Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARİYER PLANLAMA-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra KÖROĞLU ÇAMDEVİREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖz farkındalık ve kariyer geliştirme stratejileri doğrultusunda gelecek hedefleri ile uyumlu kariyer planlama yapabilen ve gelişime açık bireyler yetiştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtılması, kariyerle ilgili temel kavramlar,Kariyer gelişim kuramları,Kariyer planlama süreci ve aşamaları,Kariyer planlama modelleri, kariyer sürecinde yaşanan güçlükler,Çalışma Hayatına Giriş: Özgeçmiş hazırlama, iş görüşmesi,Kariyer danışmanlığı ,Girişimcilik,Ara Sınav,Hemşirelikte kariyer alanları,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-1,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-2,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-3,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-4,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-5,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kariyerle ilgili temel kavramları tanımlar. 10, 16, 9A
2. Bireysel ve profesyonel özelliklerini belirler. 10, 16, 9A
3. Güçlü ve geliştirmeye açık özelliklerini belirler. 10, 16, 9A
4. Kariyer planlama süreci ve aşamalarını açıklar. 10, 16, 9A
5. Kariyer planlama sürecine uygun olarak kariyer gelişim planı hazırlar. 10, 16, 9A
6. Bireysel ve profesyonel özelliklerine ilişkin özgeçmiş hazırlar. 10, 16, 9A
7. İş görüşmesine ilişkin temel bilgileri açıklar. 10, 16, 9A
8. Hemşirelikte kariyer alanlarını belirler. 10, 16, 9A
9. Sektör çalışanlarının deneyimlerini analiz eder. 10, 16, 9A
10. Girişimciliğin kariyer planlama ve geliştirmeye etkisini tartışır.10, 16, 9A
11. Kariyer danışmanlığı çalışmalarının kariyer planlama ve geliştirmeye etkisini tartışır.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtılması, kariyerle ilgili temel kavramlarMEBIS notu
2Kariyer gelişim kuramlarıMEBIS notu
3Kariyer planlama süreci ve aşamalarıMEBIS notu
4Kariyer planlama modelleri, kariyer sürecinde yaşanan güçlüklerMEBIS notu
5Çalışma Hayatına Giriş: Özgeçmiş hazırlama, iş görüşmesiMEBIS notu
6Kariyer danışmanlığı MEBIS notu
7GirişimcilikMEBIS notu
8Ara Sınav
9Hemşirelikte kariyer alanlarıMEBIS notu
10Kariyer süreci deneyim paylaşımı-1MEBIS notu
11Kariyer süreci deneyim paylaşımı-2MEBIS notu
12Kariyer süreci deneyim paylaşımı-3MEBIS notu
13Kariyer süreci deneyim paylaşımı-4MEBIS notu
14Kariyer süreci deneyim paylaşımı-5MEBIS notu
15Genel Sınav
Kaynak
1. Öztemel K. Kariyer Geliştirme ve Planlama, 4. Baskı, Ağustos 2022, Pegem Akademi, Ankara. 2. Taş A, Aytaç T (Ed). Kariyer Geliştirme ve Planlama: Kuram Yöntem Uygulama, 1. Baskı, 2021, Anı Yayıncılık, Ankara. 3. Vatan F, Bayık Temel A. Hemşirelikte Kariyer Geliştirmede Yeni Bir Yaklaşım: Yönderlik. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 28 (2) : 79-89, 2012. 4. Arslan H, Konuk Şener D. Hemşirelikte Yeni ve Önemli Bir Kavram: Girişimcilik. İ.Ü.F.N. Hem. Derg (2012) Cilt 20 - Sayı 2: 140-145. 5. Bahar A ve ark. Hemşirelik Öğrencilerinde Girişimcilik Düzeyi ve Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Acibadem Universitesi Saglik Bilimleri Dergisi · January 2020. 6. MEBIS notu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARİYER PLANLAMA-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra KÖROĞLU ÇAMDEVİREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖz farkındalık ve kariyer geliştirme stratejileri doğrultusunda gelecek hedefleri ile uyumlu kariyer planlama yapabilen ve gelişime açık bireyler yetiştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtılması, kariyerle ilgili temel kavramlar,Kariyer gelişim kuramları,Kariyer planlama süreci ve aşamaları,Kariyer planlama modelleri, kariyer sürecinde yaşanan güçlükler,Çalışma Hayatına Giriş: Özgeçmiş hazırlama, iş görüşmesi,Kariyer danışmanlığı ,Girişimcilik,Ara Sınav,Hemşirelikte kariyer alanları,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-1,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-2,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-3,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-4,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-5,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kariyerle ilgili temel kavramları tanımlar. 10, 16, 9A
2. Bireysel ve profesyonel özelliklerini belirler. 10, 16, 9A
3. Güçlü ve geliştirmeye açık özelliklerini belirler. 10, 16, 9A
4. Kariyer planlama süreci ve aşamalarını açıklar. 10, 16, 9A
5. Kariyer planlama sürecine uygun olarak kariyer gelişim planı hazırlar. 10, 16, 9A
6. Bireysel ve profesyonel özelliklerine ilişkin özgeçmiş hazırlar. 10, 16, 9A
7. İş görüşmesine ilişkin temel bilgileri açıklar. 10, 16, 9A
8. Hemşirelikte kariyer alanlarını belirler. 10, 16, 9A
9. Sektör çalışanlarının deneyimlerini analiz eder. 10, 16, 9A
10. Girişimciliğin kariyer planlama ve geliştirmeye etkisini tartışır.10, 16, 9A
11. Kariyer danışmanlığı çalışmalarının kariyer planlama ve geliştirmeye etkisini tartışır.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtılması, kariyerle ilgili temel kavramlarMEBIS notu
2Kariyer gelişim kuramlarıMEBIS notu
3Kariyer planlama süreci ve aşamalarıMEBIS notu
4Kariyer planlama modelleri, kariyer sürecinde yaşanan güçlüklerMEBIS notu
5Çalışma Hayatına Giriş: Özgeçmiş hazırlama, iş görüşmesiMEBIS notu
6Kariyer danışmanlığı MEBIS notu
7GirişimcilikMEBIS notu
8Ara Sınav
9Hemşirelikte kariyer alanlarıMEBIS notu
10Kariyer süreci deneyim paylaşımı-1MEBIS notu
11Kariyer süreci deneyim paylaşımı-2MEBIS notu
12Kariyer süreci deneyim paylaşımı-3MEBIS notu
13Kariyer süreci deneyim paylaşımı-4MEBIS notu
14Kariyer süreci deneyim paylaşımı-5MEBIS notu
15Genel Sınav
Kaynak
1. Öztemel K. Kariyer Geliştirme ve Planlama, 4. Baskı, Ağustos 2022, Pegem Akademi, Ankara. 2. Taş A, Aytaç T (Ed). Kariyer Geliştirme ve Planlama: Kuram Yöntem Uygulama, 1. Baskı, 2021, Anı Yayıncılık, Ankara. 3. Vatan F, Bayık Temel A. Hemşirelikte Kariyer Geliştirmede Yeni Bir Yaklaşım: Yönderlik. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 28 (2) : 79-89, 2012. 4. Arslan H, Konuk Şener D. Hemşirelikte Yeni ve Önemli Bir Kavram: Girişimcilik. İ.Ü.F.N. Hem. Derg (2012) Cilt 20 - Sayı 2: 140-145. 5. Bahar A ve ark. Hemşirelik Öğrencilerinde Girişimcilik Düzeyi ve Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Acibadem Universitesi Saglik Bilimleri Dergisi · January 2020. 6. MEBIS notu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09