Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİK SÜRECİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı birey, aile ve topluma, bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını verebilmesi için hemşirelik sürecine yönelik bilgi ve becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtılması
Hemşirelik Süreci amacı, tanımı ve önemi ,Hemşirelik Sürecinin Tarihsel Gelişimi,Hemşirelikte eleştirel düşünme ,Hemşirelik süreci aşamaları:
Tanılama aşaması ,Hemşirelik süreci aşamaları:
Tanılama aşaması,Hemşirelik süreci aşamaları:
Hemşirelik tanısı aşaması,Hemşirelik süreci aşamaları:
Hemşirelik tanısı aşaması,Hemşirelikte ortak dil ve sınıflama sistemleri,Hemşirelikte ortak dil ve sınıflama sistemleri,Hemşirelik süreci aşamaları:
Planlama aşaması,Hemşirelik süreci aşamaları:
Uygulama aşaması,Hemşirelik süreci aşamaları:
Değerlendirme aşaması,Hemşirelik süreci aşamaları:
Kayıt ve Rapor Etme
,Hemşirelik Süreci ve Model/Kuramlar 9.kaynağın incelenmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hemşirelik sürecinin bakımdaki yerini tartışır, 10, 9A
Hemşirelik süreci ve eleştirel düşünme ilişkisini açıklar,10, 9A
Tanılama becerisini uygular,8, 9E
Hemşirelik süreci basamakları doğrultusunda bireyin bakımını planlar.10, 4, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtılması
Hemşirelik Süreci amacı, tanımı ve önemi
2. kaynağın 1.Bölümü okunacaktır.
2Hemşirelik Sürecinin Tarihsel Gelişimi8.kaynak incelenecektir.
3Hemşirelikte eleştirel düşünme 3.kaynağın 10.bölümü okunacaktır. (ss:95-100)
4Hemşirelik süreci aşamaları:
Tanılama aşaması
3.kaynağın 10.bölümü okunacaktır.(ss:138-175)
5Hemşirelik süreci aşamaları:
Tanılama aşaması
3.kaynağın 10.bölümü okunacaktır .(ss:138-175)
6Hemşirelik süreci aşamaları:
Hemşirelik tanısı aşaması
3.kaynağın 11.bölümü okunacaktır .(ss:178-190) 7.kaynağın1, 2, 3 ve 4. Bölümleri incelenecektir.
7Hemşirelik süreci aşamaları:
Hemşirelik tanısı aşaması
3.kaynağın 11.bölümü okunacaktır .(ss:178-190) 7.kaynağın1, 2, 3 ve 4. Bölümleri incelenecektir.
8Hemşirelikte ortak dil ve sınıflama sistemleri7.kaynağın1, 2, 3 ve 4. Bölümleri incelenecektir.
9Hemşirelikte ortak dil ve sınıflama sistemleri7.kaynağın1, 2, 3 ve 4. Bölümleri incelenecektir.
10Hemşirelik süreci aşamaları:
Planlama aşaması
3.kaynağın 12.bölümü okunacaktır .(ss:193-200)
11Hemşirelik süreci aşamaları:
Uygulama aşaması
3.kaynağın 13.bölümü okunacaktır .(ss:202-208)
12Hemşirelik süreci aşamaları:
Değerlendirme aşaması
3.kaynağın 13.bölümü okunacaktır .(ss:202-208)
13Hemşirelik süreci aşamaları:
Kayıt ve Rapor Etme
3.kaynağın 14.bölümü okunacaktır .(ss:210-216)
14Hemşirelik Süreci ve Model/Kuramlar 9.kaynağın incelenmesi 9.kaynağın incelenmesi
Kaynak
1. Ay F, Ertem, Ü., Özcan, N ve ark. Edt. F A Ay. Temel Hemşirelik Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. İstanbul Medikal Yayıncılık (2014). 2. Birol L. Hemşirelik Süreci, Etki Matbaacılık, 10.Baskı, İzmir (2011). 3. Aştı T., Karadağ A. Hemşirelik Esasları; Hemşirelik Bilim Sanatı. Akademi Yayınevi, İstanbul (2014). 4. Perry AG, Potter PA. Fundamentals of Nursing, 7th Edition, Mosby, (2009). 5. Carpenito-Moyet LJ. Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins; 11th edition, (2005). 6. Herdman TH. Kamitsuru S. Nursing diagnoses: Definitions&Classification. Çev. Ed. Acaroğlu R. Kaya H. HEmşirelik Tanıları: Tanımlar&Sınıflandırma. Nobel Tıp Kitabevi. 2018. İstanbul 7. Acaroğlu R., Kaya H. Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2015-2017. Nobel Tıp Kİtabevleri, 2018. İstanbul 8. Hemşirelik Süreci tarihçesi ders notu 9. Hemşirelik Süreci ve model kuramlar ders notu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati21428
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi155
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11414
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı155
Toplam İş Yükü (Saat)72
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(72/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİK SÜRECİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı birey, aile ve topluma, bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını verebilmesi için hemşirelik sürecine yönelik bilgi ve becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtılması
Hemşirelik Süreci amacı, tanımı ve önemi ,Hemşirelik Sürecinin Tarihsel Gelişimi,Hemşirelikte eleştirel düşünme ,Hemşirelik süreci aşamaları:
Tanılama aşaması ,Hemşirelik süreci aşamaları:
Tanılama aşaması,Hemşirelik süreci aşamaları:
Hemşirelik tanısı aşaması,Hemşirelik süreci aşamaları:
Hemşirelik tanısı aşaması,Hemşirelikte ortak dil ve sınıflama sistemleri,Hemşirelikte ortak dil ve sınıflama sistemleri,Hemşirelik süreci aşamaları:
Planlama aşaması,Hemşirelik süreci aşamaları:
Uygulama aşaması,Hemşirelik süreci aşamaları:
Değerlendirme aşaması,Hemşirelik süreci aşamaları:
Kayıt ve Rapor Etme
,Hemşirelik Süreci ve Model/Kuramlar 9.kaynağın incelenmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hemşirelik sürecinin bakımdaki yerini tartışır, 10, 9A
Hemşirelik süreci ve eleştirel düşünme ilişkisini açıklar,10, 9A
Tanılama becerisini uygular,8, 9E
Hemşirelik süreci basamakları doğrultusunda bireyin bakımını planlar.10, 4, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtılması
Hemşirelik Süreci amacı, tanımı ve önemi
2. kaynağın 1.Bölümü okunacaktır.
2Hemşirelik Sürecinin Tarihsel Gelişimi8.kaynak incelenecektir.
3Hemşirelikte eleştirel düşünme 3.kaynağın 10.bölümü okunacaktır. (ss:95-100)
4Hemşirelik süreci aşamaları:
Tanılama aşaması
3.kaynağın 10.bölümü okunacaktır.(ss:138-175)
5Hemşirelik süreci aşamaları:
Tanılama aşaması
3.kaynağın 10.bölümü okunacaktır .(ss:138-175)
6Hemşirelik süreci aşamaları:
Hemşirelik tanısı aşaması
3.kaynağın 11.bölümü okunacaktır .(ss:178-190) 7.kaynağın1, 2, 3 ve 4. Bölümleri incelenecektir.
7Hemşirelik süreci aşamaları:
Hemşirelik tanısı aşaması
3.kaynağın 11.bölümü okunacaktır .(ss:178-190) 7.kaynağın1, 2, 3 ve 4. Bölümleri incelenecektir.
8Hemşirelikte ortak dil ve sınıflama sistemleri7.kaynağın1, 2, 3 ve 4. Bölümleri incelenecektir.
9Hemşirelikte ortak dil ve sınıflama sistemleri7.kaynağın1, 2, 3 ve 4. Bölümleri incelenecektir.
10Hemşirelik süreci aşamaları:
Planlama aşaması
3.kaynağın 12.bölümü okunacaktır .(ss:193-200)
11Hemşirelik süreci aşamaları:
Uygulama aşaması
3.kaynağın 13.bölümü okunacaktır .(ss:202-208)
12Hemşirelik süreci aşamaları:
Değerlendirme aşaması
3.kaynağın 13.bölümü okunacaktır .(ss:202-208)
13Hemşirelik süreci aşamaları:
Kayıt ve Rapor Etme
3.kaynağın 14.bölümü okunacaktır .(ss:210-216)
14Hemşirelik Süreci ve Model/Kuramlar 9.kaynağın incelenmesi 9.kaynağın incelenmesi
Kaynak
1. Ay F, Ertem, Ü., Özcan, N ve ark. Edt. F A Ay. Temel Hemşirelik Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. İstanbul Medikal Yayıncılık (2014). 2. Birol L. Hemşirelik Süreci, Etki Matbaacılık, 10.Baskı, İzmir (2011). 3. Aştı T., Karadağ A. Hemşirelik Esasları; Hemşirelik Bilim Sanatı. Akademi Yayınevi, İstanbul (2014). 4. Perry AG, Potter PA. Fundamentals of Nursing, 7th Edition, Mosby, (2009). 5. Carpenito-Moyet LJ. Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins; 11th edition, (2005). 6. Herdman TH. Kamitsuru S. Nursing diagnoses: Definitions&Classification. Çev. Ed. Acaroğlu R. Kaya H. HEmşirelik Tanıları: Tanımlar&Sınıflandırma. Nobel Tıp Kitabevi. 2018. İstanbul 7. Acaroğlu R., Kaya H. Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2015-2017. Nobel Tıp Kİtabevleri, 2018. İstanbul 8. Hemşirelik Süreci tarihçesi ders notu 9. Hemşirelik Süreci ve model kuramlar ders notu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13