Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MİKROBİYOLOJİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Muzaffer ARIKAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Muzaffer ARIKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMikrobiyoloji ve immünoloji hakkındaki temel kavramları öğretmek, tıbbi açıdan öneme sahip mikroorganizmaların temel özelliklerini anlatmak, infeksiyon etkenlerinin bulaşma yollarını ve bu etkenlerden korunma yollarını öğretmek, infeksiyon hastalıklarının kontrolü ve önlenmesi konusundaki sorumluluklarını öğrenmelerini sağlamak, antimikrobiyal ilaçlar hakkındaki temel kavramları öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Teorik ders: Tıbbi mikrobiyolojiye giriş, mikroorganizmaların sınıflandırılması ve insan mikrobiyotası,Teorik ders: Mikroorganizma fizyolojisi ve genetiği Laboratuvar: Mikrobiyoloji laboratuvarının tanıtımı Mikrobiyoloji laboratuvarına gelen klinik örneklerin tanıtımı ve dikkat edilecek hususlar,Teorik ders: Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve antisepsi,Teorik ders: İmmünolojiye giriş ve doğal bağışıklık ,Teorik ders: Edinsel bağışıklık ve mikrobiyal aşılar Laboratuvar: Mikrobiyolojik tanı yöntemlerine genel bakış ,Teroik ders: İnfeksiyon hastalıkları patogenezi Laboratuvar: Mikrobiyoloji laboratuvarında kullanılan boyama yöntemleri,Teorik ders: Tıbbi öneme sahip bakteriler ve oluşturdukları hastalıklar I Laboratuvar: Bakteriyolojik ve mikolojik kültür,Ara sınav ,Teorik ders: Tıbbi öneme sahip bakteriler ve oluşturdukları hastalıklar II Laboratuvar: Mikrobiyoloji laboratuvarında kullanılan biyokimyasal testler,Teorik ders: Tıbbi öneme sahip virüsler ve oluşturdukları hastalıklar I,Teorik ders: Tıbbi öneme sahip virüsler ve oluşturdukları hastalıklar II Laboratuvar: Mikrobioyoloji laboratuvarında kullanılan serolojik ve moleküler testler ,Teorik ders: Tıbbi öneme sahip mantarlar ve oluşturdukları hastalıklar,Teorik ders: Tıbbi öneme sahip parazitler ve oluşturdukları hastalıklar,Teorik ders: Antimikrobiyal maddeler ve antimikrobiyallere direnç mekanizmaları Laboratuvar: Antibiyogram,Teorik ders: Hastane infeksiyonları,Genel sınav ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mikroorganizmalar ile ilgili temel kavramları tanımlar. 16, 9A
Mikroorganizmaların insan biyolojisi üzerine olumlu ve olumsuz etkilerini açıklar. 16, 9A
Bağışıklık sistemi ile ilgili temel kavramları açıklar. 16, 9A
İnfeksiyon etkenlerinin bulaşma ve infeksiyon hastalık oluşma sürecini açıklar. 16, 9A
İnfeksiyon hastalıklarının önlenmesi ve kontrolü hakkında hemşirelerin sorumluluklarını açıklar. 16, 9A
Antimikrobiyal ilaçlar ve bu ilaçlara direnç gelişimi ile ilgili temel bilgiyi açıklar. 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Teorik ders: Tıbbi mikrobiyolojiye giriş, mikroorganizmaların sınıflandırılması ve insan mikrobiyotasıKaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 1-40, 165-173 ). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. Cornelissen CN, Fisher BD, Harvey RA. (2013). Lippincott’s Illustrated Reviews: Microbiology. (3. baskı) (ss 1-19). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins
2Teorik ders: Mikroorganizma fizyolojisi ve genetiği Laboratuvar: Mikrobiyoloji laboratuvarının tanıtımı Mikrobiyoloji laboratuvarına gelen klinik örneklerin tanıtımı ve dikkat edilecek hususlarKaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 77-121). İstan-bul: Nobel Tıp Kitabevi. Koneman EW, Procop GW, Schreckenber-ger PC, Woods GL. (2006). Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (6. baskı) (ss 1-11). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
3Teorik ders: Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve antisepsiKaynak inceleme: Kısa Ö (ed). (2014). Sağlık Bilimlerinde Mikrobiyoloji (ss 75-84). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri
4Teorik ders: İmmünolojiye giriş ve doğal bağışıklık Kaynak inceleme: Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. (2013). Medical microbiology. (7inci baskı) (ss 37-60). Philadelphia: Mosby/Elsevier. Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyo-loji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 123-147). İstan-bul: Nobel Tıp Kitabevi.
5Teorik ders: Edinsel bağışıklık ve mikrobiyal aşılar Laboratuvar: Mikrobiyolojik tanı yöntemlerine genel bakış Kaynak inceleme: Cornelissen CN, Fisher BD, Harvey RA. (2013). Lippincott’s Illustrated Reviews: Microbiology. (3. baskı) (SS 33-40). Phi-ladelphia: Lippincott Williams & Wilkins Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. (2013). Medical microbiology. (7inci baskı) (ss 61-100). Philadelphia: Mosby/Elsevier Koneman EW, Procop GW, Schrecken-berger PC, Woods GL. (2006). Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (6. baskı) (ss 1-67). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
6Teroik ders: İnfeksiyon hastalıkları patogenezi Laboratuvar: Mikrobiyoloji laboratuvarında kullanılan boyama yöntemleriKaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 149-162). İs-tanbul: Nobel Tıp Kitabevi. Koneman EW, Procop GW, Schrecken-berger PC, Woods GL. (2006). Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (6. baskı) (ss 1-67). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
7Teorik ders: Tıbbi öneme sahip bakteriler ve oluşturdukları hastalıklar I Laboratuvar: Bakteriyolojik ve mikolojik kültürKaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss175-371). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. Koneman EW, Procop GW, Schrecken-berger PC, Woods GL. (2006). Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (6. baskı) (ss 167-1232). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
8Ara sınav
9Teorik ders: Tıbbi öneme sahip bakteriler ve oluşturdukları hastalıklar II Laboratuvar: Mikrobiyoloji laboratuvarında kullanılan biyokimyasal testlerKaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 175-371). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. Koneman EW, Procop GW, Schrecken-berger PC, Woods GL. (2006). Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (6. baskı) (ss 213-1232). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
10Teorik ders: Tıbbi öneme sahip virüsler ve oluşturdukları hastalıklar IKaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 407-650). İs-tanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
11Teorik ders: Tıbbi öneme sahip virüsler ve oluşturdukları hastalıklar II Laboratuvar: Mikrobioyoloji laboratuvarında kullanılan serolojik ve moleküler testler Kaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 407-650). İs-tanbul: Nobel Tıp Kitabevi Koneman EW, Procop GW, Schrecken-berger PC, Woods GL. (2006). Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (6. baskı) (ss 112-158). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
12Teorik ders: Tıbbi öneme sahip mantarlar ve oluşturdukları hastalıklarKaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 671-710). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
13Teorik ders: Tıbbi öneme sahip parazitler ve oluşturdukları hastalıklarKaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 715-748). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
14Teorik ders: Antimikrobiyal maddeler ve antimikrobiyallere direnç mekanizmaları Laboratuvar: AntibiyogramKaynak inceleme: Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. (2013). Medical microbiology. (7inci baskı) (ss 165-173). Philadelphia: Mosby/Elsevier CLSI. (2012). Performance Standards for Antimicrobial Disk Susceptibility Tests; Approved Standard—Eleventh Edition. CLSI document M02-A11. Wayne, PA: Clinical and Laboratory Standards Insti-tute CLSI (2014). Performance Standards for Antimicrobial Susceptibility Testing; Twenty-Fourth Informational Supple-ment. CLSI document M100-S24. Wayne, PA: Clinical and Laboratory Standards Institute.
15Teorik ders: Hastane infeksiyonlarıKaynak inceleme: Kısa Ö (ed). (2014). Sağlık Bilimlerinde Mikrobiyoloji (ss 401-476). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri
16Genel sınav
Kaynak
Ders notları öğrencilere verilecektir
1.Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 2- Cornelissen CN, Fisher BD, Harvey RA. (2013). Lippincott’s Illustrated Reviews: Microbiology. (3. baskı). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. 3- Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. (2013). Medical microbiology. (7inci baskı) . Philadelphia: Mosby/Elsevier. 4-Koneman EW, Procop GW, Schreckenberger PC, Woods GL. (2006). Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (6. baskı). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. 5-Kısa Ö (ed). (2014). Sağlık Bilimlerinde Mikrobiyoloji. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 6- CLSI. (2012). Performance Standards for Antimicrobial Disk Susceptibility Tests; Approved Standard—Eleventh Edition. CLSI document M02-A11. Wayne, PA: Clinical and Laboratory Standards Institute. 7- CLSI (2014). Performance Standards for Antimicrobial Susceptibility Testing; Twenty-Fourth Informational Supplement. CLSI document M100-S24. Wayne, PA: Clinical and Laboratory Standards Institute.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13232
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MİKROBİYOLOJİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Muzaffer ARIKAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Muzaffer ARIKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMikrobiyoloji ve immünoloji hakkındaki temel kavramları öğretmek, tıbbi açıdan öneme sahip mikroorganizmaların temel özelliklerini anlatmak, infeksiyon etkenlerinin bulaşma yollarını ve bu etkenlerden korunma yollarını öğretmek, infeksiyon hastalıklarının kontrolü ve önlenmesi konusundaki sorumluluklarını öğrenmelerini sağlamak, antimikrobiyal ilaçlar hakkındaki temel kavramları öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Teorik ders: Tıbbi mikrobiyolojiye giriş, mikroorganizmaların sınıflandırılması ve insan mikrobiyotası,Teorik ders: Mikroorganizma fizyolojisi ve genetiği Laboratuvar: Mikrobiyoloji laboratuvarının tanıtımı Mikrobiyoloji laboratuvarına gelen klinik örneklerin tanıtımı ve dikkat edilecek hususlar,Teorik ders: Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve antisepsi,Teorik ders: İmmünolojiye giriş ve doğal bağışıklık ,Teorik ders: Edinsel bağışıklık ve mikrobiyal aşılar Laboratuvar: Mikrobiyolojik tanı yöntemlerine genel bakış ,Teroik ders: İnfeksiyon hastalıkları patogenezi Laboratuvar: Mikrobiyoloji laboratuvarında kullanılan boyama yöntemleri,Teorik ders: Tıbbi öneme sahip bakteriler ve oluşturdukları hastalıklar I Laboratuvar: Bakteriyolojik ve mikolojik kültür,Ara sınav ,Teorik ders: Tıbbi öneme sahip bakteriler ve oluşturdukları hastalıklar II Laboratuvar: Mikrobiyoloji laboratuvarında kullanılan biyokimyasal testler,Teorik ders: Tıbbi öneme sahip virüsler ve oluşturdukları hastalıklar I,Teorik ders: Tıbbi öneme sahip virüsler ve oluşturdukları hastalıklar II Laboratuvar: Mikrobioyoloji laboratuvarında kullanılan serolojik ve moleküler testler ,Teorik ders: Tıbbi öneme sahip mantarlar ve oluşturdukları hastalıklar,Teorik ders: Tıbbi öneme sahip parazitler ve oluşturdukları hastalıklar,Teorik ders: Antimikrobiyal maddeler ve antimikrobiyallere direnç mekanizmaları Laboratuvar: Antibiyogram,Teorik ders: Hastane infeksiyonları,Genel sınav ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mikroorganizmalar ile ilgili temel kavramları tanımlar. 16, 9A
Mikroorganizmaların insan biyolojisi üzerine olumlu ve olumsuz etkilerini açıklar. 16, 9A
Bağışıklık sistemi ile ilgili temel kavramları açıklar. 16, 9A
İnfeksiyon etkenlerinin bulaşma ve infeksiyon hastalık oluşma sürecini açıklar. 16, 9A
İnfeksiyon hastalıklarının önlenmesi ve kontrolü hakkında hemşirelerin sorumluluklarını açıklar. 16, 9A
Antimikrobiyal ilaçlar ve bu ilaçlara direnç gelişimi ile ilgili temel bilgiyi açıklar. 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Teorik ders: Tıbbi mikrobiyolojiye giriş, mikroorganizmaların sınıflandırılması ve insan mikrobiyotasıKaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 1-40, 165-173 ). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. Cornelissen CN, Fisher BD, Harvey RA. (2013). Lippincott’s Illustrated Reviews: Microbiology. (3. baskı) (ss 1-19). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins
2Teorik ders: Mikroorganizma fizyolojisi ve genetiği Laboratuvar: Mikrobiyoloji laboratuvarının tanıtımı Mikrobiyoloji laboratuvarına gelen klinik örneklerin tanıtımı ve dikkat edilecek hususlarKaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 77-121). İstan-bul: Nobel Tıp Kitabevi. Koneman EW, Procop GW, Schreckenber-ger PC, Woods GL. (2006). Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (6. baskı) (ss 1-11). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
3Teorik ders: Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve antisepsiKaynak inceleme: Kısa Ö (ed). (2014). Sağlık Bilimlerinde Mikrobiyoloji (ss 75-84). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri
4Teorik ders: İmmünolojiye giriş ve doğal bağışıklık Kaynak inceleme: Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. (2013). Medical microbiology. (7inci baskı) (ss 37-60). Philadelphia: Mosby/Elsevier. Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyo-loji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 123-147). İstan-bul: Nobel Tıp Kitabevi.
5Teorik ders: Edinsel bağışıklık ve mikrobiyal aşılar Laboratuvar: Mikrobiyolojik tanı yöntemlerine genel bakış Kaynak inceleme: Cornelissen CN, Fisher BD, Harvey RA. (2013). Lippincott’s Illustrated Reviews: Microbiology. (3. baskı) (SS 33-40). Phi-ladelphia: Lippincott Williams & Wilkins Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. (2013). Medical microbiology. (7inci baskı) (ss 61-100). Philadelphia: Mosby/Elsevier Koneman EW, Procop GW, Schrecken-berger PC, Woods GL. (2006). Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (6. baskı) (ss 1-67). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
6Teroik ders: İnfeksiyon hastalıkları patogenezi Laboratuvar: Mikrobiyoloji laboratuvarında kullanılan boyama yöntemleriKaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 149-162). İs-tanbul: Nobel Tıp Kitabevi. Koneman EW, Procop GW, Schrecken-berger PC, Woods GL. (2006). Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (6. baskı) (ss 1-67). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
7Teorik ders: Tıbbi öneme sahip bakteriler ve oluşturdukları hastalıklar I Laboratuvar: Bakteriyolojik ve mikolojik kültürKaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss175-371). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. Koneman EW, Procop GW, Schrecken-berger PC, Woods GL. (2006). Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (6. baskı) (ss 167-1232). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
8Ara sınav
9Teorik ders: Tıbbi öneme sahip bakteriler ve oluşturdukları hastalıklar II Laboratuvar: Mikrobiyoloji laboratuvarında kullanılan biyokimyasal testlerKaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 175-371). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. Koneman EW, Procop GW, Schrecken-berger PC, Woods GL. (2006). Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (6. baskı) (ss 213-1232). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
10Teorik ders: Tıbbi öneme sahip virüsler ve oluşturdukları hastalıklar IKaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 407-650). İs-tanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
11Teorik ders: Tıbbi öneme sahip virüsler ve oluşturdukları hastalıklar II Laboratuvar: Mikrobioyoloji laboratuvarında kullanılan serolojik ve moleküler testler Kaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 407-650). İs-tanbul: Nobel Tıp Kitabevi Koneman EW, Procop GW, Schrecken-berger PC, Woods GL. (2006). Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (6. baskı) (ss 112-158). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
12Teorik ders: Tıbbi öneme sahip mantarlar ve oluşturdukları hastalıklarKaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 671-710). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
13Teorik ders: Tıbbi öneme sahip parazitler ve oluşturdukları hastalıklarKaynak inceleme: Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed) (ss 715-748). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
14Teorik ders: Antimikrobiyal maddeler ve antimikrobiyallere direnç mekanizmaları Laboratuvar: AntibiyogramKaynak inceleme: Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. (2013). Medical microbiology. (7inci baskı) (ss 165-173). Philadelphia: Mosby/Elsevier CLSI. (2012). Performance Standards for Antimicrobial Disk Susceptibility Tests; Approved Standard—Eleventh Edition. CLSI document M02-A11. Wayne, PA: Clinical and Laboratory Standards Insti-tute CLSI (2014). Performance Standards for Antimicrobial Susceptibility Testing; Twenty-Fourth Informational Supple-ment. CLSI document M100-S24. Wayne, PA: Clinical and Laboratory Standards Institute.
15Teorik ders: Hastane infeksiyonlarıKaynak inceleme: Kısa Ö (ed). (2014). Sağlık Bilimlerinde Mikrobiyoloji (ss 401-476). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri
16Genel sınav
Kaynak
Ders notları öğrencilere verilecektir
1.Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse AS, Mietzner TA. (2014). Tıbbi Mikrobiyoloji (Yenen OŞ Çev. Ed). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 2- Cornelissen CN, Fisher BD, Harvey RA. (2013). Lippincott’s Illustrated Reviews: Microbiology. (3. baskı). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. 3- Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. (2013). Medical microbiology. (7inci baskı) . Philadelphia: Mosby/Elsevier. 4-Koneman EW, Procop GW, Schreckenberger PC, Woods GL. (2006). Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (6. baskı). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. 5-Kısa Ö (ed). (2014). Sağlık Bilimlerinde Mikrobiyoloji. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 6- CLSI. (2012). Performance Standards for Antimicrobial Disk Susceptibility Tests; Approved Standard—Eleventh Edition. CLSI document M02-A11. Wayne, PA: Clinical and Laboratory Standards Institute. 7- CLSI (2014). Performance Standards for Antimicrobial Susceptibility Testing; Twenty-Fourth Informational Supplement. CLSI document M100-S24. Wayne, PA: Clinical and Laboratory Standards Institute.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09