Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Nimetullah YAŞAR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nimetullah YAŞAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş süreci ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgiler vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 19. Yüzyıl Dünyasındaki Gelişmeler ve Değişim ,19. Yüzyılın İlk Yarısında Osmanlı Devleti'nde Modernleşme Çabaları ,Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve Anayasacılık Hareketleri ,II. Abdülhamid Dönemi Modernleşmesi ,II. Meşrutiyete Giden Yol, Muhalefet Hareketleri, İttihat ve Terakki ,Ülke İçin Aranan Kurtuluş Çareleri: Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık, Batıcılık ,Savaş Dönemi: Trabulusgarp-Balkan-Birinci Dünya Savaşları ,Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri
,Zararlı Cemiyetler ,Mondros Mütarekesi, İşgaller, Mustafa Kemal Paşa ve Kurtuluş Savaşı'nın Planlanması ,Türkiye'nin Stratejik Konuları ,Türk - Ermeni İlişkileri, Türk - Yunan İlişkileri ,TBMM'nin Kuruluşu ,Kurtuluş Savaşı'nda Doğu ve Güney Cepheleri ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Atatürk İlkeleri ve inkılap tarihine ilişkin temel kavramları açıklar.9A
Islahat/İnkılap/İhtilal kavramlarını açıklar.9A
Atatürk'ün temel ilke ve prensiplerini anlayarak Türk milletinin aydınlanma sürecini açıklar.9A
Atatürk ilke ve inkılaplarının Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş ve gelişimine etkisini anlar9A
Atatürk dönemindeki siyasi ve sosyal değişimleri inceleyerek Türkiye'nin modernleşme sürecini anlar.9A
Atatürk'ün reformlarının Türk toplumuna etkisini ve dönemin politikalarını değerlendir ve Atatürk devrimlerini anlar.9A
Atatürk ilkelerinin günümüz türkiye'sindeki yansımalarını inceler.9A
Atatürk'ün dış politika anlayışını inceler.9A
Atatürk'ün eğitim ve kültür politikalarını anlar.9A
Atatürk ilkelerinin günümüz Türkiye'sindeki yansımalarını inceler ve Türkiye'nin çağdaşlaşma sürecini anlar9A
Atatürk ilke ve inkılaplarının günümüzdeki toplumsal ve siyasi bağlamlardaki etkilerini değerlendirerek Türkiye'nin güncel meselelerini anlar.9A
Atatürk'ün dış politika anlayışını inceleyerek Türkiye'nin uluslararası ilişkilerini anlayacaktır.9A
Atatürk'ün dış politika stratejilerini değerlendir ve Türkiye'nin bağımsızlık ve egemenlik mücadelesini anlar.9A
Atatürk'ün eğitim ve kültür politikalarını anlayarak Türkiye'nin eğitim ve kültürel gelişimini kavrar.9A
Atatürk'ün eğitim ve kültür alanındaki reformlarının Türk toplumuna etkisini değerlendirir ve Türkiye'nin eğitim ve kültürdeki dönüşümünü anlayabilecektir.9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
119. Yüzyıl Dünyasındaki Gelişmeler ve Değişim Mebis Notu
219. Yüzyılın İlk Yarısında Osmanlı Devleti'nde Modernleşme Çabaları Mebis Notu
3Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve Anayasacılık Hareketleri Mebis Notu
4II. Abdülhamid Dönemi Modernleşmesi Mebis Notu
5II. Meşrutiyete Giden Yol, Muhalefet Hareketleri, İttihat ve Terakki Mebis Notu
6Ülke İçin Aranan Kurtuluş Çareleri: Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık, Batıcılık Mebis Notu
7Savaş Dönemi: Trabulusgarp-Balkan-Birinci Dünya Savaşları Mebis Notu
8Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri
Mebis Notu
9Zararlı Cemiyetler Mebis Notu
10Mondros Mütarekesi, İşgaller, Mustafa Kemal Paşa ve Kurtuluş Savaşı'nın Planlanması Mebis Notu
11Türkiye'nin Stratejik Konuları Mebis Notu
12Türk - Ermeni İlişkileri, Türk - Yunan İlişkileri Mebis Notu
13TBMM'nin Kuruluşu Mebis Notu
14Kurtuluş Savaşı'nda Doğu ve Güney Cepheleri Mebis Notu
Kaynak
Öğrenciye mebis notu verilecektir.
-Türk Siyasi Tarihi, Siyasi Tarihin Evrimi, Prof. Dr. Kemal H. KARPAT (2021) -Türk İnkılâp Tarihi (Edt. Cemil Öztürk), Ankara 2010. -Nutuk. -Atatürk'in Söylev ve Demeçleri I-III, Ankara, 1997. -Bernard Lewis, Modern Türkiye'nin Doğuşu (Çev. Metin Kıratlı), Ankara, 1996.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati7214
Rehberli Problem Çözme11414
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)46
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(46/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Nimetullah YAŞAR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nimetullah YAŞAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş süreci ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgiler vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 19. Yüzyıl Dünyasındaki Gelişmeler ve Değişim ,19. Yüzyılın İlk Yarısında Osmanlı Devleti'nde Modernleşme Çabaları ,Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve Anayasacılık Hareketleri ,II. Abdülhamid Dönemi Modernleşmesi ,II. Meşrutiyete Giden Yol, Muhalefet Hareketleri, İttihat ve Terakki ,Ülke İçin Aranan Kurtuluş Çareleri: Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık, Batıcılık ,Savaş Dönemi: Trabulusgarp-Balkan-Birinci Dünya Savaşları ,Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri
,Zararlı Cemiyetler ,Mondros Mütarekesi, İşgaller, Mustafa Kemal Paşa ve Kurtuluş Savaşı'nın Planlanması ,Türkiye'nin Stratejik Konuları ,Türk - Ermeni İlişkileri, Türk - Yunan İlişkileri ,TBMM'nin Kuruluşu ,Kurtuluş Savaşı'nda Doğu ve Güney Cepheleri ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Atatürk İlkeleri ve inkılap tarihine ilişkin temel kavramları açıklar.9A
Islahat/İnkılap/İhtilal kavramlarını açıklar.9A
Atatürk'ün temel ilke ve prensiplerini anlayarak Türk milletinin aydınlanma sürecini açıklar.9A
Atatürk ilke ve inkılaplarının Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş ve gelişimine etkisini anlar9A
Atatürk dönemindeki siyasi ve sosyal değişimleri inceleyerek Türkiye'nin modernleşme sürecini anlar.9A
Atatürk'ün reformlarının Türk toplumuna etkisini ve dönemin politikalarını değerlendir ve Atatürk devrimlerini anlar.9A
Atatürk ilkelerinin günümüz türkiye'sindeki yansımalarını inceler.9A
Atatürk'ün dış politika anlayışını inceler.9A
Atatürk'ün eğitim ve kültür politikalarını anlar.9A
Atatürk ilkelerinin günümüz Türkiye'sindeki yansımalarını inceler ve Türkiye'nin çağdaşlaşma sürecini anlar9A
Atatürk ilke ve inkılaplarının günümüzdeki toplumsal ve siyasi bağlamlardaki etkilerini değerlendirerek Türkiye'nin güncel meselelerini anlar.9A
Atatürk'ün dış politika anlayışını inceleyerek Türkiye'nin uluslararası ilişkilerini anlayacaktır.9A
Atatürk'ün dış politika stratejilerini değerlendir ve Türkiye'nin bağımsızlık ve egemenlik mücadelesini anlar.9A
Atatürk'ün eğitim ve kültür politikalarını anlayarak Türkiye'nin eğitim ve kültürel gelişimini kavrar.9A
Atatürk'ün eğitim ve kültür alanındaki reformlarının Türk toplumuna etkisini değerlendirir ve Türkiye'nin eğitim ve kültürdeki dönüşümünü anlayabilecektir.9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
119. Yüzyıl Dünyasındaki Gelişmeler ve Değişim Mebis Notu
219. Yüzyılın İlk Yarısında Osmanlı Devleti'nde Modernleşme Çabaları Mebis Notu
3Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve Anayasacılık Hareketleri Mebis Notu
4II. Abdülhamid Dönemi Modernleşmesi Mebis Notu
5II. Meşrutiyete Giden Yol, Muhalefet Hareketleri, İttihat ve Terakki Mebis Notu
6Ülke İçin Aranan Kurtuluş Çareleri: Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık, Batıcılık Mebis Notu
7Savaş Dönemi: Trabulusgarp-Balkan-Birinci Dünya Savaşları Mebis Notu
8Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri
Mebis Notu
9Zararlı Cemiyetler Mebis Notu
10Mondros Mütarekesi, İşgaller, Mustafa Kemal Paşa ve Kurtuluş Savaşı'nın Planlanması Mebis Notu
11Türkiye'nin Stratejik Konuları Mebis Notu
12Türk - Ermeni İlişkileri, Türk - Yunan İlişkileri Mebis Notu
13TBMM'nin Kuruluşu Mebis Notu
14Kurtuluş Savaşı'nda Doğu ve Güney Cepheleri Mebis Notu
Kaynak
Öğrenciye mebis notu verilecektir.
-Türk Siyasi Tarihi, Siyasi Tarihin Evrimi, Prof. Dr. Kemal H. KARPAT (2021) -Türk İnkılâp Tarihi (Edt. Cemil Öztürk), Ankara 2010. -Nutuk. -Atatürk'in Söylev ve Demeçleri I-III, Ankara, 1997. -Bernard Lewis, Modern Türkiye'nin Doğuşu (Çev. Metin Kıratlı), Ankara, 1996.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10