Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANATOMİ I-Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Alper ATASEVER
Dersi VerenlerProf.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Burak BİLECENOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu, lokomotor, solunum ve dolaşım sistemleri hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Anatomiye Giriş ve Temele Kavramlar,Temel Tıbbi Terminoloji Bilgisi,Bölgesel Anatomi ve Vücudumuzun Bölgeleri,İnsan Vücudu Organizasyonu ve Sistemler Hakkında Genel Bilgi,Lokomotor Sistem Anatomisi-1,Lokomotor Sistem Anatomisi-2,Lokomotor Sistem Anatomisi-3,Lokomotor Sistem Anatomisi-4,Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1,Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2,Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-3,Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1,Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2,Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları tanımlar.11, 5A
Anatomide genel kavramları açıklar.11, 5A
Genel ve özel anatomi terimlerini betimler.11, 5A
Anatomik düzlem ve eksenleri tasvir eder ve gösterir.11, 5A
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklayabilecek ve ilişkilendirir.11, 5A
Lokomotor sistem anatomisini tanır ve lokomotor sistemi oluşturan ögeleri bir araya getirerek fonksiyonlarını açıklar.11, 5A
Sindirim sistemi anatomisini tanır.11, 5A
Dolaşım sistemi anatomisini tanır.11, 5A
Solunum sistemi anatomisini tanır.11, 5A
İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar yapar.11, 5A
Bütün kemikler, eklemler ve kasları tanır, fonksiyonlarını açıklar.11, 5A
Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir.11, 5A
Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir.11, 5A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Anatomiye Giriş ve Temele KavramlarGray’s Anatomy for Students S. 2-7
2Temel Tıbbi Terminoloji BilgisiGray’s Anatomy for Students S. 2-7
3Bölgesel Anatomi ve Vücudumuzun BölgeleriClinical Anatomy By Regions Richard S. Snell 1-34
4İnsan Vücudu Organizasyonu ve Sistemler Hakkında Genel BilgiClinical Anatomy By Regions Richard S. Snell 1-34
5Lokomotor Sistem Anatomisi-1Anatomy of Movement Blandine Calais-Germian P.30-100
6Lokomotor Sistem Anatomisi-2Anatomy of Movement Blandine Calais-Germian P. 103-129
7Lokomotor Sistem Anatomisi-3Anatomy of Movement Blandine Calais-Germian P.192-252
8Lokomotor Sistem Anatomisi-4Anatomy of Movement Blandine Calais-Germian P.258-294
9Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P.203-208, 211-219
10Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P.203-208, 211-219
11Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-3Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P.203-208, 211-219
12Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P. 255-263
13Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P. 255-263
14Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında BilgiAnatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P. 73-284
Kaynak
Mebis notu öğrenciye verilir.
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı4520
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12626
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)123
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(123/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANATOMİ I-Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Alper ATASEVER
Dersi VerenlerProf.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Burak BİLECENOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu, lokomotor, solunum ve dolaşım sistemleri hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Anatomiye Giriş ve Temele Kavramlar,Temel Tıbbi Terminoloji Bilgisi,Bölgesel Anatomi ve Vücudumuzun Bölgeleri,İnsan Vücudu Organizasyonu ve Sistemler Hakkında Genel Bilgi,Lokomotor Sistem Anatomisi-1,Lokomotor Sistem Anatomisi-2,Lokomotor Sistem Anatomisi-3,Lokomotor Sistem Anatomisi-4,Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1,Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2,Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-3,Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1,Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2,Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları tanımlar.11, 5A
Anatomide genel kavramları açıklar.11, 5A
Genel ve özel anatomi terimlerini betimler.11, 5A
Anatomik düzlem ve eksenleri tasvir eder ve gösterir.11, 5A
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklayabilecek ve ilişkilendirir.11, 5A
Lokomotor sistem anatomisini tanır ve lokomotor sistemi oluşturan ögeleri bir araya getirerek fonksiyonlarını açıklar.11, 5A
Sindirim sistemi anatomisini tanır.11, 5A
Dolaşım sistemi anatomisini tanır.11, 5A
Solunum sistemi anatomisini tanır.11, 5A
İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar yapar.11, 5A
Bütün kemikler, eklemler ve kasları tanır, fonksiyonlarını açıklar.11, 5A
Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir.11, 5A
Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir.11, 5A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Anatomiye Giriş ve Temele KavramlarGray’s Anatomy for Students S. 2-7
2Temel Tıbbi Terminoloji BilgisiGray’s Anatomy for Students S. 2-7
3Bölgesel Anatomi ve Vücudumuzun BölgeleriClinical Anatomy By Regions Richard S. Snell 1-34
4İnsan Vücudu Organizasyonu ve Sistemler Hakkında Genel BilgiClinical Anatomy By Regions Richard S. Snell 1-34
5Lokomotor Sistem Anatomisi-1Anatomy of Movement Blandine Calais-Germian P.30-100
6Lokomotor Sistem Anatomisi-2Anatomy of Movement Blandine Calais-Germian P. 103-129
7Lokomotor Sistem Anatomisi-3Anatomy of Movement Blandine Calais-Germian P.192-252
8Lokomotor Sistem Anatomisi-4Anatomy of Movement Blandine Calais-Germian P.258-294
9Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P.203-208, 211-219
10Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P.203-208, 211-219
11Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-3Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P.203-208, 211-219
12Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P. 255-263
13Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P. 255-263
14Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında BilgiAnatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P. 73-284
Kaynak
Mebis notu öğrenciye verilir.
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09