Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİK SÜRECİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı birey, aile ve topluma, bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını verebilmesi için hemşirelik sürecine yönelik bilgi ve becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtılması Hemşirelik Süreci amacı, tanımı ve önemi,Hemşirelik Sürecinin Tarihsel Gelişimi, Amacı, Tanımı ve Önemi,Hemşirelik Süreci ve Kritik Düşünme,Hemşirelik süreci aşamaları: Tanılama aşaması,Hemşirelik süreci aşamaları: Tanılamada Model Kullanımı,Hemşirelik Tanılamasının Aşamaları , Hemşirelikte Ortak Dil ve Sınıflandırma Sistemleri,Hemşirelik Süreci Aşamaları: Planlama ve Uygulama ,Hemşirelik Sürecinin Değerlendirme ve Kayıt Etme Aşaması,Bakım Planı Örneğinin Gözden Geçirilmesi,Vaka Çalışması: Tanılama Süreci,Vaka Çalışması: Hemşirelik Tanısı Süreci,Vaka Çalışması: Planlama ve Uygulama Süreci,Vaka Çalışması: Değerlendirme,Vaka Çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hemşirelik sürecinin bakımdaki yerini tartışır.10, 9A
Hemşirelik süreci ve eleştirel düşünme ilişkisini açıklar.9A
Tanılama becerisini uygular.8, 9E
Hemşirelik süreci basamakları doğrultusunda bireyin bakımını planlar.10, 4, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtılması Hemşirelik Süreci amacı, tanımı ve önemi2. kaynağın 1.Bölümü okunacaktır.
2Hemşirelik Sürecinin Tarihsel Gelişimi, Amacı, Tanımı ve ÖnemiMEBIS notu
3Hemşirelik Süreci ve Kritik Düşünme3.kaynağın 10.bölümü okunacaktır. (ss:95-100)
4Hemşirelik süreci aşamaları: Tanılama aşaması3.kaynağın 10.bölümü okunacaktır.(ss:138-175)
5Hemşirelik süreci aşamaları: Tanılamada Model Kullanımı3.kaynağın 10.bölümü okunacaktır .(ss:138-175)
6Hemşirelik Tanılamasının Aşamaları , Hemşirelikte Ortak Dil ve Sınıflandırma Sistemleri3.kaynağın 11.bölümü okunacaktır .(ss:178-190) 7.kaynağın1, 2, 3 ve 4. Bölümleri incelenecektir.
7Hemşirelik Süreci Aşamaları: Planlama ve Uygulama 3.kaynağın 11.bölümü okunacaktır .(ss:178-190) 7.kaynağın1, 2, 3 ve 4. Bölümleri incelenecektir
8Hemşirelik Sürecinin Değerlendirme ve Kayıt Etme Aşaması7.kaynağın1, 2, 3 ve 4. Bölümleri incelenecektir.
9Bakım Planı Örneğinin Gözden Geçirilmesi7.kaynağın1, 2, 3 ve 4. Bölümleri incelenecektir.
10Vaka Çalışması: Tanılama Süreci3.kaynağın 12.bölümü okunacaktır .(ss:193-200)
11Vaka Çalışması: Hemşirelik Tanısı Süreci3.kaynağın 13.bölümü okunacaktır .(ss:202-208)
12Vaka Çalışması: Planlama ve Uygulama Süreci3.kaynağın 13.bölümü okunacaktır .(ss:202-208)
13Vaka Çalışması: Değerlendirme3.kaynağın 14.bölümü okunacaktır .(ss:210-216)
14Vaka ÇalışmasıMEBIS notu
Kaynak
1. Ay F, Ertem, Ü., Özcan, N ve ark. Edt. F A Ay. Temel Hemşirelik Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. İstanbul Medikal Yayıncılık (2014). 2. Birol L. Hemşirelik Süreci, Etki Matbaacılık, 10.Baskı, İzmir (2011). 3. Aştı T., Karadağ A. Hemşirelik Esasları; Hemşirelik Bilim Sanatı. Akademi Yayınevi, İstanbul (2014). 4. Perry AG, Potter PA. Fundamentals of Nursing, 7th Edition, Mosby, (2009). 5. Carpenito-Moyet LJ. Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins; 11th edition, (2005). 6. Herdman TH. Kamitsuru S. Nursing diagnoses: Definitions&Classification. Çev. Ed. Acaroğlu R. Kaya H. HEmşirelik Tanıları: Tanımlar&Sınıflandırma. Nobel Tıp Kitabevi. 2018. İstanbul 7. Acaroğlu R., Kaya H. Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2015-2017. Nobel Tıp Kİtabevleri, 2018. İstanbul 8. MEBIS notu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati21428
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi155
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11414
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı155
Toplam İş Yükü (Saat)72
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(72/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİK SÜRECİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı birey, aile ve topluma, bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını verebilmesi için hemşirelik sürecine yönelik bilgi ve becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtılması Hemşirelik Süreci amacı, tanımı ve önemi,Hemşirelik Sürecinin Tarihsel Gelişimi, Amacı, Tanımı ve Önemi,Hemşirelik Süreci ve Kritik Düşünme,Hemşirelik süreci aşamaları: Tanılama aşaması,Hemşirelik süreci aşamaları: Tanılamada Model Kullanımı,Hemşirelik Tanılamasının Aşamaları , Hemşirelikte Ortak Dil ve Sınıflandırma Sistemleri,Hemşirelik Süreci Aşamaları: Planlama ve Uygulama ,Hemşirelik Sürecinin Değerlendirme ve Kayıt Etme Aşaması,Bakım Planı Örneğinin Gözden Geçirilmesi,Vaka Çalışması: Tanılama Süreci,Vaka Çalışması: Hemşirelik Tanısı Süreci,Vaka Çalışması: Planlama ve Uygulama Süreci,Vaka Çalışması: Değerlendirme,Vaka Çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hemşirelik sürecinin bakımdaki yerini tartışır.10, 9A
Hemşirelik süreci ve eleştirel düşünme ilişkisini açıklar.9A
Tanılama becerisini uygular.8, 9E
Hemşirelik süreci basamakları doğrultusunda bireyin bakımını planlar.10, 4, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtılması Hemşirelik Süreci amacı, tanımı ve önemi2. kaynağın 1.Bölümü okunacaktır.
2Hemşirelik Sürecinin Tarihsel Gelişimi, Amacı, Tanımı ve ÖnemiMEBIS notu
3Hemşirelik Süreci ve Kritik Düşünme3.kaynağın 10.bölümü okunacaktır. (ss:95-100)
4Hemşirelik süreci aşamaları: Tanılama aşaması3.kaynağın 10.bölümü okunacaktır.(ss:138-175)
5Hemşirelik süreci aşamaları: Tanılamada Model Kullanımı3.kaynağın 10.bölümü okunacaktır .(ss:138-175)
6Hemşirelik Tanılamasının Aşamaları , Hemşirelikte Ortak Dil ve Sınıflandırma Sistemleri3.kaynağın 11.bölümü okunacaktır .(ss:178-190) 7.kaynağın1, 2, 3 ve 4. Bölümleri incelenecektir.
7Hemşirelik Süreci Aşamaları: Planlama ve Uygulama 3.kaynağın 11.bölümü okunacaktır .(ss:178-190) 7.kaynağın1, 2, 3 ve 4. Bölümleri incelenecektir
8Hemşirelik Sürecinin Değerlendirme ve Kayıt Etme Aşaması7.kaynağın1, 2, 3 ve 4. Bölümleri incelenecektir.
9Bakım Planı Örneğinin Gözden Geçirilmesi7.kaynağın1, 2, 3 ve 4. Bölümleri incelenecektir.
10Vaka Çalışması: Tanılama Süreci3.kaynağın 12.bölümü okunacaktır .(ss:193-200)
11Vaka Çalışması: Hemşirelik Tanısı Süreci3.kaynağın 13.bölümü okunacaktır .(ss:202-208)
12Vaka Çalışması: Planlama ve Uygulama Süreci3.kaynağın 13.bölümü okunacaktır .(ss:202-208)
13Vaka Çalışması: Değerlendirme3.kaynağın 14.bölümü okunacaktır .(ss:210-216)
14Vaka ÇalışmasıMEBIS notu
Kaynak
1. Ay F, Ertem, Ü., Özcan, N ve ark. Edt. F A Ay. Temel Hemşirelik Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. İstanbul Medikal Yayıncılık (2014). 2. Birol L. Hemşirelik Süreci, Etki Matbaacılık, 10.Baskı, İzmir (2011). 3. Aştı T., Karadağ A. Hemşirelik Esasları; Hemşirelik Bilim Sanatı. Akademi Yayınevi, İstanbul (2014). 4. Perry AG, Potter PA. Fundamentals of Nursing, 7th Edition, Mosby, (2009). 5. Carpenito-Moyet LJ. Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins; 11th edition, (2005). 6. Herdman TH. Kamitsuru S. Nursing diagnoses: Definitions&Classification. Çev. Ed. Acaroğlu R. Kaya H. HEmşirelik Tanıları: Tanımlar&Sınıflandırma. Nobel Tıp Kitabevi. 2018. İstanbul 7. Acaroğlu R., Kaya H. Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2015-2017. Nobel Tıp Kİtabevleri, 2018. İstanbul 8. MEBIS notu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09