Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM UYGULAMA | - | Bahar Dönemi | 0+4 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özlem AVCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlıklı/ hasta bireyin, ailenin ve toplumun gereksinimlerini tanılayarak sağlık davranışlarını geliştirmek için bilgi gereksinimlerine yönelik öğretim sürecini uygulayabilme becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması Oryantasyon Eğitimi Küçük grupların oluşturulması ,Grupların vakalarını seçmesi,Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması ,Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması ,Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışılması,Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışılması,Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışması,Ara sınav,Grupların örnek vakaları, tanıları ve hedefleri açısından tartışması,Grupların örnek vakaları, tanıları ve hedefleri açısından tartışması,Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması,Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması,Grupların uygulamalı sunumları,Grupların uygulamalı sunumları,Grupların uygulamalı sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bireyin öğrenme yeteneğine ilişkin veri toplar | 10, 12, 13, 16 | E, H |
Sağlıklı/hasta bireyin sağlık gereksinimleri ve sorunlarını tanılar | 12, 13, 5, 6 | E, H |
Sağlıklı/hasta bireyin öğrenme gereksinim alanlarına yönelik uygun hedefler oluşturur | 10, 4, 5, 6 | E, H |
Öğretim planına uygun olarak öğretimi uygular | 11, 15, 4, 5, 6 | E, H |
Uyguladığı öğretimi uygun tekniklerle değerlendirir | 12, 15, 5 | E, H |
Grup içinde yapılan çalışmalarda verilen eğitimleri eleştirel biçimde, öğretim amaçlarına uygun olarak değerlendirir | 10, 19, 20 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması Oryantasyon Eğitimi Küçük grupların oluşturulması | 1.kaynağın giriş bölümünün incelenmesi, 2. ve 3. kaynağın okunması |
2 | Grupların vakalarını seçmesi | 2. ve 3. kaynağın incelenmesi |
3 | Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması | Öğrencilerin kendilerinin oluşturduğu vakalara hazırlanması |
4 | Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması | 2. ve 3. kaynağın incelenmesi |
5 | Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışılması | 2. ve 3. kaynağın incelenmesi |
6 | Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışılması | 2. ve 3. kaynağın incelenmesi 4. kaynağın ‘Gelişim kuramcıları’ bölümünün incelenmesi |
7 | Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışması | 2. kaynağın incelenmesi |
8 | Ara sınav | |
9 | Grupların örnek vakaları, tanıları ve hedefleri açısından tartışması | 2.kaynağın incelenmesi 5. Kaynağın ‘iletişim örnekleri’ bölümünün incelenmesi |
10 | Grupların örnek vakaları, tanıları ve hedefleri açısından tartışması | 2. kaynağın incelenmesi |
11 | Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması | 1.Kaynağın ‘interaktif eğitim yöntemleri’ bölümünün incelenmesi 2. Kaynağın incelenmesi |
12 | Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması | 1.Kaynağın ‘görsel ve işitsel materyaller’bölümünün incelenmesi |
13 | Grupların uygulamalı sunumları | Öğrencilerin hazırladıkları vaka sunumlarının dinlenmesi |
14 | Grupların uygulamalı sunumları | Öğrencilerin hazırladıkları vaka sunumlarının dinlenmesi |
15 | Grupların uygulamalı sunumları | Öğrencilerin hazırladıkları vaka sunumlarının dinlenmesi ve değerlendirme formlarının doldurulması |
Kaynak |
1.Sullivan R., Magarick R, Bergthold G, Blouse A, Mclntosh N. (1999). Tıp Eğitimcileri için Eğitim Becerileri Rehberi. Şahin N (çev.). Ankara: Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı. 2. Bayat M. (2005). Öğretim süreci ve hemşirelik. Sağlık Bilimleri Dergisi, 14, 66-72. 3. Gökkoca ZU. (2001). Sağlık Eğitimi Açısından Temel İlkeler. Sted, 10(10), 371-374. 4. Senemoğlu N. (2012). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: PEGEM Yayıncılık. 5. Özcan A. (2006). Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | X | |||||
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | X | |||||
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | X | |||||
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | X | |||||
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | X | |||||
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 16 | 16 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 3 | 42 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 18 | 36 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM UYGULAMA | - | Bahar Dönemi | 0+4 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özlem AVCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlıklı/ hasta bireyin, ailenin ve toplumun gereksinimlerini tanılayarak sağlık davranışlarını geliştirmek için bilgi gereksinimlerine yönelik öğretim sürecini uygulayabilme becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması Oryantasyon Eğitimi Küçük grupların oluşturulması ,Grupların vakalarını seçmesi,Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması ,Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması ,Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışılması,Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışılması,Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışması,Ara sınav,Grupların örnek vakaları, tanıları ve hedefleri açısından tartışması,Grupların örnek vakaları, tanıları ve hedefleri açısından tartışması,Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması,Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması,Grupların uygulamalı sunumları,Grupların uygulamalı sunumları,Grupların uygulamalı sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bireyin öğrenme yeteneğine ilişkin veri toplar | 10, 12, 13, 16 | E, H |
Sağlıklı/hasta bireyin sağlık gereksinimleri ve sorunlarını tanılar | 12, 13, 5, 6 | E, H |
Sağlıklı/hasta bireyin öğrenme gereksinim alanlarına yönelik uygun hedefler oluşturur | 10, 4, 5, 6 | E, H |
Öğretim planına uygun olarak öğretimi uygular | 11, 15, 4, 5, 6 | E, H |
Uyguladığı öğretimi uygun tekniklerle değerlendirir | 12, 15, 5 | E, H |
Grup içinde yapılan çalışmalarda verilen eğitimleri eleştirel biçimde, öğretim amaçlarına uygun olarak değerlendirir | 10, 19, 20 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması Oryantasyon Eğitimi Küçük grupların oluşturulması | 1.kaynağın giriş bölümünün incelenmesi, 2. ve 3. kaynağın okunması |
2 | Grupların vakalarını seçmesi | 2. ve 3. kaynağın incelenmesi |
3 | Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması | Öğrencilerin kendilerinin oluşturduğu vakalara hazırlanması |
4 | Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması | 2. ve 3. kaynağın incelenmesi |
5 | Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışılması | 2. ve 3. kaynağın incelenmesi |
6 | Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışılması | 2. ve 3. kaynağın incelenmesi 4. kaynağın ‘Gelişim kuramcıları’ bölümünün incelenmesi |
7 | Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışması | 2. kaynağın incelenmesi |
8 | Ara sınav | |
9 | Grupların örnek vakaları, tanıları ve hedefleri açısından tartışması | 2.kaynağın incelenmesi 5. Kaynağın ‘iletişim örnekleri’ bölümünün incelenmesi |
10 | Grupların örnek vakaları, tanıları ve hedefleri açısından tartışması | 2. kaynağın incelenmesi |
11 | Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması | 1.Kaynağın ‘interaktif eğitim yöntemleri’ bölümünün incelenmesi 2. Kaynağın incelenmesi |
12 | Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması | 1.Kaynağın ‘görsel ve işitsel materyaller’bölümünün incelenmesi |
13 | Grupların uygulamalı sunumları | Öğrencilerin hazırladıkları vaka sunumlarının dinlenmesi |
14 | Grupların uygulamalı sunumları | Öğrencilerin hazırladıkları vaka sunumlarının dinlenmesi |
15 | Grupların uygulamalı sunumları | Öğrencilerin hazırladıkları vaka sunumlarının dinlenmesi ve değerlendirme formlarının doldurulması |
Kaynak |
1.Sullivan R., Magarick R, Bergthold G, Blouse A, Mclntosh N. (1999). Tıp Eğitimcileri için Eğitim Becerileri Rehberi. Şahin N (çev.). Ankara: Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı. 2. Bayat M. (2005). Öğretim süreci ve hemşirelik. Sağlık Bilimleri Dergisi, 14, 66-72. 3. Gökkoca ZU. (2001). Sağlık Eğitimi Açısından Temel İlkeler. Sted, 10(10), 371-374. 4. Senemoğlu N. (2012). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: PEGEM Yayıncılık. 5. Özcan A. (2006). Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | X | |||||
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | X | |||||
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | X | |||||
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | X | |||||
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | X | |||||
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |