Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK-Güz Dönemi3+144
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTıbbi biyoloji ve genetiğe ait kavramlar ve hücresel işleyişin mekanizmaları hakkında bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma
Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması

Tıbbi Biyoloji’ye giriş ve hücre inceleme metodları
,Hücre organizasyonu, hücre membranı ve özellikleri,Hücre organelleri, hücre iskeleti ve hücresel bağlantılar,Hücre zarında taşınma ve uyarı iletimi,Hücresel enerji ve metabolizma,Genetik materyal, nükleik asitler: DNA – RNA ve replikasyon,Transkripsiyon ve translasyon,Ara Sınav,Hücre döngüsü ve hücre bölünmesi,Kromozomal yapı ve sayı anomalileri,DNA hasarı ve onarım mekanizmaları,Hücre yaşlanması, apoptoz ve kanser,Mendel genetiği ve kalıtım biçimleri,Kök hücre biyolojisi ve tedavileri,İnsan genom projesi
Dersin değerlendirilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Hücre tipleri, hücre yapısı ve organeller ile ilgili kavramları tanımlayabilmesi10, 16, 9A
5- İnsan genom projesi ve kök hücre biyolojisini açıklayabilmesi10, 16, 9A
4- DNA hasarı, hücre yaşlanması ve kanseri tanımlayabilmesi10, 16, 9A
3- Kalıtım biçimleri, kromozomal yapı ve sayı anomalileri ile genetik hastalıklar arasındaki ilişkiyi açıklayabilmesi10, 16, 9A
2- Genetikte temel kavramlar, genetik materyal, transkripsiyon ve translasyonu açıklayabilmesi10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma
Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması

Tıbbi Biyoloji’ye giriş ve hücre inceleme metodları
1. kaynağın 1. sayfasının incelenmesi
2Hücre organizasyonu, hücre membranı ve özellikleri1. kaynağın 11. ve 23. sayfalarının, 3. kaynağın 87. sayfasının incelenmesi
3Hücre organelleri, hücre iskeleti ve hücresel bağlantılar1. kaynağın 43. ve 81. sayfalarının incelenmesi
4Hücre zarında taşınma ve uyarı iletimi1. kaynağın 241. ve 317. sayfalarının, 3. kaynağın 111. sayfasının incelenmesi
5Hücresel enerji ve metabolizma3. kaynağın 135. sayfasının incelenmesi
6Genetik materyal, nükleik asitler: DNA – RNA ve replikasyon1. kaynağın 129. sayfasının incelenmesi
7Transkripsiyon ve translasyon1. kaynağın 174. ve 195. sayfasının incelenmesi
8Ara Sınav
9Hücre döngüsü ve hücre bölünmesi1. kaynağın 281. sayfasının incelenmesi
10Kromozomal yapı ve sayı anomalileri3. kaynağın 362. sayfasının incelenmesi
11DNA hasarı ve onarım mekanizmaları3. kaynağın 221. sayfasının incelenmesi
12Hücre yaşlanması, apoptoz ve kanser1. kaynağın 309. sayfasının incelenmesi
13Mendel genetiği ve kalıtım biçimleri3. kaynağın 301. sayfasının incelenmesi
14Kök hücre biyolojisi ve tedavileri5. kaynağın 29. sayfasının incelenmesi
15İnsan genom projesi
Dersin değerlendirilmesi
5. kaynağın 29. sayfasının incelenmesi
Kaynak
1. Güneş, H.V. (2014). Moleküler Hücre Biyolojisi (Gözden geçirilmiş ikinci baskı). İstanbul: İstanbul Medikal Yayıncılık. 2. Başaran, A. (2010). Tıbbi Biyoloji Ders Kitabı. Ankara: Pelikan Yayınevi. 3. Kasap, H. (Ed.).(2010) Tıbbi Biyoloji ve Genetik. Adana: Nobel Kitabevi. 4. Karakaş, M. (2014) Moleküler Biyoloji. İstanbul: Nobel. 5. Afyon, A. (Ed.).(2015). Biyolojide Özel Konular. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12626
Genel Sınav ve Hazırlığı15252
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK-Güz Dönemi3+144
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTıbbi biyoloji ve genetiğe ait kavramlar ve hücresel işleyişin mekanizmaları hakkında bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma
Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması

Tıbbi Biyoloji’ye giriş ve hücre inceleme metodları
,Hücre organizasyonu, hücre membranı ve özellikleri,Hücre organelleri, hücre iskeleti ve hücresel bağlantılar,Hücre zarında taşınma ve uyarı iletimi,Hücresel enerji ve metabolizma,Genetik materyal, nükleik asitler: DNA – RNA ve replikasyon,Transkripsiyon ve translasyon,Ara Sınav,Hücre döngüsü ve hücre bölünmesi,Kromozomal yapı ve sayı anomalileri,DNA hasarı ve onarım mekanizmaları,Hücre yaşlanması, apoptoz ve kanser,Mendel genetiği ve kalıtım biçimleri,Kök hücre biyolojisi ve tedavileri,İnsan genom projesi
Dersin değerlendirilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Hücre tipleri, hücre yapısı ve organeller ile ilgili kavramları tanımlayabilmesi10, 16, 9A
5- İnsan genom projesi ve kök hücre biyolojisini açıklayabilmesi10, 16, 9A
4- DNA hasarı, hücre yaşlanması ve kanseri tanımlayabilmesi10, 16, 9A
3- Kalıtım biçimleri, kromozomal yapı ve sayı anomalileri ile genetik hastalıklar arasındaki ilişkiyi açıklayabilmesi10, 16, 9A
2- Genetikte temel kavramlar, genetik materyal, transkripsiyon ve translasyonu açıklayabilmesi10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma
Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması

Tıbbi Biyoloji’ye giriş ve hücre inceleme metodları
1. kaynağın 1. sayfasının incelenmesi
2Hücre organizasyonu, hücre membranı ve özellikleri1. kaynağın 11. ve 23. sayfalarının, 3. kaynağın 87. sayfasının incelenmesi
3Hücre organelleri, hücre iskeleti ve hücresel bağlantılar1. kaynağın 43. ve 81. sayfalarının incelenmesi
4Hücre zarında taşınma ve uyarı iletimi1. kaynağın 241. ve 317. sayfalarının, 3. kaynağın 111. sayfasının incelenmesi
5Hücresel enerji ve metabolizma3. kaynağın 135. sayfasının incelenmesi
6Genetik materyal, nükleik asitler: DNA – RNA ve replikasyon1. kaynağın 129. sayfasının incelenmesi
7Transkripsiyon ve translasyon1. kaynağın 174. ve 195. sayfasının incelenmesi
8Ara Sınav
9Hücre döngüsü ve hücre bölünmesi1. kaynağın 281. sayfasının incelenmesi
10Kromozomal yapı ve sayı anomalileri3. kaynağın 362. sayfasının incelenmesi
11DNA hasarı ve onarım mekanizmaları3. kaynağın 221. sayfasının incelenmesi
12Hücre yaşlanması, apoptoz ve kanser1. kaynağın 309. sayfasının incelenmesi
13Mendel genetiği ve kalıtım biçimleri3. kaynağın 301. sayfasının incelenmesi
14Kök hücre biyolojisi ve tedavileri5. kaynağın 29. sayfasının incelenmesi
15İnsan genom projesi
Dersin değerlendirilmesi
5. kaynağın 29. sayfasının incelenmesi
Kaynak
1. Güneş, H.V. (2014). Moleküler Hücre Biyolojisi (Gözden geçirilmiş ikinci baskı). İstanbul: İstanbul Medikal Yayıncılık. 2. Başaran, A. (2010). Tıbbi Biyoloji Ders Kitabı. Ankara: Pelikan Yayınevi. 3. Kasap, H. (Ed.).(2010) Tıbbi Biyoloji ve Genetik. Adana: Nobel Kitabevi. 4. Karakaş, M. (2014) Moleküler Biyoloji. İstanbul: Nobel. 5. Afyon, A. (Ed.).(2015). Biyolojide Özel Konular. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13