Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Tuba ŞENEL İNCE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özlem AVCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hemşirelik ile ilgili mesleki ingilizcenin temel kavramları çerçevesinde, alandaki okuma ve anlama beraberinde yazma ve konuşma becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması İngilizcede cümle yapısı giriş Hastane bölümleri ve çalışanları ,Participle Adjectives : -ED vs. – ING,Düzenli fiiller, basit cümle yapıları If Clause Type 1 (Real Present /Future ) ,Defining /Non-Defining Relative Clauses, Reduction of Relative Clauses,Conjunctions and Transitions,Temel sistemler terminolojisi-belirtiler-tedavi-ilaçlar,Temel sistemler terminolojisi-belirtiler-tedavi-ilaçlar,Ara Sınav,Hastanın hastaneye kabulü –öykü alma kendini hastaya ve meslektaşına tanıtma ,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri Hemşirelik bakım süreci-tanılama-hastayı teslim alma/verme-değerlendirme,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Bulaşıcı hastalıkların özellikleri ve hemşirelik bakımı Belirti-bulgular terminolojisi Danışmanlık becerileri ,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Kazalarda hemşirelik bakımı Yer bildirimi Kişi bildirimi ,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Acil durumlarda hemşirelik bakımı Yer bildirimi Kişi bildirimi ,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Temel hemşirelik uygulamalarında hasta ile iletişim ve bakım ,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Temel hemşirelik uygulamalarında hasta ile iletişim ve bakım Dersin değerlendirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hemşirelik ile ilgili İngilizce terminolojiyi kullanabilmesi | 15, 16, 19, 5, 6, 9 | A |
Sevdikleri ve sevmedikleri olaylar ya da nesneler hakkında bilgi verebilmesi | 13, 14, 15 | A, E |
Boş zamanında neler yaptığı konusunda konuşabilmesi | 13, 14, 15 | A, E |
Günlük yaşamda, selamlaşma, alışveriş yapma, adres sorma ve adres verme gibi önemli bazı durumlarda konuşabilmesi | 13, 15, 5 | A, E |
Temel hemşirelik uygulamalarında hasta ile iletişim kurabilmesi | 13, 14, 15, 16, 5, 6, 9 | A, E |
Bulaşıcı hastalığı olan bir hastaya bakım verirken ingilizce konuşabilmesi | 13, 14, 15, 16, 5, 6, 9 | A, E |
Kazalar ve acil durumlarda kullanılan İngilizce terimleri kullanabilmesi | 13, 14, 15, 16, 5, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması İngilizcede cümle yapısı giriş Hastane bölümleri ve çalışanları | 1.kaynağın 4-22. Sayfalarının incelenmesi |
2 | Participle Adjectives : -ED vs. – ING | 1.kaynağın 4-22. Sayfalarının incelenmesi |
3 | Düzenli fiiller, basit cümle yapıları If Clause Type 1 (Real Present /Future ) | 1.kaynağın 4-22. Sayfalarının incelenmesi 1.kaynağın 68-72. Sayfalarının incelenmesi |
4 | Defining /Non-Defining Relative Clauses, Reduction of Relative Clauses | 1.kaynağın 68-97.Sayfalarının incelenmesi |
5 | Conjunctions and Transitions | 1.kaynağın 4-22. Sayfalarının incelenmesi |
6 | Temel sistemler terminolojisi-belirtiler-tedavi-ilaçlar | 1.kaynağın 58-68. Sayfalarının incelenmesi Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler, kelime listesi |
7 | Temel sistemler terminolojisi-belirtiler-tedavi-ilaçlar | 1.kaynağın 74-80, 88-90. Sayfalarının incelenmesi Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler, kelime listesi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hastanın hastaneye kabulü –öykü alma kendini hastaya ve meslektaşına tanıtma | 1.kaynağın 116-126. Sayfalarının incelenmesi. |
10 | Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri Hemşirelik bakım süreci-tanılama-hastayı teslim alma/verme-değerlendirme | 1.kaynağın 32-36. Sayfalarının incelenmesi. Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler |
11 | Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Bulaşıcı hastalıkların özellikleri ve hemşirelik bakımı Belirti-bulgular terminolojisi Danışmanlık becerileri | 1.kaynağın 32-36. Sayfalarının incelenmesi. 1.kaynağın 116-126. Sayfalarının incelenmesi. Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler |
12 | Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Kazalarda hemşirelik bakımı Yer bildirimi Kişi bildirimi | 1.kaynağın 96-100. Sayfalarının incelenmesi. Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler |
13 | Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Acil durumlarda hemşirelik bakımı Yer bildirimi Kişi bildirimi | 1.kaynağın 96-100. Sayfalarının incelenmesi. Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler |
14 | Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Temel hemşirelik uygulamalarında hasta ile iletişim ve bakım | Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler |
15 | Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Temel hemşirelik uygulamalarında hasta ile iletişim ve bakım Dersin değerlendirilmesi | Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler |
Kaynak |
1. BEDAF. (2014). Medical& Nursing. Antaly: Kutlu Avcı Ofset. 2. Çeşitli internet kaynakları-metinler-diyaloglar vb. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | ||||||
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | ||||||
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | ||||||
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | ||||||
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | X | |||||
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 6 | 6 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(96/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Tuba ŞENEL İNCE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özlem AVCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hemşirelik ile ilgili mesleki ingilizcenin temel kavramları çerçevesinde, alandaki okuma ve anlama beraberinde yazma ve konuşma becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması İngilizcede cümle yapısı giriş Hastane bölümleri ve çalışanları ,Participle Adjectives : -ED vs. – ING,Düzenli fiiller, basit cümle yapıları If Clause Type 1 (Real Present /Future ) ,Defining /Non-Defining Relative Clauses, Reduction of Relative Clauses,Conjunctions and Transitions,Temel sistemler terminolojisi-belirtiler-tedavi-ilaçlar,Temel sistemler terminolojisi-belirtiler-tedavi-ilaçlar,Ara Sınav,Hastanın hastaneye kabulü –öykü alma kendini hastaya ve meslektaşına tanıtma ,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri Hemşirelik bakım süreci-tanılama-hastayı teslim alma/verme-değerlendirme,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Bulaşıcı hastalıkların özellikleri ve hemşirelik bakımı Belirti-bulgular terminolojisi Danışmanlık becerileri ,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Kazalarda hemşirelik bakımı Yer bildirimi Kişi bildirimi ,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Acil durumlarda hemşirelik bakımı Yer bildirimi Kişi bildirimi ,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Temel hemşirelik uygulamalarında hasta ile iletişim ve bakım ,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Temel hemşirelik uygulamalarında hasta ile iletişim ve bakım Dersin değerlendirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hemşirelik ile ilgili İngilizce terminolojiyi kullanabilmesi | 15, 16, 19, 5, 6, 9 | A |
Sevdikleri ve sevmedikleri olaylar ya da nesneler hakkında bilgi verebilmesi | 13, 14, 15 | A, E |
Boş zamanında neler yaptığı konusunda konuşabilmesi | 13, 14, 15 | A, E |
Günlük yaşamda, selamlaşma, alışveriş yapma, adres sorma ve adres verme gibi önemli bazı durumlarda konuşabilmesi | 13, 15, 5 | A, E |
Temel hemşirelik uygulamalarında hasta ile iletişim kurabilmesi | 13, 14, 15, 16, 5, 6, 9 | A, E |
Bulaşıcı hastalığı olan bir hastaya bakım verirken ingilizce konuşabilmesi | 13, 14, 15, 16, 5, 6, 9 | A, E |
Kazalar ve acil durumlarda kullanılan İngilizce terimleri kullanabilmesi | 13, 14, 15, 16, 5, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması İngilizcede cümle yapısı giriş Hastane bölümleri ve çalışanları | 1.kaynağın 4-22. Sayfalarının incelenmesi |
2 | Participle Adjectives : -ED vs. – ING | 1.kaynağın 4-22. Sayfalarının incelenmesi |
3 | Düzenli fiiller, basit cümle yapıları If Clause Type 1 (Real Present /Future ) | 1.kaynağın 4-22. Sayfalarının incelenmesi 1.kaynağın 68-72. Sayfalarının incelenmesi |
4 | Defining /Non-Defining Relative Clauses, Reduction of Relative Clauses | 1.kaynağın 68-97.Sayfalarının incelenmesi |
5 | Conjunctions and Transitions | 1.kaynağın 4-22. Sayfalarının incelenmesi |
6 | Temel sistemler terminolojisi-belirtiler-tedavi-ilaçlar | 1.kaynağın 58-68. Sayfalarının incelenmesi Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler, kelime listesi |
7 | Temel sistemler terminolojisi-belirtiler-tedavi-ilaçlar | 1.kaynağın 74-80, 88-90. Sayfalarının incelenmesi Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler, kelime listesi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hastanın hastaneye kabulü –öykü alma kendini hastaya ve meslektaşına tanıtma | 1.kaynağın 116-126. Sayfalarının incelenmesi. |
10 | Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri Hemşirelik bakım süreci-tanılama-hastayı teslim alma/verme-değerlendirme | 1.kaynağın 32-36. Sayfalarının incelenmesi. Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler |
11 | Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Bulaşıcı hastalıkların özellikleri ve hemşirelik bakımı Belirti-bulgular terminolojisi Danışmanlık becerileri | 1.kaynağın 32-36. Sayfalarının incelenmesi. 1.kaynağın 116-126. Sayfalarının incelenmesi. Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler |
12 | Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Kazalarda hemşirelik bakımı Yer bildirimi Kişi bildirimi | 1.kaynağın 96-100. Sayfalarının incelenmesi. Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler |
13 | Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Acil durumlarda hemşirelik bakımı Yer bildirimi Kişi bildirimi | 1.kaynağın 96-100. Sayfalarının incelenmesi. Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler |
14 | Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Temel hemşirelik uygulamalarında hasta ile iletişim ve bakım | Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler |
15 | Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Temel hemşirelik uygulamalarında hasta ile iletişim ve bakım Dersin değerlendirilmesi | Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler |
Kaynak |
1. BEDAF. (2014). Medical& Nursing. Antaly: Kutlu Avcı Ofset. 2. Çeşitli internet kaynakları-metinler-diyaloglar vb. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | ||||||
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | ||||||
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | ||||||
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | ||||||
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | X | |||||
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |