Farklı klinik tanısı olan vakalarda doğru tedavi stratejilerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu,Biyopsikososyal model,Kanıta dayalı uygulama,Kanıta dayalı uygulama,Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi,Vakaların gruplar tarafından danışmanlar eşliğinde değerlendirilmesi,Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulması,Bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problem listesinin oluşturulması, kişisel ve çevresel faktörlerin belirlenmesi,Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin sunulması,Vakayı temel alan fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının sunulması,Vakayla ilgili sınıf için tartışma ve oluşturulan klinik soruların belirlenmesi,Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi,Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Güncel kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili kullanır
10, 4, 9
A
Grup içinde vaka çalışmalarında problem; bozukluk, aktivite ve katılım düzeyini fizyoterapi açısından değerlendirir
10, 4, 9
A
Biopsikososyal modeli klinik karar verme sürecinde uygular
10, 4, 9
A
Klinik yaklaşımlar ve vakayla klinik karar verme sürecinde grup çalışması becerilerini kullanır
10, 4, 9
A
Vakayla ilgili kısa ve uzun dönem tedavi hedefleri ve tedavi planını bilimsel temellere dayalı olarak tartışır
10, 4, 9
A
Diğer görüşleri bilimsel temellere dayalı olarak tartışır
Vakaların gruplar tarafından danışmanlar eşliğinde değerlendirilmesi
Klinik gözlem
7
Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulması
Klinik çalışma
8
Bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problem listesinin oluşturulması, kişisel ve çevresel faktörlerin belirlenmesi
Klinik gözlem
9
Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin sunulması
Klinik çalışma
10
Vakayı temel alan fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının sunulması
Vakayla ilgili 2 ve 3. sınıf ders notlarından hazırlanma
11
Vakayla ilgili sınıf için tartışma ve oluşturulan klinik soruların belirlenmesi
Vakayla ilgili 2 ve 3. sınıf ders notlarından hazırlanma
12
Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi
Vakayla ilgili literatür araştırma
13
Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi
Vakayla ilgili literatür araştırma
14
Genel tekrar
Klinik problemlerin belirlenmesi
Kaynak
Öğrencilere MEBİS notu verilecektir.
1- Susan Edwards. Neurological Physiotherapy: A Problem-Solving Approach, Churchill Livingstone, 2002. 2- Porter , S. Tidy’s Physiotherapy.Çeviri, Elsevier, 2003.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
10
10
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
25
25
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
111
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Farklı klinik tanısı olan vakalarda doğru tedavi stratejilerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu,Biyopsikososyal model,Kanıta dayalı uygulama,Kanıta dayalı uygulama,Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi,Vakaların gruplar tarafından danışmanlar eşliğinde değerlendirilmesi,Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulması,Bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problem listesinin oluşturulması, kişisel ve çevresel faktörlerin belirlenmesi,Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin sunulması,Vakayı temel alan fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının sunulması,Vakayla ilgili sınıf için tartışma ve oluşturulan klinik soruların belirlenmesi,Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi,Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Güncel kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili kullanır
10, 4, 9
A
Grup içinde vaka çalışmalarında problem; bozukluk, aktivite ve katılım düzeyini fizyoterapi açısından değerlendirir
10, 4, 9
A
Biopsikososyal modeli klinik karar verme sürecinde uygular
10, 4, 9
A
Klinik yaklaşımlar ve vakayla klinik karar verme sürecinde grup çalışması becerilerini kullanır
10, 4, 9
A
Vakayla ilgili kısa ve uzun dönem tedavi hedefleri ve tedavi planını bilimsel temellere dayalı olarak tartışır
10, 4, 9
A
Diğer görüşleri bilimsel temellere dayalı olarak tartışır
Vakaların gruplar tarafından danışmanlar eşliğinde değerlendirilmesi
Klinik gözlem
7
Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulması
Klinik çalışma
8
Bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problem listesinin oluşturulması, kişisel ve çevresel faktörlerin belirlenmesi
Klinik gözlem
9
Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin sunulması
Klinik çalışma
10
Vakayı temel alan fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının sunulması
Vakayla ilgili 2 ve 3. sınıf ders notlarından hazırlanma
11
Vakayla ilgili sınıf için tartışma ve oluşturulan klinik soruların belirlenmesi
Vakayla ilgili 2 ve 3. sınıf ders notlarından hazırlanma
12
Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi
Vakayla ilgili literatür araştırma
13
Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi
Vakayla ilgili literatür araştırma
14
Genel tekrar
Klinik problemlerin belirlenmesi
Kaynak
Öğrencilere MEBİS notu verilecektir.
1- Susan Edwards. Neurological Physiotherapy: A Problem-Solving Approach, Churchill Livingstone, 2002. 2- Porter , S. Tidy’s Physiotherapy.Çeviri, Elsevier, 2003.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.