Doç.Dr. Pınar IRMAK VURAL, Yeliz VARIŞOĞLU, Öğr.Gör. Belçim EDE SARIKAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Kadın sağlığı ve üreme sağlığı kavramlarını inceleyerek ,ülkemizin gereksinimleri doğrultusunda tüm yaş döneminde kadın sağlığının bozulduğu durumlarda bütünsel yaklaşımla bakım gereksinimlerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme
Laboratuvar Becerilerinin Geliştirilmesi-1
,Laboratuvar becerilerinin geliştirilmesi,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama, Vaka tartışması
,Klinik uygulama ,Klinik uygulama, Vaka tartışması
,Ara Sınav Haftası,Klinik uygulama, Vaka tartışması ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama, Vaka tartışması
,Klinik uygulama ,Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi,Laboratuvar ve klinik uygulamaların Değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Kadın üreme organ tümörlerinde tanı ve tedaviye yönelik bakım planlayabilmesi
14, 8, 9
E, H
Kadın sağlığı ve hastalıkları ile ilgili temel kavram ve kuramları hemşirelik bakımlarına yansıtabilmesi
14, 8, 9
E, H
Doğum eyleminde kadının bakım gereksinimlerinin karşılanabilmesi
14, 8, 9
E
Doğum sonu dönemde normal/riskli lohusa, yenidoğan ve eş/ailenin bakım gereksinimlerini karşılamak üzere bakım planı oluşturabilmesi
14, 5, 8, 9
E, H
Doğurganlığın düzenlenmesini ve kontrasepsiyonu açıklayabilmesi
14, 5, 8, 9
E
İnfertil çiftlere konuyla ilgili eğitim verebilmesi
14, 8, 9
E, H
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme
Laboratuvar Becerilerinin Geliştirilmesi-1
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması, Beceri listelerinin okunması
2
Laboratuvar becerilerinin geliştirilmesi
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması, Beceri listelerinin okunması
3
Klinik uygulama
Bakım planı çalışması
4
Klinik uygulama
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması
5
Klinik uygulama, Vaka tartışması
Makale okunması
6
Klinik uygulama
Bakım planı çalışması
7
Klinik uygulama, Vaka tartışması
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması
8
Ara Sınav Haftası
9
Klinik uygulama, Vaka tartışması
Derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması
10
Klinik uygulama
Makale okunması
11
Klinik uygulama
Bakım planı çalışması
12
Klinik uygulama, Vaka tartışması
Makale okunması
13
Klinik uygulama
Bakım planı çalışması
14
Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi
Beceri listelerinin çalışılması
15
Laboratuvar ve klinik uygulamaların Değerlendirilmesi
Beceri listelerinin çalışılması
Kaynak
1. Şirin, A., Kavlak, O., Kadın Sağlığı Kitabı. 2. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2016.
2. Beji NK. Kadın Sağlığı ve Hastalıkları, Nobel Tıp Kitabevleri (1): 2015.
3. Coşkun A. Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2014.
4. Taşkın L. Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, VI.Baskı, Ankara, 2003.
5. Bourgeoıs J.F., Mullin P.A., Veljovich D.S. Obstetrik ve Jinekolojik Hatırlatmalar. Çeviri: Gürkan Kazancı. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2002.
6. Gökmen O., Çiçek N. Günümüzde Kontrasepsiyon. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2001.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
8
112
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
26
26
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
72
72
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
210
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(210/30)
7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
KADIN SAĞLIĞI VE HAST. HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA
-
Bahar Dönemi
0+8
4
7
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Pınar IRMAK VURAL
Dersi Verenler
Doç.Dr. Pınar IRMAK VURAL, Yeliz VARIŞOĞLU, Öğr.Gör. Belçim EDE SARIKAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Kadın sağlığı ve üreme sağlığı kavramlarını inceleyerek ,ülkemizin gereksinimleri doğrultusunda tüm yaş döneminde kadın sağlığının bozulduğu durumlarda bütünsel yaklaşımla bakım gereksinimlerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme
Laboratuvar Becerilerinin Geliştirilmesi-1
,Laboratuvar becerilerinin geliştirilmesi,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama, Vaka tartışması
,Klinik uygulama ,Klinik uygulama, Vaka tartışması
,Ara Sınav Haftası,Klinik uygulama, Vaka tartışması ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama, Vaka tartışması
,Klinik uygulama ,Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi,Laboratuvar ve klinik uygulamaların Değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Kadın üreme organ tümörlerinde tanı ve tedaviye yönelik bakım planlayabilmesi
14, 8, 9
E, H
Kadın sağlığı ve hastalıkları ile ilgili temel kavram ve kuramları hemşirelik bakımlarına yansıtabilmesi
14, 8, 9
E, H
Doğum eyleminde kadının bakım gereksinimlerinin karşılanabilmesi
14, 8, 9
E
Doğum sonu dönemde normal/riskli lohusa, yenidoğan ve eş/ailenin bakım gereksinimlerini karşılamak üzere bakım planı oluşturabilmesi
14, 5, 8, 9
E, H
Doğurganlığın düzenlenmesini ve kontrasepsiyonu açıklayabilmesi
14, 5, 8, 9
E
İnfertil çiftlere konuyla ilgili eğitim verebilmesi
14, 8, 9
E, H
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme
Laboratuvar Becerilerinin Geliştirilmesi-1
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması, Beceri listelerinin okunması
2
Laboratuvar becerilerinin geliştirilmesi
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması, Beceri listelerinin okunması
3
Klinik uygulama
Bakım planı çalışması
4
Klinik uygulama
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması
5
Klinik uygulama, Vaka tartışması
Makale okunması
6
Klinik uygulama
Bakım planı çalışması
7
Klinik uygulama, Vaka tartışması
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması
8
Ara Sınav Haftası
9
Klinik uygulama, Vaka tartışması
Derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması
10
Klinik uygulama
Makale okunması
11
Klinik uygulama
Bakım planı çalışması
12
Klinik uygulama, Vaka tartışması
Makale okunması
13
Klinik uygulama
Bakım planı çalışması
14
Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi
Beceri listelerinin çalışılması
15
Laboratuvar ve klinik uygulamaların Değerlendirilmesi
Beceri listelerinin çalışılması
Kaynak
1. Şirin, A., Kavlak, O., Kadın Sağlığı Kitabı. 2. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2016.
2. Beji NK. Kadın Sağlığı ve Hastalıkları, Nobel Tıp Kitabevleri (1): 2015.
3. Coşkun A. Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2014.
4. Taşkın L. Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, VI.Baskı, Ankara, 2003.
5. Bourgeoıs J.F., Mullin P.A., Veljovich D.S. Obstetrik ve Jinekolojik Hatırlatmalar. Çeviri: Gürkan Kazancı. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2002.
6. Gökmen O., Çiçek N. Günümüzde Kontrasepsiyon. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2001.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar