Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA-Güz Dönemi0+847
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi Verenler Yeliz VARIŞOĞLU, Öğr.Gör. Belçim EDE SARIKAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıRuh sağlığının korunması, geliştirilmesi, iyileştirilmesinde, kavramsal bilgiler doğrultusunda, sağlıklı/hasta birey ve ailelerinin gereksinimlerine yönelik bakım verme becerilerini geliştirmeyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliliklerinin İlişkisinin Kurulması

Oryantasyon Eğitimi
,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Yansıtıcı Düşünce,Uygulama, Yansıtıcı Düşünce,Uygulama, Vaka Çalışması,Ara Sınav,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Yansıtıcı Düşünce,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ruh sağlığı bozuk bireyin gereksinimlerini belirler14, 4, 6, 9E, H
Ruh sağlığı bozuk bireyle terapotik iletişim kurar20, 4, 6E, H
Ruh sağlığı bozuk bireyin ruhsal durumunu değerlendirir13, 14, 16H
Ruh sağlığı bozulmuş bireye yönelik tedavi yöntemlerini açıklar11, 9H
Ruh sağlığı bozuk bireye hemşirelik süreci doğrultusunda bakım planlar14, 16, 38E, H
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliliklerinin İlişkisinin Kurulması

Oryantasyon Eğitimi
Uygulama rehberinin incelenmesi
2Uygulama, Vaka Çalışması1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi
3Uygulama, Vaka Çalışması1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi
4Uygulama, Vaka Çalışması1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi
5Uygulama, Yansıtıcı Düşünce1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Yansıtıcı düşünce yazıların hazırlanması
6Uygulama, Yansıtıcı Düşünce. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Yansıtıcı düşünce yazıların hazırlanması
7Uygulama, Vaka Çalışması1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması
8Ara Sınav
9Uygulama, Vaka Çalışması1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması
10Uygulama, Vaka Çalışması1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması
11Uygulama, Vaka Çalışması1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması
12Uygulama, Yansıtıcı Düşünce1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Yansıtıcı düşünce yazıların hazırlanması
13Uygulama, Vaka Çalışması 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması
14Uygulama, Vaka Çalışması. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması
15Uygulama, Vaka Çalışması1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması
Kaynak
1. Çam, O., Engin, E. (Ed.). 82014). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı, İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi. 2. Kum, N. (Ed.). (1996). Psikiyatri Hemşireliği El Kitabı, İstanbul: Birlik Ofset. 3. Fortinash, KM, Holoday Worret, PA. (2003). Psychiatric Nursing Care Plans, Fourth Edition, Mosby, Inc. 4. Öztürk, O. (2008). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
5. Varcarolis, EM. “ Foundations of Psychiatric Mental Health Nursing”, 3rd edn. Philadelphia 6. Köroğlu, E., Güleç, C. (2007). Psikiyatri Temel Kitabı, Ankara: Hekimler Yayın Birliği. 7. Özgüven, İ. E. (2004). Görüşme İlke ve Teknikleri, 3. Baskı. Pdrem Yayınları. 8. Sadock, B. J., Sadock, V.A. (2009). Kaplan & Sadock’s Klinik Psikiyatri El Kitabı. Bozkurt A. (ed.) Güneş Tıp. Ankara

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati148112
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi166
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14342
Proje Sunumu / Seminer4520
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı11515
Toplam İş Yükü (Saat)215
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(215/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA-Güz Dönemi0+847
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi Verenler Yeliz VARIŞOĞLU, Öğr.Gör. Belçim EDE SARIKAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıRuh sağlığının korunması, geliştirilmesi, iyileştirilmesinde, kavramsal bilgiler doğrultusunda, sağlıklı/hasta birey ve ailelerinin gereksinimlerine yönelik bakım verme becerilerini geliştirmeyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliliklerinin İlişkisinin Kurulması

Oryantasyon Eğitimi
,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Yansıtıcı Düşünce,Uygulama, Yansıtıcı Düşünce,Uygulama, Vaka Çalışması,Ara Sınav,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Yansıtıcı Düşünce,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ruh sağlığı bozuk bireyin gereksinimlerini belirler14, 4, 6, 9E, H
Ruh sağlığı bozuk bireyle terapotik iletişim kurar20, 4, 6E, H
Ruh sağlığı bozuk bireyin ruhsal durumunu değerlendirir13, 14, 16H
Ruh sağlığı bozulmuş bireye yönelik tedavi yöntemlerini açıklar11, 9H
Ruh sağlığı bozuk bireye hemşirelik süreci doğrultusunda bakım planlar14, 16, 38E, H
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliliklerinin İlişkisinin Kurulması

Oryantasyon Eğitimi
Uygulama rehberinin incelenmesi
2Uygulama, Vaka Çalışması1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi
3Uygulama, Vaka Çalışması1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi
4Uygulama, Vaka Çalışması1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi
5Uygulama, Yansıtıcı Düşünce1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Yansıtıcı düşünce yazıların hazırlanması
6Uygulama, Yansıtıcı Düşünce. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Yansıtıcı düşünce yazıların hazırlanması
7Uygulama, Vaka Çalışması1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması
8Ara Sınav
9Uygulama, Vaka Çalışması1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması
10Uygulama, Vaka Çalışması1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması
11Uygulama, Vaka Çalışması1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması
12Uygulama, Yansıtıcı Düşünce1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Yansıtıcı düşünce yazıların hazırlanması
13Uygulama, Vaka Çalışması 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması
14Uygulama, Vaka Çalışması. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması
15Uygulama, Vaka Çalışması1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması
Kaynak
1. Çam, O., Engin, E. (Ed.). 82014). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı, İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi. 2. Kum, N. (Ed.). (1996). Psikiyatri Hemşireliği El Kitabı, İstanbul: Birlik Ofset. 3. Fortinash, KM, Holoday Worret, PA. (2003). Psychiatric Nursing Care Plans, Fourth Edition, Mosby, Inc. 4. Öztürk, O. (2008). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
5. Varcarolis, EM. “ Foundations of Psychiatric Mental Health Nursing”, 3rd edn. Philadelphia 6. Köroğlu, E., Güleç, C. (2007). Psikiyatri Temel Kitabı, Ankara: Hekimler Yayın Birliği. 7. Özgüven, İ. E. (2004). Görüşme İlke ve Teknikleri, 3. Baskı. Pdrem Yayınları. 8. Sadock, B. J., Sadock, V.A. (2009). Kaplan & Sadock’s Klinik Psikiyatri El Kitabı. Bozkurt A. (ed.) Güneş Tıp. Ankara

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13