Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİDE KLİNİK PROBLEM ÇÖZME II-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Doğukan KURÇ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN, Öğr.Gör. Görkem ATA, Öğr.Gör. Doğukan KURÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFarklı klinik tanısı olan vakalara uygulanan tedavi stratejilerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Nörolojik Fizyoterapi,Nörolojik Fizyoterapi,Ortopedik Fizyoterapi,Ortopedik Fizyoterapi,Sporda Rehabilitasyon,Kardiyovasküler Fizyoterapi,Göğüs Hastalıklarında Fizyoterapi,Pediatrik Fizyoterapi,Pediatrik Fizyoterapi,Metabolik hastalıklarda Fizyoterapi,Muskuloskletal Fizyoterapi,Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi,Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Spesifik hastalıklar için test ve değerlendirme yöntemlerini tartışır4, 9A
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programı planlama tekniklerini, farklı çözüm önerilerini, bilimsel temellere dayandırarak interaktif yöntemlerle tartışır4, 9A
Uygulamalar için gerekli olan araçları ayırt eder4, 9A
Güncel tedavi yaklaşımlarını tartışır4, 9A
Yürüme teknolojilerini özetler4, 9A
Farklı klinikteki hastalara yardımcı cihaz kullanımını tartışır4, 9A
Öğretim Yöntemleri:4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Nörolojik FizyoterapiVaka hazırlığı
2Nörolojik FizyoterapiVaka hazırlığı
3Ortopedik FizyoterapiVaka hazırlığı
4Ortopedik FizyoterapiVaka hazırlığı
5Sporda RehabilitasyonVaka hazırlığı
6Kardiyovasküler FizyoterapiVaka hazırlığı
7Göğüs Hastalıklarında FizyoterapiVaka hazırlığı
8Pediatrik FizyoterapiVaka hazırlığı
9Pediatrik FizyoterapiVaka hazırlığı
10Metabolik hastalıklarda FizyoterapiVaka hazırlığı
11Muskuloskletal FizyoterapiVaka hazırlığı
12Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesiLiteratür araştırma
13Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesiLiteratür araştırma
14Genel tekrarKlinik problemlerin belirlenmesi
Kaynak
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2013. 2- AS. Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)125
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(125/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİDE KLİNİK PROBLEM ÇÖZME II-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Doğukan KURÇ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN, Öğr.Gör. Görkem ATA, Öğr.Gör. Doğukan KURÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFarklı klinik tanısı olan vakalara uygulanan tedavi stratejilerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Nörolojik Fizyoterapi,Nörolojik Fizyoterapi,Ortopedik Fizyoterapi,Ortopedik Fizyoterapi,Sporda Rehabilitasyon,Kardiyovasküler Fizyoterapi,Göğüs Hastalıklarında Fizyoterapi,Pediatrik Fizyoterapi,Pediatrik Fizyoterapi,Metabolik hastalıklarda Fizyoterapi,Muskuloskletal Fizyoterapi,Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi,Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Spesifik hastalıklar için test ve değerlendirme yöntemlerini tartışır4, 9A
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programı planlama tekniklerini, farklı çözüm önerilerini, bilimsel temellere dayandırarak interaktif yöntemlerle tartışır4, 9A
Uygulamalar için gerekli olan araçları ayırt eder4, 9A
Güncel tedavi yaklaşımlarını tartışır4, 9A
Yürüme teknolojilerini özetler4, 9A
Farklı klinikteki hastalara yardımcı cihaz kullanımını tartışır4, 9A
Öğretim Yöntemleri:4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Nörolojik FizyoterapiVaka hazırlığı
2Nörolojik FizyoterapiVaka hazırlığı
3Ortopedik FizyoterapiVaka hazırlığı
4Ortopedik FizyoterapiVaka hazırlığı
5Sporda RehabilitasyonVaka hazırlığı
6Kardiyovasküler FizyoterapiVaka hazırlığı
7Göğüs Hastalıklarında FizyoterapiVaka hazırlığı
8Pediatrik FizyoterapiVaka hazırlığı
9Pediatrik FizyoterapiVaka hazırlığı
10Metabolik hastalıklarda FizyoterapiVaka hazırlığı
11Muskuloskletal FizyoterapiVaka hazırlığı
12Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesiLiteratür araştırma
13Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesiLiteratür araştırma
14Genel tekrarKlinik problemlerin belirlenmesi
Kaynak
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2013. 2- AS. Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10