Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlıklı ve hasta bireyin, ailenin, toplumun gereksinimlerini temel sağlık hizmetleri doğrultusunda karşılamak için hemşirenin eğitici rolünün önemini kavraması ve bu gereksinimlerine yönelik öğretim sürecini planlayabilmesi için gerekli bilgiyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanımı, Hemşirelikte Öğretimde Temel Kavramlar,Hemşirelikte Öğretim Süreci, Hemşirelik ve Öğretim Sürecinin Karşılaştırılması,Öğrenme Alanları,Eğitimde Program Geliştirme,Yetişkin Eğitimi,Eğitimde İletişim Tekniklerini Kullanma,Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler,Öğrenme İçin Uygun Ortam Oluşturma,Eğitimde Kullanılan Araç-Gereçler ve Önemi,Sağlık Eğitimi,Hizmet İçi Eğitim,Etkili Sunum Tekniklerini Kullanma,Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme,Eğitim ve Öğretimde Etik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eğitim, öğretim ve öğrenim kavramlarını tanımlar.16, 9A
Sağlık eğitimini ve özelliklerini tanımlar.16, 9A
Sağlık eğitiminde bireylerin özelliklerine uygun eğitim yöntemleri ve materyalleri seçer.10, 16, 6, 9A
Yetişkin eğitimini açıklar.10, 16, 19, 9A
Uygun eğitim ortamının özelliklerini açıklar.10, 16, 9A
Eğitim hedefleri yazarken dikkat edilecek noktaları açıklar.10, 16, 9A
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve yeniden kazandırılmasında hemşirenin eğitici rolünün önemini açıklar.10, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanımı, Hemşirelikte Öğretimde Temel Kavramlar1. kaynağın 1-7. sayfalarının incelenmesi
2Hemşirelikte Öğretim Süreci, Hemşirelik ve Öğretim Sürecinin Karşılaştırılması1. kaynağın 7-11. sayfalarının incelenmesi
3Öğrenme Alanları1. kaynağın 13-17. sayfalarının incelenmesi
4Eğitimde Program Geliştirme1. kaynağın 45-58 sayfalarının incelenmesi
5Yetişkin Eğitimi1. kaynağın 39-43. sayfalarının incelenmesi
6Eğitimde İletişim Tekniklerini Kullanma1. kaynağın 59-65. sayfalarının incelenmesi
7Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler1. kaynağın 69-80. sayfalarının incelenmesi
8Öğrenme İçin Uygun Ortam Oluşturma1. kaynağın 81-87. sayfalarının incelenmesi
9Eğitimde Kullanılan Araç-Gereçler ve Önemi1. kaynağın 89-95. sayfalarının incelenmesi
10Sağlık Eğitimi1. kaynağın 97-108. sayfalarının incelenmesi
11Hizmet İçi Eğitim1. kaynağın 109-116. sayfalarının incelenmesi
12Etkili Sunum Tekniklerini Kullanma1. kaynağın 117-132. sayfalarının incelenmesi
13Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme1. kaynağın 143-175. sayfalarının incelenmesi
14Eğitim ve Öğretimde Etik1. kaynağın 133-142. sayfalarının incelenmesi
Kaynak
Hacıalioğlu, N. (2019). Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. Nobel Tıp Kitabevleri.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlıklı ve hasta bireyin, ailenin, toplumun gereksinimlerini temel sağlık hizmetleri doğrultusunda karşılamak için hemşirenin eğitici rolünün önemini kavraması ve bu gereksinimlerine yönelik öğretim sürecini planlayabilmesi için gerekli bilgiyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanımı, Hemşirelikte Öğretimde Temel Kavramlar,Hemşirelikte Öğretim Süreci, Hemşirelik ve Öğretim Sürecinin Karşılaştırılması,Öğrenme Alanları,Eğitimde Program Geliştirme,Yetişkin Eğitimi,Eğitimde İletişim Tekniklerini Kullanma,Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler,Öğrenme İçin Uygun Ortam Oluşturma,Eğitimde Kullanılan Araç-Gereçler ve Önemi,Sağlık Eğitimi,Hizmet İçi Eğitim,Etkili Sunum Tekniklerini Kullanma,Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme,Eğitim ve Öğretimde Etik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eğitim, öğretim ve öğrenim kavramlarını tanımlar.16, 9A
Sağlık eğitimini ve özelliklerini tanımlar.16, 9A
Sağlık eğitiminde bireylerin özelliklerine uygun eğitim yöntemleri ve materyalleri seçer.10, 16, 6, 9A
Yetişkin eğitimini açıklar.10, 16, 19, 9A
Uygun eğitim ortamının özelliklerini açıklar.10, 16, 9A
Eğitim hedefleri yazarken dikkat edilecek noktaları açıklar.10, 16, 9A
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve yeniden kazandırılmasında hemşirenin eğitici rolünün önemini açıklar.10, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanımı, Hemşirelikte Öğretimde Temel Kavramlar1. kaynağın 1-7. sayfalarının incelenmesi
2Hemşirelikte Öğretim Süreci, Hemşirelik ve Öğretim Sürecinin Karşılaştırılması1. kaynağın 7-11. sayfalarının incelenmesi
3Öğrenme Alanları1. kaynağın 13-17. sayfalarının incelenmesi
4Eğitimde Program Geliştirme1. kaynağın 45-58 sayfalarının incelenmesi
5Yetişkin Eğitimi1. kaynağın 39-43. sayfalarının incelenmesi
6Eğitimde İletişim Tekniklerini Kullanma1. kaynağın 59-65. sayfalarının incelenmesi
7Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler1. kaynağın 69-80. sayfalarının incelenmesi
8Öğrenme İçin Uygun Ortam Oluşturma1. kaynağın 81-87. sayfalarının incelenmesi
9Eğitimde Kullanılan Araç-Gereçler ve Önemi1. kaynağın 89-95. sayfalarının incelenmesi
10Sağlık Eğitimi1. kaynağın 97-108. sayfalarının incelenmesi
11Hizmet İçi Eğitim1. kaynağın 109-116. sayfalarının incelenmesi
12Etkili Sunum Tekniklerini Kullanma1. kaynağın 117-132. sayfalarının incelenmesi
13Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme1. kaynağın 143-175. sayfalarının incelenmesi
14Eğitim ve Öğretimde Etik1. kaynağın 133-142. sayfalarının incelenmesi
Kaynak
Hacıalioğlu, N. (2019). Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. Nobel Tıp Kitabevleri.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09