Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK OKUMA YAZMA BECERİLERİ II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özlem AVCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin, akademik çeviri ve yazım temel kuralları çerçevesinde, alana ilişkin İngilizce yazılı kaynaklara ulaşma, okuma, anlama ve yazma ve tartışabilme becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktısının Program Yeterlilikleri İlişkisinin Kurulması Temel Dilbilgisi Konuları Tekrarı ,Zaman Ve Yüklemlerin Tekrarı Basit Cümle Çevirileri ,Makaleler Üzerinden Çalışmalar- Verilen Cümlenin Anlamca Dengini Yazma (İngilizceden Türkçeye Çeviri) ,Makaleler Üzerinden Çalışmalar- Verilen Cümlenin Anlamca Dengini Yazma (İngilizceden Türkçeye Çeviri) ,Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Makale Çeviri Çalışmaları,Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Makale Çeviri Çalışmaları,Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Makale Çeviri Çalışmaları,Ara sınav,Alana İlişkin Makalelerin Yazım Açısından İncelenmesi Çalışmaları,Alana İlişkin Makalelerin Yazım Açısından İncelenmesi Çalışmaları,Akademik Yazı Yapısını Oluşturma/ Akademik Makale Yazımı Örnek Çalışmaları ,Akademik Yazı Yapısını Oluşturma/Akademik Makale Yazımı Örnek Çalışmaları,Grupların Oluşturduğu Akademik Bilgi Derlemelerinin İngilizce Sunumu,Grupların Oluşturduğu Akademik Bilgi Derlemelerinin İngilizce Sunumu ,Grupların Oluşturduğu Akademik Bilgi Derlemelerinin İngilizce Sunumu ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Elektronik ve kütüphane kaynaklarını kullanarak alana ilişkin güncel İngilizce akademik bilgilere ulaşır | 10, 16, 5, 6, 9 | A, E |
Alana ilişkin İngilizce makaleleri okur | 10, 16, 5, 6, 9 | A, E |
İngilizce makaleleri yazım düzeni açısından çözümler | 10, 16, 5, 6, 9 | A, E |
İngilizce okuduğu makalelerin Türkçe çevirisini yapar | 10, 14, 16, 6, 9 | A, E |
Elde ettiği akademik bilginin İngilizce sunumunu yapar | 10, 14, 16, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktısının Program Yeterlilikleri İlişkisinin Kurulması Temel Dilbilgisi Konuları Tekrarı | Temel İngilizce Gramer kaynak kitapları |
2 | Zaman Ve Yüklemlerin Tekrarı Basit Cümle Çevirileri | Temel İngilizce Gramer kaynak kitapları |
3 | Makaleler Üzerinden Çalışmalar- Verilen Cümlenin Anlamca Dengini Yazma (İngilizceden Türkçeye Çeviri) | Gruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması yapılacak. |
4 | Makaleler Üzerinden Çalışmalar- Verilen Cümlenin Anlamca Dengini Yazma (İngilizceden Türkçeye Çeviri) | Gruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması yapılacak. |
5 | Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Makale Çeviri Çalışmaları | Gruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması yapılacak. |
6 | Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Makale Çeviri Çalışmaları | Gruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması yapılacak. |
7 | Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Makale Çeviri Çalışmaları | Gruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması yapılacak. |
8 | Ara sınav | |
9 | Alana İlişkin Makalelerin Yazım Açısından İncelenmesi Çalışmaları | Gruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması yapılacak. |
10 | Alana İlişkin Makalelerin Yazım Açısından İncelenmesi Çalışmaları | Gruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması yapılacak. |
11 | Akademik Yazı Yapısını Oluşturma/ Akademik Makale Yazımı Örnek Çalışmaları | 1.kaynağın incelenmesi 2.kaynağın 10-16 sayfalarının incelenmesi |
12 | Akademik Yazı Yapısını Oluşturma/Akademik Makale Yazımı Örnek Çalışmaları | 1.kaynağın incelenmesi 2.kaynağın 10-16 sayfalarının incelenmesi Kaynaklardan ilgili bölümler tekrar edilecek. |
13 | Grupların Oluşturduğu Akademik Bilgi Derlemelerinin İngilizce Sunumu | |
14 | Grupların Oluşturduğu Akademik Bilgi Derlemelerinin İngilizce Sunumu | |
15 | Grupların Oluşturduğu Akademik Bilgi Derlemelerinin İngilizce Sunumu |
Kaynak |
1. Day. RA. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? 2. Rukanç F, ve ark. Elektronik Gelimeler Işığında Araştırma Kütüphaneleri Sempozyumu Bildirileri. Ankara: Ankara Üniversitesi, (2003):10-16. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | ||||||
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | ||||||
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | ||||||
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | ||||||
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | X | |||||
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 12 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 66 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(66/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK OKUMA YAZMA BECERİLERİ II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özlem AVCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin, akademik çeviri ve yazım temel kuralları çerçevesinde, alana ilişkin İngilizce yazılı kaynaklara ulaşma, okuma, anlama ve yazma ve tartışabilme becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktısının Program Yeterlilikleri İlişkisinin Kurulması Temel Dilbilgisi Konuları Tekrarı ,Zaman Ve Yüklemlerin Tekrarı Basit Cümle Çevirileri ,Makaleler Üzerinden Çalışmalar- Verilen Cümlenin Anlamca Dengini Yazma (İngilizceden Türkçeye Çeviri) ,Makaleler Üzerinden Çalışmalar- Verilen Cümlenin Anlamca Dengini Yazma (İngilizceden Türkçeye Çeviri) ,Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Makale Çeviri Çalışmaları,Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Makale Çeviri Çalışmaları,Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Makale Çeviri Çalışmaları,Ara sınav,Alana İlişkin Makalelerin Yazım Açısından İncelenmesi Çalışmaları,Alana İlişkin Makalelerin Yazım Açısından İncelenmesi Çalışmaları,Akademik Yazı Yapısını Oluşturma/ Akademik Makale Yazımı Örnek Çalışmaları ,Akademik Yazı Yapısını Oluşturma/Akademik Makale Yazımı Örnek Çalışmaları,Grupların Oluşturduğu Akademik Bilgi Derlemelerinin İngilizce Sunumu,Grupların Oluşturduğu Akademik Bilgi Derlemelerinin İngilizce Sunumu ,Grupların Oluşturduğu Akademik Bilgi Derlemelerinin İngilizce Sunumu ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Elektronik ve kütüphane kaynaklarını kullanarak alana ilişkin güncel İngilizce akademik bilgilere ulaşır | 10, 16, 5, 6, 9 | A, E |
Alana ilişkin İngilizce makaleleri okur | 10, 16, 5, 6, 9 | A, E |
İngilizce makaleleri yazım düzeni açısından çözümler | 10, 16, 5, 6, 9 | A, E |
İngilizce okuduğu makalelerin Türkçe çevirisini yapar | 10, 14, 16, 6, 9 | A, E |
Elde ettiği akademik bilginin İngilizce sunumunu yapar | 10, 14, 16, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktısının Program Yeterlilikleri İlişkisinin Kurulması Temel Dilbilgisi Konuları Tekrarı | Temel İngilizce Gramer kaynak kitapları |
2 | Zaman Ve Yüklemlerin Tekrarı Basit Cümle Çevirileri | Temel İngilizce Gramer kaynak kitapları |
3 | Makaleler Üzerinden Çalışmalar- Verilen Cümlenin Anlamca Dengini Yazma (İngilizceden Türkçeye Çeviri) | Gruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması yapılacak. |
4 | Makaleler Üzerinden Çalışmalar- Verilen Cümlenin Anlamca Dengini Yazma (İngilizceden Türkçeye Çeviri) | Gruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması yapılacak. |
5 | Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Makale Çeviri Çalışmaları | Gruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması yapılacak. |
6 | Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Makale Çeviri Çalışmaları | Gruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması yapılacak. |
7 | Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Makale Çeviri Çalışmaları | Gruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması yapılacak. |
8 | Ara sınav | |
9 | Alana İlişkin Makalelerin Yazım Açısından İncelenmesi Çalışmaları | Gruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması yapılacak. |
10 | Alana İlişkin Makalelerin Yazım Açısından İncelenmesi Çalışmaları | Gruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması yapılacak. |
11 | Akademik Yazı Yapısını Oluşturma/ Akademik Makale Yazımı Örnek Çalışmaları | 1.kaynağın incelenmesi 2.kaynağın 10-16 sayfalarının incelenmesi |
12 | Akademik Yazı Yapısını Oluşturma/Akademik Makale Yazımı Örnek Çalışmaları | 1.kaynağın incelenmesi 2.kaynağın 10-16 sayfalarının incelenmesi Kaynaklardan ilgili bölümler tekrar edilecek. |
13 | Grupların Oluşturduğu Akademik Bilgi Derlemelerinin İngilizce Sunumu | |
14 | Grupların Oluşturduğu Akademik Bilgi Derlemelerinin İngilizce Sunumu | |
15 | Grupların Oluşturduğu Akademik Bilgi Derlemelerinin İngilizce Sunumu |
Kaynak |
1. Day. RA. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? 2. Rukanç F, ve ark. Elektronik Gelimeler Işığında Araştırma Kütüphaneleri Sempozyumu Bildirileri. Ankara: Ankara Üniversitesi, (2003):10-16. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | ||||||
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | ||||||
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | ||||||
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | ||||||
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | X | |||||
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |