Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİ II-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK
Dersi VerenlerDoç.Dr. Pınar KAYA, Öğr.Gör. Pelin VURAL, Öğr.Gör. Simay AKDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHemipleji sonrası görülen klinik özellikleri ve tedavisinde kullanılan Nörofizyolojik Yaklaşımları değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Serebrovasküler hastalıklar, risk faktörleri, klinik özellikleri.,2. Hemipleji rehabilitasyonunda genel prensipler, nörofizyolojik yaklaşımlar ve etki mekanizmaları.,3. Nörogelişimsel tedavi yaklaşımı-Bobath yöntemine giriş.,4. Bobath yaklaşımında değerlendirme.,5. Bobath yaklaşımına göre gövde ve üst ekstremite teknikleri,6. Bobath yaklaşımına göre alt ekstremite teknikleri ve yürüme eğitimi,7. Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi ve değerlendirme,8. Brunnstrom yöntemine göre gövde ve üst ekstremite teknikleri,9. Brunnstrom yöntemine göre alt ekstremite teknikleri,10. Hemipleji rehabilitasyonunda Tood-Davies Yöntemi,11. Hemipleji rehabilitasyonunda Johnstone yöntemi,12. Hemipleji rehabilitasyonunda Konduktif eğitim yöntemi,13. Nörofizyolojik yaklaşımların karşılaştırılması,14. Nörofizyolojik yaklaşımların karşılaştırılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hemipleji sonrası görülen klinik özellikleri ayırteder6, 9A
Hemiplejiye bağlı klinik problemleri tanımlar6, 9A
Hastanın değerlendirilmesi için kullanılan yöntemleri açıklar6, 9A
Değerlendirme sonuçlarına göre hastanın fizyoterapi ve rehabilitasyonunu uygular6, 9A
Hemipleji tedavisinde kullanılan Nörofizyolojik Yaklaşımların mekanizmalarını tartışır6, 9A
Nörofizyolojik tedavi egzersizlerini uygular6, 9A
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Serebrovasküler hastalıklar, risk faktörleri, klinik özellikleri.1. Kaynak, Sayfa 1-9
22. Hemipleji rehabilitasyonunda genel prensipler, nörofizyolojik yaklaşımlar ve etki mekanizmaları.1. Kaynak, Sayfa 1-9
33. Nörogelişimsel tedavi yaklaşımı-Bobath yöntemine giriş.1. Kaynak, Sayfa 65-93
44. Bobath yaklaşımında değerlendirme.1. Kaynak, Sayfa 65-93
55. Bobath yaklaşımına göre gövde ve üst ekstremite teknikleri 1. Kaynak, Sayfa 65-93
66. Bobath yaklaşımına göre alt ekstremite teknikleri ve yürüme eğitimi 1. Kaynak, Sayfa 65-93
77. Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi ve değerlendirme1. Kaynak, Sayfa 16-31
88. Brunnstrom yöntemine göre gövde ve üst ekstremite teknikleri 1. Kaynak, Sayfa 16-31
99. Brunnstrom yöntemine göre alt ekstremite teknikleri 1. Kaynak, Sayfa 16-31
1010. Hemipleji rehabilitasyonunda Tood-Davies Yöntemi2. Kaynak
1111. Hemipleji rehabilitasyonunda Johnstone yöntemi 1. Kaynak, Sayfa 145-159
1212. Hemipleji rehabilitasyonunda Konduktif eğitim yöntemiÖnceden verilen ders notu
1313. Nörofizyolojik yaklaşımların karşılaştırılması 1. Kaynak, Sayfa 201
1414. Nörofizyolojik yaklaşımların karşılaştırılması 1. Kaynak, Sayfa 201
Kaynak
Öğrencilere MEBİS notu verilecektir.
1. Hemipleji Rehabilitasyonunda Nörofizyolojik Yaklaşımlar, Otman S, Karaduman A, Livanelioğlu A (Eds) HÜ Fizik Tedavi Rehabilitasyon YO Yayınları 25, Dizayn Ofset, Ankara 2001. 2. Z. Candan Algun (ed.) Fizyoterapi Rehabilitasyon DEÜ yayınları, 2012 3. Restoration of Normal Movement after Stroke. Johnstone M, Churchill Livingstone, Edinburgh, 1995 4. The Stroke Clinician’s Handbook, A Practical Guide to the Care of Stroke Patients. Gan RN, Ramani NV (Eds), World Scientific Publishing, Singapore, 2008 5. Medipol Üniversitesi e-kaynakları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5210
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14114
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı144
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)116
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(116/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİ II-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK
Dersi VerenlerDoç.Dr. Pınar KAYA, Öğr.Gör. Pelin VURAL, Öğr.Gör. Simay AKDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHemipleji sonrası görülen klinik özellikleri ve tedavisinde kullanılan Nörofizyolojik Yaklaşımları değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Serebrovasküler hastalıklar, risk faktörleri, klinik özellikleri.,2. Hemipleji rehabilitasyonunda genel prensipler, nörofizyolojik yaklaşımlar ve etki mekanizmaları.,3. Nörogelişimsel tedavi yaklaşımı-Bobath yöntemine giriş.,4. Bobath yaklaşımında değerlendirme.,5. Bobath yaklaşımına göre gövde ve üst ekstremite teknikleri,6. Bobath yaklaşımına göre alt ekstremite teknikleri ve yürüme eğitimi,7. Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi ve değerlendirme,8. Brunnstrom yöntemine göre gövde ve üst ekstremite teknikleri,9. Brunnstrom yöntemine göre alt ekstremite teknikleri,10. Hemipleji rehabilitasyonunda Tood-Davies Yöntemi,11. Hemipleji rehabilitasyonunda Johnstone yöntemi,12. Hemipleji rehabilitasyonunda Konduktif eğitim yöntemi,13. Nörofizyolojik yaklaşımların karşılaştırılması,14. Nörofizyolojik yaklaşımların karşılaştırılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hemipleji sonrası görülen klinik özellikleri ayırteder6, 9A
Hemiplejiye bağlı klinik problemleri tanımlar6, 9A
Hastanın değerlendirilmesi için kullanılan yöntemleri açıklar6, 9A
Değerlendirme sonuçlarına göre hastanın fizyoterapi ve rehabilitasyonunu uygular6, 9A
Hemipleji tedavisinde kullanılan Nörofizyolojik Yaklaşımların mekanizmalarını tartışır6, 9A
Nörofizyolojik tedavi egzersizlerini uygular6, 9A
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Serebrovasküler hastalıklar, risk faktörleri, klinik özellikleri.1. Kaynak, Sayfa 1-9
22. Hemipleji rehabilitasyonunda genel prensipler, nörofizyolojik yaklaşımlar ve etki mekanizmaları.1. Kaynak, Sayfa 1-9
33. Nörogelişimsel tedavi yaklaşımı-Bobath yöntemine giriş.1. Kaynak, Sayfa 65-93
44. Bobath yaklaşımında değerlendirme.1. Kaynak, Sayfa 65-93
55. Bobath yaklaşımına göre gövde ve üst ekstremite teknikleri 1. Kaynak, Sayfa 65-93
66. Bobath yaklaşımına göre alt ekstremite teknikleri ve yürüme eğitimi 1. Kaynak, Sayfa 65-93
77. Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi ve değerlendirme1. Kaynak, Sayfa 16-31
88. Brunnstrom yöntemine göre gövde ve üst ekstremite teknikleri 1. Kaynak, Sayfa 16-31
99. Brunnstrom yöntemine göre alt ekstremite teknikleri 1. Kaynak, Sayfa 16-31
1010. Hemipleji rehabilitasyonunda Tood-Davies Yöntemi2. Kaynak
1111. Hemipleji rehabilitasyonunda Johnstone yöntemi 1. Kaynak, Sayfa 145-159
1212. Hemipleji rehabilitasyonunda Konduktif eğitim yöntemiÖnceden verilen ders notu
1313. Nörofizyolojik yaklaşımların karşılaştırılması 1. Kaynak, Sayfa 201
1414. Nörofizyolojik yaklaşımların karşılaştırılması 1. Kaynak, Sayfa 201
Kaynak
Öğrencilere MEBİS notu verilecektir.
1. Hemipleji Rehabilitasyonunda Nörofizyolojik Yaklaşımlar, Otman S, Karaduman A, Livanelioğlu A (Eds) HÜ Fizik Tedavi Rehabilitasyon YO Yayınları 25, Dizayn Ofset, Ankara 2001. 2. Z. Candan Algun (ed.) Fizyoterapi Rehabilitasyon DEÜ yayınları, 2012 3. Restoration of Normal Movement after Stroke. Johnstone M, Churchill Livingstone, Edinburgh, 1995 4. The Stroke Clinician’s Handbook, A Practical Guide to the Care of Stroke Patients. Gan RN, Ramani NV (Eds), World Scientific Publishing, Singapore, 2008 5. Medipol Üniversitesi e-kaynakları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10