Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK UYGULAMA V-Güz Dönemi0+241216
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Görkem ATA
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN, Öğr.Gör. Görkem ATA, Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI, Öğr.Gör. Doğukan KURÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFarklı hastalık durumları için klinik uygulama yürütücüsü gözetiminde ve hasta üzerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerinin uygulanması, tedavi programlarının planlanması ve uygulamalarının gerçekleştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Multiple Skleroz Hastalığının değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Sefaköy Hastanesi (24 saat),Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Parkinson Hastalığının değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Sefaköy Hastanesi (24 saat),Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında İnme Hastalığının değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Sefaköy Hastanesi (24 saat),Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Periferik Sinir Sistemi Hastalıklarının değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Esenler Hastanesi (24 saat),Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Spinal Kord Yaralanması değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Esenler Hastanesi (24 saat),Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında riskli bebeklerin değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat),Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Serebral Palsili çocukların değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat),Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Spina Bifidalı çocukların değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat),Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Pediatrik Nöromusküler Hastalığı olan çocukların değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Zeytindalı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat),Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Birakiyal Pleksus Hastalığı olan çocukların değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Zeytindalı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat),Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında kırık hastalarının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulaması - Bahçelievler Medipol Hastanesi (24 saat) ,Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında artroplasti geçirmiş hastaların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulaması - Bahçelievler Medipol Hastanesi (24 saat) ,Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında diz-bağ ve menisküs yaralanması geçirmiş hastalarının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulaması - Medipol Üniversitesi Pendik Hastanesi (24 saat) ,Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında; ayak-ayak bileği yaralanmaları olan hastalarının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulaması - Medipol Üniversitesi Pendik Hastanesi (24 saat) ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hasta değerlendirme yöntemlerini açıklar ve uygular.4, 6A, H
Pediatrik ve Nörolojik hastada fizyoterapi programını planlar.4, 6A, H
Hastalıklara özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini karşılaştırır.4, 6A, H
Kardiyopulmoner ve yoğun bakım hastalarını tartışır.4, 6A, H
Öğretim Yöntemleri:4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Multiple Skleroz Hastalığının değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Sefaköy Hastanesi (24 saat)5. Kaynak, Cilt 3, s:63-73
2Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Parkinson Hastalığının değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Sefaköy Hastanesi (24 saat)5. Kaynak, Cilt 3, s:73-89
3Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında İnme Hastalığının değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Sefaköy Hastanesi (24 saat)5. Kaynak, Cilt 3, s:15-49
4Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Periferik Sinir Sistemi Hastalıklarının değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Esenler Hastanesi (24 saat)5. Kaynak, Cilt 3, s: 165-177
5Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Spinal Kord Yaralanması değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Esenler Hastanesi (24 saat)5. Kaynak, Cilt 3, s: 115-165
6Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında riskli bebeklerin değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat)5. Kaynak, Cilt 2, s: 549-557
7Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Serebral Palsili çocukların değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat)5. Kaynak, Cilt:2, s:557-581
8Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Spina Bifidalı çocukların değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat)Mebis Notları
9Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Pediatrik Nöromusküler Hastalığı olan çocukların değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Zeytindalı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat)Mebis Notları
10Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Birakiyal Pleksus Hastalığı olan çocukların değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Zeytindalı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat)5. Kaynak, Cilt:2, s:611-621
11Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında kırık hastalarının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulaması - Bahçelievler Medipol Hastanesi (24 saat) 5. Kaynak, Cilt:2, s:249-261
12Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında artroplasti geçirmiş hastaların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulaması - Bahçelievler Medipol Hastanesi (24 saat) Mebis Notları
13Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında diz-bağ ve menisküs yaralanması geçirmiş hastalarının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulaması - Medipol Üniversitesi Pendik Hastanesi (24 saat) Mebis Notları
14Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında; ayak-ayak bileği yaralanmaları olan hastalarının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulaması - Medipol Üniversitesi Pendik Hastanesi (24 saat) 5. Kaynak, Cilt:2, s:215-227
Kaynak
1-Tüm uygulamalar, klinik uygulama yürütücüsünün gözetiminde İstanbul Medipol Üniversitesi Hastaneler Kompleksi'ndeki hastanelerde ve belirtilmiş olan diğer klinikler içerisinde gerçekleştirilmektedir. 2- Mebis Notları
1.Bobath B. Adult Hemiplegia: Evaluation and Treatment. Butterworth-Heinemann, 1990 2. Serebral Palside Fizyoterapi, Prof. Dr. Ayşe Livanelioğlu, Prof. Dr. Mintaze Kerem Günel, Hipokrat, 2015, 3. Algun C. (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2013 4. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006 5. Fizyoterapi Rehabilitasyon 1,2,3. ciltler , Pelikan, Karaduman A, Yılmaz ÖT. 2016

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati1416224
Rehberli Problem Çözme1416224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)478
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(478/30)16
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK UYGULAMA V-Güz Dönemi0+241216
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Görkem ATA
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN, Öğr.Gör. Görkem ATA, Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI, Öğr.Gör. Doğukan KURÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFarklı hastalık durumları için klinik uygulama yürütücüsü gözetiminde ve hasta üzerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerinin uygulanması, tedavi programlarının planlanması ve uygulamalarının gerçekleştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Multiple Skleroz Hastalığının değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Sefaköy Hastanesi (24 saat),Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Parkinson Hastalığının değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Sefaköy Hastanesi (24 saat),Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında İnme Hastalığının değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Sefaköy Hastanesi (24 saat),Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Periferik Sinir Sistemi Hastalıklarının değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Esenler Hastanesi (24 saat),Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Spinal Kord Yaralanması değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Esenler Hastanesi (24 saat),Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında riskli bebeklerin değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat),Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Serebral Palsili çocukların değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat),Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Spina Bifidalı çocukların değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat),Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Pediatrik Nöromusküler Hastalığı olan çocukların değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Zeytindalı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat),Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Birakiyal Pleksus Hastalığı olan çocukların değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Zeytindalı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat),Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında kırık hastalarının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulaması - Bahçelievler Medipol Hastanesi (24 saat) ,Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında artroplasti geçirmiş hastaların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulaması - Bahçelievler Medipol Hastanesi (24 saat) ,Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında diz-bağ ve menisküs yaralanması geçirmiş hastalarının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulaması - Medipol Üniversitesi Pendik Hastanesi (24 saat) ,Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında; ayak-ayak bileği yaralanmaları olan hastalarının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulaması - Medipol Üniversitesi Pendik Hastanesi (24 saat) ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hasta değerlendirme yöntemlerini açıklar ve uygular.4, 6A, H
Pediatrik ve Nörolojik hastada fizyoterapi programını planlar.4, 6A, H
Hastalıklara özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini karşılaştırır.4, 6A, H
Kardiyopulmoner ve yoğun bakım hastalarını tartışır.4, 6A, H
Öğretim Yöntemleri:4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Multiple Skleroz Hastalığının değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Sefaköy Hastanesi (24 saat)5. Kaynak, Cilt 3, s:63-73
2Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Parkinson Hastalığının değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Sefaköy Hastanesi (24 saat)5. Kaynak, Cilt 3, s:73-89
3Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında İnme Hastalığının değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Sefaköy Hastanesi (24 saat)5. Kaynak, Cilt 3, s:15-49
4Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Periferik Sinir Sistemi Hastalıklarının değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Esenler Hastanesi (24 saat)5. Kaynak, Cilt 3, s: 165-177
5Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Spinal Kord Yaralanması değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Esenler Hastanesi (24 saat)5. Kaynak, Cilt 3, s: 115-165
6Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında riskli bebeklerin değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat)5. Kaynak, Cilt 2, s: 549-557
7Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Serebral Palsili çocukların değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat)5. Kaynak, Cilt:2, s:557-581
8Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Spina Bifidalı çocukların değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat)Mebis Notları
9Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Pediatrik Nöromusküler Hastalığı olan çocukların değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Zeytindalı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat)Mebis Notları
10Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Birakiyal Pleksus Hastalığı olan çocukların değerlendirilmesi, tedavi programlarının planlanması ve uygulanması - Zeytindalı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat)5. Kaynak, Cilt:2, s:611-621
11Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında kırık hastalarının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulaması - Bahçelievler Medipol Hastanesi (24 saat) 5. Kaynak, Cilt:2, s:249-261
12Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında artroplasti geçirmiş hastaların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulaması - Bahçelievler Medipol Hastanesi (24 saat) Mebis Notları
13Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında diz-bağ ve menisküs yaralanması geçirmiş hastalarının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulaması - Medipol Üniversitesi Pendik Hastanesi (24 saat) Mebis Notları
14Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında; ayak-ayak bileği yaralanmaları olan hastalarının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulaması - Medipol Üniversitesi Pendik Hastanesi (24 saat) 5. Kaynak, Cilt:2, s:215-227
Kaynak
1-Tüm uygulamalar, klinik uygulama yürütücüsünün gözetiminde İstanbul Medipol Üniversitesi Hastaneler Kompleksi'ndeki hastanelerde ve belirtilmiş olan diğer klinikler içerisinde gerçekleştirilmektedir. 2- Mebis Notları
1.Bobath B. Adult Hemiplegia: Evaluation and Treatment. Butterworth-Heinemann, 1990 2. Serebral Palside Fizyoterapi, Prof. Dr. Ayşe Livanelioğlu, Prof. Dr. Mintaze Kerem Günel, Hipokrat, 2015, 3. Algun C. (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2013 4. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006 5. Fizyoterapi Rehabilitasyon 1,2,3. ciltler , Pelikan, Karaduman A, Yılmaz ÖT. 2016

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10