Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK SUNUM TEKNİKLERİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra EREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilimsel araştırmaların akademik faaliyetlerde (kongre, seminer, sempozyum vb.) etkili sunulması için poster ve sözlü sunum tasarlama, hazırlama ve sunma becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Genel Bakış, Akademik sunum nedir, ne değildir?,Bilimsel araştırma makalesinin bileşenleri,Etkili tasarımcılar ve sunucular olarak bilim insanları,Akademik sunumlarda görsel elementler: renkler ve tipografi,Akademik sunumlarda görsel elementler: tablolar, grafikler, fotoğraflar,Microsoft Office PowerPoint ile sunum tasarımı,Poster sunumlarının yapısı,Poster sunumlarının tasarımı ve düzeni,Poster sunumu performansı,Poster sunumlarının değerlendirilmesi,Sözel sunumların yapısı,Sözel sunumların tasarımı ve düzeni,Sözel sunum performansı-1,Sözel sunum performansı-2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Etkili akademik sunumlar için içerik, tasarım ve performans ilkelerini açıklar. 10, 14, 16, 18, 9A, H
Bir bilimsel araştırmayı poster ve sözlü sunum şeklinde tasarlar.10, 14, 16, 18, 9A, H
Etkili akademik sunumun bileşenlerini tanımlar. 10, 14, 16, 18A, H
Akademik sunumları, etkili içerik, tasarım ve performans ilkelerine göre değerlendirir. 10, 14, 16, 18, 9A, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse Genel Bakış, Akademik sunum nedir, ne değildir?MEBIS notu
2Bilimsel araştırma makalesinin bileşenleriMEBIS notu
3Etkili tasarımcılar ve sunucular olarak bilim insanlarıMEBIS notu
4Akademik sunumlarda görsel elementler: renkler ve tipografiMEBIS notu
5Akademik sunumlarda görsel elementler: tablolar, grafikler, fotoğraflarMEBIS notu
6Microsoft Office PowerPoint ile sunum tasarımıMEBIS notu
7Poster sunumlarının yapısıMEBIS notu
8Poster sunumlarının tasarımı ve düzeniMEBIS notu
9Poster sunumu performansıMEBIS notu
10Poster sunumlarının değerlendirilmesiMEBIS notu
11Sözel sunumların yapısıMEBIS notu
12Sözel sunumların tasarımı ve düzeniMEBIS notu
13Sözel sunum performansı-1MEBIS notu
14Sözel sunum performansı-2MEBIS notu
Kaynak
1. Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN. (Ed). (2014). Research in nursing: process, practice and critical. Istanbul: Nobel Publishing. 2. Chatterjee, D., Yaster, M., Lockman, J.L., Glass, N. L., Schreiner, M.S., Sinskey, J.L., & Fiadjoe, J.E. (2020). Challenging the status quo of scientific presentations. Pediatric Anesthesia, 31: 116-122. https://doi.org/10.1111/pan.14064 3. Dalyan, V. (2015). Killer slides. Istanbul: Artifarma Publications. 4. Christenbery TL, Latham TG. (2013). Creating effective scholarly posters: a guide for DNP students. J Am Assoc Nurse Pract. 25 (1): 16-23. 5. Üstdal KM. (2009). What should be known in the preparation and presentation of a scientific poster. Erciyes Medical Journal. 31 (3): 282-290. 6. Bulucu, B. (2007). How should an effective presentation be prepared? On Dokuz May University Dentistry Journal of Dentistry. 7. TUBITAK Handbook for Effective Presentations 8. Gürüz, D., ET, Ayşen. (2016). Effective presentation techniques. Ankara: Detay publishingCourse notes and other scientific sources related to scientific presentation skills . 9. MEBIS notu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler177
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK SUNUM TEKNİKLERİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra EREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilimsel araştırmaların akademik faaliyetlerde (kongre, seminer, sempozyum vb.) etkili sunulması için poster ve sözlü sunum tasarlama, hazırlama ve sunma becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Genel Bakış, Akademik sunum nedir, ne değildir?,Bilimsel araştırma makalesinin bileşenleri,Etkili tasarımcılar ve sunucular olarak bilim insanları,Akademik sunumlarda görsel elementler: renkler ve tipografi,Akademik sunumlarda görsel elementler: tablolar, grafikler, fotoğraflar,Microsoft Office PowerPoint ile sunum tasarımı,Poster sunumlarının yapısı,Poster sunumlarının tasarımı ve düzeni,Poster sunumu performansı,Poster sunumlarının değerlendirilmesi,Sözel sunumların yapısı,Sözel sunumların tasarımı ve düzeni,Sözel sunum performansı-1,Sözel sunum performansı-2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Etkili akademik sunumlar için içerik, tasarım ve performans ilkelerini açıklar. 10, 14, 16, 18, 9A, H
Bir bilimsel araştırmayı poster ve sözlü sunum şeklinde tasarlar.10, 14, 16, 18, 9A, H
Etkili akademik sunumun bileşenlerini tanımlar. 10, 14, 16, 18A, H
Akademik sunumları, etkili içerik, tasarım ve performans ilkelerine göre değerlendirir. 10, 14, 16, 18, 9A, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse Genel Bakış, Akademik sunum nedir, ne değildir?MEBIS notu
2Bilimsel araştırma makalesinin bileşenleriMEBIS notu
3Etkili tasarımcılar ve sunucular olarak bilim insanlarıMEBIS notu
4Akademik sunumlarda görsel elementler: renkler ve tipografiMEBIS notu
5Akademik sunumlarda görsel elementler: tablolar, grafikler, fotoğraflarMEBIS notu
6Microsoft Office PowerPoint ile sunum tasarımıMEBIS notu
7Poster sunumlarının yapısıMEBIS notu
8Poster sunumlarının tasarımı ve düzeniMEBIS notu
9Poster sunumu performansıMEBIS notu
10Poster sunumlarının değerlendirilmesiMEBIS notu
11Sözel sunumların yapısıMEBIS notu
12Sözel sunumların tasarımı ve düzeniMEBIS notu
13Sözel sunum performansı-1MEBIS notu
14Sözel sunum performansı-2MEBIS notu
Kaynak
1. Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN. (Ed). (2014). Research in nursing: process, practice and critical. Istanbul: Nobel Publishing. 2. Chatterjee, D., Yaster, M., Lockman, J.L., Glass, N. L., Schreiner, M.S., Sinskey, J.L., & Fiadjoe, J.E. (2020). Challenging the status quo of scientific presentations. Pediatric Anesthesia, 31: 116-122. https://doi.org/10.1111/pan.14064 3. Dalyan, V. (2015). Killer slides. Istanbul: Artifarma Publications. 4. Christenbery TL, Latham TG. (2013). Creating effective scholarly posters: a guide for DNP students. J Am Assoc Nurse Pract. 25 (1): 16-23. 5. Üstdal KM. (2009). What should be known in the preparation and presentation of a scientific poster. Erciyes Medical Journal. 31 (3): 282-290. 6. Bulucu, B. (2007). How should an effective presentation be prepared? On Dokuz May University Dentistry Journal of Dentistry. 7. TUBITAK Handbook for Effective Presentations 8. Gürüz, D., ET, Ayşen. (2016). Effective presentation techniques. Ankara: Detay publishingCourse notes and other scientific sources related to scientific presentation skills . 9. MEBIS notu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09