Sağlıklı ve hasta bireyin, ailenin, toplumun gereksinimlerini temel sağlık hizmetleri doğrultusunda karşılamak için hemşirenin eğitici rolünün önemini kavraması ve bu gereksinimlerine yönelik öğretim sürecini planlayabilmesi için gerekli bilgiyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin Tanımı, Hemşirelikte Öğretimde Temel Kavramlar,Hemşirelikte Öğretim Süreci, Hemşirelik ve Öğretim Sürecinin Karşılaştırılması,Öğrenme Alanları,Eğitimde Program Geliştirme,Yetişkin Eğitimi,Eğitimde İletişim Tekniklerini Kullanma,Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler,Öğrenme İçin Uygun Ortam Oluşturma,Eğitimde Kullanılan Araç-Gereçler ve Önemi,Sağlık Eğitimi,Hizmet İçi Eğitim,Etkili Sunum Tekniklerini Kullanma,Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme,Eğitim ve Öğretimde Etik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Eğitim, öğretim ve öğrenim kavramlarını tanımlar.
16, 9
A
Sağlık eğitimini ve özelliklerini tanımlar.
16, 9
A
Sağlık eğitiminde bireylerin özelliklerine uygun eğitim yöntemleri ve materyalleri seçer.
10, 16, 6, 9
A
Yetişkin eğitimini açıklar.
10, 16, 19, 9
A
Uygun eğitim ortamının özelliklerini açıklar.
10, 16, 9
A
Eğitim hedefleri yazarken dikkat edilecek noktaları açıklar.
10, 16, 9
A
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve yeniden kazandırılmasında hemşirenin eğitici rolünün önemini açıklar.
10, 13, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin Tanımı, Hemşirelikte Öğretimde Temel Kavramlar
1. kaynağın 1-7. sayfalarının incelenmesi
2
Hemşirelikte Öğretim Süreci, Hemşirelik ve Öğretim Sürecinin Karşılaştırılması
1. kaynağın 7-11. sayfalarının incelenmesi
3
Öğrenme Alanları
1. kaynağın 13-17. sayfalarının incelenmesi
4
Eğitimde Program Geliştirme
1. kaynağın 45-58 sayfalarının incelenmesi
5
Yetişkin Eğitimi
1. kaynağın 39-43. sayfalarının incelenmesi
6
Eğitimde İletişim Tekniklerini Kullanma
1. kaynağın 59-65. sayfalarının incelenmesi
7
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler
1. kaynağın 69-80. sayfalarının incelenmesi
8
Öğrenme İçin Uygun Ortam Oluşturma
1. kaynağın 81-87. sayfalarının incelenmesi
9
Eğitimde Kullanılan Araç-Gereçler ve Önemi
1. kaynağın 89-95. sayfalarının incelenmesi
10
Sağlık Eğitimi
1. kaynağın 97-108. sayfalarının incelenmesi
11
Hizmet İçi Eğitim
1. kaynağın 109-116. sayfalarının incelenmesi
12
Etkili Sunum Tekniklerini Kullanma
1. kaynağın 117-132. sayfalarının incelenmesi
13
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
1. kaynağın 143-175. sayfalarının incelenmesi
14
Eğitim ve Öğretimde Etik
1. kaynağın 133-142. sayfalarının incelenmesi
Kaynak
Hacıalioğlu, N. (2019). Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. Nobel Tıp Kitabevleri.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM
-
Bahar Dönemi
3+0
3
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Sağlıklı ve hasta bireyin, ailenin, toplumun gereksinimlerini temel sağlık hizmetleri doğrultusunda karşılamak için hemşirenin eğitici rolünün önemini kavraması ve bu gereksinimlerine yönelik öğretim sürecini planlayabilmesi için gerekli bilgiyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin Tanımı, Hemşirelikte Öğretimde Temel Kavramlar,Hemşirelikte Öğretim Süreci, Hemşirelik ve Öğretim Sürecinin Karşılaştırılması,Öğrenme Alanları,Eğitimde Program Geliştirme,Yetişkin Eğitimi,Eğitimde İletişim Tekniklerini Kullanma,Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler,Öğrenme İçin Uygun Ortam Oluşturma,Eğitimde Kullanılan Araç-Gereçler ve Önemi,Sağlık Eğitimi,Hizmet İçi Eğitim,Etkili Sunum Tekniklerini Kullanma,Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme,Eğitim ve Öğretimde Etik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Eğitim, öğretim ve öğrenim kavramlarını tanımlar.
16, 9
A
Sağlık eğitimini ve özelliklerini tanımlar.
16, 9
A
Sağlık eğitiminde bireylerin özelliklerine uygun eğitim yöntemleri ve materyalleri seçer.
10, 16, 6, 9
A
Yetişkin eğitimini açıklar.
10, 16, 19, 9
A
Uygun eğitim ortamının özelliklerini açıklar.
10, 16, 9
A
Eğitim hedefleri yazarken dikkat edilecek noktaları açıklar.
10, 16, 9
A
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve yeniden kazandırılmasında hemşirenin eğitici rolünün önemini açıklar.
10, 13, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin Tanımı, Hemşirelikte Öğretimde Temel Kavramlar
1. kaynağın 1-7. sayfalarının incelenmesi
2
Hemşirelikte Öğretim Süreci, Hemşirelik ve Öğretim Sürecinin Karşılaştırılması
1. kaynağın 7-11. sayfalarının incelenmesi
3
Öğrenme Alanları
1. kaynağın 13-17. sayfalarının incelenmesi
4
Eğitimde Program Geliştirme
1. kaynağın 45-58 sayfalarının incelenmesi
5
Yetişkin Eğitimi
1. kaynağın 39-43. sayfalarının incelenmesi
6
Eğitimde İletişim Tekniklerini Kullanma
1. kaynağın 59-65. sayfalarının incelenmesi
7
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler
1. kaynağın 69-80. sayfalarının incelenmesi
8
Öğrenme İçin Uygun Ortam Oluşturma
1. kaynağın 81-87. sayfalarının incelenmesi
9
Eğitimde Kullanılan Araç-Gereçler ve Önemi
1. kaynağın 89-95. sayfalarının incelenmesi
10
Sağlık Eğitimi
1. kaynağın 97-108. sayfalarının incelenmesi
11
Hizmet İçi Eğitim
1. kaynağın 109-116. sayfalarının incelenmesi
12
Etkili Sunum Tekniklerini Kullanma
1. kaynağın 117-132. sayfalarının incelenmesi
13
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
1. kaynağın 143-175. sayfalarının incelenmesi
14
Eğitim ve Öğretimde Etik
1. kaynağın 133-142. sayfalarının incelenmesi
Kaynak
Hacıalioğlu, N. (2019). Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. Nobel Tıp Kitabevleri.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.