Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ-Bahar Dönemi4+044
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAs a member of the health team, to raise awareness about the priority health problems of the individual, family and community groups, presentation of solution proposals and health promotion activities in public health nursing areas.
Dersin İçeriğiBu ders; Meeting, introduction of the course, establishment of the relation of the
program outputs of the course learning outputState of Public Health Services in
the World and in Turkey,History of Public Health Nursing in the World and in Our Country ,Community Diagnosis Epidemiology,Global Health Problems And Strategıes For Theır Preventıon,Early Dıagnosıs/Screenıngs,Omaha Classıfıcatıon System,Famıly Health Nursıng,School Health Nursıng,Elderly Health Nursıng,Occupatıonal Health Nursıng,Nursing in Unusual situations,Vulnerable groups in Public Health Nursing,Evidence Based Practices,Health Promotion
Empowerment of Community
Evaluation of the course; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. To be able to define the historical development and basic concepts of Public Health Nursing16, 19, 2, 4, 9A, G, H
2. To be able to evaluate the health problems of the individual, family and society holistically10, 16, 3, 37, 5, 9
3. To be able to explain the functioning of the national health care systemA
4. To be able to discuss the importance of early diagnosis and screening16, 9A
5. To be able to explain the health programs that protect and improve health in our country16, 37, 9
6. To be able to explain the basic behaviors that will create a healthy lifestyle and healthy environment10, 16, 37, 9A
7. To be able to plan care for the health problems of the individual, family and society10, 16, 19, 9A
8. Regarding the practice areas of public health nurses (school health, home care, family health, occupational health, environmental health, elderly16, 9
9. To be able to explain what needs to be done to strengthen the society16, 18, 9A
10. To be able to identify risk groups and vulnerable groups in the society together with their problems16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Meeting, introduction of the course, establishment of the relation of the
program outputs of the course learning outputState of Public Health Services in
the World and in Turkey
2History of Public Health Nursing in the World and in Our Country Review of the first reference
3Community Diagnosis EpidemiologyReview of McCarthy, S. (2021). What is a windshield survey? Washtenaw Community College Library. https://libguides.wccnet.edu/nur130/windshield_survey
4Global Health Problems And Strategıes For Theır PreventıonReview of 4th references, and "https://www.cdc.gov/globalhealth/strategy/pdf/CDC-Global-Strategy_01.pdf" and "https://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/kitaplar/%C3%A7ok%20payda%C5%9Fl%C4%B1%20eylem.pdf"
5Early Dıagnosıs/ScreenıngsReview of first and sixth references
6Omaha Classıfıcatıon SystemReview of the book"Omaha Sistemi Hemşirelikte Bilgi Yönetimi"
7Famıly Health NursıngReview of 1st, 5th and 6th references
8School Health NursıngReview of 2nd references
9Elderly Health NursıngReview of 7th references
10Occupatıonal Health NursıngReview of third reference
11Nursing in Unusual situationsReview of the first reference,
12Vulnerable groups in Public Health NursingReview of the first reference,
13Evidence Based PracticesReview of the 11th reference,
14Health Promotion
Empowerment of Community
Evaluation of the course
Review of the 5th and 6th reference
Kaynak
1. Erci, B. (Ed.) (2020). Halk Sağlığı Hemşireliği. Anadolu Nobel Tıp Kitabevi. 2. Gözüm, S. (Ed.).(2016).Okul Dönemindeki Çocukların Sağlığının Geliştirilmesi. Vize Yayıncılık. 3. Esin, MN. (2016). Dünyada ve Türkiye'de İş Sağlığı Hemşireliği. Turkiye Klinikleri J Public Health Nurs-Special Topics 2016;2(2):1-7 4. DSÖ 2013-2020, Küresel Olmayan Hastalıkların Önlenmesine ve Kontrolüne İlişkin Küresel Eylem Planı 5.Ayaz Alkaya, S. (2017).Sağlığın Geliştirilmesi.Hedef Yayıncılık 6.Bayık Temel A. (2021). Sağlığı Koruma ve Geliştirme-1. EMA Tıp Kitabevi 7. Bilgili N, Kitiş Y. (2019). Yaşlılık ve Yaşlı Sağlığı. Vize Yayıncılık 8. McCarthy, S. (2021). What is a windshield survey? Washtenaw Community College Library. https://libguides.wccnet.edu/nur130/windshield_survey 9.https://www.cdc.gov/globalhealth/strategy/pdf/CDC-Global-Strategy_01.pdf 10.Türkiye Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar Çok Paydaşlı Eylem Planı 2017-2025. https://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/kitaplar/%C3%A7ok%20payda%C5%9Fl%C4%B1% 20eylem.pdf kaynaklarının incelenmesi 11. Ozmen D. (2017). Halk Sağlığı Hemşireliği Alt Uzmanlık Alanlarına İlişkin Kanıta Dayalı Araştırma Örnekleri. Turkiye Klinikleri J Public Health Nurs-Special Topics. 2017;3 (1):29-38

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi133
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11212
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)91
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(91/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ-Bahar Dönemi4+044
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAs a member of the health team, to raise awareness about the priority health problems of the individual, family and community groups, presentation of solution proposals and health promotion activities in public health nursing areas.
Dersin İçeriğiBu ders; Meeting, introduction of the course, establishment of the relation of the
program outputs of the course learning outputState of Public Health Services in
the World and in Turkey,History of Public Health Nursing in the World and in Our Country ,Community Diagnosis Epidemiology,Global Health Problems And Strategıes For Theır Preventıon,Early Dıagnosıs/Screenıngs,Omaha Classıfıcatıon System,Famıly Health Nursıng,School Health Nursıng,Elderly Health Nursıng,Occupatıonal Health Nursıng,Nursing in Unusual situations,Vulnerable groups in Public Health Nursing,Evidence Based Practices,Health Promotion
Empowerment of Community
Evaluation of the course; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. To be able to define the historical development and basic concepts of Public Health Nursing16, 19, 2, 4, 9A, G, H
2. To be able to evaluate the health problems of the individual, family and society holistically10, 16, 3, 37, 5, 9
3. To be able to explain the functioning of the national health care systemA
4. To be able to discuss the importance of early diagnosis and screening16, 9A
5. To be able to explain the health programs that protect and improve health in our country16, 37, 9
6. To be able to explain the basic behaviors that will create a healthy lifestyle and healthy environment10, 16, 37, 9A
7. To be able to plan care for the health problems of the individual, family and society10, 16, 19, 9A
8. Regarding the practice areas of public health nurses (school health, home care, family health, occupational health, environmental health, elderly16, 9
9. To be able to explain what needs to be done to strengthen the society16, 18, 9A
10. To be able to identify risk groups and vulnerable groups in the society together with their problems16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Meeting, introduction of the course, establishment of the relation of the
program outputs of the course learning outputState of Public Health Services in
the World and in Turkey
2History of Public Health Nursing in the World and in Our Country Review of the first reference
3Community Diagnosis EpidemiologyReview of McCarthy, S. (2021). What is a windshield survey? Washtenaw Community College Library. https://libguides.wccnet.edu/nur130/windshield_survey
4Global Health Problems And Strategıes For Theır PreventıonReview of 4th references, and "https://www.cdc.gov/globalhealth/strategy/pdf/CDC-Global-Strategy_01.pdf" and "https://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/kitaplar/%C3%A7ok%20payda%C5%9Fl%C4%B1%20eylem.pdf"
5Early Dıagnosıs/ScreenıngsReview of first and sixth references
6Omaha Classıfıcatıon SystemReview of the book"Omaha Sistemi Hemşirelikte Bilgi Yönetimi"
7Famıly Health NursıngReview of 1st, 5th and 6th references
8School Health NursıngReview of 2nd references
9Elderly Health NursıngReview of 7th references
10Occupatıonal Health NursıngReview of third reference
11Nursing in Unusual situationsReview of the first reference,
12Vulnerable groups in Public Health NursingReview of the first reference,
13Evidence Based PracticesReview of the 11th reference,
14Health Promotion
Empowerment of Community
Evaluation of the course
Review of the 5th and 6th reference
Kaynak
1. Erci, B. (Ed.) (2020). Halk Sağlığı Hemşireliği. Anadolu Nobel Tıp Kitabevi. 2. Gözüm, S. (Ed.).(2016).Okul Dönemindeki Çocukların Sağlığının Geliştirilmesi. Vize Yayıncılık. 3. Esin, MN. (2016). Dünyada ve Türkiye'de İş Sağlığı Hemşireliği. Turkiye Klinikleri J Public Health Nurs-Special Topics 2016;2(2):1-7 4. DSÖ 2013-2020, Küresel Olmayan Hastalıkların Önlenmesine ve Kontrolüne İlişkin Küresel Eylem Planı 5.Ayaz Alkaya, S. (2017).Sağlığın Geliştirilmesi.Hedef Yayıncılık 6.Bayık Temel A. (2021). Sağlığı Koruma ve Geliştirme-1. EMA Tıp Kitabevi 7. Bilgili N, Kitiş Y. (2019). Yaşlılık ve Yaşlı Sağlığı. Vize Yayıncılık 8. McCarthy, S. (2021). What is a windshield survey? Washtenaw Community College Library. https://libguides.wccnet.edu/nur130/windshield_survey 9.https://www.cdc.gov/globalhealth/strategy/pdf/CDC-Global-Strategy_01.pdf 10.Türkiye Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar Çok Paydaşlı Eylem Planı 2017-2025. https://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/kitaplar/%C3%A7ok%20payda%C5%9Fl%C4%B1% 20eylem.pdf kaynaklarının incelenmesi 11. Ozmen D. (2017). Halk Sağlığı Hemşireliği Alt Uzmanlık Alanlarına İlişkin Kanıta Dayalı Araştırma Örnekleri. Turkiye Klinikleri J Public Health Nurs-Special Topics. 2017;3 (1):29-38

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09