Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA | - | Güz Dönemi | 0+8 | 4 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersi Verenler | Yeliz VARIŞOĞLU, Öğr.Gör. Belçim EDE SARIKAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi, iyileştirilmesinde, kavramsal bilgiler doğrultusunda, sağlıklı/hasta birey ve ailelerinin gereksinimlerine yönelik bakım verme becerilerini geliştirmeyi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliliklerinin İlişkisinin Kurulması Oryantasyon Eğitimi ,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Yansıtıcı Düşünce,Uygulama, Yansıtıcı Düşünce,Uygulama, Vaka Çalışması,Ara Sınav,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Yansıtıcı Düşünce,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ruh sağlığı bozuk bireyin gereksinimlerini belirler | 14, 4, 6, 9 | E, H |
Ruh sağlığı bozuk bireyle terapotik iletişim kurar | 20, 4, 6 | E, H |
Ruh sağlığı bozuk bireyin ruhsal durumunu değerlendirir | 13, 14, 16 | H |
Ruh sağlığı bozulmuş bireye yönelik tedavi yöntemlerini açıklar | 11, 9 | H |
Ruh sağlığı bozuk bireye hemşirelik süreci doğrultusunda bakım planlar | 14, 16, 38 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliliklerinin İlişkisinin Kurulması Oryantasyon Eğitimi | Uygulama rehberinin incelenmesi |
2 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi |
3 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi |
4 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi |
5 | Uygulama, Yansıtıcı Düşünce | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Yansıtıcı düşünce yazıların hazırlanması |
6 | Uygulama, Yansıtıcı Düşünce | . kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Yansıtıcı düşünce yazıların hazırlanması |
7 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması |
10 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması |
11 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması |
12 | Uygulama, Yansıtıcı Düşünce | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Yansıtıcı düşünce yazıların hazırlanması |
13 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması |
14 | Uygulama, Vaka Çalışması | . kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması |
15 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması |
Kaynak |
1. Çam, O., Engin, E. (Ed.). 82014). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı, İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi. 2. Kum, N. (Ed.). (1996). Psikiyatri Hemşireliği El Kitabı, İstanbul: Birlik Ofset. 3. Fortinash, KM, Holoday Worret, PA. (2003). Psychiatric Nursing Care Plans, Fourth Edition, Mosby, Inc. 4. Öztürk, O. (2008). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. |
5. Varcarolis, EM. “ Foundations of Psychiatric Mental Health Nursing”, 3rd edn. Philadelphia 6. Köroğlu, E., Güleç, C. (2007). Psikiyatri Temel Kitabı, Ankara: Hekimler Yayın Birliği. 7. Özgüven, İ. E. (2004). Görüşme İlke ve Teknikleri, 3. Baskı. Pdrem Yayınları. 8. Sadock, B. J., Sadock, V.A. (2009). Kaplan & Sadock’s Klinik Psikiyatri El Kitabı. Bozkurt A. (ed.) Güneş Tıp. Ankara |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | X | |||||
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | X | |||||
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | X | |||||
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | X | |||||
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | X | |||||
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 8 | 112 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 6 | 6 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 3 | 42 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 5 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 15 | 15 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 215 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(215/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA | - | Güz Dönemi | 0+8 | 4 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersi Verenler | Yeliz VARIŞOĞLU, Öğr.Gör. Belçim EDE SARIKAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi, iyileştirilmesinde, kavramsal bilgiler doğrultusunda, sağlıklı/hasta birey ve ailelerinin gereksinimlerine yönelik bakım verme becerilerini geliştirmeyi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliliklerinin İlişkisinin Kurulması Oryantasyon Eğitimi ,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Yansıtıcı Düşünce,Uygulama, Yansıtıcı Düşünce,Uygulama, Vaka Çalışması,Ara Sınav,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Yansıtıcı Düşünce,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ruh sağlığı bozuk bireyin gereksinimlerini belirler | 14, 4, 6, 9 | E, H |
Ruh sağlığı bozuk bireyle terapotik iletişim kurar | 20, 4, 6 | E, H |
Ruh sağlığı bozuk bireyin ruhsal durumunu değerlendirir | 13, 14, 16 | H |
Ruh sağlığı bozulmuş bireye yönelik tedavi yöntemlerini açıklar | 11, 9 | H |
Ruh sağlığı bozuk bireye hemşirelik süreci doğrultusunda bakım planlar | 14, 16, 38 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliliklerinin İlişkisinin Kurulması Oryantasyon Eğitimi | Uygulama rehberinin incelenmesi |
2 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi |
3 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi |
4 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi |
5 | Uygulama, Yansıtıcı Düşünce | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Yansıtıcı düşünce yazıların hazırlanması |
6 | Uygulama, Yansıtıcı Düşünce | . kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Yansıtıcı düşünce yazıların hazırlanması |
7 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması |
10 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması |
11 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması |
12 | Uygulama, Yansıtıcı Düşünce | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Yansıtıcı düşünce yazıların hazırlanması |
13 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması |
14 | Uygulama, Vaka Çalışması | . kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması |
15 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması |
Kaynak |
1. Çam, O., Engin, E. (Ed.). 82014). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı, İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi. 2. Kum, N. (Ed.). (1996). Psikiyatri Hemşireliği El Kitabı, İstanbul: Birlik Ofset. 3. Fortinash, KM, Holoday Worret, PA. (2003). Psychiatric Nursing Care Plans, Fourth Edition, Mosby, Inc. 4. Öztürk, O. (2008). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. |
5. Varcarolis, EM. “ Foundations of Psychiatric Mental Health Nursing”, 3rd edn. Philadelphia 6. Köroğlu, E., Güleç, C. (2007). Psikiyatri Temel Kitabı, Ankara: Hekimler Yayın Birliği. 7. Özgüven, İ. E. (2004). Görüşme İlke ve Teknikleri, 3. Baskı. Pdrem Yayınları. 8. Sadock, B. J., Sadock, V.A. (2009). Kaplan & Sadock’s Klinik Psikiyatri El Kitabı. Bozkurt A. (ed.) Güneş Tıp. Ankara |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | X | |||||
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | X | |||||
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | X | |||||
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | X | |||||
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | X | |||||
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |