Solunum, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile duyu organları hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1,Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılar,Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-1,Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-2,Genel Tekrar,Merkezi Sinir Sistemi-1,Merkezi Sinir Sistemi-2,Periferik Sinir Sistemi-1,Periferik Sinir Sistemi-2,Otonom Sinir Sistemi,Duyu Organları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Solunum, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile ilgili temel terim ve oluşumları açıklar.
11, 5
A
Solunum sistemini terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.
11, 5
A
Ürogenital ve endokrin sistemlerle ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.
11, 5
A
Sinir sistemleri ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.
11, 5
A
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklar ve ilişkilendirir.
11, 5
A
Solunum sistemi anatomisini tanır.
11, 5
A
Ürogenital sistem anatomisini ayırt eder.
11, 5
A
Endokrin organların bölgesel anatomisi ve morfolojik yapısını tanır.
11, 5
A
Sinir sistemi anatomisini açıklar ve yorumlar.
11, 5
A
İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar yapar.
11, 5
A
Bütün kemikler, eklemler ve kasları tanır, fonksiyonlarını açıklar.
11, 5
A
Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir.
11, 5
A
Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir.
11, 5
A
Üst ve alt solunum yolu organlarını gösterir.
11, 5
A
Böbrek, mesane, üreter ve üretrayı ayırt eder, erkek ve kadın genital organlarını karşılaştırır.
11, 5
A
Merkezi ve periferik sinir sistemleri ile otonom sinir sistemine ait oluşumları tanır.
11, 5
A
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1
mebis notu
2
Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2
mebis notu
3
Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi
mebis notu
4
Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi
mebis notu
5
Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılar
mebis notu
6
Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-1
mebis notu
7
Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-2
mebis notu
8
Genel Tekrar
mebis notu
9
Merkezi Sinir Sistemi-1
mebis notu
10
Merkezi Sinir Sistemi-2
mebis notu
11
Periferik Sinir Sistemi-1
mebis notu
12
Periferik Sinir Sistemi-2
mebis notu
13
Otonom Sinir Sistemi
mebis notu
14
Duyu Organları
mebis notu
Kaynak
Mebis notu öğrenciye verilir.
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994
2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997.
3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993
4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003.
6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
4
5
20
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
21
21
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
25
25
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Solunum, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile duyu organları hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1,Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılar,Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-1,Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-2,Genel Tekrar,Merkezi Sinir Sistemi-1,Merkezi Sinir Sistemi-2,Periferik Sinir Sistemi-1,Periferik Sinir Sistemi-2,Otonom Sinir Sistemi,Duyu Organları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Solunum, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile ilgili temel terim ve oluşumları açıklar.
11, 5
A
Solunum sistemini terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.
11, 5
A
Ürogenital ve endokrin sistemlerle ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.
11, 5
A
Sinir sistemleri ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.
11, 5
A
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklar ve ilişkilendirir.
11, 5
A
Solunum sistemi anatomisini tanır.
11, 5
A
Ürogenital sistem anatomisini ayırt eder.
11, 5
A
Endokrin organların bölgesel anatomisi ve morfolojik yapısını tanır.
11, 5
A
Sinir sistemi anatomisini açıklar ve yorumlar.
11, 5
A
İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar yapar.
11, 5
A
Bütün kemikler, eklemler ve kasları tanır, fonksiyonlarını açıklar.
11, 5
A
Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir.
11, 5
A
Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir.
11, 5
A
Üst ve alt solunum yolu organlarını gösterir.
11, 5
A
Böbrek, mesane, üreter ve üretrayı ayırt eder, erkek ve kadın genital organlarını karşılaştırır.
11, 5
A
Merkezi ve periferik sinir sistemleri ile otonom sinir sistemine ait oluşumları tanır.
11, 5
A
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1
mebis notu
2
Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2
mebis notu
3
Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi
mebis notu
4
Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi
mebis notu
5
Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılar
mebis notu
6
Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-1
mebis notu
7
Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-2
mebis notu
8
Genel Tekrar
mebis notu
9
Merkezi Sinir Sistemi-1
mebis notu
10
Merkezi Sinir Sistemi-2
mebis notu
11
Periferik Sinir Sistemi-1
mebis notu
12
Periferik Sinir Sistemi-2
mebis notu
13
Otonom Sinir Sistemi
mebis notu
14
Duyu Organları
mebis notu
Kaynak
Mebis notu öğrenciye verilir.
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994
2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997.
3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993
4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003.
6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.