Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK OKUMA YAZMA BECERİLERİ I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özlem AVCI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrencinin, akademik çeviri ve yazım temel kuralları çerçevesinde, alana ilişkin İngilizce yazılı kaynaklara ulaşma, okuma, anlama ve becerilerini kazandırmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması, akademik yazım,Cümlenin ögeleri (özne, yüklem, nesne, vb.) Basit cümle analizi,Akademik bilginin elde edilme teknikleri,Akademik bilgi için ulaşılması gereken kaynaklar ,Elde edilen bilginin değerlendirilmesi ve doğru bilginin seçilmesi ,Seçilen bilginin düzenlenmesi ,Akademik makale çeviri çalışmaları,Ara sınav,Akademik makale çeviri çalışmaları,Akademik yazım kuralları,Akademik yazı yapısını oluşturma,Akademik yazı yapısını oluşturma,Akademik yazım örneği,Literatür okuma ve değerlendirme sunumları,Literatür okuma ve değerlendirme sunumları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Akademik bilgiyi tanımlar10, 19, 23, 9A
Alana ilişkin akademik bilgi için kullanılabilecek kaynakları söyler10, 5, 6, 9A, E
Uygun terim ve teknikleri kullanarak ingilizce makalelere ulaşır10, 5, 6, 9A, E
Alana ilişkin ingilizce makaleleri yazım düzeni açısından çözümler10, 14, 16, 6, 9A, E
Alana ilişkin klinik uygulamalar üzerine yazılan makaleleri eleştirel düşünme çerçevesinde yorumlar10, 16, 5, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması, akademik yazım
2Cümlenin ögeleri (özne, yüklem, nesne, vb.) Basit cümle analiziTemel İngilizce Gramer kaynak kitapları
3Akademik bilginin elde edilme teknikleri2. kaynağın 10-16 sayfasının incelenmesi
4Akademik bilgi için ulaşılması gereken kaynaklar 2. kaynağın 10-16 sayfasının incelenmesi Gruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması
5Elde edilen bilginin değerlendirilmesi ve doğru bilginin seçilmesi 3. kaynağın 49-63 sayfasının incelenmesi 4.kaynağın 29-63 sayfasının incelenmesi
6Seçilen bilginin düzenlenmesi 3.kaynağın 251-269 sayfasının incelenmesi
7Akademik makale çeviri çalışmalarıBireysel makale taramaları yapılacak
8Ara sınav
9Akademik makale çeviri çalışmalarıBireysel makale taramaları yapılacak
10Akademik yazım kuralları1.kaynağın incelenmesi
11Akademik yazı yapısını oluşturma1.kaynağın incelenmesi
12Akademik yazı yapısını oluşturma1.kaynağın incelenmesi
13Akademik yazım örneğiGrup, seçilen konulara ilişkin makale örnekleri tarayacak
14Literatür okuma ve değerlendirme sunumlarıSunum hazırlama
15Literatür okuma ve değerlendirme sunumları Sunum hazırlama
Kaynak
1. Day, R.A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır. Çeviri: Gülay Aşkar Altay. 7.Basım. Ankara: TÜBİTAK Yayınları. 2. Rukanç F, ve ark. Elektronik Gelimeler Işığında Aratşrma Kütüphaneleri Sempozyumu Bildirileri. Ankara: Ankara Üniversitesi, (2003). 10-16. 3. Aksayan S., Bahar Z., Bayık A., Emiroğlu O. N., Görak G., Karataş, Kocaman G., Kubilay G., Seviğ Ü.,Edi.Erefe İ. (2002). Hemşirelikte Araştırma, Odak Ofset, İstanbul, s.49-63. 4. Erdoğan S. Nahcivan N. Esin N. Hemşirelikte Araştırma Süreç, İlke ve Uygulama. Nobel Kitabevi, İstanbul, 2014.s.29-63.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14114
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)64
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(64/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK OKUMA YAZMA BECERİLERİ I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özlem AVCI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrencinin, akademik çeviri ve yazım temel kuralları çerçevesinde, alana ilişkin İngilizce yazılı kaynaklara ulaşma, okuma, anlama ve becerilerini kazandırmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması, akademik yazım,Cümlenin ögeleri (özne, yüklem, nesne, vb.) Basit cümle analizi,Akademik bilginin elde edilme teknikleri,Akademik bilgi için ulaşılması gereken kaynaklar ,Elde edilen bilginin değerlendirilmesi ve doğru bilginin seçilmesi ,Seçilen bilginin düzenlenmesi ,Akademik makale çeviri çalışmaları,Ara sınav,Akademik makale çeviri çalışmaları,Akademik yazım kuralları,Akademik yazı yapısını oluşturma,Akademik yazı yapısını oluşturma,Akademik yazım örneği,Literatür okuma ve değerlendirme sunumları,Literatür okuma ve değerlendirme sunumları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Akademik bilgiyi tanımlar10, 19, 23, 9A
Alana ilişkin akademik bilgi için kullanılabilecek kaynakları söyler10, 5, 6, 9A, E
Uygun terim ve teknikleri kullanarak ingilizce makalelere ulaşır10, 5, 6, 9A, E
Alana ilişkin ingilizce makaleleri yazım düzeni açısından çözümler10, 14, 16, 6, 9A, E
Alana ilişkin klinik uygulamalar üzerine yazılan makaleleri eleştirel düşünme çerçevesinde yorumlar10, 16, 5, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması, akademik yazım
2Cümlenin ögeleri (özne, yüklem, nesne, vb.) Basit cümle analiziTemel İngilizce Gramer kaynak kitapları
3Akademik bilginin elde edilme teknikleri2. kaynağın 10-16 sayfasının incelenmesi
4Akademik bilgi için ulaşılması gereken kaynaklar 2. kaynağın 10-16 sayfasının incelenmesi Gruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması
5Elde edilen bilginin değerlendirilmesi ve doğru bilginin seçilmesi 3. kaynağın 49-63 sayfasının incelenmesi 4.kaynağın 29-63 sayfasının incelenmesi
6Seçilen bilginin düzenlenmesi 3.kaynağın 251-269 sayfasının incelenmesi
7Akademik makale çeviri çalışmalarıBireysel makale taramaları yapılacak
8Ara sınav
9Akademik makale çeviri çalışmalarıBireysel makale taramaları yapılacak
10Akademik yazım kuralları1.kaynağın incelenmesi
11Akademik yazı yapısını oluşturma1.kaynağın incelenmesi
12Akademik yazı yapısını oluşturma1.kaynağın incelenmesi
13Akademik yazım örneğiGrup, seçilen konulara ilişkin makale örnekleri tarayacak
14Literatür okuma ve değerlendirme sunumlarıSunum hazırlama
15Literatür okuma ve değerlendirme sunumları Sunum hazırlama
Kaynak
1. Day, R.A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır. Çeviri: Gülay Aşkar Altay. 7.Basım. Ankara: TÜBİTAK Yayınları. 2. Rukanç F, ve ark. Elektronik Gelimeler Işığında Aratşrma Kütüphaneleri Sempozyumu Bildirileri. Ankara: Ankara Üniversitesi, (2003). 10-16. 3. Aksayan S., Bahar Z., Bayık A., Emiroğlu O. N., Görak G., Karataş, Kocaman G., Kubilay G., Seviğ Ü.,Edi.Erefe İ. (2002). Hemşirelikte Araştırma, Odak Ofset, İstanbul, s.49-63. 4. Erdoğan S. Nahcivan N. Esin N. Hemşirelikte Araştırma Süreç, İlke ve Uygulama. Nobel Kitabevi, İstanbul, 2014.s.29-63.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13