Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLK YARDIM-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYaşamı tehlikeye düşüren herhangi bir durumda sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar hayatın kurtarılması ya da durumun kötüye gitmesini önlemek amacıyla kaza geçiren kişiye olay yerinde mevcut araç gereçle yapılan geçici bakım ve ilaçsız uygulamaları öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma
Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması

İlkyardımla İlgili Temel Kavramlar
,İnsan Vücudu ve Yaşamsal Bulgular,Kanamalarda İlkyardım,Şokta İlkyardım,Bilinç Bozukluklarında İlkyardım ,Yaralanmalarda ve Travmalarda İlkyardım ,Kırık, Çıkık, Burkulma ve Kramplarda İlkyardım ,Yanıklar ve Donuklarda İlkyardım ,Elektrik Çarpması, Sıcak ve Güneş Çarpmasında İlkyardım ,Zehirlenmelerde İlkyardım
,Solunum Yolu Tıkanıklığı ve Boğulmalarda İlkyardım ,Göz, Kulak ve Buruna Yabancı Cisim Kaçmasında İlkyardım ,Hayvan Isırma ve Sokmalarında İlkyardım ,Hasta ve Yaralı Taşınmasındaki Genel Kurallar
Dersin Değerlendirilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İlkyardım kavramını ve öncelikli amaçlarını tanımlar16, 9A
Temel ilkyardım konularının temel ilkelerini tartışır16, 8, 9A
Koma ve şok pozisyonlarını açıklar13, 16, 8, 9A
Bebek, çocuk ve yetişkinlerde temel yaşam desteğini yapar16, 8, 9A
Temel ilkyardım uygulamalarını yapar13, 16, 8, 9A
Taşımalardaki genel kuralları özetler13, 16, 8, 9A
İlkyardım gerektiren durumlara duyarlı olur13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma
Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması

İlkyardımla İlgili Temel Kavramlar
1. kaynağın 7-13. sayfalarının incelenmesi
2İnsan Vücudu ve Yaşamsal Bulgular2. kaynağın 17-30. sayfalarının incelenmesi
3Kanamalarda İlkyardım3. kaynağın 85-96. sayfalarının incelenmesi https://www.youtube.com/watch?v=yzXCZmG4AFo web sayfasının incelenmesi
4Şokta İlkyardım1. kaynağın 103-108. sayfalarının incelenmesi
5Bilinç Bozukluklarında İlkyardım 3. kaynağın 163-166. sayfalarının incelenmesi
6Yaralanmalarda ve Travmalarda İlkyardım 2. kaynağın 91-104. sayfalarının incelenmesi
7Kırık, Çıkık, Burkulma ve Kramplarda İlkyardım 1. kaynağın 112-136. sayfalarının incelenmesi
8Yanıklar ve Donuklarda İlkyardım 2. kaynağın 141-152. sayfalarının incelenmesi
9Elektrik Çarpması, Sıcak ve Güneş Çarpmasında İlkyardım 2. kaynağın 153-160. sayfalarının incelenmesi
10Zehirlenmelerde İlkyardım
3. kaynağın 175-197. sayfalarının incelenmesi
11Solunum Yolu Tıkanıklığı ve Boğulmalarda İlkyardım 1. kaynağın 161-168. sayfalarının incelenmesi
12Göz, Kulak ve Buruna Yabancı Cisim Kaçmasında İlkyardım 2. kaynağın 177-184. sayfalarının incelenmesi
13Hayvan Isırma ve Sokmalarında İlkyardım 1. kaynağın 185-194. sayfalarının incelenmesi
14Hasta ve Yaralı Taşınmasındaki Genel Kurallar
Dersin Değerlendirilmesi
1. kaynağın 186-207. sayfalarının incelenmesi
Kaynak
1- Özden, M. (2014). İlkyardım ve Acil Bakım Ders Kitabı, İstanbul: Yazarın Kendi Yayını. 2- Süzen, LB. (2014). Temel İlkyardım İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3- Yıldız, H., Çatal, E. (Ed.). (2015). İlkyardım İstanbul: Lisans Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14114
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLK YARDIM-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYaşamı tehlikeye düşüren herhangi bir durumda sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar hayatın kurtarılması ya da durumun kötüye gitmesini önlemek amacıyla kaza geçiren kişiye olay yerinde mevcut araç gereçle yapılan geçici bakım ve ilaçsız uygulamaları öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma
Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması

İlkyardımla İlgili Temel Kavramlar
,İnsan Vücudu ve Yaşamsal Bulgular,Kanamalarda İlkyardım,Şokta İlkyardım,Bilinç Bozukluklarında İlkyardım ,Yaralanmalarda ve Travmalarda İlkyardım ,Kırık, Çıkık, Burkulma ve Kramplarda İlkyardım ,Yanıklar ve Donuklarda İlkyardım ,Elektrik Çarpması, Sıcak ve Güneş Çarpmasında İlkyardım ,Zehirlenmelerde İlkyardım
,Solunum Yolu Tıkanıklığı ve Boğulmalarda İlkyardım ,Göz, Kulak ve Buruna Yabancı Cisim Kaçmasında İlkyardım ,Hayvan Isırma ve Sokmalarında İlkyardım ,Hasta ve Yaralı Taşınmasındaki Genel Kurallar
Dersin Değerlendirilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İlkyardım kavramını ve öncelikli amaçlarını tanımlar16, 9A
Temel ilkyardım konularının temel ilkelerini tartışır16, 8, 9A
Koma ve şok pozisyonlarını açıklar13, 16, 8, 9A
Bebek, çocuk ve yetişkinlerde temel yaşam desteğini yapar16, 8, 9A
Temel ilkyardım uygulamalarını yapar13, 16, 8, 9A
Taşımalardaki genel kuralları özetler13, 16, 8, 9A
İlkyardım gerektiren durumlara duyarlı olur13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma
Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması

İlkyardımla İlgili Temel Kavramlar
1. kaynağın 7-13. sayfalarının incelenmesi
2İnsan Vücudu ve Yaşamsal Bulgular2. kaynağın 17-30. sayfalarının incelenmesi
3Kanamalarda İlkyardım3. kaynağın 85-96. sayfalarının incelenmesi https://www.youtube.com/watch?v=yzXCZmG4AFo web sayfasının incelenmesi
4Şokta İlkyardım1. kaynağın 103-108. sayfalarının incelenmesi
5Bilinç Bozukluklarında İlkyardım 3. kaynağın 163-166. sayfalarının incelenmesi
6Yaralanmalarda ve Travmalarda İlkyardım 2. kaynağın 91-104. sayfalarının incelenmesi
7Kırık, Çıkık, Burkulma ve Kramplarda İlkyardım 1. kaynağın 112-136. sayfalarının incelenmesi
8Yanıklar ve Donuklarda İlkyardım 2. kaynağın 141-152. sayfalarının incelenmesi
9Elektrik Çarpması, Sıcak ve Güneş Çarpmasında İlkyardım 2. kaynağın 153-160. sayfalarının incelenmesi
10Zehirlenmelerde İlkyardım
3. kaynağın 175-197. sayfalarının incelenmesi
11Solunum Yolu Tıkanıklığı ve Boğulmalarda İlkyardım 1. kaynağın 161-168. sayfalarının incelenmesi
12Göz, Kulak ve Buruna Yabancı Cisim Kaçmasında İlkyardım 2. kaynağın 177-184. sayfalarının incelenmesi
13Hayvan Isırma ve Sokmalarında İlkyardım 1. kaynağın 185-194. sayfalarının incelenmesi
14Hasta ve Yaralı Taşınmasındaki Genel Kurallar
Dersin Değerlendirilmesi
1. kaynağın 186-207. sayfalarının incelenmesi
Kaynak
1- Özden, M. (2014). İlkyardım ve Acil Bakım Ders Kitabı, İstanbul: Yazarın Kendi Yayını. 2- Süzen, LB. (2014). Temel İlkyardım İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3- Yıldız, H., Çatal, E. (Ed.). (2015). İlkyardım İstanbul: Lisans Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13