Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM UYGULAMA-Bahar Dönemi0+425
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlıklı/ hasta bireyin, ailenin ve toplumun gereksinimlerini tanılayarak sağlık davranışlarını geliştirmek için bilgi gereksinimlerine yönelik öğretim sürecini uygulayabilme becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, Ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması, Küçük grupların oluşturulması,Grupların vakalarını seçmesi,Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması,Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması,Grupların örnek vakaları eğitim alanları açısından tartışması,Grupların örnek vakaları eğitim alanları açısından tartışması,Grupların örnek vakaları eğitim alanları açısından tartışması,Ara Sınav,Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışması,Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışması,Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması,Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması,Grupların uygulamalı sunumları,Grupların uygulamalı sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bireyin öğrenme yeteneğine ilişkin veri toplar.10, 12, 13, 16E, H
Sağlıklı/hasta bireyin sağlık gereksinimleri ve sorunlarını tanılar.12, 13, 5, 6E, H
Sağlıklı/hasta bireyin öğrenme gereksinim alanlarına yönelik uygun hedefler oluşturur.10, 17, 5, 6E, H
Öğretim planına uygun olarak öğretimi uygular.11, 15, 4, 5, 6E, H
Uyguladığı öğretimi uygun tekniklerle değerlendirir.12, 15, 5E, H
Grup içinde yapılan çalışmalarda verilen eğitimleri eleştirel biçimde, öğretim amaçlarına uygun olarak değerlendirir.10, 15, 19E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, Ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması, Küçük grupların oluşturulması1.kaynağın giriş bölümünün incelenmesi, 2. ve 3. kaynağın okunması
2Grupların vakalarını seçmesi2. ve 3. kaynağın incelenmesi
3Grupların örnek vaka verilerinin tartışılmasıÖğrencilerin kendilerinin oluşturduğu vakalara hazırlanması
4Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması2. ve 3. kaynağın incelenmesi
5Grupların örnek vakaları eğitim alanları açısından tartışması2. ve 3. kaynağın incelenmesi
6Grupların örnek vakaları eğitim alanları açısından tartışması2. ve 3. kaynağın incelenmesi4. kaynağın ‘Gelişim kuramcıları’ bölümünün incelenmesi
7Grupların örnek vakaları eğitim alanları açısından tartışması2. kaynağın incelenmesi
8Ara Sınav
9Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışması2.kaynağın incelenmesi 5. Kaynağın ‘iletişim örnekleri’ bölümünün incelenmesi
10Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışması2. kaynağın incelenmesi
11Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması1.Kaynağın ‘interaktif eğitim yöntemleri’ bölümünün incelenmesi2. Kaynağın incelenmesi
12Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması1.Kaynağın ‘görsel ve işitsel materyaller’bölümünün incelenmesi
13Grupların uygulamalı sunumlarıÖğrencilerin hazırladıkları vaka sunumlarının dinlenmesi
14Grupların uygulamalı sunumlarıÖğrencilerin hazırladıkları vaka sunumlarının dinlenmesi
Kaynak
1.Sullivan R., Magarick R, Bergthold G, Blouse A, Mclntosh N. (1999). Tıp Eğitimcileri için Eğitim Becerileri Rehberi. Şahin N (çev.). Ankara: Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı. 2. Bayat M. (2005). Öğretim süreci ve hemşirelik. Sağlık Bilimleri Dergisi, 14, 66-72. 3. Gökkoca ZU. (2001). Sağlık Eğitimi Açısından Temel İlkeler. Sted, 10(10), 371-374. 4. Senemoğlu N. (2012). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: PEGEM Yayıncılık. 5. Özcan A. (2006). Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM UYGULAMA-Bahar Dönemi0+425
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlıklı/ hasta bireyin, ailenin ve toplumun gereksinimlerini tanılayarak sağlık davranışlarını geliştirmek için bilgi gereksinimlerine yönelik öğretim sürecini uygulayabilme becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, Ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması, Küçük grupların oluşturulması,Grupların vakalarını seçmesi,Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması,Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması,Grupların örnek vakaları eğitim alanları açısından tartışması,Grupların örnek vakaları eğitim alanları açısından tartışması,Grupların örnek vakaları eğitim alanları açısından tartışması,Ara Sınav,Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışması,Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışması,Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması,Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması,Grupların uygulamalı sunumları,Grupların uygulamalı sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bireyin öğrenme yeteneğine ilişkin veri toplar.10, 12, 13, 16E, H
Sağlıklı/hasta bireyin sağlık gereksinimleri ve sorunlarını tanılar.12, 13, 5, 6E, H
Sağlıklı/hasta bireyin öğrenme gereksinim alanlarına yönelik uygun hedefler oluşturur.10, 17, 5, 6E, H
Öğretim planına uygun olarak öğretimi uygular.11, 15, 4, 5, 6E, H
Uyguladığı öğretimi uygun tekniklerle değerlendirir.12, 15, 5E, H
Grup içinde yapılan çalışmalarda verilen eğitimleri eleştirel biçimde, öğretim amaçlarına uygun olarak değerlendirir.10, 15, 19E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, Ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması, Küçük grupların oluşturulması1.kaynağın giriş bölümünün incelenmesi, 2. ve 3. kaynağın okunması
2Grupların vakalarını seçmesi2. ve 3. kaynağın incelenmesi
3Grupların örnek vaka verilerinin tartışılmasıÖğrencilerin kendilerinin oluşturduğu vakalara hazırlanması
4Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması2. ve 3. kaynağın incelenmesi
5Grupların örnek vakaları eğitim alanları açısından tartışması2. ve 3. kaynağın incelenmesi
6Grupların örnek vakaları eğitim alanları açısından tartışması2. ve 3. kaynağın incelenmesi4. kaynağın ‘Gelişim kuramcıları’ bölümünün incelenmesi
7Grupların örnek vakaları eğitim alanları açısından tartışması2. kaynağın incelenmesi
8Ara Sınav
9Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışması2.kaynağın incelenmesi 5. Kaynağın ‘iletişim örnekleri’ bölümünün incelenmesi
10Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışması2. kaynağın incelenmesi
11Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması1.Kaynağın ‘interaktif eğitim yöntemleri’ bölümünün incelenmesi2. Kaynağın incelenmesi
12Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması1.Kaynağın ‘görsel ve işitsel materyaller’bölümünün incelenmesi
13Grupların uygulamalı sunumlarıÖğrencilerin hazırladıkları vaka sunumlarının dinlenmesi
14Grupların uygulamalı sunumlarıÖğrencilerin hazırladıkları vaka sunumlarının dinlenmesi
Kaynak
1.Sullivan R., Magarick R, Bergthold G, Blouse A, Mclntosh N. (1999). Tıp Eğitimcileri için Eğitim Becerileri Rehberi. Şahin N (çev.). Ankara: Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı. 2. Bayat M. (2005). Öğretim süreci ve hemşirelik. Sağlık Bilimleri Dergisi, 14, 66-72. 3. Gökkoca ZU. (2001). Sağlık Eğitimi Açısından Temel İlkeler. Sted, 10(10), 371-374. 4. Senemoğlu N. (2012). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: PEGEM Yayıncılık. 5. Özcan A. (2006). Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09