Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE I-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Tuba ŞENEL İNCE
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özlem AVCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHemşirelik ile ilgili mesleki ingilizcenin temel kavramları çerçevesinde, alandaki okuma ve anlama beraberinde yazma ve konuşma becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma
Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması

İngilizcede cümle yapısı giriş

Hastane bölümleri ve çalışanları
,Participle Adjectives : -ED vs. – ING,Düzenli fiiller, basit cümle yapıları
If Clause Type 1 (Real Present /Future )
,Defining /Non-Defining Relative Clauses, Reduction of Relative Clauses,Conjunctions and Transitions,Temel sistemler terminolojisi-belirtiler-tedavi-ilaçlar,Temel sistemler terminolojisi-belirtiler-tedavi-ilaçlar,Ara Sınav,Hastanın hastaneye kabulü –öykü alma
kendini hastaya ve meslektaşına tanıtma
,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri Hemşirelik bakım süreci-tanılama-hastayı teslim alma/verme-değerlendirme,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Bulaşıcı hastalıkların özellikleri ve hemşirelik bakımı
Belirti-bulgular terminolojisi
Danışmanlık becerileri
,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Kazalarda hemşirelik bakımı
Yer bildirimi
Kişi bildirimi
,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Acil durumlarda hemşirelik bakımı
Yer bildirimi
Kişi bildirimi
,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri
-Temel hemşirelik uygulamalarında hasta ile iletişim ve bakım
,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Temel hemşirelik uygulamalarında hasta ile iletişim ve bakım

Dersin değerlendirilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hemşirelik ile ilgili İngilizce terminolojiyi kullanabilmesi15, 16, 19, 5, 6, 9A
Sevdikleri ve sevmedikleri olaylar ya da nesneler hakkında bilgi verebilmesi13, 14, 15A, E
Boş zamanında neler yaptığı konusunda konuşabilmesi13, 14, 15A, E
Günlük yaşamda, selamlaşma, alışveriş yapma, adres sorma ve adres verme gibi önemli bazı durumlarda konuşabilmesi13, 15, 5A, E
Temel hemşirelik uygulamalarında hasta ile iletişim kurabilmesi13, 14, 15, 16, 5, 6, 9A, E
Bulaşıcı hastalığı olan bir hastaya bakım verirken ingilizce konuşabilmesi13, 14, 15, 16, 5, 6, 9A, E
Kazalar ve acil durumlarda kullanılan İngilizce terimleri kullanabilmesi 13, 14, 15, 16, 5, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma
Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması

İngilizcede cümle yapısı giriş

Hastane bölümleri ve çalışanları
1.kaynağın 4-22. Sayfalarının incelenmesi
2Participle Adjectives : -ED vs. – ING1.kaynağın 4-22. Sayfalarının incelenmesi
3Düzenli fiiller, basit cümle yapıları
If Clause Type 1 (Real Present /Future )
1.kaynağın 4-22. Sayfalarının incelenmesi 1.kaynağın 68-72. Sayfalarının incelenmesi
4Defining /Non-Defining Relative Clauses, Reduction of Relative Clauses1.kaynağın 68-97.Sayfalarının incelenmesi
5Conjunctions and Transitions1.kaynağın 4-22. Sayfalarının incelenmesi
6Temel sistemler terminolojisi-belirtiler-tedavi-ilaçlar1.kaynağın 58-68. Sayfalarının incelenmesi Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler, kelime listesi
7Temel sistemler terminolojisi-belirtiler-tedavi-ilaçlar1.kaynağın 74-80, 88-90. Sayfalarının incelenmesi Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler, kelime listesi
8Ara Sınav
9Hastanın hastaneye kabulü –öykü alma
kendini hastaya ve meslektaşına tanıtma
1.kaynağın 116-126. Sayfalarının incelenmesi.
10Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri Hemşirelik bakım süreci-tanılama-hastayı teslim alma/verme-değerlendirme1.kaynağın 32-36. Sayfalarının incelenmesi. Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler
11Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Bulaşıcı hastalıkların özellikleri ve hemşirelik bakımı
Belirti-bulgular terminolojisi
Danışmanlık becerileri
1.kaynağın 32-36. Sayfalarının incelenmesi. 1.kaynağın 116-126. Sayfalarının incelenmesi. Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler
12Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Kazalarda hemşirelik bakımı
Yer bildirimi
Kişi bildirimi
1.kaynağın 96-100. Sayfalarının incelenmesi. Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler
13Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Acil durumlarda hemşirelik bakımı
Yer bildirimi
Kişi bildirimi
1.kaynağın 96-100. Sayfalarının incelenmesi. Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler
14Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri
-Temel hemşirelik uygulamalarında hasta ile iletişim ve bakım
Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler
15Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Temel hemşirelik uygulamalarında hasta ile iletişim ve bakım

Dersin değerlendirilmesi
Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler
Kaynak
1. BEDAF. (2014). Medical& Nursing. Antaly: Kutlu Avcı Ofset. 2. Çeşitli internet kaynakları-metinler-diyaloglar vb.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi166
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı166
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)96
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(96/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE I-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Tuba ŞENEL İNCE
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özlem AVCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHemşirelik ile ilgili mesleki ingilizcenin temel kavramları çerçevesinde, alandaki okuma ve anlama beraberinde yazma ve konuşma becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma
Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması

İngilizcede cümle yapısı giriş

Hastane bölümleri ve çalışanları
,Participle Adjectives : -ED vs. – ING,Düzenli fiiller, basit cümle yapıları
If Clause Type 1 (Real Present /Future )
,Defining /Non-Defining Relative Clauses, Reduction of Relative Clauses,Conjunctions and Transitions,Temel sistemler terminolojisi-belirtiler-tedavi-ilaçlar,Temel sistemler terminolojisi-belirtiler-tedavi-ilaçlar,Ara Sınav,Hastanın hastaneye kabulü –öykü alma
kendini hastaya ve meslektaşına tanıtma
,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri Hemşirelik bakım süreci-tanılama-hastayı teslim alma/verme-değerlendirme,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Bulaşıcı hastalıkların özellikleri ve hemşirelik bakımı
Belirti-bulgular terminolojisi
Danışmanlık becerileri
,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Kazalarda hemşirelik bakımı
Yer bildirimi
Kişi bildirimi
,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Acil durumlarda hemşirelik bakımı
Yer bildirimi
Kişi bildirimi
,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri
-Temel hemşirelik uygulamalarında hasta ile iletişim ve bakım
,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Temel hemşirelik uygulamalarında hasta ile iletişim ve bakım

Dersin değerlendirilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hemşirelik ile ilgili İngilizce terminolojiyi kullanabilmesi15, 16, 19, 5, 6, 9A
Sevdikleri ve sevmedikleri olaylar ya da nesneler hakkında bilgi verebilmesi13, 14, 15A, E
Boş zamanında neler yaptığı konusunda konuşabilmesi13, 14, 15A, E
Günlük yaşamda, selamlaşma, alışveriş yapma, adres sorma ve adres verme gibi önemli bazı durumlarda konuşabilmesi13, 15, 5A, E
Temel hemşirelik uygulamalarında hasta ile iletişim kurabilmesi13, 14, 15, 16, 5, 6, 9A, E
Bulaşıcı hastalığı olan bir hastaya bakım verirken ingilizce konuşabilmesi13, 14, 15, 16, 5, 6, 9A, E
Kazalar ve acil durumlarda kullanılan İngilizce terimleri kullanabilmesi 13, 14, 15, 16, 5, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma
Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması

İngilizcede cümle yapısı giriş

Hastane bölümleri ve çalışanları
1.kaynağın 4-22. Sayfalarının incelenmesi
2Participle Adjectives : -ED vs. – ING1.kaynağın 4-22. Sayfalarının incelenmesi
3Düzenli fiiller, basit cümle yapıları
If Clause Type 1 (Real Present /Future )
1.kaynağın 4-22. Sayfalarının incelenmesi 1.kaynağın 68-72. Sayfalarının incelenmesi
4Defining /Non-Defining Relative Clauses, Reduction of Relative Clauses1.kaynağın 68-97.Sayfalarının incelenmesi
5Conjunctions and Transitions1.kaynağın 4-22. Sayfalarının incelenmesi
6Temel sistemler terminolojisi-belirtiler-tedavi-ilaçlar1.kaynağın 58-68. Sayfalarının incelenmesi Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler, kelime listesi
7Temel sistemler terminolojisi-belirtiler-tedavi-ilaçlar1.kaynağın 74-80, 88-90. Sayfalarının incelenmesi Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler, kelime listesi
8Ara Sınav
9Hastanın hastaneye kabulü –öykü alma
kendini hastaya ve meslektaşına tanıtma
1.kaynağın 116-126. Sayfalarının incelenmesi.
10Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri Hemşirelik bakım süreci-tanılama-hastayı teslim alma/verme-değerlendirme1.kaynağın 32-36. Sayfalarının incelenmesi. Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler
11Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Bulaşıcı hastalıkların özellikleri ve hemşirelik bakımı
Belirti-bulgular terminolojisi
Danışmanlık becerileri
1.kaynağın 32-36. Sayfalarının incelenmesi. 1.kaynağın 116-126. Sayfalarının incelenmesi. Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler
12Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Kazalarda hemşirelik bakımı
Yer bildirimi
Kişi bildirimi
1.kaynağın 96-100. Sayfalarının incelenmesi. Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler
13Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Acil durumlarda hemşirelik bakımı
Yer bildirimi
Kişi bildirimi
1.kaynağın 96-100. Sayfalarının incelenmesi. Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler
14Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri
-Temel hemşirelik uygulamalarında hasta ile iletişim ve bakım
Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler
15Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Temel hemşirelik uygulamalarında hasta ile iletişim ve bakım

Dersin değerlendirilmesi
Öğretim elemanı ders notları, örnek metinler
Kaynak
1. BEDAF. (2014). Medical& Nursing. Antaly: Kutlu Avcı Ofset. 2. Çeşitli internet kaynakları-metinler-diyaloglar vb.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13