Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireyin tedavisi ve hemşirelik bakımı konusunda teorik bilgi, beceri ve yöntemleri, hemşirelik süreci
doğrultusunda hemşireliğe ilişkin sorunları çözümleyebilecek kavramsal bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması. Laboratuvar ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması,Laboratuvar ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması ,Uygulama, Vaka Çalışması
,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması ,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması
,Uygulama, Vaka Çalışması
,Uygulama, Vaka Çalışması,Laboratuvar ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Hasta, ailesi ve sağlık ekibi üyeleri ile iletişim kurar
14, 8, 9
H
Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin bakım sürecini planlar
14, 38, 4, 9
E, H
Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin gereksinimlerinin sağlanması ve sürdürülmesinde uygun hemşirelik girişimlerini sıralar
38, 4, 8, 9
E, H
Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylere uygulanan hemşirelik girişimlerinin sonucunu değerlendirir
10, 16, 20, 4, 9
E, H
Hasta ve ailesinin eğitim gereksinimlerine uygun eğitim ve danışmanlık planlar
16, 38, 4, 5, 9
H
Hemşirelik uygulamalarına ilişkin etik kurallara dikkat eder
13, 9
H
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması. Laboratuvar ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması
MEBIS notları
2
Laboratuvar ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması
1. kaynağın 1185-1226. 2. kaynağın 805-858. 4. kaynağın 222-233.
sayfalarının incelenmesiTürk yoğun bakım hemşireliği derneği websitesinin incelenmesi
14
Laboratuvar ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması
MEBIS notları
Kaynak
1. Eti Aslan F, Karadokovan A (2010). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitapevi, Adana.
2. Akdemir N. Birol L. (2005) İç Hastaliklari ve Hemşirelik Bakimi. Genişletilmiş 2. Baskı. Ankara.
3. Enç N. İç Hastalıkları Hemşireliği Nobel Tıp Kitapevleri 2014.
4. Durna Z., Akın S., Özdilli K., İç hastalıkları hemşireliği uygulama rehberi, İstanbul, 2009.
5. Erdemir F.2012. Hemşirelik Tanıları El Kitabı Nobel Tıp Kitabevi.
6. MEBIS notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA
-
Güz Dönemi
0+8
4
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Esra KÖROĞLU ÇAMDEVİREN
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Esra KÖROĞLU ÇAMDEVİREN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireyin tedavisi ve hemşirelik bakımı konusunda teorik bilgi, beceri ve yöntemleri, hemşirelik süreci
doğrultusunda hemşireliğe ilişkin sorunları çözümleyebilecek kavramsal bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması. Laboratuvar ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması,Laboratuvar ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması ,Uygulama, Vaka Çalışması
,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması ,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması
,Uygulama, Vaka Çalışması
,Uygulama, Vaka Çalışması,Laboratuvar ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Hasta, ailesi ve sağlık ekibi üyeleri ile iletişim kurar
14, 8, 9
H
Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin bakım sürecini planlar
14, 38, 4, 9
E, H
Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin gereksinimlerinin sağlanması ve sürdürülmesinde uygun hemşirelik girişimlerini sıralar
38, 4, 8, 9
E, H
Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylere uygulanan hemşirelik girişimlerinin sonucunu değerlendirir
10, 16, 20, 4, 9
E, H
Hasta ve ailesinin eğitim gereksinimlerine uygun eğitim ve danışmanlık planlar
16, 38, 4, 5, 9
H
Hemşirelik uygulamalarına ilişkin etik kurallara dikkat eder
13, 9
H
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması. Laboratuvar ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması
MEBIS notları
2
Laboratuvar ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması
1. kaynağın 1185-1226. 2. kaynağın 805-858. 4. kaynağın 222-233.
sayfalarının incelenmesiTürk yoğun bakım hemşireliği derneği websitesinin incelenmesi
14
Laboratuvar ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması
MEBIS notları
Kaynak
1. Eti Aslan F, Karadokovan A (2010). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitapevi, Adana.
2. Akdemir N. Birol L. (2005) İç Hastaliklari ve Hemşirelik Bakimi. Genişletilmiş 2. Baskı. Ankara.
3. Enç N. İç Hastalıkları Hemşireliği Nobel Tıp Kitapevleri 2014.
4. Durna Z., Akın S., Özdilli K., İç hastalıkları hemşireliği uygulama rehberi, İstanbul, 2009.
5. Erdemir F.2012. Hemşirelik Tanıları El Kitabı Nobel Tıp Kitabevi.
6. MEBIS notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.