Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
DAVRANIŞ BİLİMLERİ 2+0 2 2,0
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler Halkla İlişkiler, Bilgi Yönetimi ve Öğrenen Örgütler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Yasemin OKAN ER
Dersi Verenler Öğr.Gör. Yasemin OKAN ER
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Çalışma ortamındaki kişilerin kendileri, iş arkadaşları, çalışma grupları ve örgütleri ile ilgili olarak davranışların temelinde yatan sebepleri kavrama, olumsuzlukları tespit etme ve iyileştirmek için gerekli teorik donanımı sağlamaktır.
Dersin İçeriği Bu ders; Bir bilim olarak davranış bilimleri ve diğer sosyal bilimlerle ilişkisi ,Davranış yaklaşımları ,Algı, Tutum ve Atıf , Öğrenme , Yaşam Boyu Gelişim ,Kişilik, Benlik ve Duygular ,Sağlık Psikolojisi ,İhtiyaçlar ve Motivasyon ,Gruplar ,Kültür, İnanç ve Değerler , İletişim ,Çatışma,Stres,Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları tanımlar. 1, 2, 3 A
2. Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. 1, 2, 3 A
3. İhtiyaçlar ve motivasyon ile ilgili teorik yaklaşımları tanır. 1, 2 A
4. Kişilik teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. 1, 2, 3 A
5. Kişinin sosyal çevre ve kurumlar içindeki yeri hakkında yorum yapar. 1, 2, 3 A
6. Kültür, değerler ve inançlar hakkında bilgi sahibidir. 1, 2, 3 A
7. İletişim, çatışma ve stres yönetimi konusunda bilgi sahibi olur. 1, 2, 3 A
8. Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar ile ilgili bilgi sahibidir. 1, 2, 3 A
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Bir bilim olarak davranış bilimleri ve diğer sosyal bilimlerle ilişkisi İlgili kitap bölümünün okunması
2 Davranış yaklaşımları İlgili kitap bölümünün okunması
3 Algı, Tutum ve Atıf İlgili kitap bölümünün okunması
4 Öğrenme İlgili kitap bölümünün okunması
5 Yaşam Boyu Gelişim İlgili kitap bölümünün okunması
6 Kişilik, Benlik ve Duygular İlgili kitap bölümünün okunması
7 Sağlık Psikolojisi İlgili kitap bölümünün okunması
8 İhtiyaçlar ve Motivasyon İlgili kitap bölümünün okunması
9 Gruplar İlgili kitap bölümünün okunması
10 Kültür, İnanç ve Değerler İlgili kitap bölümünün okunması
11 İletişim İlgili kitap bölümünün okunması
12 Çatışma İlgili kitap bölümünün okunması
13 Stres İlgili kitap bölümünün okunması
14 Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar İlgili kitap bölümünün okunması
Kaynaklar
Prof .Dr Feyzullah Eroğlu, Davranış Bilimleri ,Beta yayınları Prof. Dr. Salih Güney, Davranış Bilimleri, Nobel Akademi Yayıncılık. Prof. Dr. M. Şerif Şimşek, Prof. Dr. Tahir Akgemci, Prof . Dr. Adnan Çelik ( 2011 ) Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış , Gazi Kitabevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
0
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
0
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
0
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
0
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
0
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
0
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
0
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
0
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
0
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
0
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
0
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
0
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 2 28
Rehberli Problem Çözme 2 2 4
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 1 1 1
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 1 5 5
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 2 2
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 22 22
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 62
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 2,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Bilgi Talep Formu