okunması
12Araştırma Raporunu Yazma ve YayınlamaKaynağın 281-295. sayfalarının okunması
13Bilimsel Araştırma Projesi-IIIVeri toplama araç ve yöntemleri ve verilerin analizi ilgili ders notlarının okunması
14Bilimsel Araştırma Projesi-VHemşirelik araştırmalarında etik ve araştırma raporunu yazma ve yayınlama ile ilgili ders notunu okuması
Kaynak
Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin,M.N. Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, 1. Basım, İstanbul, 2014.
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13