Öz farkındalık ve kariyer geliştirme stratejileri doğrultusunda gelecek hedefleri ile uyumlu kariyer planlama yapabilen ve gelişime açık bireyler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin tanıtılması, kariyerle ilgili temel kavramlar,Kariyer gelişim kuramları,Kariyer planlama süreci ve aşamaları,Kariyer planlama modelleri, kariyer sürecinde yaşanan güçlükler,Çalışma Hayatına Giriş: Özgeçmiş hazırlama, iş görüşmesi,Kariyer danışmanlığı ,Girişimcilik,Ara Sınav,Hemşirelikte kariyer alanları,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-1,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-2,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-3,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-4,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-5,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Kariyerle ilgili temel kavramları tanımlar.
10, 16, 9
A
2. Bireysel ve profesyonel özelliklerini belirler.
10, 16, 9
A
3. Güçlü ve geliştirmeye açık özelliklerini belirler.
10, 16, 9
A
4. Kariyer planlama süreci ve aşamalarını açıklar.
10, 16, 9
A
5. Kariyer planlama sürecine uygun olarak kariyer gelişim planı hazırlar.
10, 16, 9
A
6. Bireysel ve profesyonel özelliklerine ilişkin özgeçmiş hazırlar.
10, 16, 9
A
7. İş görüşmesine ilişkin temel bilgileri açıklar.
10, 16, 9
A
8. Hemşirelikte kariyer alanlarını belirler.
10, 16, 9
A
9. Sektör çalışanlarının deneyimlerini analiz eder.
10, 16, 9
A
10. Girişimciliğin kariyer planlama ve geliştirmeye etkisini tartışır.
10, 16, 9
A
11. Kariyer danışmanlığı çalışmalarının kariyer planlama ve geliştirmeye etkisini tartışır.
10, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin tanıtılması, kariyerle ilgili temel kavramlar
MEBIS notu
2
Kariyer gelişim kuramları
MEBIS notu
3
Kariyer planlama süreci ve aşamaları
MEBIS notu
4
Kariyer planlama modelleri, kariyer sürecinde yaşanan güçlükler
MEBIS notu
5
Çalışma Hayatına Giriş: Özgeçmiş hazırlama, iş görüşmesi
MEBIS notu
6
Kariyer danışmanlığı
MEBIS notu
7
Girişimcilik
MEBIS notu
8
Ara Sınav
9
Hemşirelikte kariyer alanları
MEBIS notu
10
Kariyer süreci deneyim paylaşımı-1
MEBIS notu
11
Kariyer süreci deneyim paylaşımı-2
MEBIS notu
12
Kariyer süreci deneyim paylaşımı-3
MEBIS notu
13
Kariyer süreci deneyim paylaşımı-4
MEBIS notu
14
Kariyer süreci deneyim paylaşımı-5
MEBIS notu
15
Genel Sınav
Kaynak
1. Öztemel K. Kariyer Geliştirme ve Planlama, 4. Baskı, Ağustos 2022, Pegem Akademi, Ankara.
2. Taş A, Aytaç T (Ed). Kariyer Geliştirme ve Planlama: Kuram Yöntem Uygulama, 1. Baskı, 2021, Anı Yayıncılık, Ankara.
3. Vatan F, Bayık Temel A. Hemşirelikte Kariyer Geliştirmede Yeni Bir Yaklaşım: Yönderlik. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 28 (2) : 79-89, 2012.
4. Arslan H, Konuk Şener D. Hemşirelikte Yeni ve Önemli Bir Kavram: Girişimcilik. İ.Ü.F.N. Hem. Derg (2012) Cilt 20 - Sayı 2: 140-145.
5. Bahar A ve ark. Hemşirelik Öğrencilerinde Girişimcilik Düzeyi ve Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Acibadem Universitesi Saglik Bilimleri Dergisi · January 2020.
6. MEBIS notu
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
KARİYER PLANLAMA
-
Güz Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Esra KÖROĞLU ÇAMDEVİREN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öz farkındalık ve kariyer geliştirme stratejileri doğrultusunda gelecek hedefleri ile uyumlu kariyer planlama yapabilen ve gelişime açık bireyler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin tanıtılması, kariyerle ilgili temel kavramlar,Kariyer gelişim kuramları,Kariyer planlama süreci ve aşamaları,Kariyer planlama modelleri, kariyer sürecinde yaşanan güçlükler,Çalışma Hayatına Giriş: Özgeçmiş hazırlama, iş görüşmesi,Kariyer danışmanlığı ,Girişimcilik,Ara Sınav,Hemşirelikte kariyer alanları,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-1,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-2,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-3,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-4,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-5,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Kariyerle ilgili temel kavramları tanımlar.
10, 16, 9
A
2. Bireysel ve profesyonel özelliklerini belirler.
10, 16, 9
A
3. Güçlü ve geliştirmeye açık özelliklerini belirler.
10, 16, 9
A
4. Kariyer planlama süreci ve aşamalarını açıklar.
10, 16, 9
A
5. Kariyer planlama sürecine uygun olarak kariyer gelişim planı hazırlar.
10, 16, 9
A
6. Bireysel ve profesyonel özelliklerine ilişkin özgeçmiş hazırlar.
10, 16, 9
A
7. İş görüşmesine ilişkin temel bilgileri açıklar.
10, 16, 9
A
8. Hemşirelikte kariyer alanlarını belirler.
10, 16, 9
A
9. Sektör çalışanlarının deneyimlerini analiz eder.
10, 16, 9
A
10. Girişimciliğin kariyer planlama ve geliştirmeye etkisini tartışır.
10, 16, 9
A
11. Kariyer danışmanlığı çalışmalarının kariyer planlama ve geliştirmeye etkisini tartışır.
10, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin tanıtılması, kariyerle ilgili temel kavramlar
MEBIS notu
2
Kariyer gelişim kuramları
MEBIS notu
3
Kariyer planlama süreci ve aşamaları
MEBIS notu
4
Kariyer planlama modelleri, kariyer sürecinde yaşanan güçlükler
MEBIS notu
5
Çalışma Hayatına Giriş: Özgeçmiş hazırlama, iş görüşmesi
MEBIS notu
6
Kariyer danışmanlığı
MEBIS notu
7
Girişimcilik
MEBIS notu
8
Ara Sınav
9
Hemşirelikte kariyer alanları
MEBIS notu
10
Kariyer süreci deneyim paylaşımı-1
MEBIS notu
11
Kariyer süreci deneyim paylaşımı-2
MEBIS notu
12
Kariyer süreci deneyim paylaşımı-3
MEBIS notu
13
Kariyer süreci deneyim paylaşımı-4
MEBIS notu
14
Kariyer süreci deneyim paylaşımı-5
MEBIS notu
15
Genel Sınav
Kaynak
1. Öztemel K. Kariyer Geliştirme ve Planlama, 4. Baskı, Ağustos 2022, Pegem Akademi, Ankara.
2. Taş A, Aytaç T (Ed). Kariyer Geliştirme ve Planlama: Kuram Yöntem Uygulama, 1. Baskı, 2021, Anı Yayıncılık, Ankara.
3. Vatan F, Bayık Temel A. Hemşirelikte Kariyer Geliştirmede Yeni Bir Yaklaşım: Yönderlik. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 28 (2) : 79-89, 2012.
4. Arslan H, Konuk Şener D. Hemşirelikte Yeni ve Önemli Bir Kavram: Girişimcilik. İ.Ü.F.N. Hem. Derg (2012) Cilt 20 - Sayı 2: 140-145.
5. Bahar A ve ark. Hemşirelik Öğrencilerinde Girişimcilik Düzeyi ve Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Acibadem Universitesi Saglik Bilimleri Dergisi · January 2020.
6. MEBIS notu
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.