Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE YÖNETİM UYGULAMA-Bahar Dönemi0+425
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHemşirelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, koordinasyonu ve kontrolüne ilişkin temel yönetsel becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Klinik Uyum Eğitimi ,Hemşirelik Mesleğinin PEST Analizi ile Değerlendirilmesi,Hemşirelik Mesleğinin SWOT Analizi ile Değerlendirilmesi,TeamSTEPPS Araç ve Stratejileri ile Kağıt Zinciri Aktivitesi,Klinik Uygulama Alanında TeamSTEPPS Araç ve Stratejilerinin Kullanımının Değerlendirilmesi,Sorun Çözme ve Karar Verme: Neden-Sonuç Diyagramı,Klinik Uygulama Alanında Neden-Sonuç Diyagramını Kullanarak Bir Yönetsel Sorunun Analizi ,Tıbbi Hata ve Riskler: Hatalar Odası,Klinik Uygulama Alanında Hasta ve Çalışan Güvenliği Uygulamalarının İncelenmesi,Bir Kalite İyileştirme Süreci: PUKÖ Döngüsü,Klinik Uygulama Alanında Değişim Yönetimi,Hemşirelik İnsan Gücü Kaynağı Yönetimi: İş Görüşmesi,Hemşirelik İnsan Gücü Kaynağı Yönetimi: İnsan Gücü Hesaplama ve Çalışma Çizelgesi Oluşturma,Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Hemşirelik mesleğinin güçlü ve zayıf yönlerini analiz eder.16, 5, 9F, L
2. Hemşirelik hizmetlerinde takım çalışmasını kolaylaştıran araç ve stratejileri kullanır.12, 13, 5F, L
3. Hemşirelik hizmetleri yönetiminde sorun çözme ve karar verme sürecini kullanır.12, 13, 5F, L
4. Tıbbi hata ve risklere ilişkin farkındalık kazanır. 12, 21, 5F, R
5. Hemşirelik bakım süreçlerini iyileştirmeye yönelik bir plan tasarlar. 12, 13, 5H
6. Hemşire insan gücü kaynağının yönetimine ilişkin temel uygulamaları gerçekleştirir. 12, 15, 5F, L
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, L: Grup değerlendirme, R: Simülasyona Dayalı Değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Klinik Uyum Eğitimi Ders tasarımının incelenmesi
2Hemşirelik Mesleğinin PEST Analizi ile DeğerlendirilmesiBirinci kaynağın ve ders dosyalarındaki birinci hafta ders içeriğinin incelenmesi
3Hemşirelik Mesleğinin SWOT Analizi ile DeğerlendirilmesiHemşirelik Mesleğinin SWOT Analizi ile Değerlendirilmesi konulu bir sözel sunum hazırlaması
4TeamSTEPPS Araç ve Stratejileri ile Kağıt Zinciri Aktivitesiİkinci kaynağın ve ders dosyalarındaki ikinci hafta ders içeriğinin incelenmesi
5Klinik Uygulama Alanında TeamSTEPPS Araç ve Stratejilerinin Kullanımının DeğerlendirilmesiYönetsel bir sorunun altı şapka tekniği ile analiz edildiği bir sözel sunum hazırlaması
6Sorun Çözme ve Karar Verme: Neden-Sonuç DiyagramıDördüncü kaynağın ve ders dosyalarındaki dördüncü hafta ders içeriğinin incelenmesi
7Klinik Uygulama Alanında Neden-Sonuç Diyagramını Kullanarak Bir Yönetsel Sorunun Analizi Yönetsel bir sorunun neden-sonuç diyagramı ile analiz edildiği sözel bir sunum hazırlaması
8Tıbbi Hata ve Riskler: Hatalar OdasıTıbbi hata ve risklere ilişkin kuramsal içeriğe hakim olması
9Klinik Uygulama Alanında Hasta ve Çalışan Güvenliği Uygulamalarının İncelenmesiÜçüncü kaynağın ve ders dosyalarındaki üçüncğ hafta ders içeriğinin incelenmesi
10Bir Kalite İyileştirme Süreci: PUKÖ DöngüsüBeşinci kaynağın ve ders dosyalarındaki beşinci hafta ders içeriğinin incelenmesi
11Klinik Uygulama Alanında Değişim YönetimiPUKÖ döngüsü ile bir kalite göstergesine ilişkin iyileştirme çalışmasının yapıldığı sözel bir sunum hazırlaması
12Hemşirelik İnsan Gücü Kaynağı Yönetimi: İş GörüşmesiAltıncı kaynağın ve ders dosyalarındaki altıncı hafta ders içeriğinin incelenmesi
13Hemşirelik İnsan Gücü Kaynağı Yönetimi: İnsan Gücü Hesaplama ve Çalışma Çizelgesi OluşturmaÇalışma birimi, iş gerekleri ve hemşire niteliklerine göre bir iş görüşmesi tasarlaması
14Dersin DeğerlendirilmesiTüm uygulamaların incelenmesi
Kaynak
1. Sammut-Bonnici T, Galea D. (2015). PEST analysis. In: Wiley Encyclopedia of Management. https://doi.org/10.1002/9781118785317.weom120113 2. Özkütük N, Orgun F, Sezer H. (2019). Hemşirelik eğitiminde altı şapka düşünme tekniğinin kullanımı: iki farklı tekniğin karşılaştırılması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(4), 1553-1562. doi: 10.24106/kefdergi.3150 3. Tarhan M, Doğan P, Yaman R, Dişci R. (2019). Yeni mezun hemşirelerin tıbbi hata ve risklere yönelik farkındalıklarının arttırılmasında bir yöntem: ufak tefek hatalar odası. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 3(6), 196-206. doi: 10.5222/SHYD.2019.15238 4. Eraydın C, Tezcan B, Koç Z. (2019). Hasta düşmelerinin değerlendirilmesinde balık kılçığı yöntemi ile kök neden analizi. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 3(6), 266-272. doi: 10.5222/SHYD,2019.82905 5. Chen Y, Zheng J, Wu D, Zhang Y, Lin Y. (2020). Application of the PDCA cycle for standardized nursing management in a COVID-19 intensive care unit. Annals of Palliative Medicine, 9(3), 1198-1205. doi: 10.21037/apm-20-1084 6. Sarıyıldız AY. (2021). İş görüşmelerinde beden dilinin önemi. In: Yönetim-Strateji-Organizasyon: Teoride ve Uygulamada. Karabulut, Ş. (ed). Gazi Kitabevi: Ankara
Tatar Baykal, Ü., Türkmen, E. (Ed.). (2021). Hemşirelikte Yönetim. İstanbul: Akademi Yayıncılık Ders notları ve hemşirelikte yönetimle ilgili diğer bilimsel kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi51050
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı5210
Toplam İş Yükü (Saat)144
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(144/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE YÖNETİM UYGULAMA-Bahar Dönemi0+425
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHemşirelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, koordinasyonu ve kontrolüne ilişkin temel yönetsel becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Klinik Uyum Eğitimi ,Hemşirelik Mesleğinin PEST Analizi ile Değerlendirilmesi,Hemşirelik Mesleğinin SWOT Analizi ile Değerlendirilmesi,TeamSTEPPS Araç ve Stratejileri ile Kağıt Zinciri Aktivitesi,Klinik Uygulama Alanında TeamSTEPPS Araç ve Stratejilerinin Kullanımının Değerlendirilmesi,Sorun Çözme ve Karar Verme: Neden-Sonuç Diyagramı,Klinik Uygulama Alanında Neden-Sonuç Diyagramını Kullanarak Bir Yönetsel Sorunun Analizi ,Tıbbi Hata ve Riskler: Hatalar Odası,Klinik Uygulama Alanında Hasta ve Çalışan Güvenliği Uygulamalarının İncelenmesi,Bir Kalite İyileştirme Süreci: PUKÖ Döngüsü,Klinik Uygulama Alanında Değişim Yönetimi,Hemşirelik İnsan Gücü Kaynağı Yönetimi: İş Görüşmesi,Hemşirelik İnsan Gücü Kaynağı Yönetimi: İnsan Gücü Hesaplama ve Çalışma Çizelgesi Oluşturma,Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Hemşirelik mesleğinin güçlü ve zayıf yönlerini analiz eder.16, 5, 9F, L
2. Hemşirelik hizmetlerinde takım çalışmasını kolaylaştıran araç ve stratejileri kullanır.12, 13, 5F, L
3. Hemşirelik hizmetleri yönetiminde sorun çözme ve karar verme sürecini kullanır.12, 13, 5F, L
4. Tıbbi hata ve risklere ilişkin farkındalık kazanır. 12, 21, 5F, R
5. Hemşirelik bakım süreçlerini iyileştirmeye yönelik bir plan tasarlar. 12, 13, 5H
6. Hemşire insan gücü kaynağının yönetimine ilişkin temel uygulamaları gerçekleştirir. 12, 15, 5F, L
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, L: Grup değerlendirme, R: Simülasyona Dayalı Değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Klinik Uyum Eğitimi Ders tasarımının incelenmesi
2Hemşirelik Mesleğinin PEST Analizi ile DeğerlendirilmesiBirinci kaynağın ve ders dosyalarındaki birinci hafta ders içeriğinin incelenmesi
3Hemşirelik Mesleğinin SWOT Analizi ile DeğerlendirilmesiHemşirelik Mesleğinin SWOT Analizi ile Değerlendirilmesi konulu bir sözel sunum hazırlaması
4TeamSTEPPS Araç ve Stratejileri ile Kağıt Zinciri Aktivitesiİkinci kaynağın ve ders dosyalarındaki ikinci hafta ders içeriğinin incelenmesi
5Klinik Uygulama Alanında TeamSTEPPS Araç ve Stratejilerinin Kullanımının DeğerlendirilmesiYönetsel bir sorunun altı şapka tekniği ile analiz edildiği bir sözel sunum hazırlaması
6Sorun Çözme ve Karar Verme: Neden-Sonuç DiyagramıDördüncü kaynağın ve ders dosyalarındaki dördüncü hafta ders içeriğinin incelenmesi
7Klinik Uygulama Alanında Neden-Sonuç Diyagramını Kullanarak Bir Yönetsel Sorunun Analizi Yönetsel bir sorunun neden-sonuç diyagramı ile analiz edildiği sözel bir sunum hazırlaması
8Tıbbi Hata ve Riskler: Hatalar OdasıTıbbi hata ve risklere ilişkin kuramsal içeriğe hakim olması
9Klinik Uygulama Alanında Hasta ve Çalışan Güvenliği Uygulamalarının İncelenmesiÜçüncü kaynağın ve ders dosyalarındaki üçüncğ hafta ders içeriğinin incelenmesi
10Bir Kalite İyileştirme Süreci: PUKÖ DöngüsüBeşinci kaynağın ve ders dosyalarındaki beşinci hafta ders içeriğinin incelenmesi
11Klinik Uygulama Alanında Değişim YönetimiPUKÖ döngüsü ile bir kalite göstergesine ilişkin iyileştirme çalışmasının yapıldığı sözel bir sunum hazırlaması
12Hemşirelik İnsan Gücü Kaynağı Yönetimi: İş GörüşmesiAltıncı kaynağın ve ders dosyalarındaki altıncı hafta ders içeriğinin incelenmesi
13Hemşirelik İnsan Gücü Kaynağı Yönetimi: İnsan Gücü Hesaplama ve Çalışma Çizelgesi OluşturmaÇalışma birimi, iş gerekleri ve hemşire niteliklerine göre bir iş görüşmesi tasarlaması
14Dersin DeğerlendirilmesiTüm uygulamaların incelenmesi
Kaynak
1. Sammut-Bonnici T, Galea D. (2015). PEST analysis. In: Wiley Encyclopedia of Management. https://doi.org/10.1002/9781118785317.weom120113 2. Özkütük N, Orgun F, Sezer H. (2019). Hemşirelik eğitiminde altı şapka düşünme tekniğinin kullanımı: iki farklı tekniğin karşılaştırılması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(4), 1553-1562. doi: 10.24106/kefdergi.3150 3. Tarhan M, Doğan P, Yaman R, Dişci R. (2019). Yeni mezun hemşirelerin tıbbi hata ve risklere yönelik farkındalıklarının arttırılmasında bir yöntem: ufak tefek hatalar odası. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 3(6), 196-206. doi: 10.5222/SHYD.2019.15238 4. Eraydın C, Tezcan B, Koç Z. (2019). Hasta düşmelerinin değerlendirilmesinde balık kılçığı yöntemi ile kök neden analizi. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 3(6), 266-272. doi: 10.5222/SHYD,2019.82905 5. Chen Y, Zheng J, Wu D, Zhang Y, Lin Y. (2020). Application of the PDCA cycle for standardized nursing management in a COVID-19 intensive care unit. Annals of Palliative Medicine, 9(3), 1198-1205. doi: 10.21037/apm-20-1084 6. Sarıyıldız AY. (2021). İş görüşmelerinde beden dilinin önemi. In: Yönetim-Strateji-Organizasyon: Teoride ve Uygulamada. Karabulut, Ş. (ed). Gazi Kitabevi: Ankara
Tatar Baykal, Ü., Türkmen, E. (Ed.). (2021). Hemşirelikte Yönetim. İstanbul: Akademi Yayıncılık Ders notları ve hemşirelikte yönetimle ilgili diğer bilimsel kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13