Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BAKIM TEKNOLOJİLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve TARHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Merve TARHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hemşirelikte inovasyon hakkında öğrencilerin bilgi, beceri ve farkındalıklarını güçlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Teknolojik Gelişmelerin Hemşirelik Mesleğine Yansımaları ,Hemşirelikte İnovasyonun Önemi,Dünyada ve Türkiye'de İnovasyon Örnekleri,İnovatif Fikir Oluşturma ve İnovasyona Dönüştürme,Patent ve Faydalı Model Belgelendirme Süreci ve Önemi,İnovatif Fikirlerde Patent ve Faydalı Model Belgesi Nasıl Alınır?,İnovatif Ürünü Hayata Geçirmek,İnovatif Ürünümü Nasıl Tanıtırım? ,Literatür Tarama Stratejileri,İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-I,İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-II,İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-III,İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-IV,İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-V ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Teknolojik gelişmelerin hemşirelik mesleğine yansımalarını tartışır. | 10, 16, 19, 9 | A |
2. Hemşirelikte inovasyon ile ilgili temel kavram ve yaklaşımları açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
3. İnovatif bir ürün tasarlar. | 16, 19, 2, 5 | F |
4. Hemşirelikte inovasyonun önemine inanır. | 16, 19, 2, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teknolojik Gelişmelerin Hemşirelik Mesleğine Yansımaları | Birinci kaynağın okunması |
2 | Hemşirelikte İnovasyonun Önemi | İkinci kaynağın okunması |
3 | Dünyada ve Türkiye'de İnovasyon Örnekleri | Üçüncü kaynağın okunması |
4 | İnovatif Fikir Oluşturma ve İnovasyona Dönüştürme | Dördüncü kaynağın okunması |
5 | Patent ve Faydalı Model Belgelendirme Süreci ve Önemi | Beşinci kaynağın 49-60 sayfalarının okunması |
6 | İnovatif Fikirlerde Patent ve Faydalı Model Belgesi Nasıl Alınır? | Beşinci kaynağın 65-73. sayfalarının okunması |
7 | İnovatif Ürünü Hayata Geçirmek | Altıncı kaynağın okunması |
8 | İnovatif Ürünümü Nasıl Tanıtırım? | Beşinci kaynağın 121-138. sayfalarının okunması |
9 | Literatür Tarama Stratejileri | İlgili ders notunun okunması |
10 | İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-I | İlgili ders notlarının okunması |
11 | İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-II | İlgili ders notlarının okunması |
12 | İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-III | İlgili ders notlarının okunması |
13 | İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-IV | İlgili ders notlarının okunması |
14 | İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-V | İlgili ders notlarının okunması |
Kaynak |
1. Konukbay, D., Efe, M., Yıldız, D. (2020). Teknolojinin hemşirelik mesleğine yansıması: sistematik derleme. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 2(3), 175-182. 2. Özbey, H., Başdaş, Ö. (2018). Hemşirelikte inovasyon. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(1), 1-7. 3. Kartal, H., Kantek, F. (2018). Hemşirelikte inovasyon örnekleri. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(5), 57-63. 4. Doğan Merih, Y., Alioğulları, A., Yaşar Kocabey, M., Gülşen, Ç., Sezer, A. (2019). Hemşirelikte inovasyon kültürü oluşturma: bir başarı öyküsü. Zeynep Kamil Tıp Bülteni, 50(3), 175-181. 5. Doğan Merih, Y. (2018). İnovatif hemşirelerin yol haritası. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 6. Doğan Merih Y. (2018). İnovatif bir hemşirelik buluşunun hayata geçirilmesi; giyilebilir askı sistemleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 15(4), 215-221. |
Ders notları, bakım teknolojileri ile ilgili web siteleri ve diğer bilimsel kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | X | |||||
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | X | |||||
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | X | |||||
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | X | |||||
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | X | |||||
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(58/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BAKIM TEKNOLOJİLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve TARHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Merve TARHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hemşirelikte inovasyon hakkında öğrencilerin bilgi, beceri ve farkındalıklarını güçlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Teknolojik Gelişmelerin Hemşirelik Mesleğine Yansımaları ,Hemşirelikte İnovasyonun Önemi,Dünyada ve Türkiye'de İnovasyon Örnekleri,İnovatif Fikir Oluşturma ve İnovasyona Dönüştürme,Patent ve Faydalı Model Belgelendirme Süreci ve Önemi,İnovatif Fikirlerde Patent ve Faydalı Model Belgesi Nasıl Alınır?,İnovatif Ürünü Hayata Geçirmek,İnovatif Ürünümü Nasıl Tanıtırım? ,Literatür Tarama Stratejileri,İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-I,İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-II,İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-III,İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-IV,İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-V ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Teknolojik gelişmelerin hemşirelik mesleğine yansımalarını tartışır. | 10, 16, 19, 9 | A |
2. Hemşirelikte inovasyon ile ilgili temel kavram ve yaklaşımları açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
3. İnovatif bir ürün tasarlar. | 16, 19, 2, 5 | F |
4. Hemşirelikte inovasyonun önemine inanır. | 16, 19, 2, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teknolojik Gelişmelerin Hemşirelik Mesleğine Yansımaları | Birinci kaynağın okunması |
2 | Hemşirelikte İnovasyonun Önemi | İkinci kaynağın okunması |
3 | Dünyada ve Türkiye'de İnovasyon Örnekleri | Üçüncü kaynağın okunması |
4 | İnovatif Fikir Oluşturma ve İnovasyona Dönüştürme | Dördüncü kaynağın okunması |
5 | Patent ve Faydalı Model Belgelendirme Süreci ve Önemi | Beşinci kaynağın 49-60 sayfalarının okunması |
6 | İnovatif Fikirlerde Patent ve Faydalı Model Belgesi Nasıl Alınır? | Beşinci kaynağın 65-73. sayfalarının okunması |
7 | İnovatif Ürünü Hayata Geçirmek | Altıncı kaynağın okunması |
8 | İnovatif Ürünümü Nasıl Tanıtırım? | Beşinci kaynağın 121-138. sayfalarının okunması |
9 | Literatür Tarama Stratejileri | İlgili ders notunun okunması |
10 | İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-I | İlgili ders notlarının okunması |
11 | İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-II | İlgili ders notlarının okunması |
12 | İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-III | İlgili ders notlarının okunması |
13 | İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-IV | İlgili ders notlarının okunması |
14 | İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-V | İlgili ders notlarının okunması |
Kaynak |
1. Konukbay, D., Efe, M., Yıldız, D. (2020). Teknolojinin hemşirelik mesleğine yansıması: sistematik derleme. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 2(3), 175-182. 2. Özbey, H., Başdaş, Ö. (2018). Hemşirelikte inovasyon. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(1), 1-7. 3. Kartal, H., Kantek, F. (2018). Hemşirelikte inovasyon örnekleri. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(5), 57-63. 4. Doğan Merih, Y., Alioğulları, A., Yaşar Kocabey, M., Gülşen, Ç., Sezer, A. (2019). Hemşirelikte inovasyon kültürü oluşturma: bir başarı öyküsü. Zeynep Kamil Tıp Bülteni, 50(3), 175-181. 5. Doğan Merih, Y. (2018). İnovatif hemşirelerin yol haritası. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 6. Doğan Merih Y. (2018). İnovatif bir hemşirelik buluşunun hayata geçirilmesi; giyilebilir askı sistemleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 15(4), 215-221. |
Ders notları, bakım teknolojileri ile ilgili web siteleri ve diğer bilimsel kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | X | |||||
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | X | |||||
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | X | |||||
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | X | |||||
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | X | |||||
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |