Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİKTE İNTÖRNLÜK II | - | Bahar Dönemi | 2+28 | 16 | 24 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL, Dr.Öğr.Üye. Ayşe DOST |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, hemşire adaylarında klinik uygulamalarındaki eksiklikleri gidermek; var olan uygulama becerilerini pekiştirmek, bireyselleştirilmiş hasta bakımında daha fazla otonomi sahibi olmasını sağlamak, birinci basamak sağlık hizmetlerinde de uygulama deneyimi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, seminer ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, yansıtıcı düşünme ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, seminer ,Uygulama, yansıtıcı düşünme ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması,Uygulama, vaka çalışması Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hemşirelik sürecini kullanarak bilgi ve becerilerini uygulama alanına aktarır | 18, 4, 6, 8, 9 | A, E, H |
Ekibin bir üyesi olarak tedavi ve bakıma etkin olarak katılır | 18, 4, 6, 8, 9 | A, E, H |
Ekip arkadaşları, bireyi aile ve toplum ile etkili iletişim kurar | 18, 20, 4, 6, 8, 9 | A, E, H |
İntörnlük yaptığı klinikte karşılaştığı etik sorunları çözme Becerisi kazanır | 18, 4, 6, 8, 9 | A, E, H |
Problem çözme ve karar verme becerisini geliştirir | 18, 20, 4, 6, 8, 9 | A, E, H |
Güncellediği bilgileri kullanarak eğitsel ve yönetsel aktivitelere katılır | 18, 4, 6, 8, 9 | A, E, H |
Hemşirelik sorunlarına karşı duyarlı olur | 18, 20, 4, 6, 8, 9 | A, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Uygulama, vaka çalışması | Bakım planı hazırlama |
2 | Uygulama, vaka çalışması | Bakım planı hazırlama Makale okuma |
3 | Uygulama, vaka çalışması | Bakım planı hazırlama KDH araştırması bulma |
4 | Uygulama, seminer | Seminer hazırlanması |
5 | Uygulama, vaka çalışması | Bakım planı hazırlama Eğitim planı hazırlama |
6 | Uygulama, vaka çalışması | Bakım planı hazırlama |
7 | Uygulama, yansıtıcı düşünme | Yansıtıcı yazıların hazırlanması |
8 | Uygulama, vaka çalışması | Bakım planı hazırlama |
9 | Uygulama, vaka çalışması | Bakım planı hazırlama |
10 | Uygulama, seminer | Seminer hazırlanması |
11 | Uygulama, yansıtıcı düşünme | Yansıtıcı yazıların hazırlanması |
12 | Uygulama, vaka çalışması | Bakım planı hazırlama |
13 | Uygulama, vaka çalışması | Bakım planı hazırlama |
14 | Uygulama, vaka çalışması Dersin Değerlendirilmesi | Bakım Planı Hazırlama |
Kaynak |
1. Karadakovan A, Eti Aslan F. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitapevi, Adana 2010. 2. Aştı T.A. Karadağ A. Hemşirelik esasları hemşirelik bilimi ve sanatı-1 2014 Aştı T.A. Karadağ A. Hemşirelik esasları hemşirelik bilimi ve sanatı-2 2014 3. Arslan S. Kurban N. Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü 2015. 4. Erdemir F. Hemşirelik tanıları el kitabı 2011. 5. Babadağ K. Aştı T.A. Hemşirelik esasları uygulama rehberi gözden geçirilmiş 2. Baskı İstanbul tıp kitabevi 2012. 6. Aksoy G, kanan N, Akyolcu N. Cerrahi Hemşireliği I (1. Baskı), İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri 2012. 7. Erdoğan S. Nahcivan N. Esin N. Hemşirelikte araştırma süreç, uygulama ve kritik 2014. 8. Altındiş m. Yaşlılarda güncel sağlık sorunları ve bakım İstanbul tıp kitabevi 2013. 9. Tatar Baykal Ü, Ercan Türkmen E. (eds). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın-Yayın, İstanbul, 2014. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | X | |||||
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | X | |||||
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | X | |||||
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | X | |||||
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | ||||||
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 30 | 420 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 12 | 48 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 6 | 84 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 15 | 60 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 7 | 16 | 112 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 724 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(724/30) | 24 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİKTE İNTÖRNLÜK II | - | Bahar Dönemi | 2+28 | 16 | 24 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL, Dr.Öğr.Üye. Ayşe DOST |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, hemşire adaylarında klinik uygulamalarındaki eksiklikleri gidermek; var olan uygulama becerilerini pekiştirmek, bireyselleştirilmiş hasta bakımında daha fazla otonomi sahibi olmasını sağlamak, birinci basamak sağlık hizmetlerinde de uygulama deneyimi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, seminer ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, yansıtıcı düşünme ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, seminer ,Uygulama, yansıtıcı düşünme ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması,Uygulama, vaka çalışması Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hemşirelik sürecini kullanarak bilgi ve becerilerini uygulama alanına aktarır | 18, 4, 6, 8, 9 | A, E, H |
Ekibin bir üyesi olarak tedavi ve bakıma etkin olarak katılır | 18, 4, 6, 8, 9 | A, E, H |
Ekip arkadaşları, bireyi aile ve toplum ile etkili iletişim kurar | 18, 20, 4, 6, 8, 9 | A, E, H |
İntörnlük yaptığı klinikte karşılaştığı etik sorunları çözme Becerisi kazanır | 18, 4, 6, 8, 9 | A, E, H |
Problem çözme ve karar verme becerisini geliştirir | 18, 20, 4, 6, 8, 9 | A, E, H |
Güncellediği bilgileri kullanarak eğitsel ve yönetsel aktivitelere katılır | 18, 4, 6, 8, 9 | A, E, H |
Hemşirelik sorunlarına karşı duyarlı olur | 18, 20, 4, 6, 8, 9 | A, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Uygulama, vaka çalışması | Bakım planı hazırlama |
2 | Uygulama, vaka çalışması | Bakım planı hazırlama Makale okuma |
3 | Uygulama, vaka çalışması | Bakım planı hazırlama KDH araştırması bulma |
4 | Uygulama, seminer | Seminer hazırlanması |
5 | Uygulama, vaka çalışması | Bakım planı hazırlama Eğitim planı hazırlama |
6 | Uygulama, vaka çalışması | Bakım planı hazırlama |
7 | Uygulama, yansıtıcı düşünme | Yansıtıcı yazıların hazırlanması |
8 | Uygulama, vaka çalışması | Bakım planı hazırlama |
9 | Uygulama, vaka çalışması | Bakım planı hazırlama |
10 | Uygulama, seminer | Seminer hazırlanması |
11 | Uygulama, yansıtıcı düşünme | Yansıtıcı yazıların hazırlanması |
12 | Uygulama, vaka çalışması | Bakım planı hazırlama |
13 | Uygulama, vaka çalışması | Bakım planı hazırlama |
14 | Uygulama, vaka çalışması Dersin Değerlendirilmesi | Bakım Planı Hazırlama |
Kaynak |
1. Karadakovan A, Eti Aslan F. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitapevi, Adana 2010. 2. Aştı T.A. Karadağ A. Hemşirelik esasları hemşirelik bilimi ve sanatı-1 2014 Aştı T.A. Karadağ A. Hemşirelik esasları hemşirelik bilimi ve sanatı-2 2014 3. Arslan S. Kurban N. Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü 2015. 4. Erdemir F. Hemşirelik tanıları el kitabı 2011. 5. Babadağ K. Aştı T.A. Hemşirelik esasları uygulama rehberi gözden geçirilmiş 2. Baskı İstanbul tıp kitabevi 2012. 6. Aksoy G, kanan N, Akyolcu N. Cerrahi Hemşireliği I (1. Baskı), İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri 2012. 7. Erdoğan S. Nahcivan N. Esin N. Hemşirelikte araştırma süreç, uygulama ve kritik 2014. 8. Altındiş m. Yaşlılarda güncel sağlık sorunları ve bakım İstanbul tıp kitabevi 2013. 9. Tatar Baykal Ü, Ercan Türkmen E. (eds). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın-Yayın, İstanbul, 2014. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | X | |||||
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | X | |||||
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | X | |||||
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | X | |||||
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | ||||||
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |