Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıYrd. Doç. Dr. Tuba Kalçık
Dersin AmacıSağlık hizmetlerinde olası çatışmaları önleyebilmek için gerekli olan etkin iletişim yöntemlerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişime Giriş,İletişimin Öğeleri,İletişim Koşulları,İletişim Engelleri,Sağlık İletişimi,Sağlık İletişiminde Hedef Kitle,Sağlık Hizmetlerinde İletişim Düzeyleri,Sağlık Davranışı Teorileri-I,Sağlık Davranışı Teorileri-II,Sağlık Personeli-Hasta Arasındaki Aktif İletişim Süreci,Karar Verme Modelleri,Görüşme Teknikleri,Hasta Tipleri ve Yaklaşım Biçimleri,Beden Dili; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Etkin iletişim sürecini yorumlar.9A
İletişim sürecindeki öğeleri açıklar.9A
İletişim sürecindeki öğelerin nitelik ve işlevlerini tartışır.9A
İletişim yaklaşımlarını karşılaştırır.9A
İletişim engellerini örnekler.9A
Sağlık hizmetlerinde iletişimin gerçekleşebileceği düzeyleri sınıflandırır.9A
İletişim yöntemlerini yorumlar.9A
Kişilerarası iletişimde sohbet etmenin unsurlarını açıklar.9A
Sözlü ve sözsüz iletişim yöntemlerini karşılaştırır.9A
İletişim aracılığı ile davranış değişikliği oluşturur.9A
İletişimin insan davranışı üzerindeki etkilerini tartışır.9A
Davranış değiştirme sürecinin aşamalarını karşılaştırır.9A
İletişime karşı direnç mekanizmalarını açıklar.9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişime GirişMebis notları
2İletişimin ÖğeleriMebis notları
3İletişim KoşullarıMebis notları
4İletişim EngelleriMebis notları
5Sağlık İletişimiMebis notları
6Sağlık İletişiminde Hedef KitleMebis Notları
7Sağlık Hizmetlerinde İletişim DüzeyleriMebis Notları
8Sağlık Davranışı Teorileri-IMebis Notları
9Sağlık Davranışı Teorileri-IIMebis Notları
10Sağlık Personeli-Hasta Arasındaki Aktif İletişim SüreciMebis Notları
11Karar Verme ModelleriMebis Notları
12Görüşme TeknikleriMebis notları
13Hasta Tipleri ve Yaklaşım BiçimleriMebis Notları
14Beden DiliMebis Notları
Kaynak
Mebis notları
Okay A. Sağlık İletişimi, Der’in Yayınları, İstanbul, 2012.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2510
Okul Dışı Diğer Faaliyetler100
Proje Sunumu / Seminer100
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı100
Ara Sınav ve Hazırlığı199
Genel Sınav ve Hazırlığı11313
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)74
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(74/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıYrd. Doç. Dr. Tuba Kalçık
Dersin AmacıSağlık hizmetlerinde olası çatışmaları önleyebilmek için gerekli olan etkin iletişim yöntemlerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişime Giriş,İletişimin Öğeleri,İletişim Koşulları,İletişim Engelleri,Sağlık İletişimi,Sağlık İletişiminde Hedef Kitle,Sağlık Hizmetlerinde İletişim Düzeyleri,Sağlık Davranışı Teorileri-I,Sağlık Davranışı Teorileri-II,Sağlık Personeli-Hasta Arasındaki Aktif İletişim Süreci,Karar Verme Modelleri,Görüşme Teknikleri,Hasta Tipleri ve Yaklaşım Biçimleri,Beden Dili; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Etkin iletişim sürecini yorumlar.9A
İletişim sürecindeki öğeleri açıklar.9A
İletişim sürecindeki öğelerin nitelik ve işlevlerini tartışır.9A
İletişim yaklaşımlarını karşılaştırır.9A
İletişim engellerini örnekler.9A
Sağlık hizmetlerinde iletişimin gerçekleşebileceği düzeyleri sınıflandırır.9A
İletişim yöntemlerini yorumlar.9A
Kişilerarası iletişimde sohbet etmenin unsurlarını açıklar.9A
Sözlü ve sözsüz iletişim yöntemlerini karşılaştırır.9A
İletişim aracılığı ile davranış değişikliği oluşturur.9A
İletişimin insan davranışı üzerindeki etkilerini tartışır.9A
Davranış değiştirme sürecinin aşamalarını karşılaştırır.9A
İletişime karşı direnç mekanizmalarını açıklar.9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişime GirişMebis notları
2İletişimin ÖğeleriMebis notları
3İletişim KoşullarıMebis notları
4İletişim EngelleriMebis notları
5Sağlık İletişimiMebis notları
6Sağlık İletişiminde Hedef KitleMebis Notları
7Sağlık Hizmetlerinde İletişim DüzeyleriMebis Notları
8Sağlık Davranışı Teorileri-IMebis Notları
9Sağlık Davranışı Teorileri-IIMebis Notları
10Sağlık Personeli-Hasta Arasındaki Aktif İletişim SüreciMebis Notları
11Karar Verme ModelleriMebis Notları
12Görüşme TeknikleriMebis notları
13Hasta Tipleri ve Yaklaşım BiçimleriMebis Notları
14Beden DiliMebis Notları
Kaynak
Mebis notları
Okay A. Sağlık İletişimi, Der’in Yayınları, İstanbul, 2012.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09