Farklı klinik tanısı olan vakalara uygulanan tedavi stratejilerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Nörolojik Fizyoterapi,Nörolojik Fizyoterapi,Ortopedik Fizyoterapi,Ortopedik Fizyoterapi,Sporda Rehabilitasyon,Kardiyovasküler Fizyoterapi,Göğüs Hastalıklarında Fizyoterapi,Pediatrik Fizyoterapi,Pediatrik Fizyoterapi,Metabolik hastalıklarda Fizyoterapi,Muskuloskletal Fizyoterapi,Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi,Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Spesifik hastalıklar için test ve değerlendirme yöntemlerini tartışır
4, 9
A
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programı planlama tekniklerini, farklı çözüm önerilerini, bilimsel temellere dayandırarak interaktif yöntemlerle tartışır
4, 9
A
Uygulamalar için gerekli olan araçları ayırt eder
4, 9
A
Güncel tedavi yaklaşımlarını tartışır
4, 9
A
Yürüme teknolojilerini özetler
4, 9
A
Farklı klinikteki hastalara yardımcı cihaz kullanımını tartışır
4, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Nörolojik Fizyoterapi
Vaka hazırlığı
2
Nörolojik Fizyoterapi
Vaka hazırlığı
3
Ortopedik Fizyoterapi
Vaka hazırlığı
4
Ortopedik Fizyoterapi
Vaka hazırlığı
5
Sporda Rehabilitasyon
Vaka hazırlığı
6
Kardiyovasküler Fizyoterapi
Vaka hazırlığı
7
Göğüs Hastalıklarında Fizyoterapi
Vaka hazırlığı
8
Pediatrik Fizyoterapi
Vaka hazırlığı
9
Pediatrik Fizyoterapi
Vaka hazırlığı
10
Metabolik hastalıklarda Fizyoterapi
Vaka hazırlığı
11
Muskuloskletal Fizyoterapi
Vaka hazırlığı
12
Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi
Literatür araştırma
13
Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi
Literatür araştırma
14
Genel tekrar
Klinik problemlerin belirlenmesi
Kaynak
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2013. 2- AS. Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
3
42
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
10
10
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
25
25
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
125
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(125/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Farklı klinik tanısı olan vakalara uygulanan tedavi stratejilerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Nörolojik Fizyoterapi,Nörolojik Fizyoterapi,Ortopedik Fizyoterapi,Ortopedik Fizyoterapi,Sporda Rehabilitasyon,Kardiyovasküler Fizyoterapi,Göğüs Hastalıklarında Fizyoterapi,Pediatrik Fizyoterapi,Pediatrik Fizyoterapi,Metabolik hastalıklarda Fizyoterapi,Muskuloskletal Fizyoterapi,Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi,Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Spesifik hastalıklar için test ve değerlendirme yöntemlerini tartışır
4, 9
A
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programı planlama tekniklerini, farklı çözüm önerilerini, bilimsel temellere dayandırarak interaktif yöntemlerle tartışır
4, 9
A
Uygulamalar için gerekli olan araçları ayırt eder
4, 9
A
Güncel tedavi yaklaşımlarını tartışır
4, 9
A
Yürüme teknolojilerini özetler
4, 9
A
Farklı klinikteki hastalara yardımcı cihaz kullanımını tartışır
4, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Nörolojik Fizyoterapi
Vaka hazırlığı
2
Nörolojik Fizyoterapi
Vaka hazırlığı
3
Ortopedik Fizyoterapi
Vaka hazırlığı
4
Ortopedik Fizyoterapi
Vaka hazırlığı
5
Sporda Rehabilitasyon
Vaka hazırlığı
6
Kardiyovasküler Fizyoterapi
Vaka hazırlığı
7
Göğüs Hastalıklarında Fizyoterapi
Vaka hazırlığı
8
Pediatrik Fizyoterapi
Vaka hazırlığı
9
Pediatrik Fizyoterapi
Vaka hazırlığı
10
Metabolik hastalıklarda Fizyoterapi
Vaka hazırlığı
11
Muskuloskletal Fizyoterapi
Vaka hazırlığı
12
Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi
Literatür araştırma
13
Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi
Literatür araştırma
14
Genel tekrar
Klinik problemlerin belirlenmesi
Kaynak
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2013. 2- AS. Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.