Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve TARHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN, Dr.Öğr.Üye. Merve TARHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bir bilimsel araştırma projesinin planlanması ve yürütülmesine ilişkin bilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hemşirelikte Araştırmaya Giriş ve Araştırma Süreci,Araştırma Konusu Belirleme ve Literatür Tarama,Araştırma Amacı, Araştırma Soruları, Hipotez ve Sınırlılıklar,Nicel Araştırma Tasarımları,Nitel Araştırma Tasarımları,Bilimsel Araştırma Projesi-I,Bilimsel Araştırma Projesi-II,Örnekleme,Veri Toplama Yöntem ve Araçları,Verilerin Analizi ve Yorumlanması,Hemşirelik Araştırmalarında Etik ,Araştırma Raporunu Yazma ve Yayınlama,Bilimsel Araştırma Projesi-III,Bilimsel Araştırma Projesi-V; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilimsel araştırma sürecinin basamaklarını açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A |
2. Bilimsel araştırma sürecinin basamakları doğrultusunda bir araştırma planlar. | 10, 16, 5 | F |
3. Bilimsel araştırma sürecinin basamakları doğrultusunda bir araştırma yürütür. | 10, 16, 5 | F |
4. Bir bilimsel araştırma raporu hazırlar. | 10, 16, 5 | F |
5. Hemşirelikte bilimsel araştırmaların önemine inanır. | 10, 16, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hemşirelikte Araştırmaya Giriş ve Araştırma Süreci | Kaynağın 1-27. sayfalarının okunması |
2 | Araştırma Konusu Belirleme ve Literatür Tarama | Kaynağın 29-63. sayfalarının okunması |
3 | Araştırma Amacı, Araştırma Soruları, Hipotez ve Sınırlılıklar | Kaynağın 65-86. sayfalarının okunması |
4 | Nicel Araştırma Tasarımları | Kaynağın 87-128. sayfalarının okunması |
5 | Nitel Araştırma Tasarımları | Kaynağın 133-164. sayfalarının okunması |
6 | Bilimsel Araştırma Projesi-I | Araştırma Konusu, araştırma amacı, araştırma soruları ve araştırma tasarımları ile ilgili ders notlarının okunması |
7 | Bilimsel Araştırma Projesi-II | Araştırma Konusu, araştırma amacı, araştırma soruları ve araştırma tasarımları ile ilgili ders notlarının okunması |
8 | Örnekleme | Kaynağın 167-192. sayfalarının okunması |
9 | Veri Toplama Yöntem ve Araçları | Kaynağın 193-214. sayfalarının okunması |
10 | Verilerin Analizi ve Yorumlanması | Kaynağın 237-279 sayfalarının okunması |
11 | Hemşirelik Araştırmalarında Etik | Kaynağın 313-331. sayfalarının okunması |
12 | Araştırma Raporunu Yazma ve Yayınlama | Kaynağın 281-295. sayfalarının okunması |
13 | Bilimsel Araştırma Projesi-III | Veri toplama araç ve yöntemleri ve verilerin analizi ilgili ders notlarının okunması |
14 | Bilimsel Araştırma Projesi-V | Hemşirelik araştırmalarında etik ve araştırma raporunu yazma ve yayınlama ile ilgili ders notunu okuması |
Kaynak |
Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin,M.N. Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, 1. Basım, İstanbul, 2014. |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | X | |||||
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | X | |||||
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | X | |||||
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | X | |||||
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | X | |||||
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 28 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve TARHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN, Dr.Öğr.Üye. Merve TARHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bir bilimsel araştırma projesinin planlanması ve yürütülmesine ilişkin bilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hemşirelikte Araştırmaya Giriş ve Araştırma Süreci,Araştırma Konusu Belirleme ve Literatür Tarama,Araştırma Amacı, Araştırma Soruları, Hipotez ve Sınırlılıklar,Nicel Araştırma Tasarımları,Nitel Araştırma Tasarımları,Bilimsel Araştırma Projesi-I,Bilimsel Araştırma Projesi-II,Örnekleme,Veri Toplama Yöntem ve Araçları,Verilerin Analizi ve Yorumlanması,Hemşirelik Araştırmalarında Etik ,Araştırma Raporunu Yazma ve Yayınlama,Bilimsel Araştırma Projesi-III,Bilimsel Araştırma Projesi-V; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilimsel araştırma sürecinin basamaklarını açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A |
2. Bilimsel araştırma sürecinin basamakları doğrultusunda bir araştırma planlar. | 10, 16, 5 | F |
3. Bilimsel araştırma sürecinin basamakları doğrultusunda bir araştırma yürütür. | 10, 16, 5 | F |
4. Bir bilimsel araştırma raporu hazırlar. | 10, 16, 5 | F |
5. Hemşirelikte bilimsel araştırmaların önemine inanır. | 10, 16, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hemşirelikte Araştırmaya Giriş ve Araştırma Süreci | Kaynağın 1-27. sayfalarının okunması |
2 | Araştırma Konusu Belirleme ve Literatür Tarama | Kaynağın 29-63. sayfalarının okunması |
3 | Araştırma Amacı, Araştırma Soruları, Hipotez ve Sınırlılıklar | Kaynağın 65-86. sayfalarının okunması |
4 | Nicel Araştırma Tasarımları | Kaynağın 87-128. sayfalarının okunması |
5 | Nitel Araştırma Tasarımları | Kaynağın 133-164. sayfalarının okunması |
6 | Bilimsel Araştırma Projesi-I | Araştırma Konusu, araştırma amacı, araştırma soruları ve araştırma tasarımları ile ilgili ders notlarının okunması |
7 | Bilimsel Araştırma Projesi-II | Araştırma Konusu, araştırma amacı, araştırma soruları ve araştırma tasarımları ile ilgili ders notlarının okunması |
8 | Örnekleme | Kaynağın 167-192. sayfalarının okunması |
9 | Veri Toplama Yöntem ve Araçları | Kaynağın 193-214. sayfalarının okunması |
10 | Verilerin Analizi ve Yorumlanması | Kaynağın 237-279 sayfalarının okunması |
11 | Hemşirelik Araştırmalarında Etik | Kaynağın 313-331. sayfalarının okunması |
12 | Araştırma Raporunu Yazma ve Yayınlama | Kaynağın 281-295. sayfalarının okunması |
13 | Bilimsel Araştırma Projesi-III | Veri toplama araç ve yöntemleri ve verilerin analizi ilgili ders notlarının okunması |
14 | Bilimsel Araştırma Projesi-V | Hemşirelik araştırmalarında etik ve araştırma raporunu yazma ve yayınlama ile ilgili ders notunu okuması |
Kaynak |
Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin,M.N. Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, 1. Basım, İstanbul, 2014. |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | X | |||||
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | X | |||||
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | X | |||||
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | X | |||||
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | X | |||||
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |