Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KANITA DAYALI HEMŞİRELİK-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra KÖROĞLU ÇAMDEVİREN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra KÖROĞLU ÇAMDEVİREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını ve sınıflamalarını kavrayarak kanıta dayalı hemşirelik bilgilerine ulaşmayı ve uygulama alanlarında kullanım esaslarını kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; rDersin tanıtımı, Ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ile ilişkisinin kurulması, Derse Giriş ,Kanıt, Kanıta dayalı uygulama,Kanıta dayalı uygulamanın tarihsel gelişimi, nedenleri ve amaçları,Güvenilir kanıtların elde edilmesi,Kanıta dayalı uygulama sürecinin aşamaları ,Kanıt dayalı hemşirelik uygulamalarında engeller ve kolaylaştırıcılar,Kanıt düzeyi sınıflamaları,Ara Sınav,Kanıt dayalı uygulama kaynakları; sistematik inceleme, randomize kontrollü çalışma, vaka kontrollü çalışma

,Kanıta dayalı uygulama kaynakları; kohort çalışmaları, gözlem,Kanıtlara ulaşma yolları, Kanıta Dayalı Uygulama rehberleri, Kanıta Dayalı Uygulama hemşirelik merkezleri, internet kaynakları,Kanıta dayalı uygulamalar ve hemşirelik,Kanıta dayalı uygulama örnekleri I,Kanıta dayalı uygulama örnekleri II,Kanıta dayalı uygulama örnekleri III; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını ve derecelerini tanımlar10, 16, 19, 37, 9A
2.Uygulamada kullanılacak araştırma kanıtlarına hangi veri tabanlarından ulaşacağını bilir10, 16, 19, 37, 8, 9A
3.Kanıta dayalı hemşireliğin mesleğe/ uygulama alanına katkılarını açıklar10, 16, 19, 37, 9A
4.Kanıta dayalı hemşirelik uygulama süreci ve uygulamalardaki engelleri bilir10, 13, 16, 19, 9A
5.Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının yaşama geçirilmesi için yapılması gerekenleri ifade eder10, 13, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1rDersin tanıtımı, Ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ile ilişkisinin kurulması, Derse Giriş 1.Kaynak sayfa:7-9
2Kanıt, Kanıta dayalı uygulama4.Kaynak sayfa: 60-62 5.Kaynak sayfa: 97-98
3Kanıta dayalı uygulamanın tarihsel gelişimi, nedenleri ve amaçları3.Kaynak sayfa: 61-62 2.Kaynak sayfa: 52 5.Kaynak sayfa: 100
4Güvenilir kanıtların elde edilmesiKaynak 3 sayfa: 63 Kaynak 5 sayfa: 99 Kaynak 1 sayfa: 10-18
5Kanıta dayalı uygulama sürecinin aşamaları Kaynak 1 sayfa: 10-18
6Kanıt dayalı hemşirelik uygulamalarında engeller ve kolaylaştırıcılarKaynak 1 sayfa: 49-54 Kaynak 2 sayfa: 53
7Kanıt düzeyi sınıflamalarıKaynak 3 sayfa: 63-64
8Ara Sınav
9Kanıt dayalı uygulama kaynakları; sistematik inceleme, randomize kontrollü çalışma, vaka kontrollü çalışma

6. kaynak sayfa:112-120, 124
10Kanıta dayalı uygulama kaynakları; kohort çalışmaları, gözlem6. kaynak sayfa:108-111, 149-150
11Kanıtlara ulaşma yolları, Kanıta Dayalı Uygulama rehberleri, Kanıta Dayalı Uygulama hemşirelik merkezleri, internet kaynaklarıKaynak 3 sayfa: 65-67
12Kanıta dayalı uygulamalar ve hemşirelikKaynak 1 sayfa: 37-40 Kaynak 2 sayfa: 52-53
13Kanıta dayalı uygulama örnekleri IKaynak 7
14Kanıta dayalı uygulama örnekleri IIKaynak 8
15Kanıta dayalı uygulama örnekleri IIIKaynak 7
Kaynak
1.Kapucu S., Kahveci R.(Eds) (2017) Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları. Ankara: SAGE yayıncılık 2.EÖ Çopur, N Kuru, ÇC Seyman (2015). Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(2): 51-55 3.G Kocaman (2003). Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 2: 61-69 4.E Şenyuva (2016). Hemşirelik eğitimi ve kanıta dayalı uygulamalar. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, ; 24(1): 59-65. 5.M Kara, K Babadağ (2003). Kanıta dayalı hemşirelik. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, (3)6: 96-104 6. Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, M.N. (2014). Hemşirelikte Araştırma Süreç Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 7. EM Yayla (2017) Mukozite Yönelik Kanıta Dayalı Uygulamalar. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 14 (3): 223-227 8. MÇ Yılmaz (2007) Mukozit Yönetiminde Kanıta Dayalı Uygulamalar. Uluslararası Hematoloji-Onkoloji Dergisi, 4 (17): 241-246

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11414
Genel Sınav ve Hazırlığı11818
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KANITA DAYALI HEMŞİRELİK-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra KÖROĞLU ÇAMDEVİREN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra KÖROĞLU ÇAMDEVİREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını ve sınıflamalarını kavrayarak kanıta dayalı hemşirelik bilgilerine ulaşmayı ve uygulama alanlarında kullanım esaslarını kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; rDersin tanıtımı, Ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ile ilişkisinin kurulması, Derse Giriş ,Kanıt, Kanıta dayalı uygulama,Kanıta dayalı uygulamanın tarihsel gelişimi, nedenleri ve amaçları,Güvenilir kanıtların elde edilmesi,Kanıta dayalı uygulama sürecinin aşamaları ,Kanıt dayalı hemşirelik uygulamalarında engeller ve kolaylaştırıcılar,Kanıt düzeyi sınıflamaları,Ara Sınav,Kanıt dayalı uygulama kaynakları; sistematik inceleme, randomize kontrollü çalışma, vaka kontrollü çalışma

,Kanıta dayalı uygulama kaynakları; kohort çalışmaları, gözlem,Kanıtlara ulaşma yolları, Kanıta Dayalı Uygulama rehberleri, Kanıta Dayalı Uygulama hemşirelik merkezleri, internet kaynakları,Kanıta dayalı uygulamalar ve hemşirelik,Kanıta dayalı uygulama örnekleri I,Kanıta dayalı uygulama örnekleri II,Kanıta dayalı uygulama örnekleri III; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını ve derecelerini tanımlar10, 16, 19, 37, 9A
2.Uygulamada kullanılacak araştırma kanıtlarına hangi veri tabanlarından ulaşacağını bilir10, 16, 19, 37, 8, 9A
3.Kanıta dayalı hemşireliğin mesleğe/ uygulama alanına katkılarını açıklar10, 16, 19, 37, 9A
4.Kanıta dayalı hemşirelik uygulama süreci ve uygulamalardaki engelleri bilir10, 13, 16, 19, 9A
5.Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının yaşama geçirilmesi için yapılması gerekenleri ifade eder10, 13, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1rDersin tanıtımı, Ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ile ilişkisinin kurulması, Derse Giriş 1.Kaynak sayfa:7-9
2Kanıt, Kanıta dayalı uygulama4.Kaynak sayfa: 60-62 5.Kaynak sayfa: 97-98
3Kanıta dayalı uygulamanın tarihsel gelişimi, nedenleri ve amaçları3.Kaynak sayfa: 61-62 2.Kaynak sayfa: 52 5.Kaynak sayfa: 100
4Güvenilir kanıtların elde edilmesiKaynak 3 sayfa: 63 Kaynak 5 sayfa: 99 Kaynak 1 sayfa: 10-18
5Kanıta dayalı uygulama sürecinin aşamaları Kaynak 1 sayfa: 10-18
6Kanıt dayalı hemşirelik uygulamalarında engeller ve kolaylaştırıcılarKaynak 1 sayfa: 49-54 Kaynak 2 sayfa: 53
7Kanıt düzeyi sınıflamalarıKaynak 3 sayfa: 63-64
8Ara Sınav
9Kanıt dayalı uygulama kaynakları; sistematik inceleme, randomize kontrollü çalışma, vaka kontrollü çalışma

6. kaynak sayfa:112-120, 124
10Kanıta dayalı uygulama kaynakları; kohort çalışmaları, gözlem6. kaynak sayfa:108-111, 149-150
11Kanıtlara ulaşma yolları, Kanıta Dayalı Uygulama rehberleri, Kanıta Dayalı Uygulama hemşirelik merkezleri, internet kaynaklarıKaynak 3 sayfa: 65-67
12Kanıta dayalı uygulamalar ve hemşirelikKaynak 1 sayfa: 37-40 Kaynak 2 sayfa: 52-53
13Kanıta dayalı uygulama örnekleri IKaynak 7
14Kanıta dayalı uygulama örnekleri IIKaynak 8
15Kanıta dayalı uygulama örnekleri IIIKaynak 7
Kaynak
1.Kapucu S., Kahveci R.(Eds) (2017) Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları. Ankara: SAGE yayıncılık 2.EÖ Çopur, N Kuru, ÇC Seyman (2015). Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(2): 51-55 3.G Kocaman (2003). Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 2: 61-69 4.E Şenyuva (2016). Hemşirelik eğitimi ve kanıta dayalı uygulamalar. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, ; 24(1): 59-65. 5.M Kara, K Babadağ (2003). Kanıta dayalı hemşirelik. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, (3)6: 96-104 6. Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, M.N. (2014). Hemşirelikte Araştırma Süreç Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 7. EM Yayla (2017) Mukozite Yönelik Kanıta Dayalı Uygulamalar. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 14 (3): 223-227 8. MÇ Yılmaz (2007) Mukozit Yönetiminde Kanıta Dayalı Uygulamalar. Uluslararası Hematoloji-Onkoloji Dergisi, 4 (17): 241-246

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13