Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ-Güz Dönemi4+044
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi VerenlerProf.Dr. Fatma EKER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinin felsefesi ve temel ilkeleri doğrultusunda; Geliştirmek kavramsal bilgi ve hemşirelik yaklaşımları ışığında hasta/birey ve ailesinin ihtiyaçlarına yönelik bakım verme becerileri Ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi ve iyileştirilmesi için.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı, Dersin Öğrenimi Arasındaki İlişkinin Kurulması
Çıktılar ve Program Yeterlilikleri Tanımı, Amacı, Felsefesi, Tarihsel
Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğinin Gelişimi, Uygulama Standartları,Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğinin Kavramsal Temelleri,Psikiyatrik Hastalıklarda Genel Belirtiler,-İletişim Süreci
Akıl Hastası Kişi (Psikiyatrik Görüşme),Psikiyatrik Gözlem, Ruhsal Durum Muayenesi,Psikolojik Gelişim Dönemi Özellikleri, Riskleri ve İlişkileri
Zihinsel problemler,Anksiyete Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımları,Şizofreni, Diğer Psikotik Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımları,Ara Sınav,Duygudurum Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımları,Madde Kullanım Bozukluğu ve Hemşirelik Yaklaşımları, Kişilik Bozukluğu ve
Hemşirelik Yaklaşımları,Konsültasyon Liyazon Psikiyatri Hemşireliği, Organik Mental (Kognitif)
Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımları,Psikiyatrik Acil Durumlarda Kriz, Krize Müdahale,Stres, Psikofizyolojik Hastalıklar (Yeme ve Uyku Bozuklukları) ve Hemşirelik
Yaklaşımlar,Psikiyatride Kullanılan Tedavi Yöntemleri,Toplum Ruh Sağlığı Hizmetleri Psikiyatride Yasal ve Etik Konular; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ruh sağlığı ve hastalıkları ile ilgili temel kavramları açıklar10, 16, 9A
Normal ve anormal davranış kalıplarını ve bu davranışları etkileyen faktörleri ayırt eder10, 13, 16, 9A
Ruh sağlığının bozulduğu durumların belirler10, 16, 19, 9A
Ülkemizde yaygın görülen ruh sağlığı sorunlarının belirler10, 16, 19, 6, 9A
Ruhsal sorunların birey, aile ve toplum üzerindeki etkilerini tartışır10, 19, 4, 9A
Terapötik iletişim tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme becerisi kazanır10, 16, 4, 6, 9
Bireylere bütünsel bir yaklaşım uygular10, 16, 19, 9
Ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi ve iyileştirilmesine yönelik hemşirelik yaklaşımlarını kazanır10, 16, 4, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı, Dersin Öğrenimi Arasındaki İlişkinin Kurulması
Çıktılar ve Program Yeterlilikleri Tanımı, Amacı, Felsefesi, Tarihsel
Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğinin Gelişimi, Uygulama Standartları
1. kaynağın 9-18. sayfalarının incelenmesi
2Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğinin Kavramsal Temelleri1. kaynağın23-53. sayfalarının incelenmesi
3Psikiyatrik Hastalıklarda Genel Belirtiler,-İletişim Süreci
Akıl Hastası Kişi (Psikiyatrik Görüşme)
1. kaynağın 129-136, 171-178, 181-196 sayfalarının incelenmesi
4Psikiyatrik Gözlem, Ruhsal Durum Muayenesi1. kaynağın 129-136, 171-178, 181-196. sayfalarının incelenmesi
5Psikolojik Gelişim Dönemi Özellikleri, Riskleri ve İlişkileri
Zihinsel problemler
1. kaynağın 23-53. sayfalarının incelenmesi
6Anksiyete Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımları1. kaynağın 275-310 sayfalarının incelenmesi
7Şizofreni, Diğer Psikotik Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımları1. kaynağın 411-415 sayfalarının incelenmesi
8Ara Sınav
9Duygudurum Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımları1. kaynağın 333-390. sayfalarının incelenmesi
10Madde Kullanım Bozukluğu ve Hemşirelik Yaklaşımları, Kişilik Bozukluğu ve
Hemşirelik Yaklaşımları
1. kaynağın 447-516. sayfalarının incelenmesi
11Konsültasyon Liyazon Psikiyatri Hemşireliği, Organik Mental (Kognitif)
Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımları
1. kaynağın 775-800. sayfalarının incelenmesi
12Psikiyatrik Acil Durumlarda Kriz, Krize Müdahale1. kaynağın 825-870 ve 257-274 . sayfalarının incelenmesi
13Stres, Psikofizyolojik Hastalıklar (Yeme ve Uyku Bozuklukları) ve Hemşirelik
Yaklaşımlar
1. kaynağın 517-562. sayfalarının incelenmesi
14Psikiyatride Kullanılan Tedavi Yöntemleri1. kaynağın 931-1036 sayfalarının incelenmesi
15Toplum Ruh Sağlığı Hizmetleri Psikiyatride Yasal ve Etik Konular1. kaynağın 889-900. sayfalarının incelenmesi
Kaynak
Fortinash, KM, Holoday Worret, PA. (2003). Psychiatric Nursing Care Plans, Fourth Edition, Mosby, Inc Varcarolis, EM. “ Foundations of Psychiatric Mental Health Nursing”, 3rd edn. Philadelphia.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler155
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ-Güz Dönemi4+044
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi VerenlerProf.Dr. Fatma EKER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinin felsefesi ve temel ilkeleri doğrultusunda; Geliştirmek kavramsal bilgi ve hemşirelik yaklaşımları ışığında hasta/birey ve ailesinin ihtiyaçlarına yönelik bakım verme becerileri Ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi ve iyileştirilmesi için.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı, Dersin Öğrenimi Arasındaki İlişkinin Kurulması
Çıktılar ve Program Yeterlilikleri Tanımı, Amacı, Felsefesi, Tarihsel
Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğinin Gelişimi, Uygulama Standartları,Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğinin Kavramsal Temelleri,Psikiyatrik Hastalıklarda Genel Belirtiler,-İletişim Süreci
Akıl Hastası Kişi (Psikiyatrik Görüşme),Psikiyatrik Gözlem, Ruhsal Durum Muayenesi,Psikolojik Gelişim Dönemi Özellikleri, Riskleri ve İlişkileri
Zihinsel problemler,Anksiyete Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımları,Şizofreni, Diğer Psikotik Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımları,Ara Sınav,Duygudurum Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımları,Madde Kullanım Bozukluğu ve Hemşirelik Yaklaşımları, Kişilik Bozukluğu ve
Hemşirelik Yaklaşımları,Konsültasyon Liyazon Psikiyatri Hemşireliği, Organik Mental (Kognitif)
Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımları,Psikiyatrik Acil Durumlarda Kriz, Krize Müdahale,Stres, Psikofizyolojik Hastalıklar (Yeme ve Uyku Bozuklukları) ve Hemşirelik
Yaklaşımlar,Psikiyatride Kullanılan Tedavi Yöntemleri,Toplum Ruh Sağlığı Hizmetleri Psikiyatride Yasal ve Etik Konular; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ruh sağlığı ve hastalıkları ile ilgili temel kavramları açıklar10, 16, 9A
Normal ve anormal davranış kalıplarını ve bu davranışları etkileyen faktörleri ayırt eder10, 13, 16, 9A
Ruh sağlığının bozulduğu durumların belirler10, 16, 19, 9A
Ülkemizde yaygın görülen ruh sağlığı sorunlarının belirler10, 16, 19, 6, 9A
Ruhsal sorunların birey, aile ve toplum üzerindeki etkilerini tartışır10, 19, 4, 9A
Terapötik iletişim tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme becerisi kazanır10, 16, 4, 6, 9
Bireylere bütünsel bir yaklaşım uygular10, 16, 19, 9
Ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi ve iyileştirilmesine yönelik hemşirelik yaklaşımlarını kazanır10, 16, 4, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı, Dersin Öğrenimi Arasındaki İlişkinin Kurulması
Çıktılar ve Program Yeterlilikleri Tanımı, Amacı, Felsefesi, Tarihsel
Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğinin Gelişimi, Uygulama Standartları
1. kaynağın 9-18. sayfalarının incelenmesi
2Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğinin Kavramsal Temelleri1. kaynağın23-53. sayfalarının incelenmesi
3Psikiyatrik Hastalıklarda Genel Belirtiler,-İletişim Süreci
Akıl Hastası Kişi (Psikiyatrik Görüşme)
1. kaynağın 129-136, 171-178, 181-196 sayfalarının incelenmesi
4Psikiyatrik Gözlem, Ruhsal Durum Muayenesi1. kaynağın 129-136, 171-178, 181-196. sayfalarının incelenmesi
5Psikolojik Gelişim Dönemi Özellikleri, Riskleri ve İlişkileri
Zihinsel problemler
1. kaynağın 23-53. sayfalarının incelenmesi
6Anksiyete Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımları1. kaynağın 275-310 sayfalarının incelenmesi
7Şizofreni, Diğer Psikotik Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımları1. kaynağın 411-415 sayfalarının incelenmesi
8Ara Sınav
9Duygudurum Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımları1. kaynağın 333-390. sayfalarının incelenmesi
10Madde Kullanım Bozukluğu ve Hemşirelik Yaklaşımları, Kişilik Bozukluğu ve
Hemşirelik Yaklaşımları
1. kaynağın 447-516. sayfalarının incelenmesi
11Konsültasyon Liyazon Psikiyatri Hemşireliği, Organik Mental (Kognitif)
Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımları
1. kaynağın 775-800. sayfalarının incelenmesi
12Psikiyatrik Acil Durumlarda Kriz, Krize Müdahale1. kaynağın 825-870 ve 257-274 . sayfalarının incelenmesi
13Stres, Psikofizyolojik Hastalıklar (Yeme ve Uyku Bozuklukları) ve Hemşirelik
Yaklaşımlar
1. kaynağın 517-562. sayfalarının incelenmesi
14Psikiyatride Kullanılan Tedavi Yöntemleri1. kaynağın 931-1036 sayfalarının incelenmesi
15Toplum Ruh Sağlığı Hizmetleri Psikiyatride Yasal ve Etik Konular1. kaynağın 889-900. sayfalarının incelenmesi
Kaynak
Fortinash, KM, Holoday Worret, PA. (2003). Psychiatric Nursing Care Plans, Fourth Edition, Mosby, Inc Varcarolis, EM. “ Foundations of Psychiatric Mental Health Nursing”, 3rd edn. Philadelphia.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09