Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ELEŞTİREL DÜŞÜNME-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere birey, aile ve toplum sağlığı ve bakımına ilişkin eleştirel düşünme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, ders kapsamında beklentiler ve isteklerin paylaşılması, Eleştirel düşünme ile ilişkili temel kavramlar,Eleştirel düşünmenin diğer düşünme türleri ile ilişkisi
,Eleştirel düşünme becerileri, stratejileri ve ön koşul becerileri, Eleştirel düşünme standartları,Eleştirel düşünme becerisini kazanmada temel yaklaşımlar,Eleştirel düşünmenin değerlendirilmesi,Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünmenin önemi,Eleştirel düşünme-Hemşirelik süreci ilişkisi,Ara Sınav
Eleştirel düşünme-Hemşirelik süreci ilişkisi,Eleştirel Düşünme etkinlikleri: Münazara,Eleştirel Düşünme etkinlikleri: Eleştirel makale okuma,Eleştirel Düşünme etkinlikleri: Sorun çözme,Eleştirel Düşünme etkinlikleri: Kavram Haritası,Eleştirel Düşünme etkinlikleri: Klinik karar verme,Eleştirel Düşünme etkinlikleri: Vaka çözümleme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eleştirel düşünme kavramlarını açıklar 10, 13, 4, 5, 9A, E
Eleştirel düşünme yöntemlerini sıralar. 10, 9A
Hemşirelik için eleştirel düşünmenin önemini tartışır. 10, 16, 9A
Hemşirelik bakımına ilişkin konularda eleştirel düşünme becerisini uygular. 10, 13, 16, 19, 20, 23, 4, 5, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, ders kapsamında beklentiler ve isteklerin paylaşılması, Eleştirel düşünme ile ilişkili temel kavramlarİlk hafta
2Eleştirel düşünmenin diğer düşünme türleri ile ilişkisi
1.kaynağın 1-5. sayfalarının incelenmesi
3Eleştirel düşünme becerileri, stratejileri ve ön koşul becerileri, Eleştirel düşünme standartları1.kaynağın 90-130. sayfalarının incelenmesi
4Eleştirel düşünme becerisini kazanmada temel yaklaşımlar1.kaynağın 49-83. sayfalarının incelenmesi
5Eleştirel düşünmenin değerlendirilmesi1.kaynağın 13-18. ve 2. Kaynağın 27-31. sayfalarının incelenmesi
6Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünmenin önemi1.kaynağın 14-52. sayfalarının incelenmesi
7Eleştirel düşünme-Hemşirelik süreci ilişkisi1.kaynağın 139-142 ve 2. kaynağın 36-42. sayfalarının incelenmesi
8Ara Sınav
Eleştirel düşünme-Hemşirelik süreci ilişkisi
1.kaynağın 146-154 ve 2. kaynağın 48-57. sayfalarının incelenmesi
9Eleştirel Düşünme etkinlikleri: Münazara1.kaynağın incelenmesi
10Eleştirel Düşünme etkinlikleri: Eleştirel makale okuma1.kaynağın 163-167 ve 3. kaynağın 14-52. sayfalarının incelenmesi
11Eleştirel Düşünme etkinlikleri: Sorun çözme1.kaynağın 18-28 ve 2. Kaynağın 21-37. sayfalarının incelenmesi
12Eleştirel Düşünme etkinlikleri: Kavram Haritası1.kaynağın 167-169 ve 3. kaynağın 14-52. sayfalarının incelenmesi
13Eleştirel Düşünme etkinlikleri: Klinik karar verme1.kaynağın 91-97. ve 4. kaynağın 1-270. sayfalarının incelenmesi
14Eleştirel Düşünme etkinlikleri: Vaka çözümleme1.kaynağın 91-97. ve 4. kaynağın 1-270. sayfalarının incelenmesi
Kaynak
"KAYNAKLAR 1-Eleştirel Düşünme Rehberi, Gearld M. Nosich, Anı Yayıncılık, Ankara, 2015 2-Kritik Düşünce, Ricahard Paul ve ark. Nobel yayıncılık, 2013 3- Eleştirel Medya Okur Yazarlığı, Abdurahman Şahin, 4- 2011Bir Bilim Adamının Romanı, Oğuz Atay, 39. Baskı, İstanbul, 2013 5- Birsel AYBEK, Eleştirel Düşünme Rehberi, 1. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2011 6- Belgin ÖZERUZ YILDIRIM, Ed. Süheyla ALTUĞ ÖZSOY, Hemşirelikte Eleştirel Düşünme, Tuna Matbaacılık, Aydın, 2010. 7- Doğan CÜCELOĞLU, İyi Düşün Doğru Karar Ver, 50. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2008. 8- Küçük Prens , Saint Esscupery, 2015" 1. Şahinel S. Eleştirel Düşünme. Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2002.
"KAYNAKLAR 1-Eleştirel Düşünme Rehberi, Gearld M. Nosich, Anı Yayıncılık, Ankara, 2015 2-Kritik Düşünce, Ricahard Paul ve ark. Nobel yayıncılık, 2013 3- Eleştirel Medya Okur Yazarlığı, Abdurahman Şahin, 4- 2011Bir Bilim Adamının Romanı, Oğuz Atay, 39. Baskı, İstanbul, 2013 5- Birsel AYBEK, Eleştirel Düşünme Rehberi, 1. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2011 6- Belgin ÖZERUZ YILDIRIM, Ed. Süheyla ALTUĞ ÖZSOY, Hemşirelikte Eleştirel Düşünme, Tuna Matbaacılık, Aydın, 2010. 7- Doğan CÜCELOĞLU, İyi Düşün Doğru Karar Ver, 50. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2008. 8- Küçük Prens , Saint Esscupery, 2015"

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı11818
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)46
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(46/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ELEŞTİREL DÜŞÜNME-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere birey, aile ve toplum sağlığı ve bakımına ilişkin eleştirel düşünme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, ders kapsamında beklentiler ve isteklerin paylaşılması, Eleştirel düşünme ile ilişkili temel kavramlar,Eleştirel düşünmenin diğer düşünme türleri ile ilişkisi
,Eleştirel düşünme becerileri, stratejileri ve ön koşul becerileri, Eleştirel düşünme standartları,Eleştirel düşünme becerisini kazanmada temel yaklaşımlar,Eleştirel düşünmenin değerlendirilmesi,Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünmenin önemi,Eleştirel düşünme-Hemşirelik süreci ilişkisi,Ara Sınav
Eleştirel düşünme-Hemşirelik süreci ilişkisi,Eleştirel Düşünme etkinlikleri: Münazara,Eleştirel Düşünme etkinlikleri: Eleştirel makale okuma,Eleştirel Düşünme etkinlikleri: Sorun çözme,Eleştirel Düşünme etkinlikleri: Kavram Haritası,Eleştirel Düşünme etkinlikleri: Klinik karar verme,Eleştirel Düşünme etkinlikleri: Vaka çözümleme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eleştirel düşünme kavramlarını açıklar 10, 13, 4, 5, 9A, E
Eleştirel düşünme yöntemlerini sıralar. 10, 9A
Hemşirelik için eleştirel düşünmenin önemini tartışır. 10, 16, 9A
Hemşirelik bakımına ilişkin konularda eleştirel düşünme becerisini uygular. 10, 13, 16, 19, 20, 23, 4, 5, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, ders kapsamında beklentiler ve isteklerin paylaşılması, Eleştirel düşünme ile ilişkili temel kavramlarİlk hafta
2Eleştirel düşünmenin diğer düşünme türleri ile ilişkisi
1.kaynağın 1-5. sayfalarının incelenmesi
3Eleştirel düşünme becerileri, stratejileri ve ön koşul becerileri, Eleştirel düşünme standartları1.kaynağın 90-130. sayfalarının incelenmesi
4Eleştirel düşünme becerisini kazanmada temel yaklaşımlar1.kaynağın 49-83. sayfalarının incelenmesi
5Eleştirel düşünmenin değerlendirilmesi1.kaynağın 13-18. ve 2. Kaynağın 27-31. sayfalarının incelenmesi
6Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünmenin önemi1.kaynağın 14-52. sayfalarının incelenmesi
7Eleştirel düşünme-Hemşirelik süreci ilişkisi1.kaynağın 139-142 ve 2. kaynağın 36-42. sayfalarının incelenmesi
8Ara Sınav
Eleştirel düşünme-Hemşirelik süreci ilişkisi
1.kaynağın 146-154 ve 2. kaynağın 48-57. sayfalarının incelenmesi
9Eleştirel Düşünme etkinlikleri: Münazara1.kaynağın incelenmesi
10Eleştirel Düşünme etkinlikleri: Eleştirel makale okuma1.kaynağın 163-167 ve 3. kaynağın 14-52. sayfalarının incelenmesi
11Eleştirel Düşünme etkinlikleri: Sorun çözme1.kaynağın 18-28 ve 2. Kaynağın 21-37. sayfalarının incelenmesi
12Eleştirel Düşünme etkinlikleri: Kavram Haritası1.kaynağın 167-169 ve 3. kaynağın 14-52. sayfalarının incelenmesi
13Eleştirel Düşünme etkinlikleri: Klinik karar verme1.kaynağın 91-97. ve 4. kaynağın 1-270. sayfalarının incelenmesi
14Eleştirel Düşünme etkinlikleri: Vaka çözümleme1.kaynağın 91-97. ve 4. kaynağın 1-270. sayfalarının incelenmesi
Kaynak
"KAYNAKLAR 1-Eleştirel Düşünme Rehberi, Gearld M. Nosich, Anı Yayıncılık, Ankara, 2015 2-Kritik Düşünce, Ricahard Paul ve ark. Nobel yayıncılık, 2013 3- Eleştirel Medya Okur Yazarlığı, Abdurahman Şahin, 4- 2011Bir Bilim Adamının Romanı, Oğuz Atay, 39. Baskı, İstanbul, 2013 5- Birsel AYBEK, Eleştirel Düşünme Rehberi, 1. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2011 6- Belgin ÖZERUZ YILDIRIM, Ed. Süheyla ALTUĞ ÖZSOY, Hemşirelikte Eleştirel Düşünme, Tuna Matbaacılık, Aydın, 2010. 7- Doğan CÜCELOĞLU, İyi Düşün Doğru Karar Ver, 50. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2008. 8- Küçük Prens , Saint Esscupery, 2015" 1. Şahinel S. Eleştirel Düşünme. Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2002.
"KAYNAKLAR 1-Eleştirel Düşünme Rehberi, Gearld M. Nosich, Anı Yayıncılık, Ankara, 2015 2-Kritik Düşünce, Ricahard Paul ve ark. Nobel yayıncılık, 2013 3- Eleştirel Medya Okur Yazarlığı, Abdurahman Şahin, 4- 2011Bir Bilim Adamının Romanı, Oğuz Atay, 39. Baskı, İstanbul, 2013 5- Birsel AYBEK, Eleştirel Düşünme Rehberi, 1. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2011 6- Belgin ÖZERUZ YILDIRIM, Ed. Süheyla ALTUĞ ÖZSOY, Hemşirelikte Eleştirel Düşünme, Tuna Matbaacılık, Aydın, 2010. 7- Doğan CÜCELOĞLU, İyi Düşün Doğru Karar Ver, 50. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2008. 8- Küçük Prens , Saint Esscupery, 2015"

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13