Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİKROBİYOLOJİ | - | Güz Dönemi | 2+1 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özlem GÜVEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hasan SAĞCAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mikrobiyoloji ve immünoloji hakkındaki temel kavramları öğretmek, tıbbi açıdan öneme sahip mikroorganizmaların temel özelliklerini anlatmak, infeksiyon etkenlerinin bulaşma yollarını ve bu etkenlerden korunma yollarını öğretmek, infeksiyon hastalıklarının kontrolü ve önlenmesi konusundaki sorumluluklarını öğrenmelerini sağlamak, antimikrobiyal ilaçlar hakkındaki temel kavramları öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Teorik ders: Tıbbi mikrobiyolojiye giriş, mikroorganizmaların sınıflandırılması ve insan mikrobiyotası,Teorik ders: Mikroorganizma fizyolojisi ve genetiği Laboratuvar: Mikrobiyoloji laboratuvarının tanıtımı Mikrobiyoloji laboratuvarına gelen klinik örneklerin tanıtımı ve dikkat edilecek hususlar,Teorik ders: Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve antisepsi ,Teorik ders: İmmünolojiye giriş ve doğal bağışıklık,Teorik ders: Edinsel bağışıklık ve mikrobiyal aşılar Laboratuvar: Mikrobiyolojik tanı yöntemlerine genel bakış,Teroik ders: İnfeksiyon hastalıkları patogenezi Laboratuvar: Mikrobiyoloji laboratuvarında kullanılan boyama yöntemleri,Teroik ders: Tıbbi öneme sahip bakteriler ve oluşturdukları hastalıklar I Laboratuvar: Bakteriyolojik ve mikolojik kültür,Ara sınav,Teorik ders: Tıbbi öneme sahip bakteriler ve oluşturdukları hastalıklar II Laboratuvar: Mikrobiyoloji laboratuvarında kullanılan biyokimyasal testler ,Teorik ders: Tıbbi öneme sahip virüsler ve oluşturdukları hastalıklar I ,Teorik ders: Tıbbi öneme sahip virüsler ve oluşturdukları hastalıklar II Laboratuvar: Mikrobioyoloji laboratuvarında kullanılan serolojik ve moleküler testler,Teorik ders: Tıbbi öneme sahip mantarlar ve oluşturdukları hastalıklar,Teorik ders: Tıbbi öneme sahip parazitler ve oluşturdukları hastalıklar,Teorik ders: Antimikrobiyal maddeler ve antimikrobiyallere direnç mekanizmaları Laboratuvar: Antibiyogram,Teorik ders: Hastane infeksiyonları,Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Mikroorganizmalar ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme | 16, 9 | A |
2- Mikroorganizmaların insan biyolojisi üzerine olumlu ve olumsuz etkilerini açıklayabilme | 16, 9 | A |
3- Bağışıklık sistemi ile ilgili temel kavramları açıklayabilme | 16, 9 | A |
4- İnfeksiyon etkenlerinin bulaşma ve infeksiyon hastalık oluşma sürecini açıklayabilme | 16, 9 | A |
5- İnfeksiyon hastalıklarının önlenmesi ve kontrolü hakkında hemşirelerin sorumluluklarının farkında olabilme | 16, 9 | A |
6- Antimikrobiyal ilaçlar ve bu ilaçlara direnç gelişimi ile ilgili temel bilgiyi açıklayabilme | 16, 9 | A |
16, 9 | A | |
16, 9 | A | |
16, 9 | A | |
16, 9 | A | |
16, 9 | A | |
16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teorik ders: Tıbbi mikrobiyolojiye giriş, mikroorganizmaların sınıflandırılması ve insan mikrobiyotası | Kaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 1-40, 165-173 ). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. Cornelissen CN, Fisher BD, Harvey RA. (2013). Lippincott’s Illustrated Reviews: Microbiology. (3. baskı) (ss 1-19). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins |
2 | Teorik ders: Mikroorganizma fizyolojisi ve genetiği Laboratuvar: Mikrobiyoloji laboratuvarının tanıtımı Mikrobiyoloji laboratuvarına gelen klinik örneklerin tanıtımı ve dikkat edilecek hususlar | Kaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 77-121). İstan-bul: Nobel Tıp Kitabevi. Koneman EW, Procop GW, Schreckenber-ger PC, Woods GL. (2006). Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (6. baskı) (ss 1-11). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. |
3 | Teorik ders: Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve antisepsi | Kaynak inceleme: Kısa Ö (ed). (2014). Sağlık Bilimlerinde Mikrobiyoloji (ss 75-84). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri |
4 | Teorik ders: İmmünolojiye giriş ve doğal bağışıklık | Kaynak inceleme: Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. (2013). Medical microbiology. (7inci baskı) (ss 37-60). Philadelphia: Mosby/Elsevier. Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyo-loji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 123-147). İstan-bul: Nobel Tıp Kitabevi. |
5 | Teorik ders: Edinsel bağışıklık ve mikrobiyal aşılar Laboratuvar: Mikrobiyolojik tanı yöntemlerine genel bakış | Kaynak inceleme: Cornelissen CN, Fisher BD, Harvey RA. (2013). Lippincott’s Illustrated Reviews: Microbiology. (3. baskı) (SS 33-40). Phi-ladelphia: Lippincott Williams & Wilkins Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. (2013). Medical microbiology. (7inci baskı) (ss 61-100). Philadelphia: Mosby/Elsevier Koneman EW, Procop GW, Schrecken-berger PC, Woods GL. (2006). Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (6. baskı) (ss 1-67). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. |
6 | Teroik ders: İnfeksiyon hastalıkları patogenezi Laboratuvar: Mikrobiyoloji laboratuvarında kullanılan boyama yöntemleri | Kaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 149-162). İs-tanbul: Nobel Tıp Kitabevi. Koneman EW, Procop GW, Schrecken-berger PC, Woods GL. (2006). Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (6. baskı) (ss 1-67). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. |
7 | Teroik ders: Tıbbi öneme sahip bakteriler ve oluşturdukları hastalıklar I Laboratuvar: Bakteriyolojik ve mikolojik kültür | Kaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss175-371). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. Koneman EW, Procop GW, Schrecken-berger PC, Woods GL. (2006). Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (6. baskı) (ss 167-1232). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. |
8 | Ara sınav | |
9 | Teorik ders: Tıbbi öneme sahip bakteriler ve oluşturdukları hastalıklar II Laboratuvar: Mikrobiyoloji laboratuvarında kullanılan biyokimyasal testler | Kaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 175-371). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. Koneman EW, Procop GW, Schrecken-berger PC, Woods GL. (2006). Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (6. baskı) (ss 213-1232). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. |
10 | Teorik ders: Tıbbi öneme sahip virüsler ve oluşturdukları hastalıklar I | Kaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 407-650). İs-tanbul: Nobel Tıp Kitabevi. |
11 | Teorik ders: Tıbbi öneme sahip virüsler ve oluşturdukları hastalıklar II Laboratuvar: Mikrobioyoloji laboratuvarında kullanılan serolojik ve moleküler testler | Kaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 407-650). İs-tanbul: Nobel Tıp Kitabevi Koneman EW, Procop GW, Schrecken-berger PC, Woods GL. (2006). Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (6. baskı) (ss 112-158). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. |
12 | Teorik ders: Tıbbi öneme sahip mantarlar ve oluşturdukları hastalıklar | Kaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 671-710). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. |
13 | Teorik ders: Tıbbi öneme sahip parazitler ve oluşturdukları hastalıklar | Kaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 715-748). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. |
14 | Teorik ders: Antimikrobiyal maddeler ve antimikrobiyallere direnç mekanizmaları Laboratuvar: Antibiyogram | Kaynak inceleme: Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. (2013). Medical microbiology. (7inci baskı) (ss 165-173). Philadelphia: Mosby/Elsevier CLSI. (2012). Performance Standards for Antimicrobial Disk Susceptibility Tests; Approved Standard—Eleventh Edition. CLSI document M02-A11. Wayne, PA: Clinical and Laboratory Standards Insti-tute CLSI (2014). Performance Standards for Antimicrobial Susceptibility Testing; Twenty-Fourth Informational Supple-ment. CLSI document M100-S24. Wayne, PA: Clinical and Laboratory Standards Institute. |
15 | Teorik ders: Hastane infeksiyonları | Kaynak inceleme: Kısa Ö (ed). (2014). Sağlık Bilimlerinde Mikrobiyoloji (ss 401-476). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri |
16 | Genel sınav |
Kaynak |
Ders notları öğrencilere verilecektir |
1- Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 2- Cornelissen CN, Fisher BD, Harvey RA. (2013). Lippincott’s Illustrated Reviews: Microbiology. (3. baskı). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. 3- Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. (2013). Medical microbiology. (7inci baskı) . Philadelphia: Mosby/Elsevier. 4-Koneman EW, Procop GW, Schreckenberger PC, Woods GL. (2006). Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (6. baskı). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. 5-Kısa Ö (ed). (2014). Sağlık Bilimlerinde Mikrobiyoloji. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 6- CLSI. (2012). Performance Standards for Antimicrobial Disk Susceptibility Tests; Approved Standard—Eleventh Edition. CLSI document M02-A11. Wayne, PA: Clinical and Laboratory Standards Institute. 7- CLSI (2014). Performance Standards for Antimicrobial Susceptibility Testing; Twenty-Fourth Informational Supplement. CLSI document M100-S24. Wayne, PA: Clinical and Laboratory Standards Institute. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | X | |||||
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | X | |||||
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | ||||||
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | X | |||||
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | ||||||
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİKROBİYOLOJİ | - | Güz Dönemi | 2+1 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özlem GÜVEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hasan SAĞCAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mikrobiyoloji ve immünoloji hakkındaki temel kavramları öğretmek, tıbbi açıdan öneme sahip mikroorganizmaların temel özelliklerini anlatmak, infeksiyon etkenlerinin bulaşma yollarını ve bu etkenlerden korunma yollarını öğretmek, infeksiyon hastalıklarının kontrolü ve önlenmesi konusundaki sorumluluklarını öğrenmelerini sağlamak, antimikrobiyal ilaçlar hakkındaki temel kavramları öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Teorik ders: Tıbbi mikrobiyolojiye giriş, mikroorganizmaların sınıflandırılması ve insan mikrobiyotası,Teorik ders: Mikroorganizma fizyolojisi ve genetiği Laboratuvar: Mikrobiyoloji laboratuvarının tanıtımı Mikrobiyoloji laboratuvarına gelen klinik örneklerin tanıtımı ve dikkat edilecek hususlar,Teorik ders: Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve antisepsi ,Teorik ders: İmmünolojiye giriş ve doğal bağışıklık,Teorik ders: Edinsel bağışıklık ve mikrobiyal aşılar Laboratuvar: Mikrobiyolojik tanı yöntemlerine genel bakış,Teroik ders: İnfeksiyon hastalıkları patogenezi Laboratuvar: Mikrobiyoloji laboratuvarında kullanılan boyama yöntemleri,Teroik ders: Tıbbi öneme sahip bakteriler ve oluşturdukları hastalıklar I Laboratuvar: Bakteriyolojik ve mikolojik kültür,Ara sınav,Teorik ders: Tıbbi öneme sahip bakteriler ve oluşturdukları hastalıklar II Laboratuvar: Mikrobiyoloji laboratuvarında kullanılan biyokimyasal testler ,Teorik ders: Tıbbi öneme sahip virüsler ve oluşturdukları hastalıklar I ,Teorik ders: Tıbbi öneme sahip virüsler ve oluşturdukları hastalıklar II Laboratuvar: Mikrobioyoloji laboratuvarında kullanılan serolojik ve moleküler testler,Teorik ders: Tıbbi öneme sahip mantarlar ve oluşturdukları hastalıklar,Teorik ders: Tıbbi öneme sahip parazitler ve oluşturdukları hastalıklar,Teorik ders: Antimikrobiyal maddeler ve antimikrobiyallere direnç mekanizmaları Laboratuvar: Antibiyogram,Teorik ders: Hastane infeksiyonları,Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Mikroorganizmalar ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme | 16, 9 | A |
2- Mikroorganizmaların insan biyolojisi üzerine olumlu ve olumsuz etkilerini açıklayabilme | 16, 9 | A |
3- Bağışıklık sistemi ile ilgili temel kavramları açıklayabilme | 16, 9 | A |
4- İnfeksiyon etkenlerinin bulaşma ve infeksiyon hastalık oluşma sürecini açıklayabilme | 16, 9 | A |
5- İnfeksiyon hastalıklarının önlenmesi ve kontrolü hakkında hemşirelerin sorumluluklarının farkında olabilme | 16, 9 | A |
6- Antimikrobiyal ilaçlar ve bu ilaçlara direnç gelişimi ile ilgili temel bilgiyi açıklayabilme | 16, 9 | A |
16, 9 | A | |
16, 9 | A | |
16, 9 | A | |
16, 9 | A | |
16, 9 | A | |
16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teorik ders: Tıbbi mikrobiyolojiye giriş, mikroorganizmaların sınıflandırılması ve insan mikrobiyotası | Kaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 1-40, 165-173 ). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. Cornelissen CN, Fisher BD, Harvey RA. (2013). Lippincott’s Illustrated Reviews: Microbiology. (3. baskı) (ss 1-19). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins |
2 | Teorik ders: Mikroorganizma fizyolojisi ve genetiği Laboratuvar: Mikrobiyoloji laboratuvarının tanıtımı Mikrobiyoloji laboratuvarına gelen klinik örneklerin tanıtımı ve dikkat edilecek hususlar | Kaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 77-121). İstan-bul: Nobel Tıp Kitabevi. Koneman EW, Procop GW, Schreckenber-ger PC, Woods GL. (2006). Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (6. baskı) (ss 1-11). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. |
3 | Teorik ders: Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve antisepsi | Kaynak inceleme: Kısa Ö (ed). (2014). Sağlık Bilimlerinde Mikrobiyoloji (ss 75-84). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri |
4 | Teorik ders: İmmünolojiye giriş ve doğal bağışıklık | Kaynak inceleme: Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. (2013). Medical microbiology. (7inci baskı) (ss 37-60). Philadelphia: Mosby/Elsevier. Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyo-loji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 123-147). İstan-bul: Nobel Tıp Kitabevi. |
5 | Teorik ders: Edinsel bağışıklık ve mikrobiyal aşılar Laboratuvar: Mikrobiyolojik tanı yöntemlerine genel bakış | Kaynak inceleme: Cornelissen CN, Fisher BD, Harvey RA. (2013). Lippincott’s Illustrated Reviews: Microbiology. (3. baskı) (SS 33-40). Phi-ladelphia: Lippincott Williams & Wilkins Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. (2013). Medical microbiology. (7inci baskı) (ss 61-100). Philadelphia: Mosby/Elsevier Koneman EW, Procop GW, Schrecken-berger PC, Woods GL. (2006). Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (6. baskı) (ss 1-67). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. |
6 | Teroik ders: İnfeksiyon hastalıkları patogenezi Laboratuvar: Mikrobiyoloji laboratuvarında kullanılan boyama yöntemleri | Kaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 149-162). İs-tanbul: Nobel Tıp Kitabevi. Koneman EW, Procop GW, Schrecken-berger PC, Woods GL. (2006). Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (6. baskı) (ss 1-67). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. |
7 | Teroik ders: Tıbbi öneme sahip bakteriler ve oluşturdukları hastalıklar I Laboratuvar: Bakteriyolojik ve mikolojik kültür | Kaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss175-371). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. Koneman EW, Procop GW, Schrecken-berger PC, Woods GL. (2006). Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (6. baskı) (ss 167-1232). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. |
8 | Ara sınav | |
9 | Teorik ders: Tıbbi öneme sahip bakteriler ve oluşturdukları hastalıklar II Laboratuvar: Mikrobiyoloji laboratuvarında kullanılan biyokimyasal testler | Kaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 175-371). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. Koneman EW, Procop GW, Schrecken-berger PC, Woods GL. (2006). Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (6. baskı) (ss 213-1232). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. |
10 | Teorik ders: Tıbbi öneme sahip virüsler ve oluşturdukları hastalıklar I | Kaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 407-650). İs-tanbul: Nobel Tıp Kitabevi. |
11 | Teorik ders: Tıbbi öneme sahip virüsler ve oluşturdukları hastalıklar II Laboratuvar: Mikrobioyoloji laboratuvarında kullanılan serolojik ve moleküler testler | Kaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 407-650). İs-tanbul: Nobel Tıp Kitabevi Koneman EW, Procop GW, Schrecken-berger PC, Woods GL. (2006). Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (6. baskı) (ss 112-158). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. |
12 | Teorik ders: Tıbbi öneme sahip mantarlar ve oluşturdukları hastalıklar | Kaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 671-710). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. |
13 | Teorik ders: Tıbbi öneme sahip parazitler ve oluşturdukları hastalıklar | Kaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 715-748). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. |
14 | Teorik ders: Antimikrobiyal maddeler ve antimikrobiyallere direnç mekanizmaları Laboratuvar: Antibiyogram | Kaynak inceleme: Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. (2013). Medical microbiology. (7inci baskı) (ss 165-173). Philadelphia: Mosby/Elsevier CLSI. (2012). Performance Standards for Antimicrobial Disk Susceptibility Tests; Approved Standard—Eleventh Edition. CLSI document M02-A11. Wayne, PA: Clinical and Laboratory Standards Insti-tute CLSI (2014). Performance Standards for Antimicrobial Susceptibility Testing; Twenty-Fourth Informational Supple-ment. CLSI document M100-S24. Wayne, PA: Clinical and Laboratory Standards Institute. |
15 | Teorik ders: Hastane infeksiyonları | Kaynak inceleme: Kısa Ö (ed). (2014). Sağlık Bilimlerinde Mikrobiyoloji (ss 401-476). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri |
16 | Genel sınav |
Kaynak |
Ders notları öğrencilere verilecektir |
1- Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 2- Cornelissen CN, Fisher BD, Harvey RA. (2013). Lippincott’s Illustrated Reviews: Microbiology. (3. baskı). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. 3- Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. (2013). Medical microbiology. (7inci baskı) . Philadelphia: Mosby/Elsevier. 4-Koneman EW, Procop GW, Schreckenberger PC, Woods GL. (2006). Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (6. baskı). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. 5-Kısa Ö (ed). (2014). Sağlık Bilimlerinde Mikrobiyoloji. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 6- CLSI. (2012). Performance Standards for Antimicrobial Disk Susceptibility Tests; Approved Standard—Eleventh Edition. CLSI document M02-A11. Wayne, PA: Clinical and Laboratory Standards Institute. 7- CLSI (2014). Performance Standards for Antimicrobial Susceptibility Testing; Twenty-Fourth Informational Supplement. CLSI document M100-S24. Wayne, PA: Clinical and Laboratory Standards Institute. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | X | |||||
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | X | |||||
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | ||||||
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | X | |||||
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | ||||||
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |